Nvidias Jensen Huang dissar AMD Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Raytracing är ju det enda nya med RTX korten?

Nej det är det inte.

Citat:

Det är inte direkt så att Nvidia uppfunnit hjulet 2.0 med den besvikelse som 2000 korten varit hittills.

Det är det på sätt och vis eftersom de kommit med helt mya realtidsrendering koncept. Än snurrar inte hjulet så bra dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot

Vad har hänt med självsäkerheten?

Jag har inte sett Huang så här på krigsstigen tidigare. Jag menar lite elaka hintar eller kommentarer men att vara så här uttalat aggressiv verkar som att han faktiskt känner sig hotad.

När det gäller AI så är ju AMD såklart högst medvetna och förmodligen väldigt fokuserade på det området. Det är nästa industrirevolution det vet alla vid det här laget. Sen om de kommer utveckla Tensor-kärnor de också är ju ett frågetecken.

Ray Tracing har AMD antagligen inte mycket att sätta emot just nu men det är en teknik som är in sin linda och det finns fortfarande mycket tid att lägga för att få prestandan rätt när det kommer till den tekniken. Personligen är det inget som lockar överhuvudtaget just nu, inte med tanke på vad man måste betala för att få tillgång till det och då blir man tvungen att spela i 1080p.

Nej, RTX-serien gav oss inte särskilt mycket att bli exalterade över mer än en massa löften som har varit väldigt tunna på att infrias. Nu kan man ju knappast heller säga att Radeon VII ger oss särskilt mycket att bli exalterade över heller men att försöka få ett RTX 2080 att vara så mycket bättre är jag tveksam till i dagsläget.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Barnsligt att hålla på att dissa andra, brukar betyda att man har dåligt självförtroende.

Så sant, så sant!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ernstp:

Sån jävla bullshit. Vadå "proven"? Det funkar skitbra. Och sen att vissa av dom här Freesync skärmarna håller på att blinka och sånt med Geforce non-validated mode, ja det är väl trist att Nvidia inte kan få det att funka men dom funkar ju faktiskt bättre med AMD kort (även om inte alla Freesync skärmar är perfekta direkt...)

Nu hittar jag inte artikeln bara för det, men vill minnas att när G-sync "uppfanns" så visade AMD att de haft Adaptive sync i laptops som en strömsparfunktion sedan tidigare, så ja.. Att Nvidia skulle ha "uppfunnit" Adaptive Sync är fullkomligt falskt. Vad fan håller han på med egentligen?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Massa gnäll och skitsnack.
Verkar vara en intressant produkt. Särskilt om priset konkurrerar med 2080

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ernstp:

Sån jävla bullshit. Vadå "proven"? Det funkar skitbra. Och sen att vissa av dom här Freesync skärmarna håller på att blinka och sånt med Geforce non-validated mode, ja det är väl trist att Nvidia inte kan få det att funka men dom funkar ju faktiskt bättre med AMD kort (även om inte alla Freesync skärmar är perfekta direkt...)

Låter lite mer som att du tänker att bara för att det fungerar för dig så fungerar allt. Det är inte så svårt att gå in på en recension här på Sweclockers för att se det Nvidia sagt faktiskt stämmer på vissa skärmar även på AMD kort. Sen att deras certifiering kanske är lite för hård på vissa saker är en annan sak men freesync på skärmar just nu är inte felfritt.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag såg ingenting i deras presentation som varken sabbar för dem eller ger fog för det Jensen Huang säger. Det går inte att veta innan vi får oberoende recensioner.

Men allvarligt, även då... Om officiella recensioner kommer ut och det visar sig att 2080 är bättre över hela brädet, så talar väl siffrorna isåfall för sig själva utan att Nvidias VD behöver bete sig som en tolvårig fanboy? Det finns liksom ingen anledning att trash talka sina konkurrenter. Särskillt inte om man vet med sig att man har en bättre produkt. Det är bara tramsigt och tragiskt och inget som gör att man vinner respekt, annat än möjligen hos tolvåriga pojkar som inte riktigt vet hur de ska hantera de ökade testosteronnivåerna som puberteten för med sig.

Det är så företag gör. Det värsta han sa var i alla fall bara "lousy". Inte att han skapade flera reklamfilmer där de slår sönder andra företagets kort, fast det är ju AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Nvidia går ut med att Vega VII's prestanda är kass, när det presterar minst lika bra som deras RTX 2080, vars prestanda höjs till skyarna av dom själva.
Menar Nvidia då att RTX 2080 prestanda är usel?
Då har man kommit långt på vägen, iom denna generations prestandakräftgång (undantaget de nya "fantastiska" features som fortfarande INTE används i några spel, och kommer vara någorlunda implementerade lagom till nästa GPU-release lolz). Återigen dock... Äntligen konkurrens i toppskiktet

Det han pratar om är att det inte tillför något utöver samma prestanda som ett 2080. Varken DLSS, CAS eller Lod MESH som görs möjligt med extra tensor cores.
Vega 7 är ett extremt dåligt kort i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

"When strong, act weak. When weak, act strong."

Förstår inte hans beteende riktigt. Är han så osäker på sin egen produkt att han måste smutskasta AMD?
Han kanske vet att Radeon VII bara är en placeholder så att AMD ska ha något som konkurrerar mot RTX 2080 för stunden innan de lanserar Navi senare i år, ett kort som Nvidia inte har något svar till?

Isåfall så är hans beteende mer rationellt: gäller ju att få in några billiga cheap-shots när motståndaren ligger ner - innan dom reser sig upp och ger igen.

Du inser att den här prissättningen inte gör att det ser så lovande ut för Navi va?
Den ryktade RX3080 GPUn kommer med största sannolikhet inte existera. Eller tror du att AMD kommer undercutta sig själva?
Antingen kommer Navi vara low till medium end GPUer eller så kommer deras 3080 vara lite starkare än Vega 7 och kosta mer.
Själv tror jag på det förstnämnda.

Skrivet av yoggan:

Massa gnäll och skitsnack.
Verkar vara en intressant produkt. Särskilt om priset konkurrerar med 2080

Samma pris som AIB kort för mindre. 2080 är ett bättre köp hur man än vrider och vänder på det.

Permalänk
Medlem

Radeon VII är ett räknekort som på grund av pristrenderna på grafikkort också kan säljas till konsument. Med 1TB/s (och 16GB HBM), finns det definitivt en marknad utanför bara datorspel.
Vi får se vad prisbilden är efter ett par månader.
Vi vet att detta inte egentligen är AMDs konsumentkort på 7nm. Om man inte av någon anledning har jättebråttom, är nog det vettigaste att inte köpa något tills den nya konsolgenerationen presenterats (eftersom all ny AAA produktion kommar att sikta på dem om något år) och se vad marknaden erbjuder för PC lösningar då.

Permalänk

@Nekrol:

Extremt dåligt kort är väl att ta i med tanke på att RTX existensberättigande fortfarande inte fungerar?
Just nu är RTX 2080 isåfall exakt lika uselt, eller hur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Det är så företag gör. Det värsta han sa var i alla fall bara "lousy". Inte att han skapade flera reklamfilmer där de slår sönder andra företagets kort, fast det är ju AMD

Vad tror han sig kunna vinna på det?

Det finns ju onekligen en grupp som prompt skall han Nvidia, oavsett vad, och de har redan frälsts. Sedan har vi en grupp som prompt skall ha AMD, oavsett vad, och de kan inte frälsas. Så de han rimligen riktar sig till är ju de som srtår i mitten och väljer produkter efter prestanda, pris, bundles, goodwill, osv... Jag tror inte att någon i den gruppen blivit mer positiv till Nvidia och mer negativ till AMD efter detta, utan när jag läser runt på forum osv så verkar de flesta mest undra varför han beter sig så barnsligt, varför så hård i ordalagen om produkterna Nvidia har är så bra att prestandan talar för sig själv etc. Det verkar inte som det här höjer Nvidias anseende utan snarare tvärtom, vilket inte verkar vara så särskillt smart alls. Jag tycker inte heller att sådant här barnsligt beteende skall uppmuntras.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TechGuru:

För de som minear Ethereum...

2080 ti @ 13000 kr
56 MH/s @ 155 Watt
0.36 MH/J effektivitet
232 kr/MH investeringskostnad

---

1080 ti @ 9000 kr
56 MH/s @ 180 Watt
0,31 MH/J effektivitet
161 kr/MH investeringskostnad

---

Radeon VII @ 8000 kr (gissningar)
125 MH/s @ 155 Watt
0,80 MH/J effektivitet
64 kr/MH investeringskostnad

---

Jag tror inte gamers kommer kunna köpa Radeon VII, det blir ett beräkningskort (rendering/simulering/mining osv).

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte faktiskt på det i går kväll, att detta borde vara ett fantastiskt miningkort.
Hoppades att miningvågen skulle vara över.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

@Vangen: Han har ju rätt. Varför köpa det när man kan få ett kort med fler funktioner? Speciellt nu om nvidia ska stödja freesync. Kommer då inte att finnas en anledning att skaffa amd om priset och prestandan utan dlss är samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad tror han sig kunna vinna på det?

Det finns ju onekligen en grupp som prompt skall han Nvidia, oavsett vad, och de har redan frälsts. Sedan har vi en grupp som prompt skall ha AMD, oavsett vad, och de kan inte frälsas. Så de han rimligen riktar sig till är ju de som srtår i mitten och väljer produkter efter prestanda, pris, bundles, goodwill, osv... Jag tror inte att någon i den gruppen blivit mer positiv till Nvidia och mer negativ till AMD efter detta, utan när jag läser runt på forum osv så verkar de flesta mest undra varför han beter sig så barnsligt, varför så hård i ordalagen om produkterna Nvidia har är så bra att prestandan talar för sig själv etc. Det verkar inte som det här höjer Nvidias anseende utan snarare tvärtom, vilket inte verkar vara så särskillt smart alls. Jag tycker inte heller att sådant här barnsligt beteende skall uppmuntras.

Förutom att han sa "lousy" så är ju det sant i det han säger. Han är ju tvungen att säga något. Vad tycker du han skulle sagt? "We are glad that AMD is finally catching up to our last generations flagship thanks to 7nm and HBM2"?

Hur man än vrider och vänder det har de tekniskt övertag och är precis ifatt 1080Ti/2080.

Permalänk
Skrivet av marcusOCZ:

Testade RTX för första gången i går och jag blev riktigt imponerad av hur snyggt det är. 1440p Ultra med RTX på medium gav mig ca 80-90 fps. Problemet är att det hör inte hemma i multiplayer över huvud taget. RTX skulle ha varit tillägskort, alternativt sitta i skärmarna till Nvidia.

Men fy satan va snyggt det är med RTX i BFV. Gav en otrolig inlevelse i spelet. Kan bara drömma om 75", 4K och HDR med RTX på max.

Där kan jag hålla med direkt! har ett 2080 så tänkte testa RTX i BF5, visst det var väl nice men fpsen sjönk avsevärt och eftersom jag kör på 144hz skärm plus vanligtvis inte ens ser de där lilla extra så kör jag ju hellre på RTX off.... så tekniskt sett så är funktionen rätt värdelös och speciellt i multiplayer fastpace spel. Fine för bra storymode / singleplayer spel, skulle kunna tänka mig funktionen i tex Farcry eller varför inte fallout serien? alt Assassins creed.

Visa signatur

CPU: AMD RYZEN 7 5700X Grafikkort: RX7800XT RAM:32GB Corsair MB: ASRock B550 Phantom Gaming-ITX/ax SSD: 1x1tb Kingston KC3000 1x1tb EVO860 SSD CPU-Cooler: Alpenföhn Case: NZXT H1 itx PSU: NZXT 750W SFX

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kossamu:

@Sebastian V: Han har ju rätt. Varför köpa det när man kan få ett kort med fler funktioner? Speciellt nu om nvidia ska stödja freesync. Kommer då inte att finnas en anledning att skaffa amd om priset och prestandan utan dlss är samma.

Vega 7 har 16 GB minne och HBCC.
https://www.hardocp.com/article/2019/01/07/battlefield_v_nvid...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Fast nu flyttar du ju målstolparna. Du sa "spelbar FPS", bfv kör absolut i spelbar FPS med DXR High och Ultra med 2080ti. De allra flesta tycker att 60FPS är "spelbart".

Det gör de säkert men har man lagt ut 14,000 på grafikkort kan man anta att det är kopplat till en skärm på 144 hz. Jag skulle inte nöja mig med ynka 60 fps då, särskilt inte i en first person shooter.

Skrivet av ipac:

Nej det är det inte.

Det är det på sätt och vis eftersom de kommit med helt mya realtidsrendering koncept. Än snurrar inte hjulet så bra dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Klart det är nytt och potentiellt revolutionerande. Det är dock ingenting att skryta med då det som du själv säger inte är i rampljuset än.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Det han pratar om är att det inte tillför något utöver samma prestanda som ett 2080. Varken DLSS, CAS eller Lod MESH som görs möjligt med extra tensor cores.
Vega 7 är ett extremt dåligt kort i jämförelse.

Skrivet av Nekrol:

Du inser att den här prissättningen inte gör att det ser så lovande ut för Navi va?
Den ryktade RX3080 GPUn kommer med största sannolikhet inte existera. Eller tror du att AMD kommer undercutta sig själva?
Antingen kommer Navi vara low till medium end GPUer eller så kommer deras 3080 vara lite starkare än Vega 7 och kosta mer.
Själv tror jag på det förstnämnda.

Samma pris som AIB kort för mindre. 2080 är ett bättre köp hur man än vrider och vänder på det.

Luktar som Nvidia fanboy.

Radeon VII beräknas få ett pris på runt 7800kr i Sverige. Ett RTX 2080 kostar minst 8700kr på Inet, så det är en tusenlapp billigare för samma prestanda.
Ja det är inte amazing, men det som ska hjälpa AMD på GPU sidan är faktiskt Navi, inte Vega, så ha lite mer tålamod, och spekulera inte hejdlöst för det hjälper inget.

Dessutom så ja, 16GB är overkill för gaming, men för folk som till exempel 3d modellerar och är limiterade i deras scener av mängden VRAM, så är det är sjukt bra.
Innan har man behövt punga ut 10k+ för att få 11 GB VRAM, och nu får man ut mer för billigare, så om man tänker utanför gaming så har kortet ganska många bra användningsområden.

Så nej, 2080 är inte "ett bättre köp hur man än vrider och vänder på det".

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem

Ja, man får väl se när korten släppts och det finns konkret data att tillgå. Innan dess är käbblet just bara det - käbbel

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kossamu:

@Sebastian V: Han har ju rätt. Varför köpa det när man kan få ett kort med fler funktioner? Speciellt nu om nvidia ska stödja freesync. Kommer då inte att finnas en anledning att skaffa amd om priset och prestandan utan dlss är samma.

För RTX kortet är fortfarande dyrare och Raytracting halverar dina FPS, så inget som spelar kompetetivt kommer vilja använda det.
Det som kan rädda Nvidia här är väl isåfall DLSS, men det är heller inte lika snyggt som vanligt rendering.

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem

För dyrt, plocka bort 8GB Vram och sänk priset 150$ AMD så har ni en vinnare.

Ointressant för det priset tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu hittar jag inte artikeln bara för det, men vill minnas att när G-sync "uppfanns" så visade AMD att de haft Adaptive sync i laptops som en strömsparfunktion sedan tidigare, så ja.. Att Nvidia skulle ha "uppfunnit" Adaptive Sync är fullkomligt falskt. Vad fan håller han på med egentligen?

Det de visade upp var att de kunde återanpassa en strömsparfunktion som fanns som VESA standard så den mer eller mindre motsvarade G-sync. Det var mig veterligen ingenting som aktivt användes och det tog ett tag sedan den uppvisningen tills första freesync-skärmen kom till marknad.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Förutom att han sa "lousy" så är ju det sant i det han säger. Han är ju tvungen att säga något. Vad tycker du han skulle sagt? "We are glad that AMD is finally catching up to our last generations flagship thanks to 7nm and HBM2"?

Hur man än vrider och vänder det har de tekniskt övertag och är precis ifatt 1080Ti/2080.

Nej, varför då? Om det nu är så att Vega II är "lousy" så lär det väl vara något som kommer fram i recensioner. Rent marknadsmässigt så hade det varit smartare att låta reviewers dra ner byxorna på AMD än att hålla på med trash-talk som han gör.

Dessutom så är det inte så att det finns någon satt standard för hur 7nm eller HBM2 skall prestera. AMD är först, så det finns noll och ingenting att jämföra med.

Ytterligare pinsamt blir det när man tar i beaktande att han har mage att säga att kortet är "uselt". Det förutsätter liksom att han själv har någon slags föreställning om hur kortet skall prestera givet 7nm och HBM2. Vad för kort skulle de gjort för att han skulle säga att det var "OK"? 50% högre prestanda än 2080TI för 4000Kr eller vad?

Han vräker ur sig saker som om det är han som har rätt att bestämma vad som är guldstandarden i branchen, vilket bara kan uppfattas som extremt drygt och barnsligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

79 FPS med DXR på low och ett grafikkort för 14k. Ställer personligen högre krav och skulle inte säga att det är tillräckligt för en first person shooter. Egentligen känns det inte som att det är i fps genren som man egentligen skulle vilja ha Raytracing men det är väl upp till var och en att avgöra.

Men det är spelbart. Resten argumenterar jag inte emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stromming90:

Luktar som Nvidia fanboy.

Radeon VII beräknas få ett pris på runt 7800kr i Sverige. Ett RTX 2080 kostar minst 8700kr på Inet, så det är en tusenlapp billigare för samma prestanda.
Ja det är inte amazing, men det som ska hjälpa AMD på GPU sidan är faktiskt Navi, inte Vega, så ha lite mer tålamod, och spekulera inte hejdlöst för det hjälper inget.

Dessutom så ja, 16GB är overkill för gaming, men för folk som till exempel 3d modellerar och är limiterade i deras scener av mängden VRAM, så är det är sjukt bra.
Innan har man behövt punga ut 10k+ för att få 11 GB VRAM, och nu får man ut mer för billigare, så om man tänker utanför gaming så har kortet ganska många bra användningsområden.

Så nej, 2080 är inte "ett bättre köp hur man än vrider och vänder på det".

Vad får dig att tro att Radeon VIIs pris hamnar exakt på dollarkurs + 25% svensk moms när det inte stämt för några andra kort från Nvidia eller AMD senaste åren?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Well.. jag har Nvidia kort och Gsync skärm.
Skulle inte vilja påstå att G-sync fungerar heller.
Ställer mest till med problem.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stromming90:

För RTX kortet är fortfarande dyrare och Raytracting halverar dina FPS, så inget som spelar kompetetivt kommer vilja använda det.
Det som kan rädda Nvidia här är väl isåfall DLSS, men det är heller inte lika snyggt som vanligt rendering.

Om inte tredjepartstillverkare lägger sig under sagda prislapp så är det samma pris på dem. Förhoppningsvis kommer det komma billigare kort. Löjligt dyrt som det är idag.

Och varför exkludera alla spel och spelare som inte är tävlingsinriktade? För att du inte är intresserad? Det är ju fortfarande en feature och övertag även om inte du är intresserad av det.

Alla telefoner är ju i stort sätt lika bra om du bara använder dem för att bara ringa.

Om de är likvärdiga i pris är ju fortfarande Nvidias kort bättre och mer prisvärda och finns och har funnits på marknaden 6 månader längre.

Jag hoppas dock på AMD. Men som det ser ut idag ser jag inte AMDköp som mer än en protest mot Nvidia.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Well.. jag har Nvidia kort och Gsync skärm.
Skulle inte vilja påstå att G-sync fungerar heller.
Ställer mest till med problem.

Får nog också säga att den enda skärm jag haft issues med sedan en lite strulande 14" CRT i början av -90 talet är min GSync skärm.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Well.. jag har Nvidia kort och Gsync skärm.
Skulle inte vilja påstå att G-sync fungerar heller.
Ställer mest till med problem.

Eller hur? Nvidia vill gärna ge bilden av att deras fina certifiering gör att det alltid fungerar felfritt för alla. Men verkligheten är ju snarare att det fungerar för vissa och för andra inte. Tyvärr är människan funtad så att om något fungerar för en själv så misskrediterar man de som har en annan upplevelse. Detta är något som Nvidia och Apple är mycket väl medvetna om och som de kapitaliserar hårt på.

Man ser ju t. ex på forum hur Nvidia-användare sliter varandra i stycken när vissa rapporterar problem med SLI, Gsync osv. Felet skylls på användaren, av andra användare, som egentligen istället borde hjälpa varandra. Det är helt vrickat att det kan bli så egentligen, att folk blir så känslomässigt investerade i något bara för att de lagt mycket pengar på det, att de är beredda att försvara sitt köp med näbbar och klor, misskreditera andra osv. Det är sorgligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.