Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Steams vinterrea börjar 20 december – vad köper ni?

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS
Foxhole är väl ett lite coolt multiplayer spel, men kanske inte för alla.

@sebbeharry
Astroneer kanske, men tror det är lite krävande ändå.

Permalänk
Skrivet av sebbeharry:

Någon som har tips på några "vackra" indie-spel som kanske inte kräver världens bästa dator? Är hemma över jul och har endast en laptop som är rätt så medelmåttig.

Mvh

Såg att André svarat med en del men lägger till några:
- Hollow knight
- Hyperlight drifter
- Guacamelee
- Dead Cells
- Crypt of the necrodancer

Inga av dom är direkt Ori and the blind forest om man ser till "vackert" (ingen lätt nivå att nå heller).
Men dom kör sin stil som är vackra enligt mig, har sin charm och är roliga att lira, kräver ingen monsterdator heller.

Om du vill bevandra dig i Epic store så har Ashen och Journey släppts där. Ashen ser lovande ut enligt mig och har fått bra reviews. Journey spelade jag på Playstation 4 och det är riktigt mysigt.

Hoppas det smakar

Edit: Skall tilläggas, har inte testat Ashen eller Journey än på PC så hur det presterar vet jag ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Tillagd text.
Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk

Xcom 2 kanske, eller så tar jag ettan på gog.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Någon som har tips på några "vackra" indie-spel som kanske inte kräver världens bästa dator? Är hemma över jul och har endast en laptop som är rätt så medelmåttig.

Mvh

Gris
Return of the obra dinn
Donut county
Yoku's island express
Into the breach
Minit
Gorogoa
Getting over it with Bennett Foddy
Stardew valley

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

X4 Foundations om priset hoppar ner.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tror steams reregler förhindrar att mutant kan köras ut på rea just nu tror jag.
Man får köra en launch-rea. Görs inte detta så behöver man vänta minst en månad efter release innan man får köra en rea

Aja. Kanske köper jag mutant över jul också oavsett för det ser så trevligt ut

Jaså, hade inte koll på de reglerna. Men beroende på hur länge rean varan kanske de hinner klämma in en liten sänkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag vill ha tips om onlinespel som inte är som csgo eller Fortnite.

Alla tips mottages tacksamt.

Citera gärna så jag lätt ser era svar tack.

Även stora singelplayer spel som Witcher 3 och Mass Effect.

online, du sa inte någon genre direkt så mina förslag: WoW, LoL, dota2, rainbow6siege, Path of exile, ESO.

singleplayer: xcom enemy unknown (tycker inte xcom 2 var något särskilt bra i jämförelse), metro 2033 och last light var bra, divinity original sin 1 och 2, assasins creed origins och black flag, far cry 4, SOMA.

vissa av singleplayer spelen jag nämnt har inte öppen värld om det är det du är ute men dessa är de rekommendationer jag kan ge som är värda att köpa med eller utan rea.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Crew 2 för de som gillar racing

För de som gillar bilspel. Såg precis att Crew 2 har 67 % på både Standard, Deluxe och Gold. För någon vecka sedan var de hutlöst dyrt. Nu är det prisvärt.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att Dying Light når 75%... Man kan alltid hålla tummarna också för Monster Hunter: World, typ 50% vore gött

Permalänk
Medlem

Inget planerat för mig. Har redan så sjukt mycket spel, flera som jag inte ens spelat. Inte direkt sugen på något heller.

Hade jag haft mer $$$ i plånboken så kanske det hade blivit några bara för att.

Permalänk

Mest sugen på My Summer Car & Hyper Light Drifter

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag vill ha tips om onlinespel som inte är som csgo eller Fortnite.

Alla tips mottages tacksamt.

Citera gärna så jag lätt ser era svar tack.

Även stora singelplayer spel som Witcher 3 och Mass Effect.

Kan tipsa om dessa två spel

Kingdome Come Deliverance Single player spel som är ett väldigt bra "true" rpg

Insurgency Sandstorm Hardcore fps! Väldigt snabb TTK och belönar bra taktik

Permalänk
Medlem

Har några spel på min önskelista och kanske köper något eller några av dessa men ärligt talat så tycker jag tydligen att det är roligare att köpa spel än att spela dom då jag redan äger så många ospelade spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag vill ha tips om onlinespel som inte är som csgo eller Fortnite.

Alla tips mottages tacksamt.

Citera gärna så jag lätt ser era svar tack.

Även stora singelplayer spel som Witcher 3 och Mass Effect.

finns många, själv e jag intresserad av skjutspel så jag tänker nämna några av mina favoriter (som inte är som cs eller fortnite)

War Thunder: MMO där du spelar matc hefter match som pansarvagn, plan eller båt. känns som battlefield men med fordon. spelet har flera olika nationer med "träd" för fordonen. säg du får en panzer 3, näst är en bättre version och sedan en annan pansarvagn. rätt så kul och gratis.

Red orchestra 2/Rising storm: väldigt likt battlefield, men mer realistiskt. många kartor, aktiv community och under 10€, eller 5€

rainbow six siege: som csgo fast ett helt annat spel. Vet att många inte gillar huruvida mekaniken fungerar, men ifall du gillar konceptet av spelet så är siege för dig. går ner till 50% 15€.

Permalänk
Medlem

@Xyborg: Frostpunk finns på rea vid GOG och till skillnad från Steam så äger du faktiskt spelen du köper där. Gottit me DRM fritt och launcher fritt.

Permalänk
Medlem

Jag vill köpa Hades (från skaparna av Bastion, Transistor, Pyre) men av någon anledning finns det inte i Steam utan bara på Epic Games än så länge. Så det blir väl att skaffa ett konto där också, Epic games har för övrig Subnautica gratis just nu.

Permalänk
Avstängd

Själv hoppas man på rea på seasonpass till Shadow of the Tomb Raider

Visa signatur

MSI GTX 1080 Ti Gaming X, 32 GB DDR4 2666 mhz, Corsair RM750x 80+ Gold, Noctua D15, Be Quiet Dark Base 700, MSI X370 Gaming Titanium, 2st Samsung 850 Evo 512 GB, Ryzen 7 1700. . Acer Predator XB271HUA 2560x1440p 165 hz, G - Sync. ASUS 144 hz monitor och Sony MDR-Z7 (High End) Högtalare: XTZ Tune 4 (high end)

Phone: Samsung Galaxy Note 9, 512 GB.

Gamingstol: AKRACING ProX.

Permalänk
Skrivet av Epic:

Kan rekommendera Rainbow Six: Siege som onlinespel. Klassbaserat och lite mer taktiskt än t.ex CS, väldigt roligt enligt mig.

Beroende på vad du gillar så kanske Magicka 1/2, Trine 1/2 och Portal 2 skulle passa in. Har fått ut många timmars nöjen av alla dem i co-op.

Skall kollas upp, tack för tips!

Visa signatur

Intel core i7 6700k Asus Z170 Pro Corsair DDR4 3000Mhz Geforce GTX 1070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Är sugen på ett testa överlevnadsspelet "The Forest" efter att ha överlevt Subnautica i 100h+

Du kommer älska det! The Forest är ett spel som är ett av få för mig som jag önskar att jag inte spelat, så att jag kan spela det igen och få tillbaka samma rysningar, min sambo kom ibland och bara stirrade på mig när jag satt och skrek som en liten flicka när man utforskade grottorna. Spelet upplevs helt klart bäst med några kompisar.

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

@sebbeharry: Körde just igenom GRIS, riktigt snygg art design, ljud och musik! Gameplay är väl lite sisodär, ingen utmaning direkt, men mysigt att springa runt och utforska världen.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av lindahlj:

Är lite sugen på Hitman 2 och Mutant Year Zero

Hoppas de kommer på rea *fniss*

Skrivet av Söderbäck:

Tror steams reregler förhindrar att mutant kan köras ut på rea just nu tror jag.
Man får köra en launch-rea. Görs inte detta så behöver man vänta minst en månad efter release innan man får köra en rea

Aja. Kanske köper jag mutant över jul också oavsett för det ser så trevligt ut

Mutant Year Zero ingår i Xbox Game Pass som man får köra gratis i 14 dagar, sedan 99kr/mån (sedan lär man ju tröttnat, om inte tidigare) alt. så köper man digitala koder via tredjepart.

De gjorde samma sak med Forza Horizon 4 när det släpptes, körde det i strax över 3 veckor från och till - så spelet kostade mig 99kr kan man säga.

Forza Horizon 4 visserligen "Xbox Anywere" kompatibelt så jag kunde spela det på PC'n också (vilket jag främst gjorde) men vet inte hur det ser ut med Mutant Year Zero på den fronten dock. Men har ni tillgång till en Xbox One så kanske det är en grej att kolla in ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av darran:

@sebbeharry: Körde just igenom GRIS, riktigt snygg art design, ljud och musik! Gameplay är väl lite sisodär, ingen utmaning direkt, men mysigt att springa runt och utforska världen.

Detta blev +1 på önskelistan!
Såg ju sketanice ut!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ska köpa Witcher 3 GOTY och antagligen Binding of isaac med dlc.

Permalänk

@Fonclbrich
Factorio kommer inte vara på någon rea, dev som sagt det själv. Dock sy tycker jag att 200kr för spelet är värt det om man tycker om dessa typ av spel.

Själv vill jag ha,
1. Parkitect
2. Creeper World 3: Arc Eternal
3. X4: Foundations

Dock så är 1:an och 3:an nya, så får nog vänta tills nästa år.

Permalänk
Medlem

Inget (köper väldigt lite spel nu för tiden) , men skulle Valve ge bort nåt gratis så kanske jag laddar ner det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Goedendag:

Gris
Return of the obra dinn
Donut county
Yoku's island express
Into the breach
Minit
Gorogoa
Getting over it with Bennett Foddy
Stardew valley

Tack för tipsen!, jag kommer hålla utkik efter samtliga

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Även om X4: Foundations är hyfsat nysläppt, hoppas jag iaf på en 10% under julrean, det räcker för mig att slå till. Det lär vara ett spel man kommer lägga ohälsosamt mycket tid på.

Permalänk
Medlem

Fyller Steams reor någon funktion nuförtiden?

Visst är det trevligt med möjlighet med refund men ta PUBG som exempel. Steam kör 33% rea och lyfter fram det på startsidan men är ändå mer än 5 euro dyrare än konkurrenterna.

Permalänk
Medlem

Monster Hunter World om det blir vettig rabatt. Iom att jag har det på ps4 så vill jag allt att det blir lite rabatt...

Sedan finns väl risk som vanligt för Europa Universalis 4 expansioner. Och just ja, civ6 expansionen...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Har en del att roa mig med så i år blir det inget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |