Svive Triton Gaming Tangentbord Röd TKL - Bra eller andra alternativ?

Permalänk

Svive Triton Gaming Tangentbord Röd TKL - Bra eller andra alternativ?

Hej!

Är på jakt efter ett nytt tangentbord för att kunna spela lite lättare spel. Jag har för tillfället ett Razer Ornata Chroma. Enda egentliga kravet jag har är att jag vill ha ett TKL tangentbord, sedan är det plus om det är röda switchar istället för blåa, men inget krav.. men hittills har jag haft svårt att hitta några sådana på svensk marknad..!

Har hittills hittat Svive Triton Gaming Tangentbord Röd TKL (https://www.komplett.se/product/995362/gaming/gamingmoss-tang...) som jag tycker verkar rätt trevlig. En annan jag tittat lite på är Cooler Master MasterKeys Pro S RGB (https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/masterkeys-pro-s-...) men den verkar inte finnas i lager?

Är det någon av er som kanske har testat Svives TKL tangentbord och kan säga om det är prisvärt för pengarna eller om det finns andra bättre alternativ på TKL marknaden??

Permalänk
Medlem

Absolut inga krångligheter

@Kinapuffar8: Hej!

Jag har inte provat Svive tangentbordet men jag ser inte någon anledning till att det inte skulle vara bra. Har du tidigare använt röda mekaniska brytare så tror jag givetvis inte att det ska vara några problem eller någon annan känsel i detta.

Själv föredrar jag bruna brytare då jag gillar "tactile bump" som erbjuds på dessa. Du skulle givetvis också kunna gå för t.ex Logitech G-pro ifall du gillar Romer G-brytare. Jag gillar inte dessa själv men jag förstår varför folk tycker om dem. Mina favorittangentbord jag har använt är Varmilotangentbord med Cherry MX Brown brytare. Det är dock en smaksak.

Jag hoppas att du upplever att jag har svarat på din fråga, skulle det vara något mer kan du självklart återkomma. Jag är lite av en tangentbordsfantast.

Permalänk

Tack för input @Chillby

Efter att ha kollat runt så bestämde jag mig för att köpa Varmilo VA88M Light Grey PBT White LED [MX Red] på MaxGaming.se och efter att ha prövat det ett par timmar nu under kvällen, så måste jag säga att det känns riktigt bra!

Jag gillar verkligen switcharna och TKL-formatet, och materialet känns riktigt gediget! Supernöjd efter att ha haft Razer Ornata Chroma innan!

Permalänk
Medlem

@Kinapuffar8: Jo precis, Varmilo kan sin sak. Haft mitt Varmilo Miya Pro Sakura VA108M ganska länge nu och fortfarande extremt nöjd. Funderar på att köpa ett Varmilo TKL med bruna brytare när det kommer in i lager igen. Varmilo är extremt bra kvalité och ljudet som kommer är väldigt bra. De låter inte metallaktigt som de flesta mekaniska tangentbord gör, detta på grund av att det finns ett lager av skum under kretskortet som fyller upp tomrummet. Extremt nöjd med alla Varmilo tangentbord jag har använt.