Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Classe kör lite rea med upp till 70%.

Bland annat JBL Everest 710GA för 990kr, närmast seriösa åf på prisjakt tar 2190kr

Bra pris, men ingen nyhet, detta pris har Classe haft sedan midsomras:
Clas Ohlson
2019-06-25 990 kr -1 500 kr
JBL Trådlösa over ear-hörlurar, Everest 710GA

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

@Frisell: Finns det någon anledning till att ni köper via ebay och inte amazon?

Kan finnas många anledningar, tex pris, tillgänglighet hos den ena eller andra, etc.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Inaktiv

Grymt bra tips om laptopfynd!

Skrivet av KjellW:

Elfynd har 20% på alla bärbara datorer med rabattkoden "SJUKTBILLIGT"
https://www.elfynd.se/kategori/datorer-tillbehor/barbar-dator

@KjellW
Måste bara tacka för detta grymma tips i Dagens fynd-tråden!
Det fanns en hel del trevliga datorer att välja på men det blev en Lenovo Legion Y530 med Core i7-8750H, GeForce GTX 1060 6 GB, 144 Hz-skärm, 16 GB RAM och 512 GB-HD för 8 799 kronor efter rabatten!
Webbhallen är näst billigast och tar 12 790 kr för samma modell, medan övriga ÅF tar över 16 000 kr.

Observera att Elfynd säljer förpackningsskadade produkter, men att allt verkar vara kollat så långt det går. Omdömena på Prisjakt gör dessutom att jag inte känner mig det minsta orolig för att beställa från dem.
De lämnar ett års garanti, men tillverkargarantierna gäller också fullt ut (enligt samtal med dem).
Jag matade in rabattkoden, men priset uppdaterades inte förrän jag angett mina uppgifter och klickade på Fortsätt.

Edit: 15 minuter efter att jag gjort beställningen fick jag ett e-postmeddelande med spårningsinfo för frakten. Det kan man inte klaga på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KjellW:

Elfynd har 20% på alla bärbara datorer med rabattkoden "SJUKTBILLIGT"
https://www.elfynd.se/kategori/datorer-tillbehor/barbar-dator

Skickades från m.sweclockers.com

Bästa fyndtipset på länge. Såg att det fanns en Macbook pro 2017 för 8400 efter rabatten, som annars kostar 13700 hos övriga återförsäljare. Tangentbordsproblemen lär förvisso komma som ett brev på posten, men billigt är det ändå. Konstigt att det inte har gått åt mer, finns ju fortfarande några guldkorn kvar. T.ex. Surface go 64 GB för 3000 kr, bättre surfplatta för det priset lär man inte hitta.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

@KjellW
Måste bara tacka för detta grymma tips i Dagens fynd-tråden!
Det fanns en hel del trevliga datorer att välja på men det blev en Lenovo Legion Y530 med Core i7-8750H, GeForce GTX 1060 6 GB, 144 Hz-skärm, 16 GB RAM och 512 GB-HD för 8 799 kronor efter rabatten!
Webbhallen är näst billigast och tar 12 790 kr för samma modell, medan övriga ÅF tar över 16 000 kr.

Observera att Elfynd säljer förpackningsskadade produkter, men att allt verkar vara kollat så långt det går. Omdömena på Prisjakt gör dessutom att jag inte känner mig det minsta orolig för att beställa från dem.
De lämnar ett års garanti, men tillverkargarantierna gäller också fullt ut (enligt samtal med dem).
Jag matade in rabattkoden, men priset uppdaterades inte förrän jag angett mina uppgifter och klickade på Fortsätt.

Edit: 15 minuter efter att jag gjort beställningen fick jag ett e-postmeddelande med spårningsinfo för frakten. Det kan man inte klaga på!

Tjena!
Jag lyckas inte få rabattkoden att visa prissänkningen.. I vilket steg såg du det nya priset?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

@Xoka: Deras varukorg är lite buggig. Jag fick köra en uppdatering på sidan innan den visade rätt pris.

Ni som har koll på bärbara, vad finns det för "kap" på Elfynd med rabatten? Är lite sugen på något nätt med bra batteritid (Matebook 14 för 5600:- lockade lite).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xoka:

Tjena!
Jag lyckas inte få rabattkoden att visa prissänkningen.. I vilket steg såg du det nya priset?

Skickades från m.sweclockers.com

När jag hade fyllt i mina adressuppgifter och klickade på den knapp som fanns alldeles under adressen (jag tror att det stod ”Fortsätt” på den) ändrades priset. Det var i alla fall inte knappen Slutför köp som fanns längst ned på sidan.
(Jag måste fylla i min adress varje gång eftersom jag har valt att inte låta Klarna spara mina uppgifter. Deras marknadsföring är lite för aggressiv för min smak ...)

Permalänk
Medlem

Mkt intressant..

Kollar just nu på

Pavilion 15 med Ryzen 7, Vega 10 8GB Ram och 512GB SSD, för 6000. Blir lagom för en mediadator? Spelar typ aldrig, kanske lite Diablo 3 eller sådana spel, men väldigt sällan. Mer tänkt som film och internet. Duger? Aldrig haft Ryzen förut.

Kollade även på Asus Zenbook Pro 15 för 11,2k. Men känns lite väl mkt för media.

Min gamla laptop som jag haft väldigt många år har börjat sega ner sig rejält..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorynytj:

Mkt intressant..

Kollar just nu på

Pavilion 15 med Ryzen 7, Vega 10 8GB Ram och 512GB SSD, för 6000. Blir lagom för en mediadator? Spelar typ aldrig, kanske lite Diablo 3 eller sådana spel, men väldigt sällan. Mer tänkt som film och internet. Duger? Aldrig haft Ryzen förut.

Kollade även på Asus Zenbook Pro 15 för 11,2k. Men känns lite väl mkt för media.

Min gamla laptop som jag haft väldigt många år har börjat sega ner sig rejält..

Kan du länka Ryzen-datorn så får jag kika, eller den kanske är länkad tidigare i tråden?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fan med.. Hade bestämt mig MSI p42an igår kväll, nu är den slut..
Aja, nästa gång!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Lite sugen på köpa en ny laptop istället för min gamla MacBook pro late 2014 13". Några laptops på elfynd som jag borde titta närmare på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rabattkoden fungerar inte för mig, priset i kassan ändras inte.
Har ni handlat hos Elfynd förut? Jag har aldrig hört talas om burken innan. Är det nya laptops eller någon form av andrahandssortering? Priset verkar även bli högre när man väl ska betala.

Priset löste sig genom @anon36896 exempel ovan. Fast frågorna gällande butiken kvarstår

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektron:

Rabattkoden fungerar inte för mig, priset i kassan ändras inte.
Har ni handlat hos Elfynd förut? Jag har aldrig hört talas om burken innan. Är det nya laptops eller någon form av andrahandssortering? Priset verkar även bli högre när man väl ska betala.

Priset löste sig genom @da-li exempel ovan. Fast frågorna gällande butiken kvarstår

Skickades från m.sweclockers.com

Webben ger dig svar på de flesta av dina frågor om butiken.

Som jag skrev några inlägg ovan:
”... Elfynd säljer förpackningsskadade produkter, men allt verkar vara kollat så långt det går. Omdömena på Prisjakt gör dessutom att jag inte känner mig det minsta orolig för att beställa från dem.
De lämnar ett års garanti, men tillverkargarantierna gäller också fullt ut (enligt samtal med dem).”

Butiken beskriver på sin webbsida hur de arbetar:
https://www.elfynd.se/kundservice/fyndvara

Läs butikens omdömen på Prisjakt – där beskriver många vad de har köpt och skicket på produkterna. Det är nästan bara toppbetyg förutom från några drama queens som i vanlig ordning fått ett spel när inte allt gått exakt enligt deras förväntningar. Lika viktigt är att läsa butikens svar på dessa kommentarer – de är sakliga och professionella.

Om du handlar på distans – alltså inte direkt på plats i deras butik i Värnamo – har du dessutom en lagstagad två veckor lång returrätt enligt lagen om distansköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Logitech G900 Chaos Spectrum trådlös gaming mus för 799 kr hos Komplett.

Näst billigast är 1143 kr enligt prisjakt. Billigare än någonsin enligt prishistoriken.

Skrivet av Lodisen:

För att bygga vidare på det här.
Logitech G903 Lightspeed Trådlös Mus
https://www.komplett.se/product/1133535/gaming/gamingmus-tang...
799:-

Tvåan på prisjakt +1300:- https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4421722

Angående G903 och G900 på Komplett. Finns det något konsensus om vilken som är att föredra om de nu har samma pris? Har aldrig haft Logitech mus förut men funderar på att testa och nu kanske det är ett bra tillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Angående G903 och G900 på Komplett. Finns det något konsensus om vilken som är att föredra om de nu har samma pris? Har aldrig haft Logitech mus förut men funderar på att testa och nu kanske det är ett bra tillfälle.

Det är väl samma mus förutom att G903 har trådlös laddning och extra vikter som man kan stoppa in.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Angående G903 och G900 på Komplett. Finns det något konsensus om vilken som är att föredra om de nu har samma pris? Har aldrig haft Logitech mus förut men funderar på att testa och nu kanske det är ett bra tillfälle.

Skulle tro att g903 är bättre. Läs om det här https://www.gamingverdict.com/logitech-g900-and-g903-review/#... https://www.reddit.com/r/MouseReview/comments/7sny4l/g900_vs_... https://www.reddit.com/r/LogitechG/comments/6py820/g903_vs_g9...

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av da-li:

@KjellW
Måste bara tacka för detta grymma tips i Dagens fynd-tråden!
Det fanns en hel del trevliga datorer att välja på men det blev en Lenovo Legion Y530 med Core i7-8750H, GeForce GTX 1060 6 GB, 144 Hz-skärm, 16 GB RAM och 512 GB-HD för 8 799 kronor efter rabatten!
Webbhallen är näst billigast och tar 12 790 kr för samma modell, medan övriga ÅF tar över 16 000 kr.

Observera att Elfynd säljer förpackningsskadade produkter, men att allt verkar vara kollat så långt det går. Omdömena på Prisjakt gör dessutom att jag inte känner mig det minsta orolig för att beställa från dem.
De lämnar ett års garanti, men tillverkargarantierna gäller också fullt ut (enligt samtal med dem).
Jag matade in rabattkoden, men priset uppdaterades inte förrän jag angett mina uppgifter och klickade på Fortsätt.

Edit: 15 minuter efter att jag gjort beställningen fick jag ett e-postmeddelande med spårningsinfo för frakten. Det kan man inte klaga på!

Här kommer en kort recension av min fyndvarulaptop från Elfynd:

* 23 timmar efter att jag hade beställt datorn fanns den att hämta hos mitt paketombud. Jag kan inte klaga på det ...
* Datorn kom i originalkartongen som var invirad i flera lager bubbelplast och ordentligt tejpad. Inget att klaga på där heller ...
* Alla tillbehör (inklusive tillbehör för att montera en 2,5-tums SATA-hårddisk) fanns med. Inga fel där heller ...
* Datorn har inte minsta lilla repa, startar snällt och laddar som den ska. Nyskick var ordet. Det är helt ok det med ...

Förpackningsskadan bestod i att ett av kartongens hörn var intryckt en centimeter och att kartongens ena sida hade två långa märken efter bortriven packtejp. Det var allt. Sedan syntes det att den hade varit öppnad, men Elfynd säger ju själva att de kollar att datorerna startar.

Om jag är nöjd med att ha köpt en Lenovo Legion Y530 med Core i7-8750H, GeForce GTX 1060 6 GB, 144 Hz-skärm, 16 GB RAM och 512 GB-HD för 8 799 kronor? Gissa ...

Om jag är nöjd med Elfynd? Gissa ...

Då är det bara att vänta in ett fyndpris på en större 2,5-tums SSD (1 eller 2 TB) för säkerhetskopiering och masslagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Här kommer en kort recension av min fyndvarulaptop från Elfynd:
...
Om jag är nöjd med att ha köpt en Lenovo Legion Y530 med Core i7-8750H, GeForce GTX 1060 6 GB, 144 Hz-skärm, 16 GB RAM och 512 GB-HD för 8 799 kronor? Gissa
...
Då är det bara att vänta in ett fyndpris på en större 3,5-tums SSD (1 eller 2 TB) ...

Skulle själv inte vara nöjd med en laptop som sväljer 3,5-tums drive, kanske ett monster med 12-16core och GTX2080, tror du tänker på 2,5 tum

(Om du verkligen vill ha 3,5 tum prisjakt här, men räkna inte med några fynd 1-2 TB.)

Gällande elfynd.se är jag också supernöjd och kan starkt rekommendera alla som kan leva med orginalkartong som är lite skadad.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rbt:

Skulle själv inte vara nöjd med en laptop som sväljer 3,5-tums drive, kanske ett monster med 12-16core och GTX2080, tror du tänker på 2,5 tum

(Om du verkligen vill ha 3,5 tum prisjakt här, men räkna inte med några fynd 1-2 TB.)

Gällande elfynd.se är jag också supernöjd och kan starkt rekommendera alla som kan leva med orginalkartong som är lite skadad.

Ja, jag skrev fel.
Jag är inte perfekt – än ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Webben ger dig svar på de flesta av dina frågor om butiken.

Som jag skrev några inlägg ovan:
”... Elfynd säljer förpackningsskadade produkter, men allt verkar vara kollat så långt det går. Omdömena på Prisjakt gör dessutom att jag inte känner mig det minsta orolig för att beställa från dem.
De lämnar ett års garanti, men tillverkargarantierna gäller också fullt ut (enligt samtal med dem).”

Butiken beskriver på sin webbsida hur de arbetar:
https://www.elfynd.se/kundservice/fyndvara

Läs butikens omdömen på Prisjakt – där beskriver många vad de har köpt och skicket på produkterna. Det är nästan bara toppbetyg förutom från några drama queens som i vanlig ordning fått ett spel när inte allt gått exakt enligt deras förväntningar. Lika viktigt är att läsa butikens svar på dessa kommentarer – de är sakliga och professionella.

Om du handlar på distans – alltså inte direkt på plats i deras butik i Värnamo – har du dessutom en lagstagad två veckor lång returrätt enligt lagen om distansköp.

Tackar för infon.
Då ska jag kika närmare på det när jag får tid över, är på jakt efter en smidig laptop, det behöver inte vara någon värsting 2200u eller liknande räcker nog för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektron:

Tackar för infon.
Då ska jag kika närmare på det när jag får tid över, är på jakt efter en smidig laptop, det behöver inte vara någon värsting 2200u eller liknande räcker nog för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Jag antar att du även såg den recension som jag skrev tidigare i dag?
Vänta inte för länge bara, så att du missar tjugoprocentsrabatten som kan göra de redan sjysta priserna till riktiga superpriser ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KjellW:

Elfynd har 20% på alla bärbara datorer med rabattkoden "SJUKTBILLIGT"
https://www.elfynd.se/kategori/datorer-tillbehor/barbar-dator

Tack och bock, jag knep en MSI Prestige PS42 8RC-023NE (ultralätt med GTX 1050 Max-Q) för 9999 kr, kostar 16495 på Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Jag antar att du även såg den recension som jag skrev tidigare i dag?
Vänta inte för länge bara, så att du missar tjugoprocentsrabatten som kan göra de redan sjysta priserna till riktiga superpriser ...

Ja det gjorde jag, du har övertygat mig. Jag har beställt dator nu, en lenovo 14" med ips och 2200u.
https://www.elfynd.se/lenovo-ideapad-530s-14-barbar-dator-min...
Gick loss på 3199kr. Kändes som en för bra deal för att låta bli. Nu får vi se om den kanske tillochmed är tillräckligt bra för att ersätta min stationära (word och spelet awesomenauts)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanstroem:

Jag tänkte just att jag skulle behöva en ny musmatta, gärna en jättestor. Det första jag gjorde var att kolla om det finns något i fyndtråden och denna är utlagd för inte ens en timma sedan. Tackar för det, tog inte ens en minut från att jag tänkte att jag skulle behöva en ny musmatta till dess att jag hittat mitt köp.

Permalänk
Inaktiv

Någon mer som har fått en beställd dator från Elfynd?
Är lite nyfiken på hur det har gått för er ...

Permalänk
Medlem

@anon36896: Fick min idag, köpte en https://www.elfynd.se/lenovo-ideapad-330-15-6-barbar-dator-on... för ca 4600:-
Snabb leverans med Schenker, beställde i onsdags kväll, hämtade ut den hos ombudet idag.

Hade räknat med en något transportskadad kartong, men det fanns inte minsta lilla repa på den, dessutom oöppnad! Jag läste innan köpet att kartongerna brukar vara öppnade för funktionstest, men inte denna. Den var helt i nyskick.

Väldigt nöjd med dom måste jag säga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

@CubaCola: Bättre att vänta på denna - 9700k för 3990 kr, 4049 kr efter frakt. Brukar finnas i lager hyfsat ofta, men brukar också försvinna fort.

Men även då känns 9700k ovärt för priset. Skulle vart bättre om den kostade runt 3k istället, då skulle man faktiskt kunna överväga den istället för zen 2.

https://vpcb.se/datorutrustning/95-intel-core-i7-9700k-proces...

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

@CubaCola: Bättre att vänta på denna - 9700k för 3990 kr, 4049 kr efter frakt. Brukar finnas i lager hyfsat ofta, men brukar också försvinna fort.

Men även då känns 9700k ovärt för priset. Skulle vart bättre om den kostade runt 3k istället, då skulle man faktiskt kunna överväga den istället för zen 2.

https://vpcb.se/datorutrustning/95-intel-core-i7-9700k-proces...

Ok, jo bara det är en firma som funkar så är ett lägre pris bra

Tycker dock själv att i7 9700k är att föredra alla dagar i veckan över en Zen2 när man bara spelar.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@CubaCola:

Jovisst, en 9700k får ju ut bättre FPS. Men för samma pris som 9700k så kan du få ett dugligt moderskort + r5 3600 (inkluderar stock-kylare. Ej grym, men helt godkänd). Känns lite sisådär att betala dubbelt pris när det inte skiljer sig så galet mycket fps. När det skiljer sig större summor FPS så är man redan uppe i typ 270 vs 300 så.

På intel sidan är 9700k och 9900k fortfarande hyfsat attraktiva, men priset gör att de sjunker ganska långt ner på värdet imo. 9700k skulle vart mycket mer lockande för min del om det låg närmare 3000 istället. :/

Sen så spelar det ju även roll hur man använder datorn. Jag spelar mest bara spel, men när jag spelar gillar jag att se på Twitch osv. Så ett stort + för mig har jag märkt att nästa cpu bör ha mer trådar för min del. Men sen så använder jag även en gammal i5 3570k, så vad som helst kommer vara en riktigt fin uppgradering.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb