office 365 64 Bitars men vilken av alla 64 ska jag välja? (EXCEL)

Permalänk
Medlem

office 365 64 Bitars men vilken av alla 64 ska jag välja? (EXCEL)

Hej,
Vilken av alla 64 bitars versioner ska jag installera på min nya kraftfulla dator. Mina Excel dokument består väldigt mycket av VBA / kodning.

office 365 64bit månatlig kanal, office inder 64 bit eller vanliga office 64 bitars?

Tack på förhand!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag hade tagit vanliga...

För jag inte vet vad Insider innebär och månatlig låter som ”vanliga” men du betalar löpande per månad istället för en fast, något lägre, årsavgift.

Så ”vanliga” (1år sub?) eller månadsbasis då beroende på vad som passar dig bäst.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Office 365 och Office 2019 (vanliga) skiljer sig inte åt funktionsmässigt, bara licensmässigt.

Insider är en funktion i respektive klient som låter dig testa de nya funktionerna (och buggarna) innan de släpps till mainstreamplattformen.

https://insider.office.com/sv-se/

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Jag betalar redan löpande, men tänkte mer eftersom jag har mycket data så kanske något var mer anpassad för det.

Permalänk
Medlem

@henkiii: Tack, då ska jag inte ta Insider iaf!

Permalänk
Medlem

Vill du ha uppdateringar en gång i månaden eller var sjätte månad? Vill du ha tillgång till de senaste funktionerna eller vill du vänta med att uppdatera tills uppdateringarna är mer utprovade?

Att välja en tidig (riktad) release ger dig möjlighet att testa dina excel-dokument med senaste versionen innan den släpps brett, men innebär också risk för buggar.

För "mycket data" så brukar pro plus versionen (enterprise e3 och uppåt) rekommenderas då Excel saknar vissa funktioner i Business paketen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Många nybörjare kör 32bitars och många företag väljer att anpassa för den minst kompetenta personen. Genom att gå över till 64 bitars får man ändra diverse 32 bitars kod, det är framförallt anrop till .dll och liknande.

Jag skriver detta som information ifall du märker att all gammal vba kod ej fungerar direkt.

En artikel om ämnet: https://support.office.com/en-ie/article/choose-between-the-6...

Min åsikt är man ingen gröngöling inom Office så bör man idag gå över till 64 bitars, men man har garanterat lösningar som ej komme att fungera. Dessa får man då köra virtuellt, antagligen på ens dator, i en terminalserver eller en server som hostar officeprogrammen genom remote desktop app. Visst kan det finnas undantag, som någon som har mängder av excellösningar där excel t.ex pratar med fysisk hårdvara genom protokoll som modbus..