Inbyggnadshögtalare Sonance eller B&W?

Permalänk

Inbyggnadshögtalare Sonance eller B&W?

Hej,
Jag och min sambo ska bygga hus i år och funderar på in-Wall högtalare.
Budget har jag satt till ca 10 000kr för 3st vägghögtalare och 2st takhögtalare, dessa ska användas som 5.1 när vi ser film eller fylla rummet när man lyssnar på musik.
Detta ska vara i ett vardagsrum som är ca 30kvm med öppen planlösning.
Tacksam för tips på bra högtalare, något som någon har hemma och är nöjd med eller kan rekommendera!
Jag har tittat på Sonance vp62 lcr och B&W CWM 664, någon som har erfarenhet av någon av dessa?
Mvh
Damponmyboard!

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag har hört några in wall speakers men sunt förnuft säger mig att det kommer låta för jävligt med vibrationer in i väggarna och ingen kontrollerad port.

Säker bättre att bara köpa en fin soundbar, dom ska tydligen vara bättre än förväntat.

Permalänk
Rekordmedlem

10 000 är ganska lite för hembio så jag tycker du ska förbereda så gott det går för att kunna bygga ut det ordentligt om du vill kunna dölja hembiosystemet, stora fack i väggarna för högtalare, glöm inte heller plats för basmoduler och takhögtalare och gott om tomma kabelrör och dosor och kombinera gärna hembiorummet med en klädkammare i direkt anslutning, helst vid framväggen så man kan komma åt allt från baksidan och lätt bygga om, koppla, serva osv. en klädkammare dämpar även ljud.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.