Apples Iphone-modeller för 2018 hittar ut på webben

Permalänk
Medlem

En annan poäng är att iPhone X har flärpen som ett nödvändigt ont, IR-kameran, dot projectorn, selfiekameran, True Tone-sensorn, högtalaren osv. osv. kan inte integreras i skärmen. Androidtillverkarna som har apat efter flärpen har inget egentligt behov av en liknande flärp, för dom dras inte med alla sensorer som är kopplade till FaceID. Essential Phone (som för övrigt tillkännagavs 3 månader innan X och därmed inte hade något inflytande på dess design) har en minimal flärp som är till för enbart selfiekameran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vad sägs om att läsa vad jag faktiskt skriver? Först och främst talar jag om nya features i iPhone, därefter säger jag att designen kopierats skamlöst.

För övrigt är såvitt jag vet Apple först med att göra FaceID ordentligt, med infraröd 3D-skanning där datan analyseras av ett neuralt nätverk.

Jag är inte heller någon fan av att andra kopierar apple, för tyvärr brukar det vara sådant som jag ser som borttagning av features. Hörlursjack, utbytbart batteri, SD-kortplats osv.. I min värld är det bra funktioner och inget som andra borde känna att de behöver ta bort "för apple har tagit bort det".

Apple kanske har den bästa tekniken i fråga om FaceID men idén var inte deras, det är det jag menar. Men ja, läste igen och såg att du menade designen, vilket jag inte heller tycker man borde kopiera.

Gillar min S7 men det här att swipa uppåt för appdrawer (som de kopierat från apple) gillar jag inte. Råkar göra det av misstag hela tiden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

En annan poäng är att iPhone X har flärpen som ett nödvändigt ont, IR-kameran, dot projectorn, selfiekameran, True Tone-sensorn, högtalaren osv. osv. kan inte integreras i skärmen. Androidtillverkarna som har apat efter flärpen har inget egentligt behov av en liknande flärp, för dom dras inte med alla sensorer som är kopplade till FaceID. Essential Phone (som för övrigt tillkännagavs 3 månader innan X och därmed inte hade något inflytande på dess design) har en minimal flärp som är till för enbart selfiekameran.

Precis, förstår inte varför all hatar på flärpen?
Alternativet hade ju varit en rak skärm, i underkant av flärpen...
Nu får man ju iaf bort klocka/wi-fi/batteri en nivå upp!

Min X känns fortfarande efter snart ett år som en fräsch mobil, ser ingen anledning att uppgradera.
Däremot så är jag missnöjd med Face-id, tycker touch-id funkade bättre.
T ex så har den inte lyckats lära sig mina solglasögon så har varit riktigt drygt under sommaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cenorida:

Personligen har jag en iPad. Har inget emot Apple. Blir bara provocerad när Apple-användare hela tiden ska påstå att de var först med allt.. okunskapen är skrämmande.

Att ens barn slås ned på stan är skrämmande. Att tro att Apple var först med en datorfunktion är inte skrämmande, den "okunskapen" är faktiskt harmlös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

iPhones OLED är ju överlägsen Samsungs variant. Så det är ju exklusivt, till och med riktigt exklusivt.

Men jag antar att du lider oerhört av att människor gillar appleprodukter...

Jag har en iPhone X och OLED skärmen är tillverkad av Samsung. Väldigt lik den på s8 om du frågar mig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Fast är det så häpnadsväckande design?

Jag har haft NMT telefon, Nokia 6110, Nokia 9000 Communicator, SE P800 etc.
Och ser man vad de största hoppet var det mellan min NMT och Nokia 6110. När jag köpte SE P800 år 2002 så var det ganska självklart att mobilerna om 5 år skulle ha samma design fast de skulle vara mindre, snabbare, bättre display, touch, kamera etc. På SE P800 ingick ett löstagbart tangentbordet som jag körde utan, enda anledningen till att den fanns handlade inte om ett rent designval utan om att skärmtekniken år 2002 med touch inte var tillräckligt bra utan.

Alltså iPhone kom knappast någon förvånande design på något sätt, det folk imponerades av var att de lanserade den så långt innan andra. Det Apple främst gjorde var att göra smartphones till en mainstreamprodukt, när vi andra använde "smartphones" redan 10 år innan.

Jag ser mobiler lite som laptops. Jag har polare som hade dessa på 1980 talet. Men när man började närma sig 1995 så var det ganska självklart hur laptops skulle se ut 2018. Kompaktare, större skärm, mindre tangenter, färg etc.
Tillverkare har hela tiden gjort allt mindre och tävlat om den mest kompakta laptopen. Men rent designmässigt är utseendet självklart för de flesta för nästan 25 år sedan.

IPhones design var inte självklar innan iPhone lanserades. Den förefaller självklar nu när man tittar tillbaka men på den tiden var det smartphones med flera knappar och gärna utdragbara tangentbord.

Apple utvecklade iPhone utifrån sin iPod, där man sammanförde olika element som hör till en smartphone, till en enkel och elegant design där telefonen i princip var en knapp och en skärm.

Andra telefoner kom fortfarande med flera knappar och tangentbord, tex Nokias modeller eller första Android-telefonerna.

Efter ett tag blev Apples design en självklarhet och det har hållit i sig tills man nu kan göra sig av med hem-knappen.

Det här tenderar dock att bli ett typiskt fall av att inte se skogen för alla träd. Smartphone-konceptet var inget nytt. IPhone hade inte bästa specifikationerna och de var inte först med all teknik. Helheten blev dock tämligen anmärkningsvärd. Finns nog ingen produkt som haft ett sådant genomslag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

iPhones OLED är ju överlägsen Samsungs variant. Så det är ju exklusivt, till och med riktigt exklusivt.

Men jag antar att du lider oerhört av att människor gillar appleprodukter...

Inte det minsta. Jag har själv en Ipad Pro 10.5.

På vilket vis är OLED på Iphone X överlägsen Samsungs OLED? Det är ju Samsungs OLED som sitter i Iphone X om du inte hade koll på det.

Snacka om att kasta ur sig saker i blindo.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miljon3:

Jag har en iPhone X och OLED skärmen är tillverkad av Samsung. Väldigt lik den på s8 om du frågar mig...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Inte det minsta. Jag har själv en Ipad Pro 10.5.

På vilket vis är OLED på Iphone X överlägsen Samsungs OLED? Det är ju Samsungs OLED som sitter i Iphone X om du inte hade koll på det.

Snacka om att kasta ur sig saker i blindo.

Samsung tillverkar displayen till iPhone. Vad Samsung har i sina mobiler är en objektivt sämre display. Vad är det som är klurigt att förstå här?

“Based on our extensive lab tests and measurements the iPhone X becomes the Best Performing Smartphone Display that we have ever tested, earning DisplayMate’s highest ever A+ grade. The iPhone X is an impressive display with close to Text Book Perfect Calibration and Performance!"

http://www.displaymate.com/iPhoneX_ShootOut_1a.htm

Säger du TSMC Ryzen 2600, TSMC GeForce 1070 och TSMC Radeon 580 också eller?

Vadå "kasta i blindo"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

På vilket vis är OLED på Iphone X överlägsen Samsungs OLED? Det är ju Samsungs OLED som sitter i Iphone X om du inte hade koll på det.

Snacka om att kasta ur sig saker i blindo.

Det innebär väl inte nödvändigtvis att det är samma spec på skärmen som sitter i samsungs egna telefoner?

Permalänk
Avstängd

Vad har detta med Sweclockers att göra? Går Iphone att överklocka?

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Mobiltelefoner är väl lika eller mer beroendeframkallande än det mesta då folk gladeligen betalar uppåt 10 lax för en telefon. Detta hade väl varit ok om det inte hade funnits några alternativ, eller om alternativen tog 5 sek på sig att registrera tryck osv. Men i verkligheten får man ju en telefon för ca 2000 som öppnar appar och allt sådant där i princip lika fort som en för 10 lax.

Jag köpte en 55" tv från lg samt en mobil, kostnad 6800 kr. Fingeravtrycksläsaren är snabbare än på iphone tex(mestadels för deras animationer) och appar startar typ samma om inte snabbare(animationerna igen)

På tal om animationer, det ska vara 20 gånger snabbare cpu osv än förra året men då animationerna tar evigheter på sig så vad behöver man all kraft till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

iPhones OLED är ju överlägsen Samsungs variant. Så det är ju exklusivt, till och med riktigt exklusivt.

Men jag antar att du lider oerhört av att människor gillar appleprodukter...

Du är väl medveten om att iPhones OLED-panel köps in från Samsung och är ganska exakt samma panel som Samsung använder på sina egna modeller.....

Det enda Apple har gjort med dem är att lägga ner mer tid på kalibrering, något man själv dessutom kan göra på en Android. Oavsett vilket så är det inte "Apples variant av OLED" eftersom varianten är exakt densamma.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har kört en iPhone 6 Plus i snart 4 år, men dags att byta i höst, då batteriet och cpu/minnet inte orkar dra runt allt i den.

Men blir ingen iPhone igen pga av några anledningar.

NR1. Priset, drygt 10 000kr för en telefon är för mycket.
NR2. iOS. Kör Android på jobbet och har vant mig vid det.
NR3. 3.5mm uttaget försvann för något årsen på iPhone, vilket gör att jag ej kan koppla in den till bilen eller mina AKG studio lurar. Orkar inte hålla på med en adapter.

Lutar mot en ASUS Zenphone 5z. Verkar vara en vettig mobil, med tanke på pris/prestanda osv.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

@creativ: jo, mobilen är väl den tekniska pryl som ”alla” faktiskt ser som central i sitt liv.
Det är väl en mix av konsumtionssjuka, vill-ha-mer och någonstans även status?

Dom flesta får väl antingen lur via jobbet, eller kör abb med avbetalning, så som vi så många gånger tidigare varit inne på så är 6,8,10 eller 12k för en mobil utspritt på 24 mån ingenting som egentligen påverkar ekonomin nämnvärt för dom flesta, därav att det fungerar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Du är väl medveten om att iPhones OLED-panel köps in från Samsung och är ganska exakt samma panel som Samsung använder på sina egna modeller.....

Det enda Apple har gjort med dem är att lägga ner mer tid på kalibrering, något man själv dessutom kan göra på en Android. Oavsett vilket så är det inte "Apples variant av OLED" eftersom varianten är exakt densamma.

Och? Om två familjer handlar mat på ICA, har de då handlat exakt samma saker? Specarna skiljer.

Nej, jag vet inte vad "ganska exakt" betyder. Oxymoron. Panelerna skiljer i upplösning och kan således inte vara exakt samma, inte ens ganska.

"For the iPhone X's Super Retina Display, which incorporates the first-ever OLED panel in an iOS device, Joswiak says Apple had to "do a lot of engineering" to come up with "panels that were better" to address traditional OLED issues like oversaturated colors.

The iPhone X is using its own color management system, a folding panel design that stacks circuits for minimal bezel, and other technology improvements to outshine competing smartphone displays."

"To improve on previous OLED implementations, Apple brought in its own color-management system to ensure that the iPhone X produces the most accurate colors possible. The team behind the Super Retina Display also developed a unique folding-panel design, stacking the circuits so it could get as tight to the bezel as possible.

Last but not least, Apple did a ton of work at the subpixel level, so the iPhone X's screen could display really crisp lines along with beautifully rounded corners. We could see the difference when we looked at the same high-resolution image of a docked ship on the iPhone X and other OLED-screen phones. Images on the iPhone X looked sharper.

"We had to do a lot of engineering to come up with panels that were better," said Joswiak."

Låter ju onödigt om man bara kan installera en ICC.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av creativ:

På tal om animationer, det ska vara 20 gånger snabbare cpu osv än förra året men då animationerna tar evigheter på sig så vad behöver man all kraft till?

Jag köpte en ny Android telefon runt 2010 för 500kr där det ingick en månad internet. Never again en sådan slö mobil säger jag. När jag skulle ringa så var det klicka på en siffra, sedan kanske vänta upp till 2 sek och se om siffran registrerades och därefter klicka på nästa siffra. Det tog en evighet att knappa in ett nummer.

Men idag går gränssnittet supersnabbt på alla nya mobiler, vissa personer ställer dock extrem hög responstid på deras mobil, sedan sitter de hela dagarna med en dator som presterar som en 10 år gammal och det märker de ej av. Jag får ej detta att gå ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Du är väl medveten om att iPhones OLED-panel köps in från Samsung och är ganska exakt samma panel som Samsung använder på sina egna modeller.....

Det enda Apple har gjort med dem är att lägga ner mer tid på kalibrering, något man själv dessutom kan göra på en Android. Oavsett vilket så är det inte "Apples variant av OLED" eftersom varianten är exakt densamma.

Källa på att det är samma panel?

Jag har sett det påstående flera gånger men aldrig någon som backat upp det. Med tanke på vissa skillnader förefaller det mer troligt att Apple beställt OLED-displayer från Samsung enligt deras egna specifikationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

löjligt och över 10 tusen för den lilla prylen.
köp en riktigt bra tv istället och en billigare mobil, man hade nog blivit gladare.

Andra tycker det är löjligt att betala 15.000 för en TV, vi har olika smak helt enkelt. Personligen tycker jag det är konstigt att någon elektronisk pryl kan göra dig gladare.

Skrivet av Emilushen:

Jag tycker det är lite lustigt att när en artikel om en Apple-produkt dyker upp på SweC så går samtliga användare apeshit på varandra och tar fram den stora verbala släggan, medan i nästan alla andra artiklar samtalas det i god ton om för- & nackdelar med vad det nu gäller.

Håller med, jag förstår att det rycker i tangentbordsfingrarna när man, enligt sig själv, läser idiotiska inlägg om något man bryr sig om. Däremot kan man tycka att en funktionell person har vett nog att reflektera över huruvida det är värt att lägga ner energi på det innan arga inläggs skrivs.

Inte alltid så lätt dock, inte för att jag bryr mig så mycket ifall någon snackar skit om de prylar jag äger men jag känner igen känslan när man t.ex. pratar miljö eller politik.

Skrivet av eXpander_:

Vad har detta med Sweclockers att göra? Går Iphone att överklocka?

Antar att du inte besökt sidan sedan du registrerades 2011? Sweclockers släpper dagligen en eller flera nyheter som inte har det minsta lilla med överklockning att göra. Det är en konsumtionsteknikrelaterad sida, varken mer eller mindre.

Skrivet av pskjonte:

Har kört en iPhone 6 Plus i snart 4 år, men dags att byta i höst, då batteriet och cpu/minnet inte orkar dra runt allt i den.

Varför inte bara byta batteriet? Kostar som mest 300 kr för både batteri och arbete på en applebutik.
Det förbättrar förstås batteritiden men kan eventuellt också förbättra prestandan märkbart p.g.a. throttling. Ladda ner ett benchmarkprogram och se hur den presterar nu jämfört med vad den borde prestera.

Eller kör du riktigt tunga appar så att prestandan inte räcker även om den går på full fart? Vilka då om man får fråga?

Själv är jag fortfarande ruskigt nöjd med min 6S. Det enda jag kan klaga på är hur jag hade mått bra av några fler Gb samt att batteriet måste bytas. Batteribytet går dock på en förlängd garanti så bytet blir gratis, måste bara få tummen ur. Så jag rekommenderar alla som har en 6S (kanske också plus) att kolla ifall de kan få ett gratis batteribyte. Lite extra batteri och prestanda tackar man inte nej till

Permalänk
Medlem

Vart tog Iphone SE 2 vägen? Borde släppa en med samma format fast mindre skärmkanter och samma prestanda som dagens iphone 8 till ett bra pris. Gillar fortfarande det lite mindre formatet på iphone 5/C/S/SE

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Absolut, använder du den såpass mycket så är det ju värt det. Men med tanke på att vanliga X med lite minne nästan kostar 11k lär en plus variant säkert lägga sig runt 13k?

Det händer att Apple sänker priserna och/eller ökar minnesmängden på instegsmodellerna.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

F.ö. har jag börjat sätta i system att alltid skaffa föregående modell gällande telefon. Det skiljer så lite mellan varje increment nu så det är inte värt att gå på den senaste och betala premium. En iphone 7 t.ex. är mycket mer prisvärd än en iphone 8 idag, den prestandaskillnaden som finns på papperet märker man inte i praktiken. Man får en 7a med 128gb för 500kr mindre än 8:a med 64gb. Tar dubbelt med lagring vs lite bättre CPU-prestanda any day. T.om kameran är nästan likvärdig på dessa.

Så det är bara att vänta så kommer nuvarande X trilla ner mot 7000kr också när nya modeller har ersatt den. Dessutom har apparna hunnit anpassa sig och mjukvaran har mognat. Man behöver inte direkt vara orolig för att telefonen inte ska ha stöd gällande apple, då tom 5s ska få Ios12 nu, så nuvarande X lär väl få uppdateringar i typ 4 år till för den som orkar ha samma telefon så länge.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Kommer minsann inte köpa en ny telefon förens en kommer med hemknapp och AUX. De två viktigaste funktionerna för mig. Behåller iPhone 6s tills dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Kommer minsann inte köpa en ny telefon förens en kommer med hemknapp och AUX. De två viktigaste funktionerna för mig. Behåller iPhone 6s tills dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Lär tyvärr få vänta länge. Verkar vara flera som hakar på trenen att skippa dessa funktioner. Hemknapp kan du nog dock få bakom glaset snart på många telefoner.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Kommer minsann inte köpa en ny telefon förens en kommer med hemknapp och AUX. De två viktigaste funktionerna för mig. Behåller iPhone 6s tills dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skulle de gå tillbaka till en förlegad teknik? Tycker du att man skall börja använda VGA på grafikkorten igen, eller?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Trunk: Ja det hade man ju kunnat göra, men lägger nog hellre pengarna mot en ny. Märk också att jag har 6 "vanlig" och inte "s". Men visst kunde man kunnat härda ut ett tag till. Frågan är hur den blir efter iOS 12 till hösten.

Som vanligt är det väl bäst att vänta lite....:)

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

Samsung tillverkar displayen till iPhone. Vad Samsung har i sina mobiler är en objektivt sämre display. Vad är det som är klurigt att förstå här?

“Based on our extensive lab tests and measurements the iPhone X becomes the Best Performing Smartphone Display that we have ever tested, earning DisplayMate’s highest ever A+ grade. The iPhone X is an impressive display with close to Text Book Perfect Calibration and Performance!"

http://www.displaymate.com/iPhoneX_ShootOut_1a.htm

Säger du TSMC Ryzen 2600, TSMC GeForce 1070 och TSMC Radeon 580 också eller?

Vadå "kasta i blindo"?

Så för att en sida i ett test gjort innan Samsung Galaxy 9 testet påstår att Iphone X har världens bästa display så blir det automatiskt objektiv fakta?

Sedan ifrågasätter jag också recensenter som påstår att man inte bör förbättra något då det inte ger någon skillnad för en människa (upplösningen i S9 testet).

Skrivet av joakim99:

Det innebär väl inte nödvändigtvis att det är samma spec på skärmen som sitter i samsungs egna telefoner?

Nej men det är en individuell upplevelse. Vissa gillar vissa specs gällande skärmar och andra gillar andra specs. Påstår man att OLED panelen i Iphone X utklassar Samsungs AMOLED paneler så är man snett på det hur man än ser på det.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

iPhones OLED är ju överlägsen Samsungs variant. Så det är ju exklusivt, till och med riktigt exklusivt.

Men jag antar att du lider oerhört av att människor gillar appleprodukter...

iPhones OLED tillverkas av just Samsung. Kanske något bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

Att ens barn slås ned på stan är skrämmande. Att tro att Apple var först med en datorfunktion är inte skrämmande, den "okunskapen" är faktiskt harmlös.

Där har du rätt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nej men det är en individuell upplevelse. Vissa gillar vissa specs gällande skärmar och andra gillar andra specs. Påstår man att OLED panelen i Iphone X utklassar Samsungs AMOLED paneler så är man snett på det hur man än ser på det.

Jag håller helt med dig. Dock tyckte jag att det påstods i tråden att det var identiska skärmar bara för att det är samsung som tillverkar bägge. Det var det påståendet som jag tyckte var helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Sure, i och med Apples storlek så är det möjligt att de är trendsättare. Bara det att de sätter trenden från sånt andra har gjort. Det borde dock om man tänker logisk egentligen vara Essential och Sharp som är trendsättare. Problemet är bara att väldigt många tror att, bara för att man skapar en trend, att man också var först med det.

"Problemet är bara att väldigt många tror att, bara för att man skapar en trend, att man också var först med det" - motsattsvis följer då att många tror att bara för man är först, sätter det trenden. Vilket alltså är misstaget du gör.

Citat:

Yes? Ditt påstående om att Android-tillverkare skamlöst kopierar Apples design är fel enligt min åsikt? Till och med din egna källa, som förövrigt nästan bara listar Kina-kopior hade med Essential som exempel..

Essential är irrelevanta. Det krävs bara ett par normalt fungerande ögon för att se att designen har få likheter. Samma ögon kan därefter se att det finns slående likheter mellan iPhone X och efterföljande Androider. Vidare kan man anföra att Apple länge varit populära att kopiera, medan samma sak knappast kan sägas för Essential.