Förhandsbokat RTX 2080 TI 😁 nĂ„gon mer som har?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Mocka:

Bara 30%? Jag förvÀntar mig att 2080Ti Àr 50% bÀttre Àn 1080Ti för att priset ska kunna motiveras. Jag köpte mitt nuvarande kort pÄ releasedagen för 8000kr och ett 2080Ti kostar nÀstan det dubbla mao vill jag ha nÀstan dubbel prestanda.

Allt annat Àr vansinne.

Jag har förbokat ett 2080 ti icke-referenskort för 12500kr det Àr ca 4500kr mer Àn 1080 ti referenskort kostade vid release sÄ jag hÄller inte med dig om dubbla priset.

Men jag tycker priset Àr allt för högt dÄ 30-50% prestandökning borde betyda samma pris som föregÄende generations utgÄngspris. Men sÄ Àr det ju inte idag tyvÀrr. Jag köper ny dator i höst och tÀnker inte heller köpa ett 1080 ti för 8-10k sÄ tyvÀrr böjer jag mig till deras sjuka priser.... kanske.

Visa signatur

RÄd tas pÄ eget ansvar.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Verkligen inte.

Kör man en Pre-Order direkt frÄn Nvidia Àr det sin sak dÄ de kommer att kÀnna av att folk returnerar om prestandan inte Àr tillrÀckligt bra. Men kort som sÀljs av ÄterförsÀljare skiter Nvidia totalt i. De korten Àr redan "sÄlda" för dem.

SÄ detta handlar om betydligt mer Àn grisen i sÀcken. Det fÄr var och en ta ansvar för.

Detta handlar om vilken typ av marknad och vilka beteenden vi vÀljer att göda.

Ja.

Edit.

Att det handlar om annat Àn Grisen i sÀcken vet jag. Vad jag sa om du lÀser igen Àr att flest mÀnniskor som klagar i den hÀr trÄden upprepar "Grisen i sÀcken"-argumentet.

Visa signatur

RÄd tas pÄ eget ansvar.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jo ja har faktiskt förhandsbokat ett evga 2080ti. Ja hoppas ja fÄr nÄ vett i skallen snart och avbokar. DethÀr priset Àr ju omÀnskligt

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Banco:

Jag har förbokat ett 2080 ti icke-referenskort för 12500kr det Àr ca 4500kr mer Àn 1080 ti referenskort kostade vid release sÄ jag hÄller inte med dig om dubbla priset.

Men jag tycker priset Àr allt för högt dÄ 30-50% prestandökning borde betyda samma pris som föregÄende generations utgÄngspris. Men sÄ Àr det ju inte idag tyvÀrr. Jag köper ny dator i höst och tÀnker inte heller köpa ett 1080 ti för 8-10k sÄ tyvÀrr böjer jag mig till deras sjuka priser.... kanske.

Var nÄgot specialpris antar jag för det verkar inte synas nÄgonstans lÀngre.

Jag tycker som du att det Àr sÄ fel att korten kostar sÄ sjukt mycket, Àven om de Àr bra. Samma med processorer, 9900K lÀr vÀl kosta nÀstan 8k, minnespriserna Àr uppÄt vÀggarna, 4K/120Hz skÀrmar kostar 25 lax. Att vara PC gamer har ju alltid kostat mer Àn konsol (av förklarliga skÀl) men nu börjar det verkligen gÄ överstyr. NÀstan halvsugen pÄ att sÀlja datorn, köpa en enklare laptop och spela pÄ PS4 Pro istÀllet

Visa signatur

StationÀr: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

PermalÀnk
●
Skrivet av sandlÄdan:

@EnglishViking:

Welcome!

Since you pre-ordered 2x 2080 Ti. Might I ask you specifically what cards?
I did also plan to get two cards to run them in Sli.

The Founder Editions or cards from AIBs? If I understand it correctly, The FEs are 2 slots wide.
The cards from AIBs are mostly >2,5 slots wide.

What system will you run them with?
Z370, X399, X299?

Thanks for the welcome

I got 2x RTX 2080 Ti FE (one for me and one for my wife).

My system is Z170 with 6700K, NVME, SSD
My wife's is Z370 with 8700K, NVME, SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Mocka:

Var nÄgot specialpris antar jag för det verkar inte synas nÄgonstans lÀngre.

Jag tycker som du att det Àr sÄ fel att korten kostar sÄ sjukt mycket, Àven om de Àr bra. Samma med processorer, 9900K lÀr vÀl kosta nÀstan 5k, minnespriserna Àr uppÄt vÀggarna, 4K/120Hz skÀrmar kostar 25 lax. Att vara PC gamer har ju alltid kostat mer Àn konsol (av förklarliga skÀl) men nu börjar det verkligen gÄ överstyr. NÀstan halvsugen pÄ att sÀlja datorn, köpa en enklare laptop och spela pÄ PS4 Pro istÀllet

Det Ă€r precis detta som kommer att följden av Nvidias och Intels prisstegringar (AMD hade gjort detsamma utan konkurrens, jag vet). Fler och fler kommer att börja anvĂ€nda konsoler istĂ€llet, som erbjuder en helt ok spelupplevelse till ett lĂ„gt pris. Är det den utvecklingen som PC-fantasterna vill ha? Dvs mindre och mindre resurser till utvecklingen av PC-spel?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av EnglishViking:

Thanks for the welcome

I got 2x RTX 2080 Ti FE (one for me and one for my wife).

My system is Z170 with 6700K, NVME, SSD
My wife's is Z370 with 8700K, NVME, SSD

Wait a minute...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassiflÀktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Mocka:

Var nÄgot specialpris antar jag för det verkar inte synas nÄgonstans lÀngre.

Jag tycker som du att det Àr sÄ fel att korten kostar sÄ sjukt mycket, Àven om de Àr bra. Samma med processorer, 9900K lÀr vÀl kosta nÀstan 5k, minnespriserna Àr uppÄt vÀggarna, 4K/120Hz skÀrmar kostar 25 lax. Att vara PC gamer har ju alltid kostat mer Àn konsol (av förklarliga skÀl) men nu börjar det verkligen gÄ överstyr. NÀstan halvsugen pÄ att sÀlja datorn, köpa en enklare laptop och spela pÄ PS4 Pro istÀllet

Ja. De flesta butikerna had specialpris pÄ mÄnga kort i början. PÄ kvÀllen och morgonen efter. Men kort för 13.100kr fanns att köpa lÀnge pÄ komplett.

Men jag hÄller med dig. VÀldigt sorglig trend Àven om Hoff och flera har rÀtt i att problemet ligger hos oss konsumenter som köper ÀndÄ. Hade jag Àgt ett 1080ti idag sÄ hade jag inte köpt 2080 ti.

Visa signatur

RÄd tas pÄ eget ansvar.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det Ă€r precis detta som kommer att följden av Nvidias och Intels prisstegringar (AMD hade gjort detsamma utan konkurrens, jag vet). Fler och fler kommer att börja anvĂ€nda konsoler istĂ€llet, som erbjuder en helt ok spelupplevelse till ett lĂ„gt pris. Är det den utvecklingen som PC-fantasterna vill ha? Dvs mindre och mindre resurser till utvecklingen av PC-spel?

Ja, frÄgan Àr vad nVidia kommer att göra nÀr folk slutat köpa datorer. De kommer bada i pengar men kommer ha tappat alla sina kunder.

Visa signatur

StationÀr: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag kommer antagligen att köpa ett 2080Ti eller ett enklare 2080. Men jag kommer inte att förhandsboka nÄgot dÄ jag verkligen vill lÀsa bla. Sweclockers test innan köp. Dessutom vÀntar jag pÄ Intel 9900K sÄ det Àr ingen panik.

Mitt mÄl Àr att komma sÄ nÀra 100 fps pÄ min 3440x1440 som möjligt Àven med de mest krÀvande spelen. Mitt GTX 1080 fixar det bara ibland.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | IntelÂź 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

PermalÀnk
●
Skrivet av frong:

Wait a minute...

lol yeah I know it is a first for me too but I am really busy with work nowadays and mostly use my Mac (I only use the PC for gaming) - my wife is a Twitch streamer so I built her a new high end rig for that.

PermalÀnk
●

HÀr sitter jag och tÀnker pÄ begagnatmarknaden redan...

Vem skulle betala 8k för ett 2080ti utan nÄgon garanti kvar? Om priserna nu fortsÀtter att hÄlla i sig.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Mocka:

Ja, frÄgan Àr vad nVidia kommer att göra nÀr folk slutat köpa datorer. De kommer bada i pengar men kommer ha tappat alla sina kunder.

Huvudet pÄ spiken

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Verkligen inte.

Kör man en Pre-Order direkt frÄn Nvidia Àr det sin sak dÄ de kommer att kÀnna av att folk returnerar om prestandan inte Àr tillrÀckligt bra. Men kort som sÀljs av ÄterförsÀljare skiter Nvidia totalt i. De korten Àr redan "sÄlda" för dem.

SÄ detta handlar om betydligt mer Àn grisen i sÀcken. Det fÄr var och en ta ansvar för.

Detta handlar om vilken typ av marknad och vilka beteenden vi vÀljer att göda.

Dock lÀr dom ha en del kommunikation med tredjepartsutvecklarna och ÄterförsÀljarna, sedan pÄverkar det Nvidia om det redan finns ett överflöd av kort pÄ marknaden dÄ dom kommer att behöva konkurrera mot sig sjÀlva. Gick Àven rykten dÀr i början om att de skulle försena 2000-serien med mening pga detta.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Terrell:

Dock lÀr dom ha en del kommunikation med tredjepartsutvecklarna och ÄterförsÀljarna, sedan pÄverkar det Nvidia om det redan finns ett överflöd av kort pÄ marknaden dÄ dom kommer att behöva konkurrera mot sig sjÀlva. Gick Àven rykten dÀr i början om att de skulle försena 2000-serien med mening pga detta.

Samtidigt erbjöd de absolut noll hjÀlp till ÄterförsÀljarna angÄende det stora lagret Pascal som fortfarande finns kvar. Det sÀger allt man behöver veta i frÄgan.

Kortsiktighet Àr inget nytt i företagsvÀrlden.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

PermalÀnk
●

@EnglishViking: Ah ok. Thanks for your answer. Thought you are going to run Multi-Gpu.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

PermalÀnk
●
Skrivet av sandlÄdan:

@EnglishViking: Ah ok. Thanks for your answer. Thought you are going to run Multi-Gpu.

Hoping that (for now at least) there will be no need - but may visit NVLink at some point in the future if it works out well - might be a better solution to go NVLink for next upgrade instead of buying next generation - I will see.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Vore kul att se hur preorders ser ut hos handlarna.
Hajar inte med all denna idioti.

FrÄgan Àr: korten har vÀl varit under utveckling en stund fÄr man gissa. Verkar ett vÀldigt sammantrÀffande att det nu ska vara prick Ànnu en mÄnad kvar innan korten kan vara fÀrdigproducerade?
Varför inte bara först se till att producera, announca, sen skeppa "direkt"?
KĂ€nns ju nĂ€stan som att denna mĂ„nad till release Ă€r "medvetet" skapad? Eller Ă€r det tiden det tar att skeppa ut frĂ„n fabrik till ÅF, nĂ„got man inte kunde pĂ„börja innan announce?

Vad fan babblar jag om undrar ni?
Jo, jag har ju nu behövt boka typ totalt 16 kort hos 4 olika Äf, och jag har för avsikt att köpa MAX 1 kort, om ens det.
Mao har vi nÄn sjuk jÀkla förbokningskarusell dÀr folk förmodligen likt jag bokar till höger och vÀnster för ett eventuellt köp eftersom vi varken fÄtt se reviews eller förvÀntad lagerstatus...
Förvisso inte hela vĂ€rlden, men mĂ„ste vara sjukt grötigt för ÅF att inte ha en aning om vad som sen faktiskt kommer sĂ€lja...

PermalÀnk
Moderator
Testpilot ★
●
Skrivet av BasseBaba:

Vore kul att se hur preorders ser ut hos handlarna.
Hajar inte med all denna idioti.

FrÄgan Àr: korten har vÀl varit under utveckling en stund fÄr man gissa. Verkar ett vÀldigt sammantrÀffande att det nu ska vara prick Ànnu en mÄnad kvar innan korten kan vara fÀrdigproducerade?
Varför inte bara först se till att producera, announca, sen skeppa "direkt"?
KĂ€nns ju nĂ€stan som att denna mĂ„nad till release Ă€r "medvetet" skapad? Eller Ă€r det tiden det tar att skeppa ut frĂ„n fabrik till ÅF, nĂ„got man inte kunde pĂ„börja innan announce?

Vad fan babblar jag om undrar ni?
Jo, jag har ju nu behövt boka typ totalt 16 kort hos 4 olika Äf, och jag har för avsikt att köpa MAX 1 kort, om ens det.
Mao har vi nÄn sjuk jÀkla förbokningskarusell dÀr folk förmodligen likt jag bokar till höger och vÀnster för ett eventuellt köp eftersom vi varken fÄtt se reviews eller förvÀntad lagerstatus...
Förvisso inte hela vĂ€rlden, men mĂ„ste vara sjukt grötigt för ÅF att inte ha en aning om vad som sen faktiskt kommer sĂ€lja...

Dagens I-landsproblem

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ClintBeastwood:

Det fanns Àven i tidigare serien med deras automatiska överklockning men det kanske Àr förfinat till de nya korten. Man kan anvÀnda precision X Àven till andra kort men vissa grejer Àr nedstÀngda och fungerar endast pÄ deras egna kort, ska dom Àndra det nu? Jag tycker det Àr lÀttare att hitta vad man söker i MSI AB men det Àr en annan trÄd. EVGA lÀr inte göra samma misstag som sist sÄ dom korten har nog gÄtt igenom lite extra QA den hÀr generationen.

Nvidia Scanner skall vara inbyggt i nvidias egna kontrollpanel, de bara demonstrate den med evgas mjukvara.
SÄ man fÄr ju hoppas att den fungerar hyfsat.

Samma post som nÀmnde funktionen nÀmnde ocksÄ klockhastighet pÄ 2300 mhz, vilket lÄter trevligt om de nu kan nÄ den nivÄn stabilt

PermalÀnk
Medlem ★
●

Man behöver inte det bÀsta av det bÀsta för att kunna spela dagens spel o ha riktigt roligt ÀndÄ !

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Dinoman:

Dagens I-landsproblem

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Inget problem för mig, tog 3 minuter.

Men du valde ju att aktivt vÀlja bort fokus pÄ 99.9% av hela mitt inlÀgg, frÄgan Àr ju varför man vÀljer att göra sÄhÀr?

- Halva Swec Àr upprörda att preorder startat innan det finns benchmarks/reviews.
- Handlarna lÀr fÄ en sjuk massa orders i sina system som bara ska makuleras, eller Àn vÀrre skickas ut och sen returneras.
-Det gÄr inte heller att försöka skaffa sig en bild av efterfrÄgan, eftersom jag sett/hört mÄnga göra samma sak, boka upp till höger och vÀnster för att "sÀkra" upp.

FrÄgan kvarstÄr dÄ: Vad Àr det som Àr mer positivt med denna preorderkarusell Àn att bara slÀppa korten vid release? Eller iaf vÀnta med preorder tills man vet vad det Àr för leverans/lager att förvÀnta sig?
Av allt jag har lÀst sÄ har det ju varit en negativ shitstorm / PR för Nvidia, snarare Àn nÄgot positivt....

Korten kommer ju givetvis sÀlja ÀndÄ, och Nvidia kommer ju stÄ och sÀga att "Preorders har sprÀngt alla vallar!!! LÄngt över vÄr förvÀntan!!!"

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av fragCan:

Folk Àr sÀkert extremt avundsjuka pÄ alla som kan förhandsboka en GPU för 15 papp utan konkreta prestandasiffror som visar vad man fÄr :/
LÄter lika bra som att dricka hembrÀnt och testa cykelhjÀlmar imo.
MEN sÄlÀnge ni som gör det Àr nöjda sÄ ska man vÀl inte sÀga emot. Personligen rör jag inte 20-serien kort med tÄng, men det ska ÀndÄ bli spÀnnande att se hur dom presterar och vilken roll dom fÄr pÄ marknaden.

Jag tror inte att folk Àr avundsjuka. Det Àr rÀtt mycket pengar att lÀgga ut pÄ nÄgot som vi Ànnu inte vet hur det presterar.

Med det sagt sÄ har jag i alla fall sjÀlv förhandsbokat ett 2080Ti. Jag kör det som ett 20Ärs anniversary till mitt köp av Voodo2 SLI 1998. FörhÄllandet mellan pris/mÄnadslön mellan korten ligger till fördel för 2080Ti. Voodo2 uppsÀttningen anvÀnde jag till för att spela ett enda spel, Quake.

Jag rÀtt sÀker pÄ att jag kommer att kunna spela dom flesta spel i 4K 60fps med det nya kortet. Jag sitter med 32" 4K bildskÀrm som jag köpte för ett par Är sedan med ÀndamÄlet att anvÀnda den fotoredigering men det har blivit min primÀra bildskÀrm sÄ jag spelar pÄ den ocksÄ.

Skrivet av Severin87:

Man behöver inte det bÀsta av det bÀsta för att kunna spela dagens spel o ha riktigt roligt ÀndÄ !

Jag hÄller med. Jag tycker det lÀggs för mycket fokus pÄ grafik i förhÄllande till nya roliga spelkoncept. Dom flesta spel som Àr roliga att spela Àr roliga oavsett grafiken.

PermalÀnk
Medlem ★
●
PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Banco:

Ja. De flesta butikerna had specialpris pÄ mÄnga kort i början. PÄ kvÀllen och morgonen efter. Men kort för 13.100kr fanns att köpa lÀnge pÄ komplett.

Men jag hÄller med dig. VÀldigt sorglig trend Àven om Hoff och flera har rÀtt i att problemet ligger hos oss konsumenter som köper ÀndÄ. Hade jag Àgt ett 1080ti idag sÄ hade jag inte köpt 2080 ti.

Samtidigt vill man ju ha ett 4K kort. Jag som ÀndÄ spelar hyfsat mycket pÄ 4K TVn önskar att jag inte behövde trixa med instÀllningar i varje spel för att fÄ locked 60fps. Men för dom pengarna? Ytterst tveksamt..

Visa signatur

StationÀr: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

PermalÀnk
●

It has already been reported by the Eidos developers that the Tomb Raider demo was running on a build which was only in very early alpha with regards to ray tracing optimisation and on very early drivers (also alpha and not optimised). So the Tomb Raider video is really not a relevant benchmark.

Wait and see how the first release drivers work with games that have fully implemented the technology. Tomb Raider will not launch with ray tracing included - it will be released as a patch at some point in the future.

PermalÀnk
●

This is what an optimised game runs like...

This is 4k at max settings I think (from what I could pick up from the audio) and running approx 90 - 120fps and is not the final version (still a work in progress).

PermalÀnk
Moderator
Testpilot ★
●
Skrivet av BasseBaba:

Inget problem för mig, tog 3 minuter.

Men du valde ju att aktivt vÀlja bort fokus pÄ 99.9% av hela mitt inlÀgg, frÄgan Àr ju varför man vÀljer att göra sÄhÀr?

- Halva Swec Àr upprörda att preorder startat innan det finns benchmarks/reviews.
- Handlarna lÀr fÄ en sjuk massa orders i sina system som bara ska makuleras, eller Àn vÀrre skickas ut och sen returneras.
-Det gÄr inte heller att försöka skaffa sig en bild av efterfrÄgan, eftersom jag sett/hört mÄnga göra samma sak, boka upp till höger och vÀnster för att "sÀkra" upp.

FrÄgan kvarstÄr dÄ: Vad Àr det som Àr mer positivt med denna preorderkarusell Àn att bara slÀppa korten vid release? Eller iaf vÀnta med preorder tills man vet vad det Àr för leverans/lager att förvÀnta sig?
Av allt jag har lÀst sÄ har det ju varit en negativ shitstorm / PR för Nvidia, snarare Àn nÄgot positivt....

Korten kommer ju givetvis sÀlja ÀndÄ, och Nvidia kommer ju stÄ och sÀga att "Preorders har sprÀngt alla vallar!!! LÄngt över vÄr förvÀntan!!!"

Snarare 50% av vad du pratade om i förra inlÀgget.

Det var inget illa menat alls, jag försökte vara lite rolig men som sÄ mÄnga gÄnger tidigare i mitt liv sÄ misslyckas jag rÀtt kapitalt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

PermalÀnk
Moderator
Testpilot ★
●
Skrivet av EnglishViking:

This is what an optimised game runs like...

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=AvXra6yqEZs

This is 4k at max settings I think (from what I could pick up from the audio) and running approx 90 - 120fps and is not the final version (still a work in progress).

Jag checkade videon och spelet ser ju inte direkt krÀvande ut, grafiken kÀnns rÀtt simpel, vilket Àr logiskt med tanke pÄ att det Àr ett MMO sÄ det mÄste flyta pÄ bra till och med pÄ en potatis.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

PermalÀnk
●
Skrivet av Dinoman:

Jag checkade videon och spelet ser ju inte direkt krÀvande ut, grafiken kÀnns rÀtt simpel, vilket Àr logiskt med tanke pÄ att det Àr ett MMO sÄ det mÄste flyta pÄ bra till och med pÄ en potatis.

I disagree but even if you think it is a lightweight game because it is an MMO, running 120fps with ray tracing on at 4k is a pretty impressive feat.