Warcraft 3: Reforged är remaster av Reign of Chaos och The Frozen Throne

Permalänk
Medlem

AAAAHHHH BÄSTA NÅGONSIN! HYPE!

Permalänk
Medlem

Dags för DotA 3.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker grafiken känns "Sämre" ? Känns om det är sämre flow och "övergjort". De har försökt göra det detaljerat men det ser ändå skit ut...

Tycker orginalet har helt ok grafik.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

asså, jag kommer köpa detta. I flera upplagor.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Avstängd

Men varför? Jag fattar varför man vill uppdatera spel som är baserade på 2d sprites, men wc3 är ju fullt 3d. Detta är en helt onödig uppdatering som troligt inte kommer att supportas av dom existerande custom games. Om spelet är backwardscompatible med custom maps, hur funkar ui:n med heroes som har fler än 4 spells? Hur kommer dom göra med custom models? Tror inte på detta alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Tror att dem kommer förlora mer på att göra ett helt nytt wow än att fortsätta utveckla den nuvarande

Lär de ju inte göra.
Hypen lär vara enorm i.o.m blizzard, de gör aldrig fel osv.

Nuvarande sub siffror är ju runt 2-3mill i BFA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Lär de ju inte göra.
Hypen lär vara enorm i.o.m blizzard, de gör aldrig fel osv.

Nuvarande sub siffror är ju runt 2-3mill i BFA.

Var har du fått dessa siffror från? Vad jag vet så släpper Blizzard inte siffror på subs längre sedan en tid tillbaka.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Avstängd

Spelet behöver ingen remaster ens tycker jag, spelade igenom det i år och det ser fortfarande bra ut.

Däremot fick jag flashbacks av känslorna när den första trailern kom för WC3, då var jag hypad som bara den. Spelade det på en P3 450Mhz och ett Riva TNT2 om jag inte missminner mig, var tvungen att spela på 640x480 men det fungerade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite meeeehh men kommer säkert köpa det ändå

Tyckte Wc3 var ett grymt bra spel men varför kan de inte göra något nytt?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd

Fan vad grymt!

Permalänk
Medlem

Skulle varit gratis eller iallafall billigare för de som redan har orginalet. Har kvar skivorna till och med även om jag kopplat cdkey till mitt blizzard konto.
Undra om diablo1 och 2 får samma kärlek av blizzard.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blizzard Blizzard Blizzard...
Var är Diablo 4 !???

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kanske dags att testa Warcraft 3 när detta släpps.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X, Gigabyte Elite X570, 32GB Ballistix Sport, NH-D15S, SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX, Corsair AX760, LG OLED C2 42"

Permalänk
Medlem

Hade önskat mig Warcraft 4, men är helt okej med Warcraft 3: Reforged.
Ser fram emot detta, men blir att invänta ett köp tills det börjar närma sig release och då blir det standard versionen.

Permalänk
Medlem

Vore inte det en idé att släppa denna remaster före WOW Classic?

Rent story-mässigt menar jag. Jag förstår väl att de inte tjänar något stort antal spelare på att göra så - men det vore ändå historian trogen på något vis.

Detta skulle i sådana fall innebära WC3 första halvåret, WOW till sommaren och lagom mycket återhämtning för att kunna annonsera D2 remaster nästa Blizzcon.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Testpilot

Najs, längtan har varit extremt stark för detta - Nästan lika mycket som en Diablo 2 remaster!

För dom som inte förstår detta eller tycker det är mjölkeri:
Detta är sjukt uppskattat, äntligen kan man spela med högre upplösning än 720p och 4:3 utsträckt till 16:9, kanske man kan hoppas på 21:9 support också nu när 4K verkar få officiellt stöd

Sedan så kommer ALLA gamla mods/map editor banor kunna laddas upp direkt i denna nya version också, inte nog med det så kommer det att gå att spela med ORIGINAL OCH NYA mellan spelare - Mao. om jag köper Remastered och du vill köra dina gamla original skivor, så är det inte några problem för oss att spela tillsammans alls. - Källa

För 29€ är detta hur bra som helst, se det såhär: Basspelet + TfT kostar 20€ om man ska köpa digitalt från Blizzard, för 9€ till får du uppdaterad grafik, omgjorda cutscenes, Battle.net integration & nya servrar för ranked ladder - Hur är detta inte praktiskt tagit gratis för vad man får?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Ta något gammalt, på med lite smink och wopf! ett nytt spel. 39 Euro....

Sluta utveckla WoW, gör WC4 och fixa Lore, gör sen WoW2 Med en helt ny motor.

Tror nog de miljoner aktiva premunanter som Wow har inte riktigt håller med dig.

Skrivet av siglolmic:

Mycket remasters på sistone, det luktar Capcom på lång väg

Detta är dock ingen remaster utan en rework. Oberoende... Folk skriker efter dessa. Självfallet ser Blizzard en chans att både sälja spel och få bra PR med communityn utan att behöva anstränga sig.

Skrivet av Allexz:

Warcraft 1? Warcraft 2? Warcraft 4?

Men ja, klart jag blir glad över WC3, men ... blizz...

En rework av WC1 vore hemskt. Spelet var för bristfällig för att kunna göras bättre utan att helt tappa känslan.

Skrivet av Fire_Ice:

Förhoppningsvis kommer Frozen Throne strax efter. Det är mycket ovanligt att jag längtar efter ett spel numera, senast var det AoE Definitive Edition som tyvärr blev en flopp.

FT ingår i reforge.

Skrivet av _Merc_:

Jag är Trött på lootboxes och Dragqueen galore när det är helloween i alla spel nuförtiden. Nostaliga ifrån en bättre tid är väll snart det enda som finns kvar.

Fixed that for you.

Skrivet av AdoringFan:

Lär de ju inte göra.
Hypen lär vara enorm i.o.m blizzard, de gör aldrig fel osv.

Nuvarande sub siffror är ju runt 2-3mill i BFA.

Jaså? Eftersom Blizz inte för statistik så kanske det vore på sin plats att du källhänvisar?

Tåls att nämnas att Blizzard ALDRIG haft under 5 miljoner aktiva subs sedan TBC dagar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Jaså? Eftersom Blizz inte för statistik så kanske det vore på sin plats att du källhänvisar?

Tåls att nämnas att Blizzard ALDRIG haft under 5 miljoner aktiva subs sedan TBC dagar.

Fast, säger inte du emot dig själv lite nu?

Skulle inte alls förvåna mig om subantalet var lägre än 5 miljoner i slutet av WoD.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Asssor:

Fast, säger inte du emot dig själv lite nu?

Skulle inte alls förvåna mig om subantalet var lägre än 5 miljoner i slutet av WoD.

Detta är dom officiella "peak" siffrorna (avrundat) från Blizzard själva, dom slutade släppa offentligt i samband med Legion 2016.

Vanilla: 7 miljoner
TBC: 8 miljoner
WotLK: 10 miljoner
Cata: 12 miljoner
MoP: 8 miljoner
WoD: 10 miljoner

Legion: Estimerat 6 miljoner baserat på förhandsbokningar o.s.v. från Amazon/GameStop mm.
BfA: Estimerat 5-6 miljoner (estimerat av statista's analytiker)

Så tror det eller ej, så hade WoW's Warlords of Draenor expansion nästan samma peak som Wrath of the Lich King - Sedan att spelarbasen droppade ur markant under expansionens livscykel, det är en annan femma

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Om det inte kommer en Warcraft III World Editor så börjar jag gråta, vi behöver en ny Legion TD, footmenfrenzy, Element TD Gaaah det är så sjukt viktigt!

Edit: ursäkta jag är lat och läste ej på. Det ingår en World Editor :)!

Frågan är ju hur det går för Dota 2 framöver hehe :).

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Detta är dom officiella "peak" siffrorna (avrundat) från Blizzard själva, dom slutade släppa offentligt i samband med Legion 2016.

Vanilla: 7 miljoner
TBC: 8 miljoner
WotLK: 10 miljoner
Cata: 12 miljoner
MoP: 8 miljoner
WoD: 10 miljoner

Legion: Estimerat 6 miljoner baserat på förhandsbokningar o.s.v. från Amazon/GameStop mm.
BfA: Estimerat 5-6 miljoner (estimerat av statista's analytiker)

Så tror det eller ej, så hade WoW's Warlords of Draenor expansion nästan samma peak som Wrath of the Lich King - Sedan att spelarbasen droppade ur markant under expansionens livscykel, det är en annan femma

men hade inte Wrath of the lich king 12 Miljoner spelare och inte 10 ?
https://www.gamespot.com/articles/world-of-warcraft-registers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Om det inte kommer en Warcraft III World Editor så börjar jag gråta, vi behöver en ny Legion TD, footmenfrenzy, Element TD Gaaah det är så sjukt viktigt!

Frågan är om de slopar Warcraft III World Editor bara för att ingen ska skapa ett bättre dota än Dota 2 som gör att Valve tjänar mindre pengar på skins o.sv.

 

Skrivet av Sidan artikeln länkar till:

Discover millions of player-created games, including tower defense, MOBAs, ARPGs, survival games, and more, or build your own with the upgraded World Editor

Permalänk
Medlem

Jag hoppas detta tillåter samma map-modding som för SC2. Ser fram emot denna remaster, blir definitivt att förhandsboka.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ExcZist:

men hade inte Wrath of the lich king 12 Miljoner spelare och inte 10 ?
https://www.gamespot.com/articles/world-of-warcraft-registers...

Om man räknar med lanseringen i Kina så ja, men Blizzard själva räknade inte med det i WotLK-cykeln då det släpptes så pass sent (2 månader innan Cata för resten av världen) och var tungt modifierat för att passa den Kinesiska regeringens krav.

Så det beror lite på hur man räknar, men den officiella ställningen från Blizzard var då under "investors call" ca. 10 miljoner spelare. Här är alla sådana möten med PDF'er om man verkligen vill källgranska - Investor Call Activision Blizzard - Quarterly Results

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av TheBodyLotion:

Jag hoppas detta tillåter samma map-modding som för SC2. Ser fram emot denna remaster, blir definitivt att förhandsboka.

Du får en uppdaterad Editor av gamla WC3's. Exakt vad det innebär får vi se, men WC3's var inte sämre än SC2's alls egentligen - Om något nästan bättre då man hade tillgång till mycket djupare 'access' i spelmotorn o.s.v.

Det som gör det hela så otroligt är att du kommer kunna spela mellan både gamla originalet och nya remastern tillsammans, då även det gamla spelet kommer patchas för att hålla samma "data" för balance o.s.v.

Rent tekniskt är detta sjukt imponerande, då dom lyckats använda samma engine i grunden men lagt på ett nytt lager av visuella uppgraderingar samt andra fixer för modernare system - Och på det bibehålla kompabilitet med den gamla klienten!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skäggig legend

JAAA. Ehm. Lugn nu. NEJ. JAAA!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp, fast jag tyckter figurerna såg väldigt stora ut i klippet, men det kanske bara var just denna videosekvens.

Önskar en remake på ed Alert 2 med

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

För 29€ är detta hur bra som helst, se det såhär: Basspelet + TfT kostar 20€ om man ska köpa digitalt från Blizzard, för 9€ till får du uppdaterad grafik, omgjorda cutscenes, Battle.net integration & nya servrar för ranked ladder - Hur är detta inte praktiskt tagit gratis för vad man får?

WC3 kostade 100kr för orginal + expansion innan ActivisionBlizzard slutade producera dom fysiska skivorna, så det är +20€ för uppdaterad grafik. Jag skulle inte säga att det är värt 3ggr orginalpriset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Personligen är jag jäävligt hype på WC3. Alla custom games igen i bättre grafik, oh jesus. Mjölkad? Yes, men shit min ödle-hjärna är övertygad nu när jag sett trailers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Det jag absolut mest hoppades på under Blizzcon. Äntligen! Dags att börja spela Wintermaul, Footman Wars, TD och annat skojj igen!

Kommer alla gamla custom Maps fungera alltså? Det skulle vara amazing, men skulle inte ta det för givet med en helt ny motor (antagligen).

Skickades från m.sweclockers.com