Problem med att uppdatera Playstation 4 till 6.51?

Permalänk

Problem med att uppdatera Playstation 4 till 6.51?

Hej!

Jag har skaffat en ny Crucial MX500 SSD 2.5" på 1TB som jag ska ha i min PS4. Bytte ut den mekaniska och satte in SSD:n och laddade ned senaste firmware från Sonys hemsida, dvs. version 6.51 som jag hittade här: https://www.playstation.com/sv-se/get-help/ps4-system-softwar... Jag lade sedan in filen i en vanlig USB-sticka på 4GB som jag formatterat till både FAT32 och EX-FAT. Jag har sedan lagt in filen i två mappar som man ska göra, "PS4" och sedan "UPDATE".

Problemet är bara när jag bootar upp PS4:an så vill systemet inte hitta filen. Jag har alltså prövat att formatera USB-minnet till FAT32 och till EX-FAT men PS4:an har inte velat "hitta" filen oavsett..!

Finns det någon där ute som vet vad jag ev. har gjort för fel? Eller är det något fel på den senaste firmware-uppdateringen?

Oerhört tacksam för all hjälp jag kan få..!

Permalänk
Medlem

Och du laddar ned fulla systemprogramvaran och inte bara uppdateringen?

Fullständiga filen är på 1GB.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Längst ner på din länk ("Installera om systemprogramvaran") står det exakt hur du ska göra om du bytt disk samt en länk till rätt fil.
Som illern säger så är det en helt annan fil, inte update.

Permalänk

@Spiffman: Stort tack till er båda, självklart var det fel fil jag hade laddat ned. Nu fungerar allt som det ska!

Permalänk
Medlem

@Kinapuffar8: Hej! Vi har samma problem med vår ps4 så vi undrar om det finns nån länk som du isåfall kan lägga upp här och om man måste formatera om usb till FAT32? Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andras71:

@Kinapuffar8: Hej! Vi har samma problem med vår ps4 så vi undrar om det finns nån länk som du isåfall kan lägga upp här och om man måste formatera om usb till FAT32? Tack på förhand.

Som det redan står i tråden. In på länken och kolla under "installera om systemprogramvaran" så finns det rätt fil och guide.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5