Permalänk
Medlem

Tack för era kommentarer...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crapmind
Ja kabeldragningen var inte den bästa, ser ut som han inte utnjyttat hålen i chassit.

Jo visst har jag utnyttjat hålen så gott jag har kunnat, det som gör det rörigt i lådan är att vissa sladdar är för korta för att dra bakom moderkortet, dessutom blir det snabbt jävligt trångt i de hål som finns för att dra kablarna igenom.
(Att gömma alla oanvända kablar från nätagget bakom moderkortet är en total omöjlighet på detta chassi)
- Det är ju 2 större saker som ser för jävligt ut tycker jag,
1. Alla oanvända kablar från nätagget
2. De iögonfallande korta kablarna som går rakt över moderkortet till eSATA-kortet på baksidan av chassit.
Sen är det ju inte så snyggt med de små röda kablarna från fläktkontrollern heller men de är med väldigt korta och räcker precis till fläktarna som de sitter nu. - Man skulle ju kunna måla/byta ut kablarna som sticker ut mot svarta för att smälta in lite bättre, dock skulle de ju fortvarande vara kvar.

Den dag då mitt nätagg gjort sitt så lär det ju givetvis införskaffas ett modulärt och då känns det lite mer motiverat att lägga mer tid på övrig kabeldragning med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saabcool
noctuan i taket sitter fel väg, om det inte är meningen att blåsa in.

Jo givetvis ska den blåsa in färsk luft som den andra Noctuan blåser in i processorkylaren, skulle den blåsa ut hade den ju bara dragit igenom varmluften från lådan som på sin väg ut hade gått rakt in i CPU-kylaren.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk

Känns som att det är lite obalanserat när du har två fläktar fram, en i botten och en i taket som blåser in men bara en som blåser ut. Den i taket borde blåsa ut då värme stiger. Tror inte du förlorar många grader på processorn.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Känns som att det är lite obalanserat när du har två fläktar fram, en i botten och en i taket som blåser in men bara en som blåser ut. Den i taket borde blåsa ut då värme stiger. Tror inte du förlorar många grader på processorn.

Jo visst känns det så, jag testade att sätta en fläkt som suger ut luft i den inre övre platsen men den sög knappt ut någon luft alls eftersom den satt så nära den bakre tror jag så de motarbetade varandra lite, ska jag kanske istället vända den bakre så den blåser in, samt ändra riktning på fläktarna i CPU-kylaren och sätta två st 140mm i taket som båda suger ut, det kanske vore det optimala i denna lådan?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

Nejmen haha, jag hade exakt samma grafikkort, ett asus 8600GT men bytte dock till ett xfx istället för Gigabyte GTX260 vad lustigt.

Om chassit är mina meningar väldigt splittrade.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1ck0
Nejmen haha, jag hade exakt samma grafikkort, ett asus 8600GT men bytte dock till ett xfx istället för Gigabyte GTX260 vad lustigt.

Om chassit är mina meningar väldigt splittrade.

Jodå så att dee, vilket sammanträffande
- Ja det blev ett Gigabyte för min del, dels för jag har Gigabyte moderkort så tänkte de kunde matcha bra sen fick man ju schyssta 3D-brillor och Batman på köpet med
Jag är mestadels nöjd med chassit, till det prist - dock finns det så klart lite små saker som kunde varit bättre.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Avstängd

vf inte lägga mer tid på kabeldragning när det finns möjligheter ? ifs slipper du problemet med att det är trångt på baksidan.

Permalänk
Medlem

Jo det skulle jag visst kunna göra men det känns som sagt att alla de grova oanvända kablarna från nätagget är svåra att gömma någonstans, fast har du några tips på hur jag ska få det bättre tar jag gärna emot dem så klart

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Avstängd

bakom moderkortplåten finns det ju lite plats bättre än så går det nog iaf , har modulärt sj så har inte haft problem med kabeldragningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av og900turbo
har modulärt sj

Hahaha, ja just det! - däri ligger nog den stora skillnaden tyvärr, och som du kanske vet bjuder inte mitt chassi på så mycke plats bakom moderkortet, hur som helst har jag nu skaffat ett grafikkort till så två av de stora kablarna kommer användas och då kanske de resterande kan gömmas lite bättre, återstår att se strax

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Avstängd

aah det gör nog rätt mkt skillnad . vf ska du ha filter på fläkten i taket? den blåser ju ändå ut? Mvh!

Permalänk
Medlem

Jo men då bilden togs så satt fläkten som inblås, dock är den nu utbytt och det sitter två stycken 140mm som suger ut luften i toppen istället.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

ååå tyckte jag kände igen bygget, detta var ju uppe för många år sedan.

Kan tänka mej den datorn låter som ingenting nu efter allt detta