Permalänk
Medlem

Prisvärd bärbar runt 10k

Tjo!

Letar efter en bärbar som alternativ till min stationära när man inte vill stänga in sig i spelhörnan. Tanken är väl att man ska lira främst wow retail och classic på den framöver men skadar inte om man framöver kan lira lite nya spel osv.

Alla tips uppskattas, allt från märke på dator till enskilda komponenter man bör sträva efter.

Budgeten jag tänker är runt 10k men kan tänka mig sträcka mig någon tusenlapp över om prestandan är värd det 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av vision93:

Tjo!

Letar efter en bärbar som alternativ till min stationära när man inte vill stänga in sig i spelhörnan. Tanken är väl att man ska lira främst wow retail och classic på den framöver men skadar inte om man framöver kan lira lite nya spel osv.

Alla tips uppskattas, allt från märke på dator till enskilda komponenter man bör sträva efter.

Budgeten jag tänker är runt 10k men kan tänka mig sträcka mig någon tusenlapp över om prestandan är värd det 😊

Om låg vikt är av intresse kan jag varmt rekommendera Asus Zenbook med MX150-grafikkort. Har själv en UX430 enligt signatur och är nöjd. Vid surf kyls den oftast passivt såvida ingen uppdatering eller virusscan rullar i bakgrunden. Vid spel blir den väldigt varm. Nu finns en nyare UX433. Har sett Power sälja i7/16/512-varianten för 13k och det finns även billigare varianter med i5/8/256. UX433:an har lite snabbare CPU, NVMe SSD ist.f SATA, lite lägre vikt/storlek, upphöjning för bättre kylning.

PS. MX150 = GT 1030. Kolla in Notebookcheck för att jämföra prestandan mellan grafikkort. Vill du kolla ett specifikt spel så sök på Youtube, ”MX150 wow”.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/1963246/asus-gaming-fx505gm-i5-8g...

Verkar vara mycket dator för pengarna, kanske värt en titt.

10 790 kr (Shadow of the Tomb Raider på köpet).

Visa signatur

XripperX