Rykte: Microsoft "Andromeda" är fällbar Surface-enhet med dubbla skärmar

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Microsoft "Andromeda" är fällbar Surface-enhet med dubbla skärmar

Microsofts Surface-familj kan komma att utökas med en helt ny produkttyp i framtiden, i form av en fällbar pryl med dubbla skärmar och kodnamnet Andromeda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har de tagit inspiration av Westworld eller tvärt om?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Har de dammat av projektmappen till ms courier?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter mest som de försöker återlansera netbooken eller Surface med Windows CE igen i förklädnad, nu med Windows 10S antagligen..tror inte det kommer gå bättre nu än förr, dock kanske mycket sämre.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Microsoft DS

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Enheten som jag väntat på, det här kan bli riktigt stort, grym potential iaf. Slår det väl så kommer ju dom andra följa efter!

Permalänk

Tyvärr verkar detta bli ytterligare en produkt från Microsoft som blir försenad eller skrinlagd. Mary Jo Foley brukar ha koll: https://www.zdnet.com/article/dont-expect-microsofts-andromeda-this-year-or-maybe-ever/
Jag såg fram emot Andromeda

Skickades från m.sweclockers.com

Stavning
Permalänk
Medlem

Kom med möjlighet för gsm 4g eller vad det nu blir i framtiden så köper jag direkt!

Permalänk
Medlem

Detta känns lite som ett vapor-ware. Det har ryktats om en mobil från MS med fullskalig windows i ett halv decenium utan att något har släppts.
För oss med android går det redan att installera linux på mobilerna och köra en linux-desktop med alla program kompilerade för arm (många).

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Har de dammat av projektmappen till ms courier?

Skickades från m.sweclockers.com

Hade exakt samma tanke.
Skulle Courier släppts innan alla smartphones så kan det ha blivit en hit.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ojz0r:

Detta känns lite som ett vapor-ware. Det har ryktats om en mobil från MS med fullskalig windows i ett halv decenium utan att något har släppts.

Det där har jag inte hört så mycket om. Eller ja, när microsoft gjorde sin satsning på mobilmarknaden för några år sedan, men det är ju nedlagt nu.
Det jag däremot hört en hel del om är väl att samsung har varit på väg med mobiler med vikbar skärm som ska kunna bli en surfplatta. Där har vi väl inte sett nå färdigt heller ännu.
Men framförallt handlar det väl om hårdvaran i det här fallet vad jag förstår. Fler enheter i surfaceserien är inte helt otippat .

Frågan är väl om det konstant kommer vara en windowsdator som kommer köra med e-sim och en liten dialer-app bara eller om de kommer göra någon ny typ av mobilsatsning...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det där har jag inte hört så mycket om. Eller ja, när microsoft gjorde sin satsning på mobilmarknaden för några år sedan, men det är ju nedlagt nu.
Det jag däremot hört en hel del om är väl att samsung har varit på väg med mobiler med vikbar skärm som ska kunna bli en surfplatta. Där har vi väl inte sett nå färdigt heller ännu.
Men framförallt handlar det väl om hårdvaran i det här fallet vad jag förstår. Fler enheter i surfaceserien är inte helt otippat .

Frågan är väl om det konstant kommer vara en windowsdator som kommer köra med e-sim och en liten dialer-app bara eller om de kommer göra någon ny typ av mobilsatsning...

Mjukvaran är inte direkt på plats för annat än de redan existerande Windows Always-Connected-enheterna. Börjar precis bli möjligt att utveckla Win32-appar från tredjepart för ARM-bärbara – men ännu inte möjligt att distribuera de i affären. Binäröversättningen fungerar än så länge bara med 32-bitars appar också.

En läsplatta med Windows CE i slutet av 00-talet hade fallit platt för övrigt, funkade som teknikplattform på 90-talet däremot även om det inte ledde till mycket kommersiell förtjänst.