Steams vinterrea börjar 20 december – vad köper ni?

Permalänk
Medlem

Köpte nyss Jurassic World Evolution med 75% rabatt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

Skitkul spel! Särskilt med en kompis i CoOp

Skrivet av Phil88:

Du kommer älska det! The Forest är ett spel som är ett av få för mig som jag önskar att jag inte spelat, så att jag kan spela det igen och få tillbaka samma rysningar, min sambo kom ibland och bara stirrade på mig när jag satt och skrek som en liten flicka när man utforskade grottorna. Spelet upplevs helt klart bäst med några kompisar.

Skrivet av joppe:

Köpköpköp! Spelade igenom det för kanske 6e gången häromdagen och det är lika roligt/läskigt varje gång + att det är väldigt aktiva devs så det uppdateras konstant med nya saker

Låter lovande! Det reas nu så det kostar typ €11 istället för €16. Blev köp direkt!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Moderator
Forumledare

Med en alldeles för stor backlogg blir det inte mycket, dock hade jag en rabattkupong på ”book of demons” på 66% samt ”ordinarie” rea på 20% på det... det gick liksom inte att motstå. Men sen är det slut! Jag lovar! Kanske...

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Nu ska jag köpa Assassin's Creed! Frågan är bara om jag kan hoppa på Oddysey direkt, eller om jag borde köpa tidigare versioner först?

Permalänk
Vägledare

Hitman 2 kan jag rekommendera. Jävligt bra smygarspel. 400kr känns väl helt ok också till skillnad från tidigare 600kr.

Permalänk
Medlem

Vill i vanlig ordning slå ett slag för The Talos Principle som nu kan inskaffas till det fabulösa priset ~65 riskdaler, samt expansionen Road to Gehenna för en tjugofemma. Ett av de absolut främsta spel jag spelat, inte för att det är ett så fantastiskt bra pusselspel, utan för att det väver samman en fragmentariskt framväxande historia med myspusslande, filosofiska spörsmål och ifrågasättande av en själv. Antagligen det spel som påverkat mig mest på det rent mentala planet.

Vill man inte ha med sig huvudet när man spelar fungerar det säker som ett rent pusselspel också, men man missar antagligen det som gör spelet såpass fantastiskt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

trots "rea" tycker jag det är sällan man hittar ett billigt spel på steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Någon som har tips på några "vackra" indie-spel som kanske inte kräver världens bästa dator? Är hemma över jul och har endast en laptop som är rätt så medelmåttig.

Mvh

Gamla AAA-titlar kanske fungerar också? Jag spelade just första Dishonored. Bra spel och jag tvivlar på att det kräver en speciellt kraftig dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Nu ska jag köpa Assassin's Creed! Frågan är bara om jag kan hoppa på Oddysey direkt, eller om jag borde köpa tidigare versioner först?

Origins bör du köpa! Odyssey och Orgins verkar lite höra ihop.

Permalänk
Medlem

Inte köpt något på steam på över 1 år, kommer nog inte köpa något nu heller antar jag

Permalänk
Skrivet av twit:

Vill i vanlig ordning slå ett slag för The Talos Principle som nu kan inskaffas till det fabulösa priset ~65 riskdaler, samt expansionen Road to Gehenna för en tjugofemma. Ett av de absolut främsta spel jag spelat, inte för att det är ett så fantastiskt bra pusselspel, utan för att det väver samman en fragmentariskt framväxande historia med myspusslande, filosofiska spörsmål och ifrågasättande av en själv. Antagligen det spel som påverkat mig mest på det rent mentala planet.

Vill man inte ha med sig huvudet när man spelar fungerar det säker som ett rent pusselspel också, men man missar antagligen det som gör spelet såpass fantastiskt.

Vaf*n, jag som inte skulle köpa något under denna Steam-rea då jag har en tillräcklig backlog att beta av. Men efter denna fantastiska beskrivning av spelet kunde jag inte låta bli.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Det bidde Shadow Warrior 1,2 o 3, Wolfenstein The New Colossus, Duke Nukem 20th Anniversary World Tour och The Talos Principle med extra allt.
Summa 51euro

Detta ska väl hålla mig sysselsatt fram till nyår.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

LEGO® Lord of the Rings finns gratis från humble bundle nu: länk

Permalänk
Medlem

Jag köpte Ashes of the Singularity: Escalation. Har älskat den typen av spel ända sedan TA och CnC.

Permalänk

Håller precis på att ladda ner Oxygen Not Included som det var trevligt pris på. -45% på 22,99€ blev 12,64€. Perfekt julspel nu när man är lite ledig!

Permalänk

Kommer göra det samma!

Skrivet av Cenorida:

Köpte nyss Jurassic World Evolution med 75% rabatt

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Origins bör du köpa! Odyssey och Orgins verkar lite höra ihop.

Hör ihop gör de verkligen inte, men de är relativt lika i några aspekter för att de har utvecklats i princip samtidigt med samma teknik tillgängligt. Typ som Black Flag och Rogue. Origins är det bättre spelet av de två, men Odyssey är kanske lite fetare om man bara ska ha ena. Båda är groteskt stora men Odyssey är större.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Hade Talos på min önskelista, blev köp efter ovan rekommendation med Road to Gehenna. Köpte dessutom The Room, The Room Two, Inside(som blev billigare om man köpte med Limbo, som jag redan har egentligen. 7,19€ istället för 8€, konstigt) och Wolfenstein: the old blood. Totalt 32€.

Blev lite fler än jag hade tänkt mig, men flesta är korta spel. Räknar med klara alla innan julhelgen är över.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem

Om nån självplågare är sugen på pubg så är det nedsatt https://store.steampowered.com/app/578080/PLAYERUNKNOWNS_BATT...

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Om nån självplågare är sugen på pubg så är det nedsatt https://store.steampowered.com/app/578080/PLAYERUNKNOWNS_BATT...

Rekommenderar valfri sajt som är billigare:

https://isthereanydeal.com/game/playerunknownsbattlegrounds/i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anCOOL:

Det bidde Shadow Warrior 1,2 o 3, Wolfenstein The New Colossus, Duke Nukem 20th Anniversary World Tour och The Talos Principle med extra allt.
Summa 51euro

Detta ska väl hålla mig sysselsatt fram till nyår.

Shadow Warrior 3?, finns det?

Permalänk
Medlem

Fundrar på att skaffa Thronebreaker: The Witcher Tales och Jurassic World Evolution. Får se om man får in löningen imorgon eller om jag måste vänta tills efter julhelgen. Tur att rean är ända till 3e Januari.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Är det någon som ens använder Steam nu när Epic Games har en egen plattform?

Nä, kör bara Beamdog!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Tänkte kanske nåt LEGO-spel till kidsen i jul. Också nåt kul spel med lokal co-op, kanske Gauntlet?

/hulle.

Lego: Lord of the rings är gratis på humble bundle just nu.

Permalänk
Medlem

Vem köper spel direkt genom steam när https://www.allkeyshop.com finns?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Blev Wolfenstein II New Colossus, Wolfenstein The old blood row, Shadow of the Tomb Raider, Jurasic World Evolution och Lego DC Super villains; allt för 2661 Taiwan dollars. Nu skall jag och kidsen klara oss över julhelgen 🎄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag vill ha tips om onlinespel som inte är som csgo eller Fortnite.

Alla tips mottages tacksamt.

Citera gärna så jag lätt ser era svar tack.

Även stora singelplayer spel som Witcher 3 och Mass Effect.

Insurgency ger mycket glädje för små pengar.

Själv funderar jag på Insurgency Sandstorm och nya Far Cry. Hade varit fint med något annat i singel player också men vet inte vad.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Blir Monsterhunter world & The forest

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Tur att vissa har koll, tack tjänade några kr där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Origins bör du köpa! Odyssey och Orgins verkar lite höra ihop.

Håller inte med om att de hör ihop. De skiljer sig även rätt dramatiskt i gameplay. Origins är mer action medan Odyssey har mer RPG-element. Egypten och Grekland innebär två väldigt olika världar och där föredrar jag Egyptens sand och palmer. Origins är även vackrare tycker jag. Men Odyssey känns roligare och mer fyllt av möjligheter.