Nvidia Geforce 417.71 med G-Sync på Adaptive Sync-skärmar

Jag rulla också tillbaka till 417.35, då jag upplevde att de inte alls flöt på lika fint tidigare.

@PaE
Hur fick du det att funka med din XF240H? Har följt stegen som länkades här någonstans där man först instalerar (unsigned) skärmdrivisen, räcker det med detta och att man använder sig utav DP kabel? Verkar inte finnas något sätt att "aktivera" det

Asus MG279Q har på reddit rapporteras fungera, om man ställer upp FreeSync spannets början med 1hz. Har själv köpt skärmen och väntar mig den imorgon och kan återkomma.

Senast redigerat 2019-01-26 12:04

Beställde själv en VG278Q från Webhallen två veckor sedan då den skall stödjas, men jag blev otålig då den aldrig kom in i lager, så jag avbeställde den, men funderar på att köpa på annat håll. Är det någon som kan bekräfta att funktionen är bra på den skärmen?

Skrivet av iBurningMan:

Asus MG279Q har på reddit rapporteras fungera, om man ställer upp FreeSync spannets början med 1hz. Har själv köpt skärmen
och väntar mig den imorgon och kan återkomma.

Den lirar, jag har mha CRU justerat spannet till 60-144hz vilket funkar fint.

Skrivet av Calle:

Den lirar, jag har mha CRU justerat spannet till 60-144hz vilket funkar fint.

När jag testade 144hz så kunde jag gå ner till 57hz utan problem. Normalt kör jag 44-120hz dock.

Skrivet av Mix0r:

@PaE
Hur fick du det att funka med din XF240H? Har följt stegen som länkades här någonstans där man först instalerar (unsigned) skärmdrivisen, räcker det med detta och att man använder sig utav DP kabel? Verkar inte finnas något sätt att "aktivera" det

Har inte testat mer än i BFV och där tycker jag det fungerar bra (även fast jag spelar på låga inställningar för hög FPS, dvs. adaptiv sync gör inte så stor skillnad för mig). Jag behövde dock också installera unsigned drivrutinerna först.

Fungerar det inte överhuvudtaget för dig? Kan du sätta igång G-Sync i Nvidia Control Panel?

Skrivet av PaE:

Har inte testat mer än i BFV och där tycker jag det fungerar bra (även fast jag spelar på låga inställningar för hög FPS, dvs. adaptiv sync gör inte så stor skillnad för mig). Jag behövde dock också installera unsigned drivrutinerna först.

Fungerar det inte överhuvudtaget för dig? Kan du sätta igång G-Sync i Nvidia Control Panel?

Hej och tack för svar! Tyvärr finns inte inställningen i kontrollpanelen, hittar heller ingen inställning i själva skärmen om freesync..

Skickades från m.sweclockers.com

@mrnez: Funkar utan problem för mig.

Skrivet av dibban:

@mrnez: Funkar utan problem för mig.

Ok. Kul att höra. För en som aldrig lirat med GSync, är det stor skillnad?

Verkar fungera fint på min ASUS XG32VQ, Testat BFV samt RE2.

Från att ha stadiga 165FPS i fortnite, så installerade jag denna drivarrutin.

Den hittade min VG278 direkt och hade satt på G-sync automatiskt.

Går in i fortnite.. får knappt 80fps?!. Vilken kanonuppdatering av Nvidia. Är verkligen imponerad.

Jag går tillbaka till .35 tror jag tills problemen är lösta

edit ; testade att installera om .71 och nu verkar det fungera som tidigare.

Senast redigerat 2019-01-26 12:44

Har nu fått min Asus MG279Q och det fungerar finfint med Gsync. Det enda är att den primära skärmen som är en Gsync skärm blinkar till några gånger när jag loggar in, men sedan håller sig allt stabilt och fint.

Skrivet av mrnez:

Ok. Kul att höra. För en som aldrig lirat med GSync, är det stor skillnad?

Lirat en del PUBG och XCOM2. Märker mest skillnad i X2 tycker jag, där flyter det riktigt nice.

MSI har gjort tester på sina egna skärmar och listat dem som ska fungera med G-sync.

https://www.guru3d.com/news_story/msi_monitors_are_g_sync_com...

Ser att flera får de att funka med Acer XF270HUA, men hur är det med Acer XF270HU? Står det saknade A:et för Adaptiv Sync? Eller är det samma skärm?

Det verkar fungera på min Acer XF270HU med ips. Testade i BFV utan problem.

Blev till slut en Asus VG278Q från Webhallen. Hade kommit in i lager så jag slog till 3290:- för en Gsync kompatibel skärm kändes för bra att motstå allt fungerar som det ska med nya drivrutinerna. Dock var min skärm extremt dålig bild på out of the box. Allt var oskarpt och jag kunde knappt titta på skärmen för mina ögon reagerade väldigt kraftigt på skärmens ljusstyrka, men efter någon timmes justeringar med hjälp av diverse guider och videos på Youtube så är den nu bättre. Jag är helnöjd. Har en hel del BLB men det kan nog påverkas med rätt settings.

Skickades från m.sweclockers.com