Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Asus Rog Strix? Det var det sjukaste dealen någonsin!!

Precis! Jag sålde det typ ett år senare för samma pris.

Fast det sjukaste någonsin var fortfarande ett 1080 ti på Wish för 3300 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1097855/gaming/gamingskarmar/...

är denna något att ha?
söker efter en 34" ultrawide med 100+ hz iaf, man kanske ska vänta tills på fredag?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av nedrans:

Tänkte mest att det inte är så bra om massa företag gör kreditupplysning på en. Bara en tanke vet inte om det spelar någon roll.

De flesta företag tar inte fullständiga kreditupplysningar utan något som kallas mikroupplysning som inte syns när det sedan görs en fullständig. De vill egentligen bara veta dels att du inte har några anmärkningar, dels att du har en inkomst.

Dessutom är det ju ganska få företag som har en egen fakturering av privatpersoner, de flesta låter ju tex Klarna, Qliro eller liknande sköta sånt och då är det ju de som gör kreditkontrollen, oftast nöjer de sig med en gång om året eller så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheHog:

https://www.komplett.se/product/895394/datorutrustning/datork...

Känns som ett ganska bra pris, vad säger ni? Har inget grafikkort idag och tanken har varit att införskaffa sig ett under Black Friday. Eller is i magen och hoppas på att det kommer ett bättre erbjudande framöver på t. ex 1080 eller liknande?

Har precis det kortet. Jag är helnöjd. Sitter dock på en 1080p skärm så jag har väl inte lagt någon tungvikt på kortet.

Inköptes dock för 3990 förra året under black friday. Med andra ord, lite is i magen är nog inte dumt.

Visa signatur

i7 7700K | Gigabyte Z270 | 16gb DDR4 | GTX1070 | Samsung EVO 960 250gb

Permalänk
Medlem

EVGA hade ett bra pris på 1070ti här i veckan. Dom kör nån midweekend rea. Ganska säker på att de låg på 3600kr då. Kan ju vara ett tips för er som söker kort också

https://www.evga.com/midweekmadness/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

https://www.komplett.se/product/1097855/gaming/gamingskarmar/...

är denna något att ha?
söker efter en 34" ultrawide med 100+ hz iaf, man kanske ska vänta tills på fredag?

https://www.komplett.se/product/1099892

Vad är skillnaden.? Känns som det är nästan samma skärm bland de 34"

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Känns onödigt och betala fakturaavgifter utan anledning, jag tar ju hellre 100kr i bonus på kreditkortet än 59kr i fakturaavgift.

Vad har du för sjysst kreditkort? Eller är du en storspenderare?

Angående fakturaavgift så är det väl nästan ingen som har längre. Och 59 kr kan jag inte minnas att det kostat, brukar väl ligga på 19 eller 29 kr. Visserligen 19 eller 29 kr för mycket men om man är lite paranoid över nätköp kanske det är värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Vad har du för sjysst kreditkort? Eller är du en storspenderare?

Angående fakturaavgift så är det väl nästan ingen som har längre. Och 59 kr kan jag inte minnas att det kostat, brukar väl ligga på 19 eller 29 kr. Visserligen 19 eller 29 kr för mycket men om man är lite paranoid över nätköp kanske det är värt det.

Har man ett gammalt remember eller ett gammalt preem så har man 1% cashback

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Sorgligt när 4190:- för GTX 1070 ses som "ganska bra pris", när man för ett år sedan under Black Week kunde hitta GTX 1070 Ti för 3990:- och GTX 1080 för 4690:-.

Härligt när utvecklingen går bakåt...

Fast egentligen satte de väl fel produkt förra året? Det skulle egentligen varit 1070 för 3990 och inte 1070ti, iirc. Däremot var de sjyssta och faktiskt levererade produkten till det priset istället för att skylla på tryckfel som andra företag gör titt som tätt.

EDIT: Dock så är jag helt med på att grafikkort är snuskigt dyra just nu. Behöver du inte uppgradera just nu så är det antagligen bättre att vänta tills priserna hittar tillbaka lite.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad komplett har uppdaterat på deras rea?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Någon som vet vad komplett har uppdaterat på deras rea?

Verkar ju vara precis samma eller?

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Någon som vet vad komplett har uppdaterat på deras rea?

heh, kom hit för att fråga exakt samma sak. verkar som inget är nytt ännu. kan nog ta en stund då det inte gick över till söndag förrens 00:03 trots febrilt ctrl-f5 spammande. hehe
edit: här kan ni f.ö kolla efter ändrade priser https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=33&lista=prishist

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

https://www.komplett.se/product/1097855/gaming/gamingskarmar/...

är denna något att ha?
söker efter en 34" ultrawide med 100+ hz iaf, man kanske ska vänta tills på fredag?

Tror inte dom kommer sänka den mer på fredag.
Snarare så att dom har nya erbjudanden varje dag.
Sen om dom byter ut de som är där nu eller bara lägger till nya dag för dag o har en MEGA sale på fredag låter jag vara osagt.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

https://www.komplett.se/product/1099892

Vad är skillnaden.? Känns som det är nästan samma skärm bland de 34"

Den första är överklockningsbar upp till 100hz

Skrivet av Homer_S1:

Tror inte dom kommer sänka den mer på fredag.
Snarare så att dom har nya erbjudanden varje dag.
Sen om dom byter ut de som är där nu eller bara lägger till nya dag för dag o har en MEGA sale på fredag låter jag vara osagt.

/Homer_S

Tänkte mest på om det var smartare och vänta på en bättre skärm med mer hz eller IPS panel, den verkade inte så vass den där efter en del googlande även om det inte kryllade av recensioner.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maacus:

Fast egentligen satte de väl fel produkt förra året? Det skulle egentligen varit 1070 för 3990 och inte 1070ti, iirc. Däremot var de sjyssta och faktiskt levererade produkten till det priset istället för att skylla på tryckfel som andra företag gör titt som tätt.

Det är väl bara en teori här på forumet? Netonnet gick aldrig ut med att det var fel pris och alla som beställde fick korten utan tjafs.
Möjligt att det var fel dock, men man kunde ju få ett GTX 1080 för så lite som 4490:- av Komplett så det skulle mycket väl kunna vara rätt pris från början.

Nåja, oavsett vilket så fick några ett GTX 1070 Ti för ett bra pris.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

EVGA hade ett bra pris på 1070ti här i veckan. Dom kör nån midweekend rea. Ganska säker på att de låg på 3600kr då. Kan ju vara ett tips för er som söker kort också

https://www.evga.com/midweekmadness/

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar ju endast gälla i USA och Kanada om man läser det finstilta: "Promotion valid in the US and Canada only.", tråkigt.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt beställa en sak från komplett men ville vänta för att se om det kom några bra erbjudanden. Har det kommit något nytt eller är det fortfarande samma som igår?

Funderar på om man ska beställa nu eller vänta till imorgon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Hade tänkt beställa en sak från komplett men ville vänta för att se om det kom några bra erbjudanden. Har det kommit något nytt eller är det fortfarande samma som igår?

Funderar på om man ska beställa nu eller vänta till imorgon...

Funderar också på om man ska beställa eller inte. Kommer sluta med att jag väntar tills fredag för att inget nytt kom in idag!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Är ute efter ett 1060 6GB, har det dykt upp något bra pris? Komplett har något Gainward GeForce GTX 1060 6GB för 2690 kr. Inget överdrivet bra pris kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Vad har du för sjysst kreditkort? Eller är du en storspenderare?

Angående fakturaavgift så är det väl nästan ingen som har längre. Och 59 kr kan jag inte minnas att det kostat, brukar väl ligga på 19 eller 29 kr. Visserligen 19 eller 29 kr för mycket men om man är lite paranoid över nätköp kanske det är värt det.

Har ett Remember More som tyvärr inte går och teckna längre, 1% tillbaka på alla köp. Hade för mig fakturaavgiften brukar vara högre på ”köp nu - betala senare” som snubben jag citerade frågade om, men det kanske är sänkt?

Permalänk
Medlem

Är detta allt som Komplett kommer sälja eller blir det mer på fredag?

Trodde de skulle släppa mer produkter varje dag då de hade olika tabbar per dag men det var samma produkter som igår med sånt som sålt slut borttaget.

Köpte God of War iaf men vill ha en PS4 Pro också, svårt att spela spelen annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Är detta allt som Komplett kommer sälja eller blir det mer på fredag?

Trodde de skulle släppa mer produkter varje dag då de hade olika tabbar per dag men det var samma produkter som igår med sånt som sålt slut borttaget.

Köpte God of War iaf men vill ha en PS4 Pro också, svårt att spela spelen annars.

Om man tittar på överskriften i en webbläsare så står det lör-sön där. Så de kommer säkert släppa mer saker på måndag och framåt. Bara att de inte orkar annonsera allt 100% rätt.

Edit: ps!. Menar inte att du skulle sett det, utan mer att komplett är slarviga med sin reklam.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Om man tittar på överskriften i en webbläsare så står det lör-sön där. Så de kommer säkert släppa mer saker på måndag och framåt. Bara att de inte orkar annonsera allt 100% rätt.

Edit: ps!. Menar inte att du skulle sett det, utan mer att komplett är slarviga med sin reklam.

Kanske kommer stå lör-sön-mån imorgon då!
Får hoppas på nya erbjudanden imorgon.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Som många redan nämnt så verkar det inte vara en enda produkt som är ny på Kompletts BF-vecka jämfört med igår. Trots att dom annonserat med nya erbjudanden varje dag samt att dom har en "tab" för varje veckodag. Som konsument så blir man bara grinig när företag antingen snackar skit eller inte håller vad dom annonserat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divion:

Som många redan nämnt så verkar det inte vara en enda produkt som är ny på Kompletts BF-vecka jämfört med igår. Trots att dom annonserat med nya erbjudanden varje dag samt att dom har en "tab" för varje veckodag. Som konsument så blir man bara grinig när företag antingen snackar skit eller inte håller vad dom annonserat.

HÅller med dig faktiskt.. Kunde sovit redan vid 23.15 igår kväll då jag började bli trött men kände att js kunde lika gärna hålla mig vaken en stund till för att se vad som kommer på rean.. Är ute efter så mycket nu för nybygge av Htpc maskin så har inväntat dessa reor i 1.5 månad nu..
Besviket ...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är inte det här ganska bra deal om man ska uppgradera och inte behöver mer kärnor/trådar? Är minnena för slöa kanske? Erbjudandet löper ju veckan ut så det kanske dyker upp någon liknande men jag vet inte hur mycket billigare det kan bli.

https://www.komplett.se/product/1007144/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

HÅller med dig faktiskt.. Kunde sovit redan vid 23.15 igår kväll då jag började bli trött men kände att js kunde lika gärna hålla mig vaken en stund till för att se vad som kommer på rean.. Är ute efter så mycket nu för nybygge av Htpc maskin så har inväntat dessa reor i 1.5 månad nu..
Besviket ...

Ja men eller hur! Jag var i exakt samma sits, att hålla sig vaken tills dom nya dealsen kom, som sedan aldrig kom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divion:

Som många redan nämnt så verkar det inte vara en enda produkt som är ny på Kompletts BF-vecka jämfört med igår. Trots att dom annonserat med nya erbjudanden varje dag samt att dom har en "tab" för varje veckodag. Som konsument så blir man bara grinig när företag antingen snackar skit eller inte håller vad dom annonserat.

Jodå det finns nya saker även om dom inte är många bland dator prylarna, men dom har ju ett ganska mycket större sortiment än så.
Men denna skärmen är t.ex. ny för söndagen.
https://www.komplett.se/product/954922/gaming/gamingskarmar/h...

Upptäckte det eftersom jag letar ny skärm och när jag klicka in på denna skärmen och sedan valde tillbaka i webläsaren så hitta jag den inte igen, upptäckte då att jag hamnat på lördagens flik, troligen en bugg i deras system eller så är ligger den i cache minnet för min läsare.

Permalänk
Medlem

@nedrans: Jag funderar på att köpa den där, men att de valt 2666MHz minnen av någon anledning tar emot att köpa paketet.

Ärligt talat hade det varit bättre om komplett hade haft rean på fredag enbart, så man slipper sitta och fundera på om det kommer något bättre senare i veckan.
Jag kommer avvakta tror jag.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Jodå det finns nya saker även om dom inte är många bland dator prylarna, men dom har ju ett ganska mycket större sortiment än så.
Men denna skärmen är t.ex. ny för söndagen.
https://www.komplett.se/product/954922/gaming/gamingskarmar/h...

Upptäckte det eftersom jag letar ny skärm och när jag klicka in på denna skärmen och sedan valde tillbaka i webläsaren så hitta jag den inte igen, upptäckte då att jag hamnat på lördagens flik, troligen en bugg i deras system eller så är ligger den i cache minnet för min läsare.

Det där priset har de haft sedan 2018-18-01