Hjälp med att få plex att funka med pop os

Permalänk
Medlem

Hjälp med att få plex att funka med pop os

Jag har problem med att få min 4 TB hårddisk att funka som jag vill.

Först hade jag disken som ext4 men då hade jag problem med att qbittorrent blev nekad tillgång till den och kunde inte ladda ner till den, plus att plex inte kunde se mapparna i hårddisken. Nu har jag formaterat om den till NTFS och nu funkar qbittorrent som det ska men plex ser fortfarande inte mapparna i den så kan inte lägga till ett bibliotek. Kan lägga till att jag inte haft några problem med att installera steam spel på den. Så vad kan jag göra för att lösa detta?

Jag länkar till några skärmdumpar så ser ni själva.

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några som helst problem att köra Ext4. Jag tror att det är något annan tokigt du gör. Är du säker på att du mountar disken korrekt vid start, så att alla applikationer (inte bara din filutforskare) ges möjlighet att se disken?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Det ska inte vara några som helst problem att köra Ext4. Jag tror att det är något annan tokigt du gör. Är du säker på att du mountar disken korrekt vid start, så att alla applikationer (inte bara din filutforskare) ges möjlighet att se disken?

Steam verkar inte ha problem att se och använda disken och inte heller qbittorrent men plex ser bara disken men inte vad som är i den så har inte en aning om vad som kan vara problemet.

Vet du hur man automatiskt mount när man starta upp datorn? Vill helst göra det utan att använda terminalen, är en ny Linux noob 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonetan:

Vet du hur man automatiskt mount när man starta upp datorn? Vill helst göra det utan att använda terminalen, är en ny Linux noob 😊

Lägg till disken i /etc/fstab.

/dev/sda1 /media/4TB ntfs defaults

borde fungera. Otestat.

Håller med föregående talare om att du måste gjort något konstigt vid mount om ext4 inte fungerar. NTFS är ju smidigt om man dualbootar, men annars ser jag ingen mening med det.

Permalänk
Medlem

Om det är något med hur den är mountad vad ska jag ändra för att för att få plex att funka?

Btw, har ändrat tillbaka till ext4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonetan:

Steam verkar inte ha problem att se och använda disken och inte heller qbittorrent men plex ser bara disken men inte vad som är i den så har inte en aning om vad som kan vara problemet.

Vet du hur man automatiskt mount när man starta upp datorn? Vill helst göra det utan att använda terminalen, är en ny Linux noob 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Kör du pop os som main os nu och spelar på det? Jag är inne på att byta framöver när Win 7 slutar funka, har problem med uppdateringar ibland nu med nyare hårdvara Jag vill absolut inte använda win10.

Visa signatur

.