Steams vinterrea börjar 20 december – vad köper ni?

Permalänk
Hedersmedlem

Steams vinterrea börjar 20 december – vad köper ni?

Lika säkert som att tomten kommer på julafton är det snart dags för Steams årliga vinterrea. Internet säger att den börjar den 20 december håller på till och med den 3 januari, vilket låter rimligt baserat på tidigare år. Har du tänkt köpa nåt eller har du bra tips på spel att hålla utkik efter?

För egen del håller jag ögonen på Crash Bandicoot N. Sane Trilogy och en rad indiespel, till exempel Yoku's Island Express efter rekommendation från @JonasT.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på Hitman 2 och Mutant Year Zero

Hoppas de kommer på rea *fniss*

Permalänk
Medlem

Vettigt pris på Squad så kanske jag slår till

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Är sugen på ett testa överlevnadsspelet "The Forest" efter att ha överlevt Subnautica i 100h+

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Hoppas på en prissänkning på Divinity 2 och Pillars of Eternity 2. Om Witcher 3 med alla expansionerna reas ut på 75% så blir det nog också ett köp!

Permalänk
Medlem

Witcher 3 med DLC och Hollow Knight!

Permalänk
Medlem

Jag tänker försöka hålla mig från att köpa något denna rea då jag redan har samlat på mig allt för många spel som jag inte ens spelat... Men det är svårt när det är 75% rea och man kan "spara" flera hundra kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Jag vill ha tips om onlinespel som inte är som csgo eller Fortnite.

Alla tips mottages tacksamt.

Citera gärna så jag lätt ser era svar tack.

Även stora singelplayer spel som Witcher 3 och Mass Effect.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Jag håller koll endast efter vad jag redan har på önskelistan, på PC så spelar jag enbart strategi/simulationsspel så kommer mest att hoppas på billigt DLC till Europa Universalis IV.

Permalänk

Är mest ute efter roliga lan/co-op spel!

Visa signatur

Intel core i7 6700k Asus Z170 Pro Corsair DDR4 3000Mhz Geforce GTX 1070ti

Permalänk
Medlem

Tänkte kanske nåt LEGO-spel till kidsen i jul. Också nåt kul spel med lokal co-op, kanske Gauntlet?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag kan tipsa om att Sins of a Solar Empire: Rebellion är gratis på Steam t.o.m. imorgon tror jag det var. Om man lägger till det innan dess får man behålla det för alltid

Geneshift är ett indie early access spel som också är gratis på Steam t.o.m. imorgon.

Edit: Subnautica är gratis på Epic Games nya plattform fram till 27:e december och 28:e december blir Super Meat Boy gratis. Det kommer ett nytt gratis spel varannan vecka under lång tid vad jag förstått, för att marknadsföra deras nya plattform: https://www.epicgames.com/store/en-US/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag vill ha tips om onlinespel som inte är som csgo eller Fortnite.

Alla tips mottages tacksamt.

Citera gärna så jag lätt ser era svar tack.

Även stora singelplayer spel som Witcher 3 och Mass Effect.

Kan rekommendera Rainbow Six: Siege som onlinespel. Klassbaserat och lite mer taktiskt än t.ex CS, väldigt roligt enligt mig.

Skrivet av enemyWithin:

Är mest ute efter roliga lan/co-op spel!

Beroende på vad du gillar så kanske Magicka 1/2, Trine 1/2 och Portal 2 skulle passa in. Har fått ut många timmars nöjen av alla dem i co-op.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Är sugen på ett testa överlevnadsspelet "The Forest" efter att ha överlevt Subnautica i 100h+

Skitkul spel! Särskilt med en kompis i CoOp

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Avstängd

Hoppas på Skyrim special för 99:-.

Löjligt att 349:- ska vara rea på ett sånt gammalt spel.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lindahlj:

Är lite sugen på Hitman 2 och Mutant Year Zero

Hoppas de kommer på rea *fniss*

Tror steams reregler förhindrar att mutant kan köras ut på rea just nu tror jag.
Man får köra en launch-rea. Görs inte detta så behöver man vänta minst en månad efter release innan man får köra en rea

Aja. Kanske köper jag mutant över jul också oavsett för det ser så trevligt ut

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Planen är att inte köpa något, men kommer väl kika lite snabbt om jag kan lura på mig själv något.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag tänker köpa Mutant Year Zero och Frost Punk, oavsett om de är med på rean eller inte. Har tagit ledigt fram till 7:e januari och ser fram emot att få några dagar att förkovra mig när frugan är på jobbet efter nyår

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på några "vackra" indie-spel som kanske inte kräver världens bästa dator? Är hemma över jul och har endast en laptop som är rätt så medelmåttig.

Mvh

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Rekommenderar 7 Days to Die för alla som gillar zombie-building-crafting-survival-spel.
I stort sett en Minecraft-L4D2-hybrid.

Extra kul att spela med kompisar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@sebbeharry: Trine 2 och The Swapper är två bra indie-spel som inte är så krävande, om de är "vackra" får du avgöra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sebbeharry:

Någon som har tips på några "vackra" indie-spel som kanske inte kräver världens bästa dator? Är hemma över jul och har endast en laptop som är rätt så medelmåttig.

Mvh

Pyre, Bastion, Transistor, Ori and the Blind Forest, Inside, Owlboy, Firewatch. Lite blandade genrer.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Top 5 på min steam-önskelista just nu ser ut så här:
1. Factorio
2. The Messenger
3. The Talos Principle
4. Exapunks
5. Cuphead

Jag har andra spel att spela men blir det riktigt bra pris så kanske jag slår till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Någon som har tips på några "vackra" indie-spel som kanske inte kräver världens bästa dator? Är hemma över jul och har endast en laptop som är rätt så medelmåttig.

Mvh

Firewatch!

Permalänk
Medlem

Reorna avlöser varandra, känns inte som något speciellt man ska bry sig om, fråga dig själv istället vad du behöver.

Permalänk

Önskar Dirt Rally 2, men det släpps ju inte förrän nästa år. Får hoppas på att sänker priset lite för det blir dyrt annars. Speciellt när man vill ha den dyrare utgåvan.

Permalänk
Skrivet av Simon^L:

Witcher 3 med DLC och Hollow Knight!

Slår ett slag för Hollow knight, spelar det på Nintendo Switch, lagt ned otaliga timmar på det, rekommenderas starkt! Köpte det igen på Steam också.
Även Witcher rekommenderas starkt men det är väl ganska välkänt vid det här laget att det är ett bra spel haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem

Frostpunk reas redan hos Gog (-33%)

Permalänk
Medlem

Jag kommer skanna deras rea med falkögon.

Sedan kommer jag komma underfund med att jag redan har massvis med ospelade spel, samt att jag aldrig spelar alla dessa "nya" spel då jag tenderar att rotera mellan några få långkörare.

Slutar med att det inte blir några nyköp i år heller (men kanske någon expansion till e.g. ett Paradox-spel).

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Åh nej, Steam vinterköpssjukan is here.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil