Destiny 2 Vouchers gått ut?! Inget giltighetsdatum utskrivet. . .

Permalänk

Destiny 2 Vouchers gått ut?! Inget giltighetsdatum utskrivet. . .

Hej!

förhoppningsvis en enkel fråga för någon mer kunnig i ämnet konsumenträtt/juridik än jag.

I julas köpte jag två stycken 1080TI ett till mig och ett till en kompis från Komplett. Till korten fick jag Vouchers för Destiny 2 på mail från Komplett. När jag nu ett par månader senare ska gå in och aktivera står de att de utgått. Som rubriken lyder står där INGENTING om något Inget giltighetsdatum i vouchern komplett skickat till mig på mail. Komplett vägrar kompensera med två nya nycklar/presentkort.
Nvidia sa i princip bara "Sorry men den kampanjen har gått ut" Jag tror detta måste ligga hos komplett men där gick jag in i en vägg med supporten också där jag fick samma svar som från Nvidia.

Mvh /Honky

""Congratulations with your purchase of an NVIDIA Geforce GTX graphics card or system!
Now redeem your game code and download your free game:

DESTINY 2

Your unique coupon code: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

To redeem your code:
1. Open and log into Geforce Experience on your Geforce GTX 1080 / 1080Ti system (Available here: http://www.geforce.com/geforce-experience)
2. Go to the account drop-down menu and click "REDEEM"

The code is personal and cannot be sold. The code is only good for one time use. If you have any problems redeeming your code, please contact our customer service: kundservice@komplett.se. "

Permalänk
Avstängd

Alla dom kampanjerna är tidsbaserade, att vänta månader på att aktivera sådana är som att slänga dom i sjön.

"Destiny 2 game codes may only be redeemed until February 18, 2018."
https://www.geforce.com/destiny2-bundle

Tyvärr är koderna oanvändbara nu.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Känns som att du får skylla dig själv.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Finns det någon butik som någonsin kommer bry sig om hur mycket du har handlat för som privatperson Det var du som missade kampanjen, det är inte deras fel.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk

Och ingen har svarat på min fråga. . .

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Alla dom kampanjerna är tidsbaserade, att vänta månader på att aktivera sådana är som att slänga dom i sjön.

"Destiny 2 game codes may only be redeemed until February 18, 2018."
https://www.geforce.com/destiny2-bundle

Tyvärr är koderna oanvändbara nu.

Jo tack de vet jag redan. De var inte de jag frågade. Den infon fick jag när jag försökte aktivera kupongen inte med själva kupongen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Honkytonky:

Och ingen har svarat på min fråga. . .

Din enda fråga i inlägget var ju i titeln...

"Destiny 2 Vouchers gått ut?!"

Det stod säkerligen på kompletts sida när du beställde.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Känns som att du får skylla dig själv.

Hur kan detta svaret bli uppröstat? Hur får man skylla sig själv när kupongen jag får skickad till mig inte innehåller infon? Plz do tell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Honkytonky:

Hur kan detta svaret bli uppröstat? Hur får man skylla sig själv när kupongen jag får skickad till mig inte innehåller infon? Plz do tell

Kupongen hade inte en länk till sidan med villkor? (i stil med den jag länkade innan)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

@SeF.Typh00n: Folk här tycker alltså de är ok att skicka ut vouchers med ett utgångsdatum utan att de står på vouchern? Hmh.

Permalänk

@SeF.Typh00n: Nej

"Congratulations with your purchase of an NVIDIA Geforce GTX graphics card or system!
Now redeem your game code and download your free game:

DESTINY 2

Your unique coupon code: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

To redeem your code:
1. Open and log into Geforce Experience on your Geforce GTX 1080 / 1080Ti system (Available here: http://www.geforce.com/geforce-experience)
2. Go to the account drop-down menu and click "REDEEM"

The code is personal and cannot be sold. The code is only good for one time use. If you have any problems redeeming your code, please contact our customer service: kundservice@komplett.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkytonky:

@SeF.Typh00n: Folk här tycker alltså de är ok att skicka ut vouchers med ett utgångsdatum utan att de står på vouchern? Hmh.

Alla vouchers har alltid ett slutdatum.

Jag förstår att du känner dig snuvad på konfekten här i och med att du missar ett gratis spel, men i ärligheten namn, varför väntade du flera månader med att aktivera vouchern för?
Jag tycker inte du har någon rätt mot Komplett i det här fallet.

Jag kan lova att det står något om att du ska surfa in på sidan för att se fullständiga villkor eller inte.
Vill du göra det enkelt för dig, så lägg upp vouchern som en bild så kan vi se direkt vad som gäller och inte.
Det är ju ändå utgången, så ingen skada kan ju ske där...

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk

Mitt problem är att de finns info på kupongen men inte att den går ut om en månad. Tycker de är 100% lurendrejeri

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Honkytonky:

@SeF.Typh00n: Nej

"Congratulations with your purchase of an NVIDIA Geforce GTX graphics card or system!
Now redeem your game code and download your free game:

DESTINY 2

Your unique coupon code: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

To redeem your code:
1. Open and log into Geforce Experience on your Geforce GTX 1080 / 1080Ti system (Available here: http://www.geforce.com/geforce-experience)
2. Go to the account drop-down menu and click "REDEEM"

The code is personal and cannot be sold. The code is only good for one time use. If you have any problems redeeming your code, please contact our customer service: kundservice@komplett.se.

Skrivet av Honkytonky:

Mitt problem är att de finns info på kupongen men inte att den går ut om en månad. Tycker de är 100% lurendrejeri

Jag är ganska säker på att det även finns en "terms and conditions apply" på det pappret.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Avstängd

Ah, jag inbillade mig att du fick det på papper. Sak samma, du har fortfarnde inte svarat på om det stod på sidan när du beställde samt att det innehöll en länk till villkoren. Vilket jag är väldigt säker på att det gjorde.

Du har tyvärr ingen annan än dig själv att skylla.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

tycker nog att OP har en poäng. Finns det inget som tyder på att den ska vara tidsbegränsad (inte direkt så att spel blir dyrare med tiden heller ) annat än att man "ska veta att alla kampanjer är tidsbegränsade" så är det givetvis väldigt svårt för OP att veta att han ska redeem innan 18e feb. Om det nu står i något finstilt på baksidan eller vid beställningen av grafikkortet så är det en annan sak (inte helt otroligt att det gjorde det).

Tycker att du kan stå på dig lite mot komplett och be dem visa var det står att kampanjen bara varar till 18e feb. Om den informationen inte finns tillgänglig via komplett innan inköp så tycker jag allt att du ska ha kompensation.

Permalänk

@SeF.Typh00n: Nej det har inte framgått från kompletts sida att de var tidsbegränsade då hade jag inte startat detta jiddret / ödslat min tid för 300kr eller vad fasiken Destiny går för just nu. Tycker bara att rätt ska vara rätt när de är såhär stora företag och är genuint nyfiken på vad rätt nu är i detta fallet. De tycker jag personligen inte jag fått svar på men har gett all info jag kan nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Honkytonky:

@SeF.Typh00n: Nej det har inte framgått från kompletts sida att de var tidsbegränsade då hade jag inte startat detta jiddret / ödslat min tid för 300kr eller vad fasiken Destiny går för just nu. Tycker bara att rätt ska vara rätt när de är såhär stora företag och är genuin nyfiken på reglerna kring presnekort/vouchers

Hur kan du säga det utan att kunna bevisa det på någon vänster mer än att bara säga det?

Det står ju alltid på själva annonsbilden när dom har sådana här bundles med asterix. (Särskilda villkor gäller, terms and conditions apply, en länk till https://www.nvidia.se/graphics-cards/geforce/pascal/destiny-2... etc)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

@CTH: "Kupongen i sig har inte det hämtat på sig. Terms and conditions kommer att finnas tyvärr." Detta svaret fick jag av komplett nu

Permalänk

Håller med TS delvis. Komplett borde ha skrivit med giltighetstid i mailet de skickade ut med vouchern. Precis som presentkort eller diverse rabatt kuponger så står det alltid giltighetstid.

Konsumentverket har regler kring giltighetstider att det måste stå skrivet eller så är det alltid 10år.
Dock gäller det enbart presentkort och inte kuponger(vouchers).

Om man kan se giltighetstiden i länken som komplett skrev i mailet så har de inte gjort något fel, kanske lite otydliga.

Så för att sammanfatta, har komplett gjort fel ? Nej, det har de inte då kan man kan se giltighetstiden om man följer länken.

Med tanke på att det är något de skickar med gratis så skulle jag inte klaga så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkytonky:

@SeF.Typh00n: Nej det har inte framgått från kompletts sida att de var tidsbegränsade då hade jag inte startat detta jiddret / ödslat min tid för 300kr eller vad fasiken Destiny går för just nu. Tycker bara att rätt ska vara rätt när de är såhär stora företag och är genuint nyfiken på vad rätt nu är i detta fallet. De tycker jag personligen inte jag fått svar på men har gett all info jag kan nu

Komplett är bara förmedlare av vouchers som kommer från Nvidia i detta fallet.
Enligt Nvidias hemsida så står följande:
*Regler och villkor gäller. Endast deltagande samarbetspartner.

Under villkoren:
Det här erbjudandet gäller för GeForce GTX 1080 Ti, GeForce GTX 1080, GeForce GTX 1080 Ti-system eller GeForce GTX 1080 bärbara datorer. Internetanslutning krävs. Spelkoder för Destiny 2 kan endast användas fram till 18 februari 2018.

Återigen, jag fattar att du är sur, men ärligt talat har du enbart dig själv att skylla.
Kan du åtminstone svara på frågan varför du inte redeemade koden direkt?

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk

@Honkytonky:

"Jag är helt med på att det vore snyggt att ha det med på mailet med vouchern som skickas, men när det står på produkten/produkternas kampanjsida är det tyvärr det som gäller."

Komplett har alltså rätten på sin sida här?

Permalänk
Skrivet av Brunbeck:

Komplett är bara förmedlare av vouchers som kommer från Nvidia i detta fallet.
Enligt Nvidias hemsida så står följande:
*Regler och villkor gäller. Endast deltagande samarbetspartner.

Under villkoren:
Det här erbjudandet gäller för GeForce GTX 1080 Ti, GeForce GTX 1080, GeForce GTX 1080 Ti-system eller GeForce GTX 1080 bärbara datorer. Internetanslutning krävs. Spelkoder för Destiny 2 kan endast användas fram till 18 februari 2018.

Återigen, jag fattar att du är sur, men ärligt talat har du enbart dig själv att skylla.
Kan du åtminstone svara på frågan varför du inte redeemade koden direkt?

Haft annat och spela fram tills nu/ inte haft något intresse av Destiny vad har de med saken att göra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Honkytonky:

@Honkytonky:

"Jag är helt med på att det vore snyggt att ha det med på mailet med vouchern som skickas, men när det står på produkten/produkternas kampanjsida är det tyvärr det som gäller."

Komplett har alltså rätten på sin sida här?

Sålänge det står något om det på sidan när du köpte produkten, inbäddat i kampanjbilden eller liknande så räcker det. Inte ett datum, utan exempelvis att regler och villkor gäller.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

@SeF.Typh00n: Jag klickade hem två 1080ti på kompletts hemsida sen fick jag detta på mailen de var inget make or break. En får två vouchers på mailen sen tänker en inte mer på de mer än att man läser dem. Tråkig miss helt enkelt att jag inte klickade vidare in på Nvidia och sen vidare till deras info om hur länge de gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkytonky:

Haft annat och spela fram tills nu/ inte haft något intresse av Destiny vad har de med saken att göra?

Det är inte garanterat att man får något spel även om man redeemar innan tiden gått ut. Ibland tar gratisspelen slut och då får man vara utan fast kampanjen inte är avslutad. Gäller att vara snabb.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

@Storage Jar: Oj de hade jag ingen aning om. De är så luddigt om man tänker närmare på de tycker jag. Tycker verkligen jag kunde fått ett presentkort av komplett för 600 kr för att täcka värdet av de två kupongerna som brann inne iaf

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Honkytonky:

Haft annat och spela fram tills nu/ inte haft något intresse av Destiny vad har de med saken att göra?

Uppenbarligen allt eftersom du skapat en tråd om det.