Nvidias Jensen Huang dissar AMD Radeon VII

Permalänk
Medlem

Herregud, Vilken tönt.

Får mig ännu mindre sugen på Nvidias produkter. Kört AMD sen 2006, kommer fortsätta med det.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Det kan prestera nästan vad detvill... Priset ,priset, priset!!!
Nvidia har till AMDs fördel så totalt förstört prissättningen i detta segmentet och AMD kan bara byta till 7nm och fortsätta sälja sina gamla produkter till ännu högre pris.
Snacka om slamdunk för AMD och total katastroff för all gamers. Konsumenterna borde ta sitt ansvar och börja vägra uppgradera och på så vi kan åter börja styra marknaden istället för att bli styrda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Han kanske borde fokusera mer på att göra folk till miljonärer så dom har råd att köpa hans kort.

Visa signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Permalänk

Han är inte ensam om att dissa AMD Radeon VII. Inte på det sättet dock, vi var många som hoppades på AMD skulle utmana Nvidia prismässigt och erbjuda ett kort till "rimligt" pris med lite vassare prestanda än VEGA 56 / 64. Nu vet vi bättre, detta var det sista som förväntades av AMD.

Men det lät fint när Lisa på scen sa att de bryr sig om gamers och den breda massan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem

@tellus82: Ja, tekniken har sina brister just nu. Men får de bättre ordning på det så känns konceptet ändå inte helt fel dock hade väl någon mer standardiserad lösning känts bättre, lite tråkigt med tekniker som kräver viss hårdvara.

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Haha, Jen-Hsun har alltid varit en fåntratt, och det här är kanske inte hans lågvattenmärke men inte är det långt ifrån.

RTX är inget att hänga i granen förrän tidigast nästa generation och DLSS är i grund och botten ett hack, som inte kan ersätta fullupplöst rendering pga renderingsartefakter (det finns en video om det, har för mig att det var Gamers Nexus som gick igenom det med exempel).

Så utifrån känd information i dagsläget likställer jag RTX 2080 med Radeon VII. Och så verkar de ju få i princip samma pris också, vilket är var problemet ligger - AMD skulle tjäna på ett lägre pris för att locka köpare bort från RTX 2080, om inte annat genom att gå ned till 8GB HBM2 (som rimligen borde räcka gott).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Om inte tredjepartstillverkare lägger sig under sagda prislapp så är det samma pris på dem. Förhoppningsvis kommer det komma billigare kort. Löjligt dyrt som det är idag.

Och varför exkludera alla spel och spelare som inte är tävlingsinriktade? För att du inte är intresserad? Det är ju fortfarande en feature och övertag även om inte du är intresserad av det.

Alla telefoner är ju i stort sätt lika bra om du bara använder dem för att bara ringa.

Om de är likvärdiga i pris är ju fortfarande Nvidias kort bättre och mer prisvärda och finns och har funnits på marknaden 6 månader längre.

Jag hoppas dock på AMD. Men som det ser ut idag ser jag inte AMDköp som mer än en protest mot Nvidia.

Även om vi ignorerar tävlingsinriktning, jag tar hellre hög fps än halverad med RTX, och här tror jag dem flesta håller med mig.
Sen är priset INTE samma! 2080 är 799 USD MSRP, och Radeon VII är 699 USD. Det är 100 USD billigare för samma prestanda (om man litar på AMD's grafer).

Men även OM priset var likvärt så blir inte Nvidias kort bättre och mer prisvärt heller. Det handlar ju precis om vad du ska använda kortet till. 16GB VRAM kan tyckas vara för mycket för gaming, och jag håller med, men det finns massor av användningsområden för grafikkort med stor mängd VRAM, och här kommer AMD rent ut sagt spöa skiten ur Nvidia.

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Nvidias VD sparar inte på krutet när han kommenterar AMD:s nypresenterade grafikkort Radeon VII. Jensen Huang menar att kortet är chanslöst mot Geforce RTX 2080.

Läs hela artikeln här

Bra att han ger fåntrattarna en knäpp på näsan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Eller hur? Nvidia vill gärna ge bilden av att deras fina certifiering gör att det alltid fungerar felfritt för alla. Men verkligheten är ju snarare att det fungerar för vissa och för andra inte. Tyvärr är människan funtad så att om något fungerar för en själv så misskrediterar man de som har en annan upplevelse. Detta är något som Nvidia och Apple är mycket väl medvetna om och som de kapitaliserar hårt på.

Man ser ju t. ex på forum hur Nvidia-användare sliter varandra i stycken när vissa rapporterar problem med SLI, Gsync osv. Felet skylls på användaren, av andra användare, som egentligen istället borde hjälpa varandra. Det är helt vrickat att det kan bli så egentligen, att folk blir så känslomässigt investerade i något bara för att de lagt mycket pengar på det, att de är beredda att försvara sitt köp med näbbar och klor, misskreditera andra osv. Det är sorgligt.

Hehe, moderna tiders amerikabrev. Folk har alltid försökt, och kommer alltid försöka rationalisera större beslut in absurdum. Det räcker med att beslutet som i det här fallet gjort ett hyfsat signifikant avtryck i plånboken för att det ska börja spöka.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stromming90:

Även om vi ignorerar tävlingsinriktning, jag tar hellre hög fps än halverad med RTX, och här tror jag dem flesta håller med mig.
Sen är priset INTE samma! 2080 är 799 USD MSRP, och Radeon VII är 699 USD. Det är 100 USD billigare för samma prestanda (om man litar på AMD's grafer).

Men även OM priset var likvärt så blir inte Nvidias kort bättre och mer prisvärt heller. Det handlar ju precis om vad du ska använda kortet till. 16GB VRAM kan tyckas vara för mycket för gaming, och jag håller med, men det finns massor av användningsområden för grafikkort med stor mängd VRAM, och här kommer AMD rent ut sagt spöa skiten ur Nvidia.

MSRP för RTX 2080 ligger på 699 dollar för icke fabriks överklockad modeller och 799 dollar för fabriks överklockad modeller.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

MSRP för RTX 2080 ligger på 699 dollar för icke fabriks överklockad modeller och 799 dollar för fabriks överklockad modeller. Som rent

Ja fast nu jämför du boardpartner kort som EVGA och Gigabyte med ett FE kort. Det får du INTE göra.
Du MÅSTE göra en "apples to apples" jämförelse.

FE vs FE.

699 vs 799.

Edit: Min poäng är att om boardpartner korten kan vara billigare för Nvidia, så kan dem säkerligen vara det för AMD också.

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem

Jahapp, ny generation kort ny flopp. Börjar känna igen mönstret. 16GB HBM2 känns galet overkill. Dyrt, inget nytt och nästan toppkort ett halvår efter konkurrenten

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stromming90:

Luktar som Nvidia fanboy.

Radeon VII beräknas få ett pris på runt 7800kr i Sverige. Ett RTX 2080 kostar minst 8700kr på Inet, så det är en tusenlapp billigare för samma prestanda.
Ja det är inte amazing, men det som ska hjälpa AMD på GPU sidan är faktiskt Navi, inte Vega, så ha lite mer tålamod, och spekulera inte hejdlöst för det hjälper inget.

Dessutom så ja, 16GB är overkill för gaming, men för folk som till exempel 3d modellerar och är limiterade i deras scener av mängden VRAM, så är det är sjukt bra.
Innan har man behövt punga ut 10k+ för att få 11 GB VRAM, och nu får man ut mer för billigare, så om man tänker utanför gaming så har kortet ganska många bra användningsområden.

Så nej, 2080 är inte "ett bättre köp hur man än vrider och vänder på det".

Jo det kanske landar runt 8000 då, tänkte inte på att AMD antagligen kör utan AIB kort.
Och man är inte en fan boy för att man tycker att det AMD har krämat fram är en dålig produkt.
Den teknik som Nvidia har tagit fram är minst sagt imponerande, speciellt den senaste tekniken de presenterade vilken är LOD Mesh. Ja kortet är säkert jättebra för någon som sitter och 3d modellerar på en stram budget eller som en hobby. Fast nu stod ju Lisa Su på scen och kallade det för ett "gaming kort" så då kan man väl ändå hålla sig inom just de ramarna för diskussion även om kortet kommer användas av andra användare också.

Skrivet av Stromming90:

För RTX kortet är fortfarande dyrare och Raytracting halverar dina FPS, så inget som spelar kompetetivt kommer vilja använda det.
Det som kan rädda Nvidia här är väl isåfall DLSS, men det är heller inte lika snyggt som vanligt rendering.

Ray tracing halverar inte din FPS. häng med i svängarna. Om du anpassar dina inställningar till vad kortet kan prestera.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa ett AMD kort bara för att jag är irriterad på Nvidias uttalande. Han känns jävligt arrogant.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stromming90:

Ja fast nu jämför du boardpartner kort som EVGA och Gigabyte med ett FE kort. Det får du INTE göra.
Du MÅSTE göra en "apples to apples" jämförelse.

FE vs FE.

699 vs 799.

Edit: Min poäng är att om boardpartner korten kan vara billigare för Nvidia, så kan dem säkerligen vara det för AMD också.

AMD har inte kört samma FE skit som Nvidia deras MSRP brukar vara samma som sina boardpartners.

Edit Tror inte AMD säljer egna kort utan deras referensmodell brukar sälja av boardpartners.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stromming90:

Ja fast nu jämför du boardpartner kort som EVGA och Gigabyte med ett FE kort. Det får du INTE göra.
Du MÅSTE göra en "apples to apples" jämförelse.

FE vs FE.

699 vs 799.

Edit: Min poäng är att om boardpartner korten kan vara billigare för Nvidia, så kan dem säkerligen vara det för AMD också.

Nvidia sätter ett högre pris på sin FE modell för att inte konkurrera med sina board partners. Korten som säljs till oss via retailers ligger på samma MSRP, alltså samma pris. Sen som det har sagt här i tråden så kommer Vega 7 kosta lite mindre ändå eftersom det är ett referenskort.

Permalänk
Medlem

Nvidia ligger alltid steg före för nya tekniker vilket jag ser som plus. Visar upp spel och liknande som stödjer det.

Det enda AMD gör är visa upp kort som säger "prestanda som RTX-2080".

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

@Lorault: Att Nvidia "alltid" ligger före gällande ny teknik är kanske att ta i
AMD har ju redan 7NM, Nvidia not so much.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jahapp, ny generation kort ny flopp. Börjar känna igen mönstret. 16GB HBM2 känns galet overkill. Dyrt, inget nytt och nästan toppkort ett halvår efter konkurrenten

Navi är ju dock den nya generationene och verkar enligt vad Lisa sa komma senare i år. Detta är en krympt Vega, förmodligen mest ämnad åt beräkningar och kreatörer som presterade tillräckligt bra i spel för att släppas som en stop gap så länge.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Nvidia ligger alltid steg före för nya tekniker vilket jag ser som plus. Visar upp spel och liknande som stödjer det.

Det enda AMD gör är visa upp kort som säger "prestanda som RTX-2080".

7nm kort är inte ny teknologi?
Vad har Nvidia visat upp för ny teknologi?

Raytracing, ett spel stödjer det.
DLSS, inget spel stödjer det.

Kortet har varit på marknaden i 4 månader redan. Vart är den nya teknologin?

Ja, FPS kanske inte längre är halverad med raytracing, men den är fortfarande minskad hårt, och dessutom att komma med "med DLSS blir det ännu bättre", ja för du upscalar ju en lägre upplösning så spelet blir fulare med fler artifakter. Wth?

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem

Det är ju ett ompaketerat MI50 compute kort för konsumenter. En temporär lösning medan dom jobbar på Navi, för att dom inte hade något att förlora på det.

Det är från MI50 som 16 GB HBM kommer t.ex, därför det inte finns någon annan variant...

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

Trump-nivå på dessa uttalanden och vi vissa fall står han och rent ut sagt ljuger för sina kunder.

Sen är det mycket snack om att AMD alltid "floppar" baserat på att dem inte lyckats ta prestandakronan med ett grafikkort som nästan ingen har råd med. Var inte VEGA slutsålda överallt i månader? Var inte 480/580 korade om och om igen som bäst "bang for the buck"? Har inte AMD i princip monopol på iGPU som faktiskt klarar spel? Sitter inte en AMD APU i varje Xbox, Switch och Playstation?

Det kanske inte är vad ni vill ha från AMD men en flopp har inte Polaris och VEGA varit. I alla fall inte från ett affärsperspektiv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stromming90:

Även om vi ignorerar tävlingsinriktning, jag tar hellre hög fps än halverad med RTX, och här tror jag dem flesta håller med mig.
Sen är priset INTE samma! 2080 är 799 USD MSRP, och Radeon VII är 699 USD. Det är 100 USD billigare för samma prestanda (om man litar på AMD's grafer).

Men även OM priset var likvärt så blir inte Nvidias kort bättre och mer prisvärt heller. Det handlar ju precis om vad du ska använda kortet till. 16GB VRAM kan tyckas vara för mycket för gaming, och jag håller med, men det finns massor av användningsområden för grafikkort med stor mängd VRAM, och här kommer AMD rent ut sagt spöa skiten ur Nvidia.

Beror ju helt klart vilken FPS vi pratar om. Landar det på över 100 hur som så är ju inte skillnaden gigantisk direkt. Och i vissa spel är utseendet mycket viktigare än 200fps. Men jag håller med dig delvis. Jag vill inte gå ner lägre än kanske 90fps.

Vi vet inte vad AMDkorten kommer kosta i Sverige så jag förstår inte hur du kan vara så här bestämd i den här frågan. Som någon annan påpekade så finns det 2080 kort för 7500kr på svenska marknaden, förhoppningsvis kommer det kort från tredjepartstillverkare som kommer landa billigare men som sagt vi vet inte än. Och det är 699 USD för tredjepartstillverkare. Om det kommer betyda 599 USD för tredjepartstillverkare för AMD så är de billigare på pappret iaf. Så det kan vi hoppas på.

Jag tror skillnaden hur vi ser på det är att du tänker på dig och vad du vill ha och jag tänker på korten som helhet. Absolut. Om du inte kommer använda DLSS eller RT så är kanske ett AMD-kort bättre för dig. Men kort som helhet är ju bättre om det också har ganska stora extra features utöver likvärdig prestanda (som vi inte heller riktigt vet, ett test säger kanske inte så mycket). Men ja 16GB kommer vara relevant ibland så där är AMDs kort bättre.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

AMD:s status efter Jensens uttalande:

Rostad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ragnarok:

AMD´s grafikkort brukar "floppa" men på "pappret" ska de vara hur snabba och bra som helst.
Vi får väl se hur illa det är den här gången.

Japp, kommer ihåg alla trådar när ryzen skulle lanseras att den skulle smiska i7 7700k i spel mm.

Och sen alla bittra kommentarer när det inte vart så.

Permalänk

haha ALLTID samma visa, aa men NÄSTA generation som kommer DÅ DÅ. Hur många år har det inte varit så nu? folk är så blinda jag dör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jösses, snacka om att vara obehagligt verklighetfrånvänd...

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

And if we turn on DLSS we’ll crush it. And if we turn on ray tracing we’ll ourselves.

Fixat hans uttalande höhö

Men helt ärligt kommer Radeon att ha svårt att konkurrera med det priset.

Fast med tanke på hur Nvidia har betett sig hitills på CES verkar dom vara oroliga för något iallafall.

Viktigast är att det blir lite konkurrens iallafall.

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk

Han låter som en riktigt dålig vinnare, hahahahahaha. På pappret så är tyvärr kortet inte så imponerande. Kanske för 4-5k hade det varit det.

Hoppades på mer helt ärligt. Men Navi är mest spännande. Speciellt för att det är en stor chans att det sitter i de kommande konsolerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Jag tror skillnaden hur vi ser på det är att du tänker på dig och vad du vill ha och jag tänker på korten som helhet. Absolut. Om du inte kommer använda DLSS eller RT så är kanske ett AMD-kort bättre för dig. Men kort som helhet är ju bättre om det också har ganska stora extra features utöver likvärdig prestanda (som vi inte heller riktigt vet, ett test säger kanske inte så mycket). Men ja 16GB kommer vara relevant ibland så där är AMDs kort bättre.

Fel. Jag tänker precis på kortet, inte på mig själv.

Pris:
2080 FE = 799 USD MSRP
Radeon VII FE = 699 USD MSRP

Cool teknologi
2080 = RTX (1 spel har DLSS, 1 spel har ray tracing) - Användbart för gamers som vill spela med coolare effekter
VII = 7nm - Inte så användbart, men cool teknologi som förmodligen kan hjälpa AMD göra stora framsteg. Dessutom är detta ett nedskalat Vega kort, och inte Navi som "ska" vara det som får AMD tillbaka på spelplanen

2080 = 8GB RAM - Räcker för gamers, men lite lackluster för vissa content creators
VII = 16GB RAM - Vid prispunkten, svinbra för creators som behöver mer än 8GB men inte vill betala absurda priser för 11GB från Nvidia. Här håller jag med dem flesta, dem borde gjorrt 2 versioner, 1 version med 8GB och sänkt priset lite.

Prestandan "ska" vara samma, men det för vi reda på när riktiga reviewers får sina kort, man ska ta allt med en nypa salt.
Sen så "kan" situationen i Sverige se annorlunda ut, och boardpartner situationen kan ändra på allting också, men det vet vi inte, så vi får sluta spekulera och dra slutsater.

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |