Permalänk
Medlem

Föreslår WRC 7 över dirt 4. Gillar det bättre än dirt rally i 2d iaf

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Föreslår WRC 7 över dirt 4. Gillar det bättre än dirt rally i 2d iaf

WRC 7 över Dirt 4, det var överraskande. Men vad menar du med bättre än DR i 2d ?

Har aldrig spelat WRC 7, är det bra kör känsla i det ?

Edit: läste att Petter på Gamereactor gillade WRC7 mer än Dirt 4. Gav spelet en 9 i betyg. Så du har nog kanske rätt där oqvist

Permalänk

Hej, är det någon som uppdaterat sitt Dirt Rally ? Såg att senaste var 1.23. Men mycket av uppdateringarna verkar vara om VR m.m. Tror själv jag ligger kvar på 1.1 något. Har jag missat något som rör själva körningen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Hej, är det någon som uppdaterat sitt Dirt Rally ? Såg att senaste var 1.23. Men mycket av uppdateringarna verkar vara om VR m.m. Tror själv jag ligger kvar på 1.1 något. Har jag missat något som rör själva körningen ?

Uppdatera. Finns absolut ingen anledning att inte uppdatera.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Uppdatera. Finns absolut ingen anledning att inte uppdatera.

Ok, får fixa till det. Är det på dirtgame.com som jag hämtar dom ?

Edit : Är nog lite trög, har letat överallt känns det som, men jag hittar ej var jag uppdaterar eller hittar till det.
Får ej inte fram vilken version jag har i heller.

Permalänk
Medlem

Vet inte kör via steam men e är väl troligt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Vet inte kör via steam men e är väl troligt.

Men jag kör via steam också. Hur gör du ? Jag hittar info om alla updates , jag hittar var folk får skriva om dom har problem när dom laddar hem ny update. Men inte var dessa ligger. Vilken update ligger du på ?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Men jag kör via steam också. Hur gör du ? Jag hittar info om alla updates , jag hittar var folk får skriva om dom har problem när dom laddar hem ny update. Men inte var dessa ligger. Vilken update ligger du på ?

Jag låter steam automatiskt uppdatera mina spel. Högerklicka på Dirt Rally ikonen. Gå in på egenskaper-uppdateringar och ha håll alltid spelet uppdaterat aktiverat.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Jag låter steam automatiskt uppdatera mina spel. Högerklicka på Dirt Rally ikonen. Gå in på egenskaper-uppdateringar och ha håll alltid spelet uppdaterat aktiverat.

Jag hade visst det så också. Va bra Men jag kan ej se någonstans vilken version man har. Troligen den senaste, men skulle vilja se det.

Tack för info oqvist

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Vänsterbromsar du är inte staget i mitten ett problem om du är över 180 cm iaf. Heal and toe blir ju jobbigt dock. Gillar ärligt min challenge bättre än revolution och Evolution jag haft innan. Dock är challenge lite elak mot ryggen så törs inte rekommendera den för 24/7 bruk. Skulle leta ett steg upp i prisklass och hoppa playseat om huset skulle brinna och jag förlorar min nixim.

Provade Challenge idag. Fick ej till en bra körställning tyckte jag. Vill ej sitta för nära ratten, och när jag justerade ryggen längre bak tyckte jag att jag kom för långt från ratten. Stolen är som skönast när du lutar ryggen bakåt. Man kan ju justera ratten mer än vinkeln på den ? Är 190cm lång. Tror ej att mina armar är korta

Permalänk
Medlem

Hehe jag tror jag skulle fått nära perfekt körställning om jag vart 190 men de är ju svårt de där med körställning och få till alla vinklar på millimetern. Hade jag softat med gamepad hade jag kört mer tillbakalutad än jag gör nu.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Hehe jag tror jag skulle fått nära perfekt körställning om jag vart 190 men de är ju svårt de där med körställning och få till alla vinklar på millimetern. Hade jag softat med gamepad hade jag kört mer tillbakalutad än jag gör nu.

Ja, där ser man vi är olika Nej, jag orkade ej att hålla på att söka längre så stolen ADX Firebase A01 från Elgiganten beställde jag precis.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingstolar-och-gam...

Hoppas den är ok, annars har jag ju 30 dagar på mig att bestämma.

Permalänk
Skrivet av andersgog:

Ja, där ser man vi är olika Nej, jag orkade ej att hålla på att söka längre så stolen ADX Firebase A01 från Elgiganten beställde jag precis.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingstolar-och-gam...

Hoppas den är ok, annars har jag ju 30 dagar på mig att bestämma.

Fick hem denna i Fredags. Kan verkligen rekommendera denna stol. För priset 2290:- är det ett klipp. Med tanke på att Playseat Evo ligger på nästan 4000:- ( ink hållare för växelspak ) Det ända som inte var helt 100 är pedalstället. Men jag har sett att flera andra fått staga upp det. Hittade några vinkelstag som jag skruvade dit och nu är även det perfekt.

Nu är ju DR några år gammalt, och det märks då det inte verkar finnas så många tävlingar längre. Så tar gärna tips på grupper som gör tävlingar. Synd att VPG inte kör DR längre, för det var riktigt roligt.

Permalänk

Är detta fortfarande det bästa rallyspelet till PC eller finns det något mer realistiskt?
Är endast intresserad av Rally i skogar etc, inte bana eller gymkhana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Fick hem denna i Fredags. Kan verkligen rekommendera denna stol. För priset 2290:- är det ett klipp. Med tanke på att Playseat Evo ligger på nästan 4000:- ( ink hållare för växelspak ) Det ända som inte var helt 100 är pedalstället. Men jag har sett att flera andra fått staga upp det. Hittade några vinkelstag som jag skruvade dit och nu är även det perfekt.

Nu är ju DR några år gammalt, och det märks då det inte verkar finnas så många tävlingar längre. Så tar gärna tips på grupper som gör tävlingar. Synd att VPG inte kör DR längre, för det var riktigt roligt.

Har också kikat på den. Enligt prisjakt så dippar den ibland ner på 16-1700:- när det är REA. Låter som att den är ett bra alternativ då. Hur fungerar det med inställning för längd?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Har också kikat på den. Enligt prisjakt så dippar den ibland ner på 16-1700:- när det är REA. Låter som att den är ett bra alternativ då. Hur fungerar det med inställning för längd?

Dom hade den för 1699 förra veckan. jag är 190cm lång inga problem. Kan ej tänka mig att Playseat är så mycket bättre än denna stol.

Gav själv 2290:- men fick mellanskillnaden tillbaka via prisgarantin

Permalänk
Medlem

@andersgog: Vaaa?!?! Det var ju fan att jag missade det! Arrgh. Får avvakta till de färgade fredagarna och se om det blir rea igen.

Jag dras i och för sig med smärre spatialt handikapp, så det kanske är lika bra.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som köpt en Firebase A01 från Elgiganten? Jag är väldigt nära att beställa. Det enda jag funderar på är om stativet till ratten, själva stången som går ner, är i vägen för benen när man ska byta pedal? @andersgog Hur upplever du den?

@scienta Den är återigen nere på 1599kr.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

@Derix , jag är 190cm lång och jag upplever inget konstigt alls med denna stol. Kanon stol för dom pengarna. Så är du ute efter en stol så passa på med detta pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hibernative:

Är detta fortfarande det bästa rallyspelet till PC eller finns det något mer realistiskt?
Är endast intresserad av Rally i skogar etc, inte bana eller gymkhana.

Antingen det här eller Richard Burns Rally (med moddar).

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Är det någon mer som köpt en Firebase A01 från Elgiganten? Jag är väldigt nära att beställa. Det enda jag funderar på är om stativet till ratten, själva stången som går ner, är i vägen för benen när man ska byta pedal? @andersgog Hur upplever du den?

@scienta Den är återigen nere på 1599kr.

Huva, farligt värre! Är bra sugen, men har som sagt ett dilemma med plats.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Nästa år kommer Ditt Rally 2. Vad tror ni om det ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@andersgog: är ju svårt att säga så mycket om redan nu. En sak är väl säker: vi lär alla vänta förväntansfullt på att faktiskt få höra nåt om spelet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

@scienta Det har ju kommit en hel del filmer på spelet, verkar lovande. Det ända som jag tycker är tråkigt är att det finns precis som på ettan få länder att köra i. Är inte säker men om man köper den dyrare utgåvan av spelet finns 3 länder till. Så skulle det vara från början.

Permalänk
Medlem

@andersgog: Missade filmerna helt när jag sökte på duckduck. Ser absolut lovande ut, men jag håller helt med dig om att jag vill ha mycket variation och möjlighet att välja olika länder.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Fråga:

Har köpt Dirt Rally 2 till min 4 åriga son som är helt galen och fascinerad av bilar. Dock så ser jag att han har svårigheter att spela/styra bilen med endast tangenterna. Han har en enbil hemma som han älskar att köra med utomhus så jag veta att ratt och gaspedal skulle göra spelet susen för honom om man ser till upplevelsen.

Vad rekommenderar ni för ratt och gaspedal till detta spel?

Det är såklart PC jag har spelet till...