Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Såg äntligen den nya Blade Runner. Jag tycker den var ganska bra och jag förstår inte alls kritiken som vissa sweclockera kommit med.

Långsam? Ja, men inte mer än vad som var väntat.
Inte sci-fi? De som sa så måste ju skämta. Visst att det inte är pew-pew a la Star Wars men det finns andra sorters sci-fi.

8/10 ger den efter en första titt.

Permalänk
Medlem

@Trunk: Köper inte heller den massiva kritiken. Långt ifrån lika bra som orginalet, men skulle nog ändå ge den en svag 7a/10. Man ser vissa ge den nya Blade Runner en 1-2a av 10 för att sen ge den nya Transformers eller Valerian and the City of a Thousand Planets en stark 8a. Då förstår man vad det är sorts folk som ger betygen, sånna som nöjjer sig med att se kanal 5 en hel dag.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Fast & Furious 8 - sicket j*vla skräp!
Får ju en Bond-rulle o se ut som en dokumentär...
-1/10

Permalänk

@Trunk:
Jag var ju en av de som sågade filmen efter att ha varit på bio #17048149
För att spoila lite om varför jag tycker den är dålig, inte för att den är långsam för det har jag inget problem med men...

Förutom det jag skrev tidigare, musiken/ljudeffekterna(eller vad det kan kallas) kändes helt fel mot slutet av filmen:
Man måste se youtube videos före man ser filmen för att få ett begrepp om vem Niander Wallace och om vad som hände mellan filmerna. Det var likadant med Alien: Covenant och The last jedi, fast där skulle man köpt en bok för att läsa på.
På vilket sätt för en film fram en berättelse av att sprätta upp en kvinna utan någon som helst anledning... eller så missade jag något fundamentalt eftersom jag inte hade sett dessa youtube videos så jag hade aldrig lärt känna Wallace.
Att missa ögonfärgen på en replikant, en av de första sakerna vi kan få fram med DNA analys är ögonfärg och så misslyckas Wallace med att få till rätt ögonfärg på Rachel, så oerhört dåligt skrivet.
Att Ryan Gosling hittar Harrisson Ford utan större ansträngningar samtidigt som han har lyckats hålla sig gömd från alla andra i alla år... lite som Mary Sue i Star Wars. Eller så hade de inte fler kulisser än ett hus.
När de förflyttar Harrison Ford inför vattenstriden och när Ryan på något magiskt sätt lyckas hitta honom det kunde man skrivit in i historien men här var det precis som i Thumb Wars, "I escaped somehow" men raka motsatsen. Orkar de inte förklara då förtjänar det inte poäng på ett betyg. Det är ju ungefär som att ha "Wall hack" på och man hoppar till en boss i ett spel utanför kartan.

Önskemål, men det kanske är för mycket begärt. Någon som minns vad Rutger Hauer sade en gång i tiden.
Man kan ha långsamma scener i rymden också. Kanske utveckla lite mer än några kvadrat kilometer på jorden, vissa ställen kändes väldigt stela och torra om jag minns rätt

Dold text
Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

The Last Jedi. (Y) från mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

@Tdoll: Köper inte heller den massiva kritiken. Långt ifrån lika bra som orginalet, men skulle nog ändå ge den en svag 7a/10. Man ser vissa ge den nya Blade Runner en 1-2a av 10 för att sen ge den nya Transformers eller Valerian and the City of a Thousand Planets en stark 8a. Då förstår man vad det är sorts folk som ger betygen, sånna som nöjjer sig med att se kanal 5 en hel dag.

Det är väl bra att alla tycker olika? Visst är det tråkigt att inte alla tycker som du , men så är det.
Jag tittar väldigt sällan på Kanal 5 eller nån annan kanal men ser väldigt mycket på bio. Jag va inte heller så värst imponerad av nya Blade Runner men dock så har jag ettan som en klar favorit film.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@Mangee75: Jag vet att det kom ut som lite typigt och jag vet att det är en tråd där man bara skriver vad man sett för film, men blir så lack ibland av smaken och okunskapen, sorry. Det är som att gå på en släktträff i gummistövlar och gråa mjukisbyxor och en vit t-shirt med ketchup på och säga att det ser bra ut för alla tycker olika. Förlåt för mitt rant. Kan inte någon Moderator skapa en tråd om "Film för entusiaster?" Jag gillar när man ser Filmråd som
Barry Lyndon ,
The Bridge On The River Kwai ,
Strangers On A Train ,
Lawrence Of Arabia
The Third Man
Mean Streets.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Jag såg "Justice League" sist och det var en riktigt dålig film. Den var barnslig och förutsägbar och hade generande dåliga CGI-effekter. Stålis såg ut som han hade på sig glansig spandex eller som att en människa hade krypit in i skalet hos en plastig actionfigur-docka.
URK.

Permalänk
Lego Master

Black Panther
Helt okej film, antar jag. Men jag känner inte att den sticker ut i Marvel-sfären, direkt. Tyckte nog Thor - Ragnarok var mer speciell (på gott och ont).
6/10 slätrakade juristpraktikanter får den av mig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

@Mangee75: Jag vet att det kom ut som lite typigt och jag vet att det är en tråd där man bara skriver vad man sett för film, men blir så lack ibland av smaken och okunskapen, sorry. Det är som att gå på en släktträff i gummistövlar och gråa mjukisbyxor och en vit t-shirt med ketchup på och säga att det ser bra ut för alla tycker olika. Förlåt för mitt rant. Kan inte någon Moderator skapa en tråd om "Film för entusiaster?" Jag gillar när man ser Filmråd som
Barry Lyndon ,
The Bridge On The River Kwai ,
Strangers On A Train ,
Lawrence Of Arabia
The Third Man
Mean Streets.

Det är lugnt 😁
Själv är jag en Star Wars nörd utav hög rang och älskar att bygga med Lego med minstingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Annihilation - Snygg men lite tom. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Jag kan bara hålla med. Annihilation: snygga miljöer, men inte mer än så. Dräglig underhållning för stunden, men inget jag kommer komma ihåg. 6/10

Permalänk
Medlem

Kollade också Annihilation och instämmer.
Snygg, men i övrigt rätt menlös.
Lite kul att se Jane the virgin i annat sammanhang dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Baskin - Turkisk film. Jepp. Turkisk. I princip handlar det om vad jag tänker mig hur en vanlig Lördagskväll i Turkiet är. Blod, våld och snusk. Intressant film men skum. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Dunkirk, svårt att sätta betyg på..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Dunkirk var en bra krigsskildring 8 kulor av 10.

Senaste film Braindead 6 splat av 10. Den var helt annorlunda än då jag såg den för ca 20 år sedan.
Såg att Peter Jackson har gjort den också, som om det spelat någon roll på den tiden.

Permalänk
Medlem

Blev Annihilation på Netflix igår. Längesedan jag känt sånt obehag från en film. Sista akten var hårresande obehaglig. Ryser jag bara tänker på den. Riktigt bra film!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Blev Annihilation på Netflix igår. Längesedan jag känt sånt obehag från en film. Sista akten var hårresande obehaglig. Ryser jag bara tänker på den. Riktigt bra film!

Håller med, jag gillar också filmen.

Permalänk
Medlem

Fick bli Solsidan- filmen ikväll.

Helt okej faktiskt. håller måttet mot serien får jag säga

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

En oväntad vänskap - Intouchables (original title)

7/10

Fransktalande film, sett denna flera gång och bjuder alltid på ett par goda skratt!

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaniZzH:

En oväntad vänskap - Intouchables (original title)

7/10

Fransktalande film, sett denna flera gång och bjuder alltid på ett par goda skratt!

Ja den är väldigt bra ! Filmer som ger ett långvarigt intryck blir bara färre med åren men Intouchables är svårglömd helt klart.
Inte sett mycket till film på senare tid kan jag erkänna dock.

Kollar en klassiker till serie. Coupling (2000). En av få serier som fortfarande får mig att flabba till. Jeffs kommentarer är så klockrena och Susan är så gudomligt het

Permalänk
Medlem

Hitta Doris. Minst lika mysig som Hitta Nemo! Som jag minns det :P. Haha

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

The Wolf Man (1941)
Klassiker som jag inte sett tidigare.
Svartvit med klassiska (klyschiga om man vill vara elak, men det vill inte jag...) miljöer (dimmiga skogar och kyrkogårdar) och karaktärer (vidskepliga bybor, mystiska zigenare, förnuftiga doktorer och stadsbor som inte tror på det övernaturliga) sätter en härlig stämning.
Filmen kändes bekant (på ett nostalgiskt sätt) trots att jag inte sett den förr.

Filmen tog kanske slut lite för fort (70min), hade nog kunna dra ut på spänningen lite mera.
7/10 som helhet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

The Wolf Man (1941)
Filmen tog kanske slut lite för fort (70min), hade nog kunna dra ut på spänningen lite mera.
7/10 som helhet.

Förr i tiden gjorde man ju inte sånt. Man lät handlingen vara som det var, och försökte inte maximera allt.
Så det kunde bli kort och koncist, samt ibland lite tråkigt. Men det var äkta handling... äkta känslor och minimalt med fake-effekter.

Idag räcker det ju att någon nyser nära en bensintank, eller krockar med luften utanför vägen så exploderar allt som om de hade 100l bensin och dynamit i allt.

Titta bara på biljakter förr, de krockade, och sen... hände inget. I mest extrema fallen kunde ev bensintanken explodera med en liten "poff", om du träffade en bergvägg i 100km/h.

Men på typ 70-80-talet kom alla specialeffekter, och film blev aldrig sig lik igen. Glömmer aldrig första gången jag insåg att något var konstigt. Var när man var ung och såg A-team avsnitt på TV. De blir jagade av en helikopter och försöker själva fly i en egen helikopter. Alla skjuter så klart höger och vänster, utan att egentligen träffa något.

Men det mest knäppa var när "skurkarna" flyger rakt in i en bergvägg. Ut kommer ett gigantiskt eldklot, så man trodde de kört på en oljerig.... men du fick ju inte döda folk på TV, med PG13, så sedan klippte man till nästa scen, där de 2 skurkarna som hade suttit i helikoptern som nyss störtade, sprang båda ner från berget... helt oskadda.

Så att se klassiska filmer, innan dessa effekter gick över styr, är en härlig omväxling från moderna... konstigheter.

typo
Permalänk
Avstängd
Skrivet av FattarNiInte:

Dunkirk var en bra krigsskildring 8 kulor av 10.

Senaste film Braindead 6 splat av 10. Den var helt annorlunda än då jag såg den för ca 20 år sedan.
Såg att Peter Jackson har gjort den också, som om det spelat någon roll på den tiden.

Det var på den tiden när han betalade för hela produktionen själv, inte lika påkostat kan man väl säga men ändå en enormt rolig film.
Se också Bad Taste som är gjord innan Braindead med förmodligen ännu mindre pengar. Inte lika bra men kul att ha sett bara för att. Bad Taste handlar om utomjordingar som behöver människokött för att överleva. En romantisk komedi som jag brukar säga till sambon om jag tycker hon ska se en film😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Ja den är väldigt bra ! Filmer som ger ett långvarigt intryck blir bara färre med åren men Intouchables är svårglömd helt klart.
Inte sett mycket till film på senare tid kan jag erkänna dock.

Kollar en klassiker till serie. Coupling (2000). En av få serier som fortfarande får mig att flabba till. Jeffs kommentarer är så klockrena och Susan är så gudomligt het

Coupling är nog en av de bättre serier som gjorts och Jeff lyser upp det lite extra.
”Man kan alltid se en kvinnas kön men ibland måste man ramla omkull”

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Annihilation

Annihilation: Har inte känt mig så bortdribblad sen jag såg 2001 för första gången för >30 år sen Tyckte dock att den blev bättre efter att ha läst den här tolkningen (spoilervarning) http://www.denofgeek.com/us/movies/annihilation/271159/annihi...
Riktigt coolt att Tuva Novotny var med.

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Last Jedi 2/10 Vilket skit

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Tomb Raider 2018: Tycker att de senaste filmerna gjorda av Angelina Jolie var medelmåttiga som bäst.
Den nya är absolut en "breath of fresh air" som väcker lite liv i franchisen.

Har spelat spelen och verkligen gillat SP'n i båda föregående titlar.
Kul att filmen följer spelens hektiska känsla.

Däremot är Alicia Vikander... lite för mesig, ljuden hon får ur sig i actionscenerna får en hellre att skratta än att följa med spänt i alla slagsmål och stressiga stunder.

Aja, en svag 7/10 skulle jag säga.

Permalänk
Medlem

Tomb Raider. Alica Vikander gör rollen bra som Lara! Gillade den! :).

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande