Google chrome omdirigerar mig till fel språk

Permalänk
Medlem

Google chrome omdirigerar mig till fel språk

Hejsan.

Har ett märkligt bekymmer som jag verkligen inte kan hitta en lösning på.

Det började för ett par månader sen då jag började läsa japanska och använde mig av japanskt tangentbord i windows genom att lägga till det som språk. Har inte haft några problem tidigare men när jag köpte ny mobiltelefon och använde google chrome med japanskt tangentbord på mobilen så har nu mitt google konto börjat tro att jag vill läsa en del sidor helt på japanska och tvångsdirigerar mig till deras japanska sida.

Jag har testat köra clean install på google chrome och rensat alla möjliga cookies and caches, det var först då jag testade att logga ut från google chrome som jag upptäckte att jag kan besöka sidorna utan någon omdirigering. Andra webläsare fungerar som de ska.

Så problem:

Ett fåtal sidor som playoverwatch och epicgames.com omdirigerar mig till deras japanska motsvarigheter.

Vad jag har försökt med:

Har ändrat språkinställningar i windows, på mobilen och mitt chrome konto till endast svenska
ominstallera chrome helt och hållet
rensat all data från chrome

Förslag?

Permalänk
Medlem

Du kan prova gå in på chrome://settings/languages, klicka på Languages och ändra dina förvalda inställningar där och se om det hjälper.
Sedan, bara för att utesluta andra lokaliseringsinställningar på maskinen, kommer du till rätt språk med en annan webbläsare?