Permalänk
Skrivet av Brightsin:

@erazerswe: Nu så har jag laddat upp Jarvenkyla med Ford Focus '01
https://www.youtube.com/watch?v=dw7BtDFSXms

Bilen låter som en arg humla. Inga bra ljud på de nya bilarna tycker jag. Bra kört annars!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brightsin:

@anders190 Vilken ratt har du liggandes?

Det är en idag ganska gammal Logitech G25.

Permalänk

@anon5930: Aha. Samma som jag då.

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Jisses så bra alla kör, här är mitt första försök med 4WD(dagens Daily) bara kört Mini Coopern innan. Man får väl se det positiva i det hela.....jag tog mig i mål i alla fall......

Visa signatur
Permalänk

Shysst, hamnade i mitten av Middle Tier på gårdagens Daily Stage trots att jag körde av rejält och sedan körde 2/3 av sträckan helt utan lyse i natten x)

Edit: Ehm.. Tror mitt spel buggade ur rejält. Körde championship på Wales. Sista sträckan (River Taven Valley eller vad den heter) fick jag lov att köra en restart på. Sedan kunde jag inte komma i mål. Jag körde helt enkelt förbi målporten utan att nåt hände. Timern räknar och jag återställs till en bit före mål. Kör igenom igen men inget händer. Kör tillbaka så mycket jag hinner utan att bli diskad och kör i mål igen, inget händer. Fick köra om sträckan igen och då gick det. Nån mer som varit med om det?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Shysst, hamnade i mitten av Middle Tier på gårdagens Daily Stage trots att jag körde av rejält och sedan körde 2/3 av sträckan helt utan lyse i natten x)

Otroligt nog förlorade jag inte allt lyse trots att jag inte har och förmodligen aldrig kommer att lära mig köra 4WD, eller RWD heller för den delen....körde utan gummi höger bak en liten bit på den sträckan dock. Minns inte var jag hamnade eller om jag ens fick nå cash, har dock bildbevis på hur kasst det gick

Antar det var denna du menade "Dailyn" den 9'e?

Gick ännu sämre den 10'e i "The Owners' Club"......blev liksom lite mörkt rätt tidigt där

Får nog hålla mig till min lilla Cooper S, brukar då klara å hålla mig på vägen med den i alla fall

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Otroligt nog förlorade jag inte allt lyse trots att jag inte har och förmodligen aldrig kommer att lära mig köra 4WD, eller RWD heller för den delen....körde utan gummi höger bak en liten bit på den sträckan dock. Minns inte var jag hamnade eller om jag ens fick nå cash, har dock bildbevis på hur kasst det gick

Antar det var denna du menade "Dailyn" den 9'e?
https://www.youtube.com/watch?v=fHk9kBYUPbw

Jajjemen! Riktigt nervigt med nattkörning ^^ Inser jag att jag är på väg att köra åt helvete så lägger jag ut på ställ om det går. Tar hellre en smäll i sidan än att paja lyset xD

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Jag bör nog hålla mig helt från RWD, dailys går sååå bra.....

Visa signatur
Permalänk

Oj! Vad är det här!?
Verkar ju nästan vara precis vad jag önskat mig. Ett spel fokuserat på rally, inget mer. Inga överdrivna grejer utan bara ut och kör i skogarna.

Jag spelar fortfarande Colin McRae Rally 2005 på XP-burken. Väldigt kul att utmana farsan.

Nu har jag inte hunnit kolla så mycket på detta än men är det något att ha?

Permalänk
Skrivet av NybbTronio:

Nu har jag inte hunnit kolla så mycket på detta än men är det något att ha?

Definitivt! Inget att orda om. Det kommer bara bli dyrare allt efter som nytt innehåll kommer till så slå till direkt.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

Nu har jag inte hunnit kolla så mycket på detta än men är det något att ha?

Jag brukar vara mycket försiktig med att rekommendera Early Access-spel men i det här fallet vågar jag nog göra det ändå. Det görs av en känd utvecklare med många spel i bagaget så det känns som att det är stor chans att projektet inte kommer att avstanna, alternativt kickas ut i förtid.

Dessutom finns det redan så mycket innehåll att om utvecklingen lades ner idag så skulle det ändå vara värt pengarna i min mening.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Definitivt! Inget att orda om. Det kommer bara bli dyrare allt efter som nytt innehåll kommer till så slå till direkt.

Okej! Hur långt är det till release? Hur dyrt kan det bli tror du?

Skrivet av MaxWarp:

Jag brukar vara mycket försiktig med att rekommendera Early Access-spel men i det här fallet vågar jag nog göra det ändå. Det görs av en känd utvecklare med många spel i bagaget så det känns som att det är stor chans att projektet inte kommer att avstanna, alternativt kickas ut i förtid.

Dessutom finns det redan så mycket innehåll att om utvecklingen lades ner idag så skulle det ändå vara värt pengarna i min mening.

Låter ju riktigt bra! Hur fungerar det med Early Access? Alltså hur blir det när spelet kommer ut? Får man behålla allt osv osv?

Permalänk
Skrivet av NybbTronio:

Okej! Hur långt är det till release? Hur dyrt kan det bli tror du?

Låter ju riktigt bra! Hur fungerar det med Early Access? Alltså hur blir det när spelet kommer ut? Får man behålla allt osv osv?

Nån gång 2016 har jag för mig. Pris kommer jag inte ihåg men tror dom har lagt upp en plan på hemsidan över vilka milstolpar som höjer priset och hur mycket, kolla där.

Du betalar inget mer än vad du köper det för nu. Du kommer att behålla det som det är och få alla framtida uppdateringar precis som alla som köper efter release. Men köper du nu är det billigare.

https://www.dirtgame.com

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Tack så mycket! Så fort jag kommer hem blir det te å köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

Låter ju riktigt bra! Hur fungerar det med Early Access? Alltså hur blir det när spelet kommer ut? Får man behålla allt osv osv?

Grundtanken är att du går in tidigt och stödjer utvecklingen genom att köpa spelet ofärdigt. Du får alla kommande uppdateringar gratis men det finns ingen garanti för att spelet någonsin blir klart. Med Codemasters kan man nog vara ganska säker på att det kommer att bli bra men Steam är nu för tiden fullt av opportunister som inte har en aning om hur man driver ett spelprojekt. Därför brukar jag avråda folk från att köpa ofärdiga spel. En tumregel är att om ett spel inte är någorlunda bra i alpha-stadiet så kommer det aldrig att bli bra heller. Dirt Rally tycker jag dock är så bra redan att det är värt risken.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Skrivet av MaxWarp:

Grundtanken är att du går in tidigt och stödjer utvecklingen genom att köpa spelet ofärdigt. Du får alla kommande uppdateringar gratis men det finns ingen garanti för att spelet någonsin blir klart. Med Codemasters kan man nog vara ganska säker på att det kommer att bli bra men Steam är nu för tiden fullt av opportunister som inte har en aning om hur man driver ett spelprojekt. Därför brukar jag avråda folk från att köpa ofärdiga spel. En tumregel är att om ett spel inte är någorlunda bra i alpha-stadiet så kommer det aldrig att bli bra heller. Dirt Rally tycker jag dock är så bra redan att det är värt risken.

Jag håller med dig och din signatur men precis som du säger så känns det rätt säkert i det här fallet.

Permalänk

Ibland ska man ha tur, jag hann inte köpa spelet igår och nu dyker det upp rabatter och grejer. Härligt!

http://store.steampowered.com/app/310560/

Permalänk

Ohoj!
Köpte spelet nu när det är lite rea.
Har ni något tips på ratt?
Force feedback...

Har kollat lite på Logitech driving force GT (1000kr)
Finns även några i Logitech i 3000kr klassen, är det stor skillnad?

Permalänk
Medlem

Vilka goa videos ni postar.
Har köpt spelet men då jag befinner mig utomlands på jobb o bara laptop så...
Men nån gång ska det köras.
Hur är körkänslan i spelet?
Påminner det om Richard Burns Rally?

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Vilka goa videos ni postar.
Har köpt spelet men då jag befinner mig utomlands på jobb o bara laptop så...
Men nån gång ska det köras.
Hur är körkänslan i spelet?
Påminner det om Richard Burns Rally?

Det var väldigt länge sedan jag hade RBR installerat så det är svårt att säga hur Dirt står sig i jämförelse när det gäller fysiksimuleringen men körglädjen jag finner i Dirt (låter flummigt kanske) är densamma som jag minns från RBR. Det finns en del puritaner som aldrig kommer att erkänna att någonting någonsin kan matcha RBR men själv känner jag ingen lust att försöka få igång det gamla spelet igen.

Andra saker i Dirt som påminner om RBR är det undermåliga reprissystemet som alltid visar de häftigaste segmenten ur de tråkigaste kameravinklarna, samt det oeleganta sättet att hantera avåkningar. Det sistnämnda kan man förvisso avhjälpa själv genom att köra bättre.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Skrivet av Darth-Bennover:

Ohoj!
Köpte spelet nu när det är lite rea.
Har ni något tips på ratt?
Force feedback...

Har kollat lite på Logitech driving force GT (1000kr)
Finns även några i Logitech i 3000kr klassen, är det stor skillnad?

Tråkigt att du inte fått något svar, jag kan iallafall börja: Bestäm först om koppling är ett krav.

Permalänk

Håller med Roffe ovan.
Det var längesedan jag körde RBR men detta är åtminstone väldigt nära som jag minns RBR gällande körkänslan. Äntligen ett rallyspel värt namnet.
De tidigare Dirt-spelen tilltalade inte mig alls, men detta är något helt annat. Den senaste uppdatering med Flying Finland är helt fantastisk.
Dessutom får man Rally Cross som jag inte lagt så mycket tid på ännu men som nästan verkar kunna stå sig som ett eget spel. Att det då ingår tillsammans med vanlig rally samt gör ju inte det hela sämre.

Att det står bilar utmed vägkanten på Monte Carlo sträckorna är väl en av få saker jag stör mig lite på. Inte nog med att det orealistiskt i sig på det sättet de står, de verkar dessutom vara fyllda med betong och vara fastbultade i marken. Hoppas de tar bort detta framöver.

Permalänk
Skrivet av MclarenII:

Att det står bilar utmed vägkanten på Monte Carlo sträckorna är väl en av få saker jag stör mig lite på. Inte nog med att det orealistiskt i sig på det sättet de står, de verkar dessutom vara fyllda med betong och vara fastbultade i marken. Hoppas de tar bort detta framöver.

Kom ihåg att skicka in som förslag

Permalänk
Skrivet av NybbTronio:

Tråkigt att du inte fått något svar, jag kan iallafall börja: Bestäm först om koppling är ett krav.

Tack. Har suttit och kollat igenom lite tester av rattar på Youtube och koppling ser ju roligt ut men kommer nog mest köra med växling på ratt padsen.
Men det kan ju vara kul sätt att öka svårighetsgraden.

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering idag! Bl.a. några nya bilar och möjlighet att ändra stolens position när man kör med cockpit-vy.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det enkelt att byta funktion på knapparna på tex en Xbox kontroll på PC versionen?

Permalänk
Skrivet av MarZ07:

Är det enkelt att byta funktion på knapparna på tex en Xbox kontroll på PC versionen?

Ja, inte konstigare än i något annat spel.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Ny uppdatering idag! Bl.a. några nya bilar och möjlighet att ändra stolens position när man kör med cockpit-vy.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte vad jag ska säga om Grupp B V2 men fick man verkligen punktering så lätt innan, körde nämligen inte mycket Grupp B innan denna uppdatering. Första lilla hopp eller minsta lilla stöt så är det punka.....
En liten screen av hur bra det går med Grupp B

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ojojoj, köpte spelet i samband med att jag byggde ett eget "playseat" och har visserligen bara kört ~6timmar hittills, men oj vad kul det är. Var länge sen jag kände mig så här för ett spel, nästan så man sitter och småler när man väl får till ordentliga ställ med bilarna. För någon som körde extremt mycket Colin McRae 1 och 2 med ratt när det begav sig så är detta rena rama julafton.

Finns det någon sweC liga man kan joina och bara köra för skojs skull? Är inte alls bra än, men skulle vilja ha något ordentlig att spela mer än championships mot AI.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Inaktiv

Jag började spela lite i fredags. Från att fått ganska mycket skador på bilarna så har jag nu börjat komma upp mig lite och klara sträckor utan större skador. Wales och Finland hör till favoriterna av det lilla jag hitills kört.

Sjukt sugen på att koppla in min G25-ratt, TrackIR, koppla in mina 3st HP ZR24w i en landscape Eyefinity-setup och gasa runt resten av dagen. Men har annat som måste göras. Hade varit fint om man hade plats att ha prylarna monterade permanent faktiskt.