Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem

"Bara datorn kostade mig 14990:-

Gaming skärm:ASUS/VG278Q/27"/1MS/ 144HZ/VESA/1080p.
Skärmens pris: 3500:-"

Man undrar ju lite hur han kom fram till att ett paket han köpte till 18.500:- nu har gått upp 1.500:-...

Permalänk

Det är ovanligt att beggad hårdvara är dyrare än ny 20000:- för beggat medioker hårdvara, för 20000:- får man ju mycket bättre grejer om man köper nytt, han måste skämta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kostar inget att drömma...

Skickades från m.sweclockers.com

Förutom ~30kr för en blocketannons 😉

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Ty

Skrivet av JoL_:

Förutom ~30kr för en blocketannons 😉

Kunde inte hålla mig att kontakta honom. Han ville ha 13-14 för allt men gav folk utrymme att pruta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Ej läsbart...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

@Knotvillage:
Har du testat att klicka på bilden/länken? Jag har testat och det går väldigt bra att läsa.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Skrivet av Freezer64Pro:

@Knotvillage:
Har du testat att klicka på bilden/länken? Jag har testat och det går väldigt bra att läsa.

//Freezer

Nu funkade det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

"Säljer min lillebrors SNABBA SPELDATOR"

Bra där inte ens ett grafikkort utan kör på CPUn. Harpan i 10fps

Fast iofs han säger ju att processorn körs i 32Ghz så är nog inte så illa ändå

https://www.blocket.se/helsingborg/Asus_gaming_dator_85701730...

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk

[quote
[/quote]

Lätt att glömma en punkt men nu undrar jag vad är det med Liontech's priser? Helt sjuka priser på det mesta att man kan tro att det är i vietnamesiska dong eller zimbabwe $. Nästan inget på lager och det som finns på lager är löjligt prissatta. Vi tar ett exempel:

ddr4 minne

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av broderick:

[quote
[/quote]

Lätt att glömma en punkt men nu undrar jag vad är det med Liontech's priser? Helt sjuka priser på det mesta att man kan tro att det är i vietnamesiska dong eller zimbabwe $. Nästan inget på lager och det som finns på lager är löjligt prissatta. Vi tar ett exempel:

ddr4 minne

Har dom kånkat?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jsnneffs:

Detta är ju främst en skämttråd men jag gör ett undantag här

Jag räknade snabbt ihop priserna på alla komponenterna utefter prisjakts listor UTOM den sista 2TB hårddisken då den inte är specifierad. Tagit första pålitliga återförsäljare och undvikit sådana som proshop och dylikt.

Det blev då ca 11850kr +2TB HDD i inköpspris. Så är grejerna 2-4 månader gamla som angivet så är den ju i princip ny.

Dock är PSU:n enormt overkill på 1000w som du ändå får betala för, men även lite synd att det "bara" är en RTX 2060. Har man 8k att lägga så är detta en OK dator, och går kanske att få ner en tusenlapp till om man lyckas bearbeta säljaren lite

Permalänk
Medlem

@Thriss: hamna lite fel då, men tack för din kommentar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thriss:

Detta är ju främst en skämttråd men jag gör ett undantag här

Jag räknade snabbt ihop priserna på alla komponenterna utefter prisjakts listor UTOM den sista 2TB hårddisken då den inte är specifierad. Tagit första pålitliga återförsäljare och undvikit sådana som proshop och dylikt.

Det blev då ca 11850kr +2TB HDD i inköpspris. Så är grejerna 2-4 månader gamla som angivet så är den ju i princip ny.

Dock är PSU:n enormt overkill på 1000w som du ändå får betala för, men även lite synd att det "bara" är en RTX 2060. Har man 8k att lägga så är detta en OK dator, och går kanske att få ner en tusenlapp till om man lyckas bearbeta säljaren lite

Är väldigt offtopic här men undrar bara varför du skriver att du undvek proshop? Har handlat massor av gånger där och har aldrig varit någon problem. Vill minnas att det var de som skickade ut keyboardsen även om det var fel pris (99kr) kostade över 1000 senaste bf.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Är väldigt offtopic här men undrar bara varför du skriver att du undvek proshop? Har handlat massor av gånger där och har aldrig varit någon problem. Vill minnas att det var de som skickade ut keyboardsen även om det var fel pris (99kr) kostade över 1000 senaste bf.

Proshop är väll billiga och bra så länge allt funkar, men hur många har inte kommunikationsproblem med dem när något väl strular? Typ när man undrar var ens varor blir av efter flera veckor, eller hur oerhört usla de är på att lösa garantiärenden, för att inte tala om när man vill häva ett köp och lämna tillbaka en vara. Men så länge allt funkar i steg 1 så är de en av de billigaste återförsäljarna men kan bli väldigt mycket merjobb och strul än man förväntar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thriss:

Proshop är väll billiga och bra så länge allt funkar, men hur många har inte kommunikationsproblem med dem när något väl strular? Typ när man undrar var ens varor blir av efter flera veckor, eller hur oerhört usla de är på att lösa garantiärenden, för att inte tala om när man vill häva ett köp och lämna tillbaka en vara. Men så länge allt funkar i steg 1 så är de en av de billigaste återförsäljarna men kan bli väldigt mycket merjobb och strul än man förväntar sig.

Jag har som sagt handlat mycket där och har också returnerat saker till dem utan några problem.
Kollar man omdöme på prisjakt så har de 4.4 medans komplett har 4.1 och webhallen 4. Trots att de har många fler lämnade omdömmen.
Finns fall med alla butiker där de inte gör allt rätt. Du personligen kanske har upplevt något dåligt. Det var bara det att det verkade som att det är vädertaget att proshop är inte att lita på.
Hur som, jag ska inte förpesta tråden med mer offtopic.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Avstängd

Kliar lite i plånboken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk

@lnd1437:
Personen måste skämta med det priset, alternativt matat in en nolla för mycket.
Eller finns det något i det paketet som kan försvara det priset?

Ja, jag vet att detta är en tråd som tar upp de som försöker sälja till överpris. Men jag är ändå fundersam över hur en person kan försöka ta det priset begagnat, när inköpspriset troligen låg runt 20-25000.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Avstängd

@Freezer64Pro

Gissar på en 0 för mycket 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem

Inte dator relaterat men lite lols på denna.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Inte dator relaterat men lite lols på denna.

https://i.imgur.com/USV3XKp.png

Ska man köpa tavlan för 150kr för att motbevisa hens pappa?
Ska man skicka 150kr för att få hem ett tack brev?
Fattar inte hen att pappa retas?

Mitt råd är sök hjälp hos vården, ingen jävel bryr sig om en sketen tavla om den är fin eller ful.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasra:

Ska man köpa tavlan för 150kr för att motbevisa hens pappa?
Ska man skicka 150kr för att få hem ett tack brev?
Fattar inte hen att pappa retas?

Mitt råd är sök hjälp hos vården, ingen jävel bryr sig om en sketen tavla om den är fin eller ful.

Jag tänkte att man får 150:- för att säga till hennes pappa att den faktiskt är fin. Men efter att ha läst det ett par gånger är nog så inte fallet

Kul om det är seriöst.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Nasra:

Ska man köpa tavlan för 150kr för att motbevisa hens pappa?
Ska man skicka 150kr för att få hem ett tack brev?
Fattar inte hen att pappa retas?

Mitt råd är sök hjälp hos vården, ingen jävel bryr sig om en sketen tavla om den är fin eller ful.

Jag ska nog också börja sälja mina vattenfärgsmålningar så här.

Permalänk
Medlem

@Dekkan: "Mitt barn i mig", fantastiskt när foster börjar se ut ur magen, och dessutom kommunicera. Så säger de att dagens ungdom inte är något att ha!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Såg precis den här på Tradera:
https://www.tradera.com/item/340827/359100374/mekaniskt-led-t...-

Fast det är inte ett mekaniskt tangentbord. Från aliexpress
https://www.aliexpress.com/item/32876203824.html?spm=a2g0o.pr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasra:

Ska man köpa tavlan för 150kr för att motbevisa hens pappa?
Ska man skicka 150kr för att få hem ett tack brev?
Fattar inte hen att pappa retas?

Mitt råd är sök hjälp hos vården, ingen jävel bryr sig om en sketen tavla om den är fin eller ful.

Klart du ska köpa tjejens tavla för att stödja henne

Detta är tydligen något hon burit med sig och tänkt på länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasra:

Ska man köpa tavlan för 150kr för att motbevisa hens pappa?
Ska man skicka 150kr för att få hem ett tack brev?
Fattar inte hen att pappa retas?

Mitt råd är sök hjälp hos vården, ingen jävel bryr sig om en sketen tavla om den är fin eller ful.

En fråga bara... vem glömde din födelsedag? :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasra:

Ska man köpa tavlan för 150kr för att motbevisa hens pappa?
Ska man skicka 150kr för att få hem ett tack brev?
Fattar inte hen att pappa retas?

Mitt råd är sök hjälp hos vården, ingen jävel bryr sig om en sketen tavla om den är fin eller ful.

Hen?
Det står ju FFS ett kvinnligt namn i annonsen!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Dekkan:

Inte dator relaterat men lite lols på denna.

https://i.imgur.com/USV3XKp.png

Priset för månadens sjukaste annons går till....

Alltså va e det med folk....

”Blocket - För ockraren i dig!”

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]