Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

@HC-8315: Ah, då har du en specialutgåva faktiskt. Den heter 2700 Max, där max står för att man får den bätte prism kylaren med. Grattis

https://www.tomshardware.com/news/amd-ryzen-5-2600x-ryzen-7-2...

Så är de. Tackar

Skrivet av Stoffex:

Mycket trevlig processor. Överklockar du något? Skulle vara kul att höra vad du får upp den till och på vilken spänning!

De får vi se ännu. Först vill jag se hur pass bra den funkar "out of the box"

Rättstavning
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

2 nya inköp på samma bild. Ett Define C TG och ett GTX 1660Ti Dual OC

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk

DeadPool håller min mobil

De hete "Cable Guy" och fler finns på tex elgiganten

Permalänk

När alla springer och köper Zen2 så är jag lite bakåtsträvare och investerar i Zen+ lagom till att nyheterna om trejde generationen TR börjar dyka upp..
Asus Zenith Extreme Alpha och en 2970WX med tillhörande block från Alphacool

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

När alla springer och köper Zen2 så är jag lite bakåtsträvare och investerar i Zen+ lagom till att nyheterna om trejde generationen TR börjar dyka upp..
Asus Zenith Extreme Alpha och en 2970WX med tillhörande block från Alphacool

http://i.imgur.com/kV3j4oHl.jpg

Kör själv på PGA370. Känns för klent att köra på äldre än detta. Detta nya Zen....Oh Wait.

Gamla moderkortet till Höger och den nya till Vänster. Soundblaster Audigy EAX HD.

Nu blev "Sega Rally 2 Arkad Datorn" mera komplett och har AGP X8 istället för X2...woohoo! Ljudet fick också ett rejält lyft!

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Blev ett hopp från 4790K, ska in i en ny Meshify C burk.

Permalänk
Inaktiv

Äntligen!

Permalänk
Rekordmedlem

Har skaffat nått jag hoppas jag aldrig ska ha nytta av (förutom det integrerade visiret)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Amazon Prime 2019

Nu har sakerna kommit från Amazon Prime dagen. Inga problem med frakten. Mest saker till sambon. Ljusbordet verkar verkligen vettigt. Jag får nöja mig med att dela på xbox-kontrollen och säkra upp julen med mer Zigbee av/på dosor.

Sedan en antenn från NetonNet. Stör inte lika mycket nu när tågen åker förbi som den billiga inomhusantennen :). Kabeln ska dras snyggare och med en utomhuskabel.

Dold text
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av juliuscaesar1595:

https://cdn.discordapp.com/attachments/374618469595086852/601127715411591178/IMG_20190617_205123.jpg
Köpte den här för ca en månad sedan, var i behov av en ny laptop. Fick 25% rabatt på den också.
Specs, Dell G3 3579
i7 8750H
16 GB DDR4 2666
GTX 1050 Ti (ingen Max Q)

Har en liknande som jobbdator där fläkten går bananas över tid. Hur är din?

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Tänkte samma sak när jag köpte en Hövding. "Det hade ju varit intressant att uppleva hur den funkar, fast samtidigt inte".

Två dagar senare hade den löst ut vid en kontrollerad men irreguljär trafiksituation (inget skadat).

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kirayatail:

@mrqaffe: Tänkte samma sak när jag köpte en Hövding. "Det hade ju varit intressant att uppleva hur den funkar, fast samtidigt inte".

Två dagar senare hade den löst ut vid en kontrollerad men irreguljär trafiksituation (inget skadat).

Jag har ännu inte slagit sönder nån av mina cykelhjälmar i en olycka men de blir ju slitna ändå, efter nått år så är de ganska repade och frigoliten börjar också se sliten ut på sina ställen och innanmätet brukar också vara ganska slitet och börja ramla sönder så de kan behöva bytas ut pga slitage efter ett par år.
Det här var den första hjälmen med visir för mig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kom hem till mig igår 😍 En 2016 triumph thruxton 1200 med 0 mil på mätaren.

Hoppas det inte finns regler för bildstorlek på forumet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När är äntligen altanbygget(trägolvet) färdig byggt ca 55Kvm och så lite möbler på det

Så det är vad man gjort dom 2 första semesterveckorna.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Snygg husfärg. Gillart.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Rekordmedlem

Det blev en hängmatta till, denna hade jag inte tänkt att släpa på vid cykelcamping utan ha som sovplats hemma så den behöver inte ha liten packvolym, den var inte heller särskilt lätt med den upphängning som följde med men hängmattan i sig är väl inte så tung så byter man upphängnnig så kan man enkelt kapa 2 hg.

En Wolfyok från bortre Kina, stor billig och ganska tung.

https://www.amazon.de/dp/B06VVK9155?ref_=pe_3044161_327547611...

Bara hängmattan är lika tung som den hängmatta, myggnät och tarp jag tänkt ha till camping, camopåsen innehöll tidigare bara min underquilt men nu ligger även överquilt och kudde i den efter att jag nedgraderade volymen på dem, ska ta några bilder på de prylarna där de är uppsatta nån dag ...
Det går definitivt att packa mindre men jag vill samtidigt ha tarpen separat för den kan ju vara både blöt och full med fågelskit när man varit ute.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe

Tyckte allt att jag kände igen den där loggan

Permalänk

@Robban75: Min fungerar prima faktiskt, helt tyst när man inte gör något intensivt men går upp i varv när man t.ex. spelar ett spel

Visa signatur

Stationär:
i5 2500k @ 5 GHz | ASUS P8P67 PRO | ASUS STRIX OC GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 16 GB 2133MHz | Samsung 860 EVO 1 TB | Noctua NH-D15

Bärbar:
Dell G3 3579 | i7 8750H | GTX 1050 Ti | 32 GB DDR4 2666

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Snygg husfärg. Gillart.

Både frugan och jag gillar grönt

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av juliuscaesar1595:

@Robban75: Min fungerar prima faktiskt, helt tyst när man inte gör något intensivt men går upp i varv när man t.ex. spelar ett spel

Gott, tack för info!
Min jobbdator kan stå idle utan något igång och fläkten går bananas.
Tror dock det är en billigare modell med intryckt i7, vilket gör att den troligen inte har adekvat kylning och luftgenomströmning.
Ska beställa ny i år och gillar Dell. Får gå på en med högre standardspec.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

den var lite fail fast dom är gjorda för just mitt tak konstigt nog.

den här blev bättre och känns mer gediget byggd trots det är universal som man kan ställa in, inga billiga punktsvetsar som känns bräckliga, riktigt ordentliga svetsfogar. väntar väll på värsta värmeböljan sen är det upp på taket i min nya fall sele

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Fick bli en ny bil. Efter kört min V50 problemfritt i 5 år och 7k mil så fick det bli Volvo igen och hoppas på samma tur igen med tillförlitligheten

V40 med snåldieseln D2, tycker faktiskt den går helt okej med sina 115hk. Kört 40mil blandad körning på 0.38 vilket är klart godkänt

Edit: Lyckas fan aldrig få till så man ser bilden i inlägget på sweclockers....
Edit2: Jo, nu lyckades jag.

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

den var lite fail fast dom är gjorda för just mitt tak konstigt nog.
https://i.imgur.com/IFIC1xL.jpg

den här blev bättre och känns mer gediget byggd trots det är universal som man kan ställa in, inga billiga punktsvetsar som känns bräckliga, riktigt ordentliga svetsfogar. väntar väll på värsta värmeböljan sen är det upp på taket i min nya fall sele

https://i.imgur.com/Er7HVqC.jpg

Såg mycket bättre ut. Är bara nyfiken, vad ska du göra på taket?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Såg mycket bättre ut. Är bara nyfiken, vad ska du göra på taket?

Sätta upp steg till sotaren och skrubba bort lite mossa. Förr förra ägare pluggade skorstenen då elen var såpass billig på 50 och 60 talet. han bodde i ett annat litet hus på tomten och barnen och frugan i detta. Han var tydligen trött efter jobbet och ville nog inte att någon skulle elda med barn i närheten antar jag när han inte var med.

Tar med min bror upp också, har köpt säkerhets selar så vi har någon form av säkerhet. Ska dessutom vänta tills värsta värmen lagt sig så man inte svimmar på taket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aka_The_Barf:

Sätta upp steg till sotaren och skrubba bort lite mossa. Förr förra ägare pluggade skorstenen då elen var såpass billig på 50 och 60 talet. han bodde i ett annat litet hus på tomten och barnen och frugan i detta. Han var tydligen trött efter jobbet och ville nog inte att någon skulle elda med barn i närheten antar jag när han inte var med.

Tar med min bror upp också, har köpt säkerhets selar så vi har någon form av säkerhet. Ska dessutom vänta tills värsta värmen lagt sig så man inte svimmar på taket.

Skickades från m.sweclockers.com

Nästan så du skulle passa på med lite solceller på taket när du ändå håller på.

Jag kommer troligen köpa hus själv inom en relativt snar framtid (troligen innan årsskiftet, men beror lite på vad som är tillgängligt) och solceller är något jag kommer vilja prioritera så fort alla nödvändiga renoveringar är gjorda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Sätta upp steg till sotaren och skrubba bort lite mossa. Förr förra ägare pluggade skorstenen då elen var såpass billig på 50 och 60 talet. han bodde i ett annat litet hus på tomten och barnen och frugan i detta. Han var tydligen trött efter jobbet och ville nog inte att någon skulle elda med barn i närheten antar jag när han inte var med.

Tar med min bror upp också, har köpt säkerhets selar så vi har någon form av säkerhet. Ska dessutom vänta tills värsta värmen lagt sig så man inte svimmar på taket.

Det är rätt bra att kunna elda när man har möjligheten. Bra att ni tänker på säkerheten. Sett så många på tak som inte har sele. En granne förut där vi bodde stod på sin enplansvilla och körde fullt ös med högtrycksspruta, utan sele. Såg han flera gånger på bara några år stå där uppe.
För att få riktigt fint tak finns det firmor som rengör och målar dom, många här i staden har gjort så och resultatet blir riktigt fint.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har skaffat nått jag hoppas jag aldrig ska ha nytta av (förutom det integrerade visiret)
https://i.imgur.com/osBuih7.jpg

Spännande! hur gillar du visiret?

Permalänk

@Robban75: Det kan vara det. Dells "På-plats" garanti är från min erfarenhet superbra. Teknikern kommer nästa dag med delarna och byter ut de supersnabbt om det är något. Anledningen till att man köper dell är på grund av deras bra kundservice och kvalité.

Visa signatur

Stationär:
i5 2500k @ 5 GHz | ASUS P8P67 PRO | ASUS STRIX OC GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 16 GB 2133MHz | Samsung 860 EVO 1 TB | Noctua NH-D15

Bärbar:
Dell G3 3579 | i7 8750H | GTX 1050 Ti | 32 GB DDR4 2666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det är rätt bra att kunna elda när man har möjligheten. Bra att ni tänker på säkerheten. Sett så många på tak som inte har sele. En granne förut där vi bodde stod på sin enplansvilla och körde fullt ös med högtrycksspruta, utan sele. Såg han flera gånger på bara några år stå där uppe.
För att få riktigt fint tak finns det firmor som rengör och målar dom, många här i staden har gjort så och resultatet blir riktigt fint.

Två gånger har man hängt i nockpannorna. xD Blir lätt så när man tagit på sig fel skor, så de glider på takpannorna.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av yugurt:

Spännande! hur gillar du visiret?

Hittills har jag inte hittat nått som gör mer skada än nytta med det, det är ju avtagbart ...
Det finns väl för och nackdelar som med allt annat men fördelen är ju bättre sikt när man slipper glasögonbågen som ofta skymmer lite om man inte har huvudet bakåtböjt utan tittar ner som man ofta gör när man cyklar. Det verkar också ge lite mindre svett i ögonen jämfört med glasögon för det ventilerar ju lite mer bakom visiret än bakom glasögon.

Det är magnetfäste så man kan vända på det och ha det uppåt om man inte behöver det framför ögonen, jag har inte provat det i regn men det kan kanske vara ett sånt tillfälle då det är bättre att inte ha det neråt.
Det som kan vara en liten nackdel är att det är tonat och jag brukar köra med klara glasögon när det är mörkt men alla cyklar ju inte i mörker men man kanske behöver vrida upp det och ha ett par klara glasögon med sig om man vet att man ska köra i mörker men det går ju som sagt att plocka av helt också och lämna hemma så det finns väl egentligen inget som blir sämre med hjälmen som helhet av visiret och är det ljust ute så känns det som en fördel jämfört med glasögon.

Verkar skydda mot både sol och insekter, ger mindre svett i ögonen och lite bättre sik än med glasögon med båge i överkant, även glasögon utan båge brukar ju ge lite "konstigheter/brytningsfel" i kanterna men visiret flyter ju helt ihop med kanten på hjälmen så man upplever inte nått sånt och man tittar ju inte heller över visiret för hjälmen blockerar ju ljuset där. Jag är än så länge nöjd (men har bara haft hjälmen på huvudet i 6-7 mil ännu.)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.