Kan jag returnera en annan telefon än den jag köpt om de är samma modell?

Permalänk
Medlem

Kan jag returnera en annan telefon än den jag köpt om de är samma modell?

Jag köpte nyligen en ny mobil som jag använt i ca en vecka. Häromdagen kom jag över en likadan för ett bättre pris så jag kommer nu lämna tillbaka den första. Skulle butiken märka om jag lämnade tillbaka den andra mobilen istället för den ursprungliga? De borde ju hellre vilja ha en oöppnad än en jag använt i en vecka... Tänker att de kanske reagerar på serienummret eller så?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

De har förmodligen koll på serienummret för att t.ex RMA produkter osv.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Om du ändå kommer göra returen kan du helt enkelt fråga butiken istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tänk på att din garanti osv är bunden till en telefon med rätt serienummer så om du nu äns får lämna tillbaks en ny istället brinner troligen din garanti inne då su inte kommer kunna skicka in den andra på garanti hos någon av dem längre.

Möjligen att tillverkargarantin fortfarande kommer fungera men skulle tro att det blir onödigt krångel om du skulle behöva det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ja IMEI-numret är noterat och det lär bli problem.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Kolla om det finns något backup/restore program som du kan kopiera över allt mellan dem.
Använde något (Samsungs egna) när jag hjälpte en granne byta upp sig från en Samsung till en annan som fungerade rätt bra.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Murvar:

Jag köpte nyligen en ny mobil som jag använt i ca en vecka. Häromdagen kom jag över en likadan för ett bättre pris så jag kommer nu lämna tillbaka den första. Skulle butiken märka om jag lämnade tillbaka den andra mobilen istället för den ursprungliga? De borde ju hellre vilja ha en oöppnad än en jag använt i en vecka... Tänker att de kanske reagerar på serienummret eller så?

Tycker det är lämpligast att fråga butiken.

När jag jobbade i butik kan jag inte minnas att vi noterade IMEI eller liknande, varken i kvitto eller i systemet. Kanske var dolt iof men att ta emot en oöppnad produkt bör rimligen vara okej. Det kan dock bli krångel med garantier och dylikt så fråga så kan butiken svara. Inte svårare än så.

Alla här i forumet kan ändå bara gissa huruvida butiken accepterar produkt från annan ÅF. Kanske de erbjuder mellanskillnaden istället och du lämnar tillbaka den oöppnade till butik #2 istället.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har jobbat inom 2 större bolag som säljer telefoner bland annat och vid ev retur kontrollerades ALLTID imeinummret så det stämde överens med telefonen som blivit såld.

Skickades från m.sweclockers.com