Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vet inte. Jag gillar ray tracing och tycker det är en spännande teknik att nu även kunna köra i realtid. Så tycker inte det är fel med nyutveckling (och inte bara normala mindre standardförbättringar).

Jepp, hårdvarubaserad realtidsraytracing är guld värt, men eftersom det är generation 1 med låg prestanda så väger den biten nära nog noll för min del i mitt val. Maximal prestanda i traditionell rastrering är vad jag är ute efter, och kan bara hoppas att 2080 Ti kommer räcka till på den fronten (vilket inte ser helt bra ut än så länge eftersom Nvidia hymlar och enbart pushar raytracing).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hvordan tror dere komboen Ryzen 7 2700X og Noctua NH L12 vil oppføre seg i Ghosten? Vil det bli veeeeldig varmt eller? Selv om kabinettet er på størrelse med en brødrister, har jeg ikke lyst på så høye temperaturer at jeg faktisk _kan_ lage toast i den. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

Hvordan tror dere komboen Ryzen 7 2700X og Noctua NH L12 vil oppføre seg i Ghosten? Vil det bli veeeeldig varmt eller? Selv om kabinettet er på størrelse med en brødrister, har jeg ikke lyst på så høye temperaturer at jeg faktisk _kan_ lage toast i den. xD

Känns som endålig idé.
Skaffa 240mm aio kylare isf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

Hvordan tror dere komboen Ryzen 7 2700X og Noctua NH L12 vil oppføre seg i Ghosten? Vil det bli veeeeldig varmt eller? Selv om kabinettet er på størrelse med en brødrister, har jeg ikke lyst på så høye temperaturer at jeg faktisk _kan_ lage toast i den. xD

https://noctua.at/en/nh_l12_tdp_guidelines

Permalänk
Skrivet av deadline:

Hvordan tror dere komboen Ryzen 7 2700X og Noctua NH L12 vil oppføre seg i Ghosten? Vil det bli veeeeldig varmt eller? Selv om kabinettet er på størrelse med en brødrister, har jeg ikke lyst på så høye temperaturer at jeg faktisk _kan_ lage toast i den. xD

Jag förde mejlväxling med Louqe i i somras och de replikerade med att 2700X med NH-L12 fungerar jättebra. De kör den uppsättningen i deras CAD-datorer, plus ett passivt kylt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Jag förde mejlväxling med Louqe i i somras och de replikerade med att 2700X med NH-L12 fungerar jättebra. De kör den uppsättningen i deras CAD-datorer, plus ett passivt kylt grafikkort.

Det låter mycket bra det, då det är just 2700X + NH-L12 jag kommer köra (men sannolikt med ett 2080 Ti i andra kammaren).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det låter mycket bra det, då det är just 2700X + NH-L12 jag kommer köra (men sannolikt med ett 2080 Ti i andra kammaren).

Kommer du til å kjøre annen ventilasjon, evt flere vifter med TopHat? Kan ikke Louqe ha en i bunnen også?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

Kommer du til å kjøre annen ventilasjon, evt flere vifter med TopHat? Kan ikke Louqe ha en i bunnen også?

Hade inte tänkt ha några extra chassifläktar, men jag har beställt en L-tophat så jag kan byta till en 240mm AIO om det visar sig att NH-L12 verkligen inte orkar med att kyla ordentligt.

Minns jag rätt så ska det rymmas en 120mm-fläkt under nätaggregatet (men vet inte om det bara gäller för SFX, eller om det även går med ett SFX-L), utan att det behövs någon tophat alltså.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hade inte tänkt ha några extra chassifläktar, men jag har beställt en L-tophat så jag kan byta till en 240mm AIO om det visar sig att NH-L12 verkligen inte orkar med att kyla ordentligt.

Minns jag rätt så ska det rymmas en 120mm-fläkt under nätaggregatet (men vet inte om det bara gäller för SFX, eller om det även går med ett SFX-L), utan att det behövs någon tophat alltså.

Jag vill också minnas att det ska få plats en fläkt där!

Permalänk
Skrivet av evirob:

Jag vill också minnas att det ska få plats en fläkt där!

En fläkt eller vaggan för diskar.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem

Btw, vil denne tassen passe i Louqe med tophat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

Btw, vil denne tassen passe i Louqe med tophat?

http://louqe.com/img/GhostCPU_AIOTest.pdf

Fractal Design s 24 är
284 mm x 122 mm x 31 mm
Så borde passa sen vet jag inte om den är bättre eller sämre än alternativen i övrig passform.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nytt inlägg från Patrik på Slack:

"Takeaways from factory visit

We have spent a couple of days in the factory and overlooked the production. We caught a couple of quality issues that are being addressed and that will be corrected before shipping.

- off center box graphics

- Poor stickiness in rubber feet

- A few units with imperfections in aluminum components

According to the factory these corrections will not affect the delivery schedule, but we will have to see it to believe it. Overall the quality is very high, and component fit together like a dream."

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

När tusan kommer den då....tålamodet.. :'(

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på innan jul (med lite flyt). Typ sluter november eller början av december.

Det viktiga tycker jag blir att de kommer, samt är av högsta kvalitet.

Kan bli en fin julklapp!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Om två veckor packas det.

Update på slack:

Skrivet av Slack:

They are packing the cases right now and shipping will begin in two weeks! Pic from visit where we showed them how to pack. They had mounted the riser cable up side down

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem

Bara 5 månader sent då

Permalänk
Skrivet av molsson:

Bara 5 månader sent då

Men perfekt till släppet av Nvidias 20-series och kanske Intels 9000-serie?

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem

Skulle de inte skicka det omonterat? Den där lådan ser ju rätt stor ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av noyce:

Skulle de inte skicka det omonterat? Den där lådan ser ju rätt stor ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej de ångrade sig pga. bristande kvalité på förpackningen.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Dom måste mena att det börjar skickas ut från deras lager i UK om två veckor för folk i europa då. Eller vadå, ska det ta två veckor att packa det kan ju inte stämma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Dom måste mena att det börjar skickas ut från deras lager i UK om två veckor för folk i europa då. Makes sense SPÄNNANDE

njaaa, det är nog att det tar två veckor att packa innan dom skickar något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

njaaa, det är nog att det tar två veckor att packa innan dom skickar något

det kan ju inte stämma knas, någon som har dubbelkollat med dom?
Det kan ju inte ta lika lång tid att packa som att skicka allt till UK

Permalänk
Medlem

Det börjar dra ihop sig @Matezon Taggad?

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

@KLIONE: Om jag är, min stackars setup står här på en papplåda och viftar runt massa damm.
GF lär bli minst lika nöjd av att bli av med kabelröran från vardagsrummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Det kan ju inte ta lika lång tid att packa som att skicka allt till UK

De beräknade två veckorna inkluderar rimligtvis även produktion av de chassin som skall skickas i denna batch. Från (nu) tills samtliga är tillverkade, packade och klara att skicka = två veckor.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@deadline:
Update: från deras twitter.
"2nd batch order and webshop restock is due for late October early November with earliest estimated delivery around January 2019..."

Permalänk
Medlem

Såg nu att leverans beräknas till början av oktober. Får se om den kommer före älgjakten ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

@deadline:
Update: från deras twitter.
"2nd batch order and webshop restock is due for late October early November with earliest estimated delivery around January 2019..."

Jaja, ingen Ghost på meg da. Da er det bare å finne noe annet!

Men takk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

Jaja, ingen Ghost på meg da. Da er det bare å finne noe annet!

Men takk!

Du kommer säkert kunna köpa den av de som inte vill ha den längre, men redan betalt. De kommer vilja sälja när den dyker upp.