Warcraft 3: Reforged är remaster av Reign of Chaos och The Frozen Throne

Permalänk
Relik 📜

Warcraft 3: Reforged är remaster av Reign of Chaos och The Frozen Throne

Direkt från Blizzcon! Vad tror vi om detta? Själv var jag aldrig riktigt inne i WC3, spelade igenom men inte mer. Vill minnas @Jacob är riktigt nere i träsket dock?

Nyhet: Warcraft III: Reforged är remaster av Reign of Chaos och The Frozen Throne

https://playwarcraft3.com/en-us/
https://www.google.se/amp/s/www.gamespot.com/amp-articles/war...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Det jag absolut mest hoppades på under Blizzcon. Äntligen! Dags att börja spela Wintermaul, Footman Wars, TD och annat skojj igen!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Hypen är enorm hos mig! 2019 blev nu ett bra kommande år.

Permalänk
Medlem

Hoppas de fixar motorn och att spelet inte har samma buggar som inte blivit fixade på årtionden.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Avstängd

Ta något gammalt, på med lite smink och wopf! ett nytt spel. 39 Euro....

Sluta utveckla WoW, gör WC4 och fixa Lore, gör sen WoW2 Med en helt ny motor.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Hedersmedlem

Remasters är verkligen det nya heta på spelmarknaden. Inte för att jag klagar, kul att kunna köra WC3 igen, men tycker det är lite kul att många blir mer upphetsade över "gamla" spel än nya.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

Mycket remasters på sistone, det luktar Capcom på lång väg

Permalänk
Medlem

Perfekt!

Så det är inte inklusive TFT?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sötast

Warcraft 1? Warcraft 2? Warcraft 4?

Men ja, klart jag blir glad över WC3, men ... blizz...

Permalänk
Medlem

*clap*

Komigen nu förfan, ge oss något riktigt att hypea över o bränna semesterdagar på förfan..

PANG nytt world of warcraft , eller PANG diablo online, PANG ett helt nytt mmo..

Men nä.. remaster eller remake, eller nått kortspel..

Jag säger inte att jag tycker det är dåligt att det kommer nya småsaker, jag saknar bara hypen av nått Riiiiiiiiktigt fett i sikte!

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis kommer Frozen Throne strax efter. Det är mycket ovanligt att jag längtar efter ett spel numera, senast var det AoE Definitive Edition som tyvärr blev en flopp.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

@PlogarN97 Kollar man hemsidan så verkar det som att TFT är med.
https://playwarcraft3.com/en-us/

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

@Fire_Ice: Frozen throne ingår i reforged enligt utvecklaren som svarat på frågor under Grubbys stream nu.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Ta något gammalt, på med lite smink och wopf! ett nytt spel. 39 Euro....

Sluta utveckla WoW, gör WC4 och fixa Lore, gör sen WoW2 Med en helt ny motor.

Svårt och tänka mig att de lär göra ett helt nytt MMO när WoW säljer så bra som det gör..
Warcraft 4 skulle man fått för länge sedan om de skulle släppt det.
Tror dock inte WC4 lär komma då de tjänar mer på WoW än på Warcraft och Diablo.
https://www.svg.com/114034/why-blizzard-wont-release-warcraft...

men men vem vet, de kanske kommer ett i framtiden

Permalänk
Medlem

Låter lovande. Kan alltid hoppas på att The Frozen Throne innehållet kommer senare till spelet också. Blir nog ett köp vilket som.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Ta något gammalt, på med lite smink och wopf! ett nytt spel. 39 Euro....

Sluta utveckla WoW, gör WC4 och fixa Lore, gör sen WoW2 Med en helt ny motor.

Tror att dem kommer förlora mer på att göra ett helt nytt wow än att fortsätta utveckla den nuvarande

Permalänk
Medlem

Originalet funkar än idag, tycker faktiskt grafiken är lika charmig, så förstår inte varför de gör en remaster. SC var ju helt ospelbar innan remastern så den var ändå rolig att kunna köra på ett modernt system.

Hade hellre sett en remaster på WC 1&2, kanske inte bättre spel men spel som inte är så lätta att köra igenom idag.

Permalänk
Medlem

Frozen throne ingår också så rubriken bör ändras

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Det jag absolut mest hoppades på under Blizzcon. Äntligen! Dags att börja spela Wintermaul, Footman Wars, TD och annat skojj igen!

Mm, och Warhammer 40k TD, och Skibi's castle med flera. Det man längtar efter i så fall

För Blizzard skötte det ju tyvärr värdelöst i SC2 med custommaps, så frågan är ju hur det blir nu.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Retro är verkligen det nya nuförtiden.....heh

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Permalänk
Medlem

RTS är inte speciellt populärt just nu, och fungerar inte bra på konsoler. Genom att släppa en remaster kan Blizzard hålla spelet vid liv utan att behöva lägga de stora resurserna ett nytt spel i serien skulle kosta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Epic:

Remasters är verkligen det nya heta på spelmarknaden. Inte för att jag klagar, kul att kunna köra WC3 igen, men tycker det är lite kul att många blir mer upphetsade över "gamla" spel än nya.

Folk är Trötta på lootboxes och Dragqueen galore när det är helloween i alla spel nuförtiden. Nostaliga ifrån en bättre tid är väll snart det enda som finns kvar.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av makarickiri:

@PlogarN97 Kollar man hemsidan så verkar det som att TFT är med.
https://playwarcraft3.com/en-us/

Skrivet av Kenta42:

@Fire_Ice: Frozen throne ingår i reforged enligt utvecklaren som svarat på frågor under Grubbys stream nu.

Skrivet av arch:

Frozen throne ingår också så rubriken bör ändras

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, missade det i all hast. Lägger till!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd

fan va nice.
nu fattas bara frozen throne.
dags o köra massa td igen då.

Permalänk

Meh, hade hellre sett 2:an då jag aldrig varit så förtjust i 3:an. Eller ännu hellre 4:an med tillbakagång till rötterna? ^^

Permalänk
Medlem

Blizzcon detta året sög mer än en sugare kan suga.
Att ens avsluta med en dålig D3 klon till mobil...

Wc3 remastered är iaf ok, editorn i wc3 är det sämsta med spelet nu. Och den verkar uppdaterad, vilket förhoppningsvis kommer göra det bättre.

Grafiken kan spela roll i mitt tycke, vi lirar fortfarande custom rpg maps osv i wc3.

Overall, meh feast på blizzcon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Ta något gammalt, på med lite smink och wopf! ett nytt spel. 39 Euro....

Sluta utveckla WoW, gör WC4 och fixa Lore, gör sen WoW2 Med en helt ny motor.

Standard edition kostar dock 29 euro och inte 39 euro, samt så är WC4 alldeles för invecklat att göra just nu med pågående WoW och WoW säljer fortfarande som smör, så finns ingen anledning för dom att släppa ett WoW 2. Så deras bästa bet är som nu att skapa en remastered version av WC3 som även där kommer sälja som smör.

Spelet ser fantastiskt ut.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

Någon som vet varför min battle.net client helt plötsligt tankade hem en version av Warcraft 3 ?

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem

mjölka

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB