Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

Blir det nån chans att se färgerna irl på webhallen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@erssn: Arctic white fanns fortfarande när jag hoppade på kickstartern, sedan ändrade dom den till vad limestone är nu. Communityn tyckte dock att det var missvisande med namnet Arctic white på ett metallchassi, så då döptes det om till Limestone.

Permalänk
Medlem

Så beställningen är lagd, men vi har inte fått välja färg? Nu är jag inte med riktigt, eller har jag missat något utskick??

Permalänk
Medlem
Skrivet av d_m_r:

Så beställningen är lagd, men vi har inte fått välja färg? Nu är jag inte med riktigt, eller har jag missat något utskick??

Jag fick typ tre mail idag, varav ett beskriver hur du väljer färg.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Jag fick typ tre mail idag, varav ett beskriver hur du väljer färg.

Har bara fått två email, men inget av dom beskriver hur man väljer färg. Jag är en "super early bird" kickstarter backer, och bör ha 2 tophats inkluderat per default. Förväntar mig ett email som säger hur jag väljer färg + hur jag kan köpa till extra tophats eller grillar.

Verkar som att en del har fått ett sådant email, andra inte. Finns inte i någon spambox heller. Men jag antar att emailet kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Har bara fått två email, men inget av dom beskriver hur man väljer färg. Jag är en "super early bird" kickstarter backer, och bör ha 2 tophats inkluderat per default. Förväntar mig ett email som säger hur jag väljer färg + hur jag kan köpa till extra tophats eller grillar.

Verkar som att en del har fått ett sådant email, andra inte. Finns inte i någon spambox heller. Men jag antar att emailet kommer.

Inget färgmail för mig heller, KS-backer.

@erssn du kanske kan delge hur färgvalet går till? Vi utan mail kanske kan accessa det ändå?

Permalänk
Medlem

Inget mail här heller om att välja färg via kickstarter. Fick de andra två mailen igår kväll runt 22.00.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Inget mail för mig, förutom att Loque har valt supplier till chassit och tackar alla som har varit med sen första kickstarter. Men inget om att få välja färg eller liknande. Är "Early Bird". Har även kollat skräppost och papperskorg ifall de har råkat lägga sig där. Får helt enkelt vänta förmodar jag. ^^

Permalänk
Medlem

Jag fick 4 st mail igår, 3 från LOUQE och 1 från Kickstarter, det från Louqe som hade ämnesraden "LOUQE Ghost S1 Let’s pick colors and TopHats" innehöll information om hur man väljer färg och tophat.. och en länk-knapp längst ner "Make selections" som leder till deras hemsida där man väljer "Case Color", "TopHat Color & Size", båda till ett pris av €0.00 för mig som gammal KS-backer. Sen kan man lägga till lite fler saker, t.ex. TopHat super-pack Upgrade eller Ghost S1 Custom Grill, men då kostar det extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H_A_N_72:

Jag fick 4 st mail igår, 3 från LOUQE och 1 från Kickstarter, det från Louqe som hade ämnesraden "LOUQE Ghost S1 Let’s pick colors and TopHats" innehöll information om hur man väljer färg och tophat.. och en länk-knapp längst ner "Make selections" som leder till deras hemsida där man väljer "Case Color", "TopHat Color & Size", båda till ett pris av €0.00 för mig som gammal KS-backer. Sen kan man lägga till lite fler saker, t.ex. TopHat super-pack Upgrade eller Ghost S1 Custom Grill, men då kostar det extra.

Precis det där emailet jag/vi väntar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Inget färgmail för mig heller, KS-backer.

@erssn du kanske kan delge hur färgvalet går till? Vi utan mail kanske kan accessa det ändå?

Jag tror inte att jag kan länka direkt till färgvalet utan att det blir knas. Låter @PaChalski fylla i här.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Jag tror inte att jag kan länka direkt till färgvalet utan att det blir knas. Låter @PaChalski fylla i här.

Nä baserat på vad ovan talare skrev med en länk så är det väl en unik länk. Frågan är då vad som gått fel, eller om det helt enkelt är så att dom inte har en automatiserad process utan sitter och skickar mails för hand?

(Tänkte att det kanske var en sida där man reggade sig med samma email som man gjorde KS med, så har det varit i andra projekt)

Stod det nån deadline för färgval?
Har för övrigt inte gett upp hoppet på Webhallen showcase ännu...

Börjar ledsna ur på nivån på detta nu....

Edit: läste lite på Slack nu, verkar vara en hel del där också som saknar mailzzzzz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Nä baserat på vad ovan talare skrev med en länk så är det väl en unik länk. Frågan är då vad som gått fel, eller om det helt enkelt är så att dom inte har en automatiserad process utan sitter och skickar mails för hand?

(Tänkte att det kanske var en sida där man reggade sig med samma email som man gjorde KS med, så har det varit i andra projekt)

Stod det nån deadline för färgval?
Har för övrigt inte gett upp hoppet på Webhallen showcase ännu...

Börjar ledsna ur på nivån på detta nu....

Edit: läste lite på Slack nu, verkar vara en hel del där också som saknar mailzzzzz

Står inget om någon deadline, varken i mailet eller på sidan man kommer till om man följer länken i mailet.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Jaha, så du refererade till den första kickstartern som var aktuell för ett år sen. Intressant att du då backade den nuvvarande kampanjen som initialt erbjöd limestone och ash, om nu vit färg var så viktig för dig.

Det gjorde jag eftersom man efter första kampanjens avslut, bl.a. i en grupp på facebook för backers från första kampanjen, hela tiden snackat om att man "vill verkligen kunna erbjuda en i vitt", så även om den temporärt plockades bort från andra kampanjen så har den fortfarande varit "in the works", vilket också återspeglades senare i kampanjen för mk2 samt på hemsidan. Därmed sagt har det alltid funnits en risk att färgen inte blir av, precis som projektet i sin helhet, men det gör det inte mindre tråkigt att man plockar bort den så här sent inpå produktionen.
Kommunikation kring problemen med färgbehandlingen kunde varit mer öppen från början, specifikt om konsekvenserna. Jag har annars stor förståelse för att problem kan uppstå, förseningar kan ske, förändringar måste göras och så vidare.

Får helt enkelt lämna in chassit till någon som kan pulverlackera det, men vi snackar en rätt ordentlig prisskillnad gentemot om den skulle funnits tillgänglig från fabrik för någon hundring extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Står inget om någon deadline, varken i mailet eller på sidan man kommer till om man följer länken i mailet.

Ok, tack för info.
Man blir ju lite stressad över att missa fönstret när produktion redan är igång...

Permalänk

Jag har också bara fått två mail: "Project update#21" (via Kickstarter), och "Last chance to get the Ghost before the summer" (Louqe).
Undrar om det blivit fel på Louqe:s mailinglistor? Sedan kan man undra vad som händer om jag skulle "missa att välja"...

Permalänk
Medlem

Själv har man bara fått ett mail.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Jag är hyfsat säker på att det är olika mail till olika personer beroende på vilken typ av pledge vi har valt samt i vilken fas beställningen lades.

Tålamod är en dygd : )

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Frågan är ju Ash eller Limestone... får fundera på saken.

För mig blev det Pangea med Pangea-tophat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

För mig blev det Pangea med Pangea-tophat!

Skickades från m.sweclockers.com

Fick bli limestone för min del. Första icke svarta chassi jag haft de senaste 20 åren.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Hade mycket lågt backarnummer och inte heller fått färgvalsmailet, men tänker att man får hålla sig lugn ett tag till innan man går in i panikläge.

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

Förmodligen något som inte kan lösas på en lördag som gått snett.

Systemet som ska generera konton, där man sen kan göra sina val, och skicka email bör ju ha varit färdigt och testat så att säga.
Nånting har sen inte gått som förväntat fredag kväll och kompetensen som hxxar kod kanske inte jobbar lördag.

Permalänk
Medlem

Första ämnet i dagens livechat med JayzTwoCents, man kan säga att han var lite missnöjd.
https://www.youtube.com/watch?v=M0VGnzcMrIw

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Första ämnet i dagens livechat med JayzTwoCents, man kan säga att han var lite missnöjd.
https://www.youtube.com/watch?v=M0VGnzcMrIw

Jösses.. Vad har jag backat för något.. :s

Har f.öv varit totalt off från detta sedan jag backade detta projekt, får se vad detta slutar med.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

@Näbbdjuret: Oj, det där var ord och inga visor, tråkigt att höra att det gick så fel. Frågan är om det kan förändras i framtiden?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Näbbdjuret: Oj, det där var ord och inga visor, tråkigt att höra att det gick så fel. Frågan är om det kan förändras i framtiden?

Mvh

Lyssnade igenom det där. Tror det har lite med missförstånd att göra också.

Louqe har väntat på sina prototyper, alltså har det inte kunnat skicka honom en uppdaterad version förrän nu nyligen, eller när de skeppar till alla andra. Dessa förseningar på prototyperna de har haft antar jag har gjort att de inte kunnat ge Jayztwocents det han ville ha.

Sen kan kommunikationen runt detta ha varit mycket bättre. Louqe har varit lite tysta kring mycket. Mer kommunikation skulle ha varit bra kring flera saker. Samtidigt verkar det som de är väldigt upptagna och håller på med saker hela tiden, vilket kan förklara bristen på kommunikation. Men tyvärr fortfarande väldigt synd att det har blivit så.

Speciellt när dessa youtubers inte ville göra en video om kickstarterprojekt på grund av att de var rädda för att något liknande skulle ske, och det enbart blev konfirmerat.

Sen att just hans påverkan på hur väl kickstartern lyckades tror jag han blåser upp en del. Att han ensamt skulle påverkat att Louqe fick ihop flera hundra tusen dollar....

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Skonky:

Att han ensamt skulle påverkat att Louqe fick ihop flera hundra tusen dollar....

Något sådant påstods inte i videon.
"So they made hundreds of thousands of dollars upfront, through the help of channels like mine..."

(min fetstil)

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Skönt att folk börjar haja när man får medhåll från kända youtuber, bassebaba är alltså ingen influencer? *sad*.

Som alltid:
INFORMATION IS KEY.

Skiter det sig? Fine. Men ge ut bra info då!

Vi sitter ju FORTFARANDE här och undrar vad fan som gått fel med färgvalet.
Slack spammas med frågan en gång i timmen.
Visst det är helg, men hur svårt ska det vara att lägga 5 minuter på slack/KS/swec/whatever med en update?
Den infon borde ju kommit redan i fredags kväll när det för Louqe säkert var uppenbart att alla mails inte gick ut.

Sideline:
Detta är för övrigt ytterligare något man lärde sig första månaden i arbetslivet:
Releasa inte på fredag. Vi säger det igen: INGEN RELEASE PÅ FREDAG.
Översätter det mer generellt: gör inget -viktigt- i din linje av arbete på en fredag.
VARFÖR? Jo, för precis som nu, om nånting skiter sig har du en helg tills måndag då du har chans att reda ut skit.

Det är ju kombon fail+tystnad som gör att man lackar.

Precis som med arctic white. Herregud den failen. Herregud.
- White is out. Too hard.
- Nä men vänta, vi stoppar tillbaka white, börjar ta betalt.
- Samma fucking dag som produktionsstart: white is out! Folk får inte ens en chans att byta färg utan pengarna bara returneras.

Jag förstår att detta är en KS, skit är oklart och osäkert. Absolut.
Men det försvarar inte hur man beter sig mot sina betalande kunder.

Tror ni jag kommer rekommendera någon att någonsin handla från loque? Tror ni Jay kommer göra det? Hälften av folket på slack som är irriterade? Folk med white som nu är besvikna?
Inte direkt ett smart sätt att påbörja resan med sitt varumärke.

Det enda, absolut enda jag kan tänka mig är att det var brist på erfarenhet som ledde till att dom tog vatten över huvudet. Skit var betydligt mer krångligt och tidskrävande än vad dom räknade med.
En annan sak jag är oklar på, är om dom inblandade jobbar heltid med detta, eller om det drivs vid sidan av ordinarie arbete? Jag verkligen ”hoppas” att detta är ett sidoprojekt, vore ju horribelt om det gått såhär struligt trots att folk kört heltid med det...

Och precis som nån skrev på slack: ta inte detta personligt, se det som en objektiv diskussion kring problemen.

Mina 2 cent

Edit:
Hehe, det går bra nu:

Permalänk
Medlem

Jay överskattar nog sin egen påverkan på KS kampanjens utfall rätt rejält...

Om jag läste rätt på slack så är inte färg en faktor att ta hänsyn till ännu, tillverkningen är inte beroende av färgvalet i detta skede så även vi "super eary birds" lär väl få ett mail innan det blr aktuellt.

Saxat från slack:
"collecting colors is not on the critical timeline, we will start extrusion and milling before the we need the exact color counts".

https://ghosts1.slack.com/archives/C8MJ81892/p152629468800023...

Permalänk
Medlem

Trots ganska seriöst intryck i tråden från pachalski så känns teamet ganska oerfaret på detta.
Kanske så är det deras första produkt de utvecklar och då är det väl inte så konstigt att de faller i vissa fallgropar. Tyvärr så har de redan byggt upp ett missnöje hos slutkund(då ska man komma ihåg att leverans ej skett än...), obefogat eller ej så finns det där vilket givetvis inte är en bra start för varumärket. Tråkigt för dem då produkten ändå ser jävligt fin ut och den kommer nog att glädja många.
Om de inte har börjat extrudera än så skulle jag säga att leverans sker i aug/okt.

Kanske går det bättre för de andra snubbarna som pysslar med mjolnir här på forat

Visa signatur

Bara gammalt skräp...