Tror ni Amd kan matcha Intel i gaming med zen2?

Permalänk
Medlem

är vi helt säkra på att zen2 kommer vara lika prisvärt som ryzen är idag. Ifall zen2 skulle visa sig kunna matcha intels spelprestanda i 1080p så finns det inget som stoppar AMD från att höja priserna dom oxå.

Och vet vi att dom tjänar bra med pengar på ryzen idag? Har dom lika bra/bättre marginaler än intel? Eller har dom gjort ett smart drag med mindre marginaler för att ta sig tillbaka på marknaden? Och det har dom helt klart lyckats med, ta sig tillbaka på marknaden alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton studs:

@Yoshman: Detta handlar om AMD och intel och inte arm, är arm så intressant så kan du skapa en armtråd där ni kan gotta åt er all överlägsen prestanda den har, just ni
är totalt oinstressaant i denna tråd. har sett den i måmga av dina inlägg blåser iväg till ingenting

Jag tycker du ska vara tacksam istället att någon med hans kompetens gör lite mer djuplodande inlägg, särskilt som det har relevans för ämnet. Det behövs fler sådana inlägg, inte färre.

Permalänk
Avstängd

Jag tror folk tenderar att glömma bort den faktiska CPU prestandan när det gäller spel. 720p tester är intressant i den frågan. Tror jag AMD kommer matcha Intel? Nä jag ser faktiskt inte att det kommer hända. De måste göra ett rejält lyft och då stå inför 9700k/9900k. Tror faktiskt det är omöjligt.

Sen är det ju så att i ju högre upplösning man spelar minskar ju skillnaden. Men det har ju med grafikkortet att göra. Frågan blir intressant när man har ett så pass bra grafikkort att man inte blir begränsad. Tex 2080Ti i 1080p med AMD 2700x kontra 8700k. Nu vore det ju ganska löjligt men min poäng är att en processor är i sig inte bättre för att grafikkortet begränsar den.

Sen huruvida det är VÄRT eller inte att köpa Intel eller AMD i en viss situation är en annan sak. Men Intel är fortfarande och kommer vara överlägset AMD i form av spelprestanda.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem

Sedan ligger väl även en del i prestandan hos Intel i det faktum att väldigt många utvecklare använder Intels kompilator, som tyvärr inte optimerar direkt optimalt för AMD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- FubbHead