Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

Det där priset har de haft sedan 2018-18-01

De priset har iallafall minst varit sedan en vecka tillbaka då jag såg det så det har nog funnits ett tag ja

Skrivet av nedrans:

Är inte det här ganska bra deal om man ska uppgradera och inte behöver mer kärnor/trådar? Är minnena för slöa kanske? Erbjudandet löper ju veckan ut så det kanske dyker upp någon liknande men jag vet inte hur mycket billigare det kan bli.

https://www.komplett.se/product/1007144/datorutrustning/dator...

2666 Mhz minnen är väll inte så dåligt? Helt ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

Det där priset har de haft sedan 2018-18-01

Vad heter denna 18:e månad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Vad heter denna 18:e månad?

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske adopterat det amerikanska sättet att skriva datum?

Edit: jänkarna skriver månad/dag/år så lite fel ute, tex 9/11-2001

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Skit också... nu har koden:GAMINGDEAL11 slutat fungera på Razer Deathaddern! https://www.komplett.se/product/902540/gaming/gamingmoss-tang...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Inaktiv

Det är alltid intressant att läsa förhoppningarna inför Black Friday här.
Det viktigaste är väl att hitta de saker man behöver till ett pris som är tillräckligt bra?
Om man har tillräckligt med utrymme på bankkontot eller ett kontokort med betalning nästa månad (eller utnyttjar möjligheten till 14 dagars faktura från Klarna) går det faktiskt att returnera en vara om man hittar den billigare någon annanstans. Men, då får man ju ta jobbet med detta och dessutom betala eventuella returfrakter om man inte har tur och hinner avbeställa varan innan den skickats.
Själv köpte jag för två år sedan ett Asus GTX 1060 6 GB Strix för 2 490 kronor dagen innan BF. På Black Friday var sedan ett enda 1060-kort nere på det priset och det var en modell med betydligt sämre kylning. Övriga kort landade minst 200 kronor högre så det finns ju inget som säger att BF är den bästa dagen för att göra fynd. Det känns lite som en hype skapad av handeln för att kicka i gång julhandeln.
Och, det allra bästa 1060-fyndet gjorde jag i början av juni förra året när Elgiganten tog galna 1 790 kronor för ett Asus GTX 1060 6 GB Dual.

Permalänk
Medlem

@anon36896: du har helt rätt. Jag fyndar också alltid teknikprylar runt sommar, då alla vet att det är då ingen vill hålla på med teknik pga bra väder och alla vill vara ute = Billig teknik =). Vinter/Höst = pissigt väder alla är inne och teknik är alltid dyrt oavsett om det är Julhandel, Black Friday eller mellandagsrea så är rean bättre under sommaren =).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Det är alltid intressant att läsa förhoppningarna inför Black Friday här.
Det viktigaste är väl att hitta de saker man behöver till ett pris som är tillräckligt bra?
Om man har tillräckligt med utrymme på bankkontot eller ett kontokort med betalning nästa månad (eller utnyttjar möjligheten till 14 dagars faktura från Klarna) går det faktiskt att returnera en vara om man hittar den billigare någon annanstans. Men, då får man ju ta jobbet med detta och dessutom betala eventuella returfrakter om man inte har tur och hinner avbeställa varan innan den skickats.
Själv köpte jag för två år sedan ett Asus GTX 1060 6 GB Strix för 2 490 kronor dagen innan BF. På Black Friday var sedan ett enda 1060-kort nere på det priset och det var en modell med betydligt sämre kylning. Övriga kort landade minst 200 kronor högre så det finns ju inget som säger att BF är den bästa dagen för att göra fynd. Det känns lite som en hype skapad av handeln för att kicka i gång julhandeln.
Och, det allra bästa 1060-fyndet gjorde jag i början av juni förra året när Elgiganten tog galna 1 790 kronor för ett Asus GTX 1060 6 GB Dual.

Det där en kuggfråga allt beroende vad man är ute efter själv slog jag till på Sony XF9005 55tum för 9990:- från Mediemakt. Har väntat länge tills den modellen skulle sjunka under 10k sträcket som hände just den här veckan ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@anon36896: Jag har gjort väldigt många riktigt bra fynd på och runt black friday under åren. Men jag har även som du nämner, gjort feta fynd under sommaren (minns inte exakt men det är väl antingen början eller slutet av sommaren det kommer bra reor, eller både och).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

För övrigt frågar ja er alla.. Var är alla grymma paketerbjudanden på moderkort/processor/minne för M-ITX builds. Ser massa riktigt bra för ATX och M-ATX men bara ett enda för m-itx =(

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Hzup: Mm det var typiskt!

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dl380g7:

@da-li: du har helt rätt. Jag fyndar också alltid teknikprylar runt sommar, då alla vet att det är då ingen vill hålla på med teknik pga bra väder och alla vill vara ute = Billig teknik =). Vinter/Höst = pissigt väder alla är inne och teknik är alltid dyrt oavsett om det är Julhandel, Black Friday eller mellandagsrea så är rean bättre under sommaren =).

Skrivet av hellmix:

Det där en kuggfråga allt beroende vad man är ute efter själv slog jag till på Sony XF9005 55tum för 9990:- från Mediemakt. Har väntat länge tills den modellen skulle sjunka under 10k sträcket som hände just den här veckan ^^

Skrivet av Nima2001:

@da-li: Jag har gjort väldigt många riktigt bra fynd på och runt black friday under åren. Men jag har även som du nämner, gjort feta fynd under sommaren (minns inte exakt men det är väl antingen början eller slutet av sommaren det kommer bra reor, eller både och).

Det går självklart att hitta bra fynd under BF men det känns som att man bygger upp en lite för stor hype och då är risken stor att många blir missnöjda. Jag tycker bara att det blir lite för stort fokus på BF eftersom det går att göra fynd under hela året.
Traditionellt sett innebär en rea att återförsäljarna säljer ut äldre varor för att rensa sina lager och få plats för nyheterna. Det är detta som är så intressant i diskussionerna här, eftersom väldigt många förväntar sig (drömmer om?) att hitta de allra senaste och häftigaste prylarna till otroliga fyndpriser. Visst, det händer, men då handlar det mer om rena marknadsföringskampanjer för att få god PR eftersom varorna antagligen säljs med förlust. Väldigt få återförsäljare har någon anledning alls att rea dessa varor som oftast säljs med väldigt låga marginaler.

Jag hör till dem som uppdaterar lite i taget, håller ögonen öppna efter de saker jag behöver och slår till när jag hittar något till ett tillräckligt bra pris. Det var till exempel dags för ett nytt nätagg till den dator jag har kopplad till stereon så jag passade på att köpa ett Seasonic Focus Plus Platinum 750 W när Webhallen tog 999 kronor i början av augusti. Detta nätagg är semipassivt upp till minst 1/3 av maxeffekten och är därför helt tyst i min dator som normalt drar kanske 100 W.

När det gäller tv-apparater kan vi nog snarare snacka om säsongsvariationer. De flesta tillverkare presenterar ju sina nyheter i början av året och sedan sjunker ju priserna ganska kraftigt under resten av året. Det är inte ovanligt att en modell som kostar 15 000 kronor när den släpps sjunker under tiotusenkronorsstrecket i slutet av året. Där är det aldrig fel att hålla koll på priserna under årets sista månader. Visst, det kommer nya modeller även nästa år, men så stora är inte skillnaderna mellan modellåren. Och, vem köper en ny tv varje år? De flesta köper väl en tv som är tillräckligt bra för att hänga med i minst fem år.

Permalänk
Medlem

@anon36896:

Stämmer menade bara att man ska som du säger att man ska hålla utkik hela tiden egentligen om man vet om det är något som behövs bytas ut.

BF är garanterat att man rear ut tv-modeller medans resterande av sortimentet är alltid lika osäker år efter år.

Sen har man massa kommande påhittade rea veckor/dagar som kedjor hittar på för att tömma lagret lite extra och det är där man kan gör de *udda* fynden som inte brukar ha så bra rea under de officiella rea dagarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

"nya erbjudanden varje dag!" på komplett.. frågan är bara, värt är de? Samma skit varje dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

"nya erbjudanden varje dag!" på komplett.. frågan är bara, värt är de? Samma skit varje dag.

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=33&lista=prishist

Permalänk
Medlem

Vad är det som du vill att vi ska se på deras omdömen?
Ah du kanske syftade till "lägsta pris på" fliken?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad är det som du vill att vi ska se på deras omdömen?
Ah du kanske syftade till "lägsta pris på" fliken?

Skickades från m.sweclockers.com

För mig så leder länken till prisändringar iaf, men ja det var det jag menade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad är det som du vill att vi ska se på deras omdömen?

Skickades från m.sweclockers.com

Listan är sorterad efter de produkter som ändrat pris senast...dvs du ser vilka produkter som sänktes i pris när det blev måndag.

Edit: tvåa på den bollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

För mig så leder länken till prisändringar iaf, men ja det var det jag menade.

Ah länken öppnade appen i mobilen så det blev lite tokigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag försöker klippa 49 tumaren, (den eller samsungs q6f) =/

Skrivet av hellmix:

Det där en kuggfråga allt beroende vad man är ute efter själv slog jag till på Sony XF9005 55tum för 9990:- från Mediemakt. Har väntat länge tills den modellen skulle sjunka under 10k sträcket som hände just den här veckan ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

För mig så leder länken till prisändringar iaf, men ja det var det jag menade.

Skrivet av Frispel:

Listan är sorterad efter de produkter som ändrat pris senast...dvs du ser vilka produkter som sänktes i pris när det blev måndag.

Edit: tvåa på den bollen

Vet inte om det fungerar riktigt.
Listan visar Corsair SF600, 600W PSU SFX som ett pris men kompletts hemsida visar ordinarie pris... Något som inte stämmer..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Vet inte om det fungerar riktigt.
Listan visar Corsair SF600, 600W PSU SFX som ett pris men kompletts hemsida visar ordinarie pris... Något som inte stämmer..

Njaaa. Sidan visar att komplett har gjort en prisjustering +373 kr. I nästa kolumn visar artikelns lägsta pris (oavsett butik).

På prisjakt och komplett.se listas priset korrekt, 1.372 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: ok och det innebär att komplett höjt priset vid tolvslaget med den summan eller att de nu sänkt priset till den summan?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@PlogarN97: ok och det innebär att komplett höjt priset vid tolvslaget med den summan eller att de nu sänkt priset till den summan?

De höjde med +373 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av zyrien:

"nya erbjudanden varje dag!" på komplett.. frågan är bara, värt är de? Samma skit varje dag.

Rätt nöjd med deras grejor, dock förväntade mig mer när de sa att de skulle komma nytt varje dag. Idag vart det typ ett par mikrofoner och telefoner som las till S9 för 5.5 är ju riktigt jäkla bra för den som är intresserad. Bättre än nyaste iphones som går för typ 9.5-12k

Hoppas bara på att komplett har lite mer data komponenter bland annat när fredagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

2600X
Asus ROG Strix B450-F gaming
16GB 2666MHz
För 4190kr hos Komplett
Ett prisvärt gamingpaket, likvärdiga grejer kostar nära 5k annars. CPU 2199kr och 16 GB RAM 1299 på prisjakt, moderkortet är svårt att jämföra med andra B450 men jag tycker det ser prisvärt ut.

Edit: Idag är sista dagen som 45 € hos GAMESPLANET.com ingår.

Fasen det där känns som ett rätt okej pris!
Är ju lite sugen på att uppgradera ifrån min 2600k.
Får bli att fundera lite!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Notera att det bara är en RAM-sticka som ingå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Notera att det bara är en RAM-sticka som ingå.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är 2x8gb i ryzen paketet. Om du klickar på länken till ram där det står ett 16gb paket så står det 2x8gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Nej det är 2x8gb i ryzen paketet. Om du klickar på länken till ram där det står ett 16gb paket så står det 2x8gb.

Ah, my bad! Kollade bara på bilden och kollade vad som stod i listan!

Då är det ett helt ok paket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scuttle:

Western Digital 8TB USB-hårddisk för €143.99, fri frakt till sverige.

https://www.amazon.de/gp/product/B01LWVT81X

Enligt ryktet så är det WD RED-diskar i dom

Blir 151,25€ totalt med svensk moms.
Innehåller inte WD Red diskar utan WD White label, vilket sägs vara WD Red med en annan etikett med 2 problem som man kan lösa på olika sätt. Mer om detta finns att läsa om på forumet här och reddit.

Visa signatur

Citera för svar!