Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Kollar på Claes Ohlson men hittar inget intressant.. Vad skaffat ni andra för intressant?

Skickades från m.sweclockers.com

En utomhuslampa, Steinel XLED 2 Home. Skall sättas upp i carporten, är less på områdets Cykeltjuven.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag tänkte mer på _vilket_ av alternativen du valde. Förstår inte alla alternativ med OpenConnect SSL,
Tog du den för $5?

https://i.imgur.com/wqcgl1j.png

Ja, den för $9,99. Det är per månad, vilket blir ~$120 per år, väljer du att betala per år så är standardpriset $60.
$60 med 50% rabatt blir $30 / år.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Keeper of Traditions

Nån annan som handlade från ClasOhlson men inte fått någon orderbekräftelse? Det drogs pengar från Paypal dock. Det verkar inte gå att se orderhistorik på hemsidan heller?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nån annan som handlade från ClasOhlson men inte fått någon orderbekräftelse? Det drogs pengar från Paypal dock. Det verkar inte gå att se orderhistorik på hemsidan heller?

Köpte switch och diverse men har inte fått orderbekräftelse heller..
Ordern lades runt tvåtiden igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nån annan som handlade från ClasOhlson men inte fått någon orderbekräftelse? Det drogs pengar från Paypal dock. Det verkar inte gå att se orderhistorik på hemsidan heller?

Jag kunde se orderhistorik under "mina beställningar" på hemsidan igår kväll. Står fortfarande att orden har status "Manuell hantering". Jag lade min order ca kl 17.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Krass:

Jag kunde se orderhistorik under "mina beställningar" på hemsidan igår kväll. Står fortfarande att orden har status "Manuell hantering". Jag lade min order ca kl 17.

Japp, jag hittade precis den fliken också. Står "manuell hantering" för mig med. Antar att de fick in långt fler ordrar än vanligt och behöver lite extra tid.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Severin87: Kort o gott, NEJ.
Varför ? Svar: TN panel.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Jag kunde se orderhistorik under "mina beställningar" på hemsidan igår kväll. Står fortfarande att orden har status "Manuell hantering". Jag lade min order ca kl 17.

Har fått orderbekräftelse från Clas Ohlson nu. Kommer ta över en månad innan den skickas..19 april mer specifikt. Sedan är det också en preliminär uppskattning från dem

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ooink:

Har fått orderbekräftelse från Clas Ohlson nu. Kommer ta över en månad innan den skickas..19 april mer specifikt. Sedan är det också en preliminär uppskattning från dem

Samma här, men preliminär leverans nästa vecka. Gissar på att de inte har rutiner för så många ordrar samtidigt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ooink:

Har fått orderbekräftelse från Clas Ohlson nu. Kommer ta över en månad innan den skickas..19 april mer specifikt. Sedan är det också en preliminär uppskattning från dem

Skrivet av Dunder:

Samma här, men preliminär leverans nästa vecka. Gissar på att de inte har rutiner för så många ordrar samtidigt

Fick ett likadant från dem i höstas när jag beställde min switch under deras gamingkampanj. Skulle ta en månad att få den levererad. Sedan ändrades det till 2 veckor och sedan så fick jag ett mejl att den var skickad (en vecka senare). Så jag gissar på att de reserverar sig för lång leverans. Det var ett par andra som fick samma besked som mig (kan läsas om i switch-tråden här)

EDIT: men det kan ju också vara så att det är slut hos leverantör och det tar en månad. Hoppas dock på att ni får grejerna tidigare

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ja, den för $9,99. Det är per månad, vilket blir ~$120 per år, väljer du att betala per år så är standardpriset $60.
$60 med 50% rabatt blir $30 / år.

Ok, inga tillval av de flertalet alternativ som dyker upp efter att ha valt $10-alternativet?
Såg iofs inte Netflix alternativet där ens...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Jag kunde se orderhistorik under "mina beställningar" på hemsidan igår kväll. Står fortfarande att orden har status "Manuell hantering". Jag lade min order ca kl 17.

Skrivet av Dunder:

Japp, jag hittade precis den fliken också. Står "manuell hantering" för mig med. Antar att de fick in långt fler ordrar än vanligt och behöver lite extra tid.

Skrivet av Ooink:

Har fått orderbekräftelse från Clas Ohlson nu. Kommer ta över en månad innan den skickas..19 april mer specifikt. Sedan är det också en preliminär uppskattning från dem

Skrivet av Dunder:

Samma här, men preliminär leverans nästa vecka. Gissar på att de inte har rutiner för så många ordrar samtidigt

Skrivet av frizzy10:

Fick ett likadant från dem i höstas när jag beställde min switch under deras gamingkampanj. Skulle ta en månad att få den levererad. Sedan ändrades det till 2 veckor och sedan så fick jag ett mejl att den var skickad (en vecka senare). Så jag gissar på att de reserverar sig för lång leverans. Det var ett par andra som fick samma besked som mig (kan läsas om i switch-tråden här)

EDIT: men det kan ju också vara så att det är slut hos leverantör och det tar en månad. Hoppas dock på att ni får grejerna tidigare

Jag beställde runt lunchtid 7/3. Förväntat skeppningsdatum (notera, ej leveransdatum) var då 9/3. Mina saker skeppades redan igår och ligger nu för upphämtning på mitt lokala postkontor.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Jag beställde också en Switch den 7/3 men rätt sent, efter att den tagit slut och inte längre gick att betälla (men hade en sparad kundvagn jag kunde gå vidare med). Igår kontaktade jag kundservice och de sa att de skulle få nästa leverans den 16/3 så jag hoppas att den skickas om en vecka. Dock står det även på min order att preliminärt sändningsdatum är 19/4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Webhallen har helgkampanj:
https://new.webhallen.com/se/campaign/7330-Helgkampanj-Datore...

En vara som stack ut för mig var denna 1440p AOC 31,5 tums monitor @ 75hz för 1999kr:
https://new.webhallen.com/se/product/280203-AOC-Q3279VWF-32-1...
Prisvärt!

Jag har funderat på att skaffa en 32"-TV att ha i köket, men fick just idén att skaffa ovanstående monitor i stället. Jag kommer ändå bara spela upp material via en RPi, så någon mottagare behövs inte. Finns det några uppenbara nackdelar med att använda en monitor i stället för en exempelvis denna TV-apparat? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3082905

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Jag har funderat på att skaffa en 32"-TV att ha i köket, men fick just idén att skaffa ovanstående monitor i stället. Jag kommer ändå bara spela upp material via en RPi, så någon mottagare behövs inte. Finns det några uppenbara nackdelar med att använda en monitor i stället för en exempelvis denna TV-apparat? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3082905

Högtalare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@breakman: Just ja! Då blev valet betydligt enklare. Tackar för det.

Permalänk
Medlem

Från huvudtråden:

Skrivet av farnebr1nk:

Om någon har familj i USA eller är ute o reser där: https://www.amazon.com/dp/B073DPBJ7Q/ref=as_li_ss_tl?ref=exp_... .....

4K ISP panel på 27" för knappt 2000 kr.

Skulle kunna ta hem ett par såna skärmar om intresset finns!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Jag har funderat på att skaffa en 32"-TV att ha i köket, men fick just idén att skaffa ovanstående monitor i stället. Jag kommer ändå bara spela upp material via en RPi, så någon mottagare behövs inte. Finns det några uppenbara nackdelar med att använda en monitor i stället för en exempelvis denna TV-apparat? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3082905

Nu har Du ju redan bestämt dig för att inte köpa denna för att ha som köks-tv men andra som kanske funderar på denna som licensbefriat alternativ till TV bör veta att det i en av recentionerna på webhallen står att denna saknar VESA-fäste.
Om detta stämmer så blir man ju tvungen att ha den på foten den står på och kan inte vägghänga den på ett enkelt sätt.

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

http://cdon.se/spel/gaming/gamingstolar/

Diverse gamingstolar från Anda Seat bla

Någon här som har en stol från Anda Seat som kan rekommendera märket?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K | MB: ASUS P8P67 B3
GPU: EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8 GB (2x4 GB)
PSU: EVGA GQ 650W 80+ | Chassi: Fractal Design Define R3
Bildskärm: LG W2363D 23" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

20% på Lego mindstorms 31313 EV3

Billigaste den någonsin varit på.

https://www.toysrus.se/product/lego-technic-31313-mindstorms-...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1710141

Slut online men verkar finnas i väldigt många butiker än.

I stockholm finns den vid kungens kurva, barkaby samt skogås

Göteborg, kungsbacka, malmö, växjö för att nämna några andra butiker som har i lager.

Av ren nyfikenhet, låg priset också på 3079 kr i går kväll eller var det billigare än så?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuppienalle:

Någon här som har en stol från Anda Seat som kan rekommendera märket?

Inte Anda Seat men får du tag i NobleChairs så är dem rätt sköna.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Av ren nyfikenhet, låg priset också på 3079 kr i går kväll eller var det billigare än så?

Det verkar som den låg på 2 463:-
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1710141

Permalänk
Medlem
Skrivet av dole_95:

Det verkar som den låg på 2 463:-
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1710141

Ja nu uppdaterades priset! Surt att man sov och missade denna deal

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

HGST Ultrastar 7K4000 HUS724030ALE640 64MB 3TB. Recertified. ~2600 annars, men verkar ha utgått. 749:- bagis hos Conrad (kan inget om butiken).

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1223102

https://www.conrad.se/category.htm?websale8=conrad-swe&pi=161...

Glöm inte rabattkoden https://www.conrad.se/?websale8=conrad-swe&tpl=..%2Fws-custom...

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara grejen med denna hårddisken? Är lite på jakt efter en helt vanlig 3.5 SATA med minst 1 TB utrymme.
Recertified, betyder det att den är begagnad eller vadå?

Permalänk
Medlem

@naikon: Det står klart och tydligt på beskrivningen.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

@naikon: Det står klart och tydligt på beskrivningen.

"Recertified-hårddiskar är förbrukade eller nyformaterade hårddiskar som tillverkaren har raderat och använder igen... "

Nej, jag tycker inte det är helt solklart. Vad menas med att de är förbrukade? "Nyformaterade", ja det är väl alla hårddiskar som säljs?
Det står inte heller något om min första fråga, varför dessa diskar annars kostar 2600kr jämfört mot andra 3TB-HDD som ligger runt tusenlappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

"Recertified-hårddiskar är förbrukade eller nyformaterade hårddiskar som tillverkaren har raderat och använder igen... "

Nej, jag tycker inte det är helt solklart. Vad menas med att de är förbrukade? "Nyformaterade", ja det är väl alla hårddiskar som säljs?
Det står inte heller något om min första fråga, varför dessa diskar annars kostar 2600kr jämfört mot andra 3TB-HDD som ligger runt tusenlappen.

Re-certade diskar innebär oftast reparerade diskar av tillverkaren, alternativt att det egentligen inte ens varit nåt fel på dem annat än styrkretsfel alternativt att personen som anmält rma faktiskt hade något annat fel på sin dator än just sin hårddisk
Dock är det sista alternativet sällan förekommande eftersom de flesta köper sina diskar genom en återförsäljare och som kontrollerar om disken genererar felkod och det uppmanas även slutkund göra vid inskick direkt till tillverkaren

Personligen håller jag tassarna borta från re-certade diskar med erfarenhet från butik i bakgrunden där vi köpt stora batcher billigt med såna diskar där många fallerade inom garantitiden

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Re-certade diskar innebär oftast reparerade diskar av tillverkaren, alternativt att det egentligen inte ens varit nåt fel på dem annat än styrkretsfel alternativt att personen som anmält rma faktiskt hade något annat fel på sin dator än just sin hårddisk
Dock är det sista alternativet sällan förekommande eftersom de flesta köper sina diskar genom en återförsäljare och som kontrollerar om disken genererar felkod och det uppmanas även slutkund göra vid inskick direkt till tillverkaren

Personligen håller jag tassarna borta från re-certade diskar med erfarenhet från butik i bakgrunden där vi köpt stora batcher billigt med såna diskar där många fallerade inom garantitiden

Tack för ett vettigt svar, då håller jag mig undan från denna.

Permalänk

nordVPN har 3års VPN för 99$ , typ 22kr i månaden

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |