Det här med Blocket...

Permalänk
Skrivet av Stumstock:

Här har vi en kille som visst missuppfattat vad en hårddisk är.. https://www.tradera.com/item/302397/356396363/gaming-set-komp...-

Att folk inte ens kan damma av grejorna innan de tar en bild

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Här är en som tydligen säljer med sitt Steam-konto.
https://www.tradera.com/item/120202/356141177/asus-speldator-...-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

@sweisdapro:

skrev o frågade om jag fick komma o betala cash o hämta upp den nu direkt.
fick som väntat detta svar

"I can keep this low prices for few resons , 1 i Dont offer pickup becuse tradera is just something i just starter trying out selling my promo objektives. I have up to 1000 orders a day om eBay and amazon and craiglist, there is no way i can have 300 ppl for pickup and 700 unita to ship. I got partners with DHL and gets Tons of Free shipping Thats one reason i can promote computers this cheap. So i only so shipment But its less then 24 shipment. Mvh Hannah"

har anmält till tradera som möjlig scam, men vem vet vad som händer med det, hoppas bara ingen går på det o blir lurad, om det skulle visa sig vara så som jag tror..

PS engelska var inte hans favoritämne i skolan..
han har även en del andra suspekta dator annonser ute, samt en del helt andra mer normala, fast som inte är datarelaterat.

Skrivet av Blacksheep:

Normalt sett postar vi aldeles för dyra begagnade saker här, men jag har hittat en aldeles för billig idag
Vad tror vi om denna då alldeles för billigt, så Jag gissar på försök till SCAM.

https://www.tradera.com/item/120202/356792501/gaming-taurus-dator-med-asus-skarm-och-streaming-tilbehor-first-till-kvarn-

https://i.imgur.com/QGHdGc2.png

Kolla in resten av hans annonser. Reggad i juni och inga omdömen.
Skulle definitivt passa mig för den där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Rospigg:
Jo jag har sett dem alla,
och på vissa så har tom folk börjat buda. Jag tycker synd om dem, om de skall bli blåsta, men samtidigt förundras jag över att man vågar bjuda, med sådana uppenbart "för bra för att vara sant" priser.
men alltså, Men har jag fel, och detta inte är en scam, så måste jag nästan göra en Annie o äta upp min sko.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

@Blacksheep: Tror nog din sko är säker.
Även om personen nu mot förmodan skulle ha fått sakerna gratis via sponsring som han hävdade på någon annons är ingen så djäkla obrydd om pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

@Rospigg:
Jo jag har sett dem alla,
och på vissa så har tom folk börjat buda. Jag tycker synd om dem, om de skall bli blåsta, men samtidigt förundras jag över att man vågar bjuda, med sådana uppenbart "för bra för att vara sant" priser.
men alltså, Men har jag fel, och detta inte är en scam, så måste jag nästan göra en Annie o äta upp min sko.

Man kan ju tycka att han skulle kunna länka till sina fantastiska sidor på de sidor han nämner att han har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rospigg:

Man kan ju tycka att han skulle kunna länka till sina fantastiska sidor på de sidor han nämner att han har.

Skickades från m.sweclockers.com

Annonsen är borta.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Annonsen är borta.

Jajamensan, och medlemen avstängd, står det i sparade annonser😆😆😅

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

Återuppstånden från de döda... kan inte vara lättsålt när 2070 kostar lika mycket.

https://www.inet.se/produkt/x118759/asus-geforce-gtx-1080-8gb...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Nu kom det nära . . . . .
https://www.sweclockers.com/marknad/171235-gaming-dator-gtx-9...

Det var ju bra att han sänkte priset lite,,,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

ingen ide! dom vet men dom hoppas att nån köper skiten, det finns alltid nån som är lite för naiv.
håll dig borta från att "informera" dom att priset är för högt. trolla dom med att spela korkad å fiska efter info.

Det där är faktiskt en ganska bra idé. Vi skulle kunna ha en "gerillatråd" istället för den här tråden.

  1. Lås den här tråden som bara uppmanar till skratt och upprördhet men gör föga för att bekämpa fenomentet vi häpnar åt.

  2. Öppna en ny tråd där det explicita syftet är att uppmärksamma annonser till forumet för gemensam trollning så att vi dränker deras aktivitet. Lite självorganiserande konsumentmakt, liksom.

  3. Profit!

Enda nackdelen är väl att det kanske kan missbrukas och göras försök att initiera trollkampanjer mot legitima annonser? Och att det finns tveksamma fall som iböland kanske uppmärksammas här av fel anledning (jag tänker på IBM-datorn ovan, är den kanske ett samlarobjekt vilket skulle motivera 8 papp?)

Permalänk
Medlem
fel länk
Permalänk
Medlem

Han vill ha 7500:- för ett begagnat 1080TI. (I skrivande stund går de för runt 4500-4800:- begagnade)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Han vill ha 7500:- för ett begagnat 1080TI. (I skrivande stund går de för runt 4500-4800:- begagnade)
https://i.imgur.com/SgdEIoB.png

Fick du något mer svar?

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Fick du något mer svar?

Jajjemän

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

https://youtu.be/mlYkZ3FW1M0

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

@Lodisen

Att du ens orkar, hahaha

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

@Lodisen

Att du ens orkar, hahaha

Man blir ju lite leds på personer som ska lura folk som inte vet bättre.
Då får han tåla lite motthugg.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Man blir ju lite leds på personer som ska lura folk som inte vet bättre.
Då får han tåla lite motthugg.

Jajo... Var glad att du inte, som mig, har god kunskap inom kosttillskott och träning då (om du nu inte har det...). Där har du väldigt många 'experter' som kan väldigt mycket, enligt dom själva. Jag orkade försöka föra dialoger i några år innan jag gav upp.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jajo... Var glad att du inte, som mig, har god kunskap inom kosttillskott och träning då (om du nu inte har det...). Där har du väldigt många 'experter' som kan väldigt mycket, enligt dom själva. Jag orkade försöka föra dialoger i några år innan jag gav upp.

Ja, 100% kolhydrater som gäller när man skall bygga muskler.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Ja, 100% kolhydrater som gäller när man skall bygga muskler.

Bra, då äter jag ju exakt rätt då om jag tar en bit av chokladkakan med andra ord...

(Har inte fått tag på "Hudiksvallarn" ännu, men tror jag vet vem det är... Fast hade varit kul om han hade svarat och man kunnat träffas IRL... lär ju fått jobba att slingra sig ur det... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Bra, då äter jag ju exakt rätt då om jag tar en bit av chokladkakan med andra ord...

(Har inte fått tag på "Hudiksvallarn" ännu, men tror jag vet vem det är... Fast hade varit kul om han hade svarat och man kunnat träffas IRL... lär ju fått jobba att slingra sig ur det... )

Hudiksvallarn?

Oft: Woho! 4000 inlägg

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Hudiksvallarn?

Oft: Woho! 4000 inlägg

Ja, Han med SSD minnet som var uppe för någon dag sedan i denna tråd...
Kan väl säga som så att om det är de jag tror det är som ligger bakom så skulle jag nog, som det heter, vänligt men bestämt tacka nej...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ja, 100% kolhydrater som gäller när man skall bygga muskler.

Gött , har alltid sagt att öl är som ett gym på burk/flaska

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Han vill alltså ha *mer* än nypris för dator och skärm? Hmm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Han vill alltså ha *mer* än nypris för dator och skärm? Hmm...

Ja, den där Orhan kanske kommit på en affärsidé

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jsnneffs:

Ja, den där Orhan kanske kommit på en affärsidé

Vintage!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pv2b:

Han vill alltså ha *mer* än nypris för dator och skärm? Hmm...

Får han den såld så blir jag nästan imponerad fast samtidigt vet ju alla att just elektronik och datorer stiger i värde så fort du börjar använda dem
Kul att man får garva lite så här på morgonen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Kostar inget att drömma...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS