I vilken ficka har du telefonen i?

Permalänk
Medlem

Mobil vänster fram.
Nycklar höger fram.
Ryggsäck över vänster axel.

Skrivet av nanne:

Väska... eller Murse som jag kallar den "a males purse". Har en såndär tegelsten med inbyggd plånbok som inte får plats i nån ficka.

It's not a purse, it's a satchel. Indiana Jones wears one.

Permalänk
Medlem

@Wasp: Vänster fram som högerhänt pga. att jag har nycklar och korthållaren i högerfickan.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Brukade ha den i vänster byxficka, dels för att jag inte vill råka repa den mot metalldelarna på myntfickan på jeansen och dels för att jag tar upp den med vänstern och knappar med högern, då alla telefoner blivit så stora.
Går väl att göra en del med bara endera handen, trots mina korta fingrar, men jag vill inte riskera att tappa mobilen XD

Numera får jag dock ha den med flipfodral i höger ficka (för att skydda den mot jobbnyckel och fällkniv som också finns där) på sommaren/inomhus och i bröstfickan på jackan vintertid, eftersom jag fick nervproblem i vänster ben för ca två år sedan och det blir obehagligt att ha saker som blir varma på vänster lår framförallt =(

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Höger ligger telefonen, nycklar och plånbok i vänster!

Permalänk
Avstängd

Jobbtelefonen ligger i vänster fram, den privata telefonen i höger fram. Behöver jag ha nycklar i någon ficka blir det vänster fram då jag inte bryr mig om huruvida jobbtelefonen får en repa eller hundra!

Men jag är högerhänt men håller alltid telefonen i vänster hand. Skulle kännas konstigt annars. På jobbtelefonen (en gammal eländes-ajfån-femmmS) så går det ju bra med att köra allt med en hand men den andra telefonen (en Yota-Phone-2) så blir det lite obekvämt att köra över hela ytan med en hand så då kör jag med två fast håller den fortfarande i vänster hand.

Normalt? Ingen aning. Blev svar: Övrigt

Permalänk

Oftast höger fram, dock kan telefonen cirkulera mellan jackfickor, bakfickor, ryggsäck etc. Svaret får bli övrigt.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 5820K | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz 32GB (4x8GB) | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Sea Hawk 8GB | Moderkort: MSI X99S Gaming 7 | Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR | SSD: 2 st Samsung 850 EVO 250GB 2.5" SSD | HDD: Seagate Barracuda 3TB 7200RPM 3,5" | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2, 750W | Kylare: Corsair H115i | Chassi: Corsair Obsidian 750D Svart | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Vänster jackficka
Om jag har shorts och inte jackan på så blir det vänster ficka fram på shortsen
Om jag har jeans och inte jackan på så blir det höger bakficka

Permalänk
Medlem

Min telefon är i den ficka min telefon är i för tillfället

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vänsterhänt, har alltid haft telefonen ensam i höger framficka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

"Du har redan deltagit i denna omröstning" när jag definitivt inte gjort det...?

Vänster fram för min del i alla fall. Högerhänt faktiskt.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

Mobil och plånbok i vänster och nycklar i höger (förut även snusdosan i höger ficka)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vänster ficka, högerhänt.

Permalänk
Medlem

har ofta skjorta så i bröstfickan

Permalänk
Medlem

Höger fram - Mobil
Vänter fram - Etui med kort
Nycklar, tablet etc. i väskan som normalt är min Blizzcon messenger bag.
Undviker att ha saker i bakfickan då jag finner det obekvämt.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Höger fram för bövelen, iaf om man är högerhänt. För vänsterhänta har jag full förståelse för om mobilen åker i vänster ficka.

Så tråden kanske blir mer av en "är ni vänster eller högerhänta?"

Är högerhänt och har mobilen i vänster fram Nycklarna ligger ju i höger ficka (tidigare mobiler hade ju ingen glas skärm som tålde nycklar)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Höger fram för bövelen, iaf om man är högerhänt. För vänsterhänta har jag full förståelse för om mobilen åker i vänster ficka.

Så tråden kanske blir mer av en "är ni vänster eller högerhänta?"

Haha så bara för att du har det så borde tråden omformuleras?
Jag är f.ö vänsterhänt och har den i högerfickan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Höger mobiler, vänster plånbok. (Fram). Är högerhänt.

Permalänk

Telefon och hörlurar i höger. Plånbok, nycklar och ev. penna, vässare och sudd i vänster.

Permalänk
Medlem

Telefonen befinner sig vänster fram, sedan har jag korthållare i fickan till höger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Försöker att inte ha grejer i bakfickan, lättare att bli bestulen på plånbok osv där. Höger fram för min del, är vänsterhänt så nycklarna måste vara i vänster ficka

Skickades från m.sweclockers.com

Kunde inte hålla med mer. Är också vänsterhänt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A