Destiny 2 Vouchers gått ut?! Inget giltighetsdatum utskrivet. . .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storage Jar:

Det är inte garanterat att man får något spel även om man redeemar innan tiden gått ut. Ibland tar gratisspelen slut och då får man vara utan fast kampanjen inte är avslutad. Gäller att vara snabb.

Skrivet av Honkytonky:

@Storage Jar: Oj de hade jag ingen aning om

Nej precis, detta står ju också i det länkade villkoren på Nvidias sida om kampanjen.

Citat:

Det här erbjudandet gäller för GeForce GTX 1080 Ti, GeForce GTX 1080, GeForce GTX 1080 Ti-system eller GeForce GTX 1080 bärbara datorer. Internetanslutning krävs. Spelkoder för Destiny 2 kan endast användas fram till 18 februari 2018. Erbjudandet gäller under begränsad tid eller så långt lagret räcker. Erbjudandet är endast tillgängligt hos utvalda återförsäljare. Ytterligare regler och villkor kan gälla.

Erbjudandet gäller endast en digital nedladdningskod för Destiny 2. Gränsen är en nedladdningskod per kund. Erbjudandet gäller enbart hos auktoriserade återförsäljare från den 17 oktober 2017 till och med den 5 januari 2018, eller så länge lagret räcker.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

@anon131444: Att de tog mig två månader att aktivera dem? I dont ged id

Permalänk

Jaja tack för alla svar allihopa jag stoppar detta nu då jag känner att jag inte kan stå för att göra en såhär big deal av detta luddet. Tack igen och Ursäkta mig !

Permalänk
Medlem

@SeF.Typh00n: "eller så länge lagret räcker." har man redan fått en kod så borde ju den fungera eller? förutsatt att man gör det i tid då förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkytonky:

@Storage Jar: Oj de hade jag ingen aning om. De är så luddigt om man tänker närmare på de tycker jag. Tycker verkligen jag kunde fått ett presentkort av komplett för 600 kr för att täcka värdet av de två kupongerna som brann inne iaf

Som vissa skriver tycker jag du har lite rätt.
Men det du gör mest fel i är att skylla Komplett för det hela. Kupongen kommer för Nvidia så det är i så fall dem du ska efter. Har de sen inga krav på att deras leverantörer ska skriva ut datum är det lite dumt/fel av dem. Har de detta så får dem i sin tur ta striden med Komplett som inte informerat. Gissar att de bara har kravet att länka till sidan då där står alla krav etz.

Om du borde få kompensation eller ej, mja. Tror nog som helthet att jag inte tycker det, ingen nyhet att kampanjer har en begränsad tid.
Ta tex Intel och Asus cashback för processor + moderkort. Det görs reklam för det på diverse hemsidor men inte förren du trycker in på kampanjen får du vilkoren och tiden du har rätt att söka ersättning för det. Även denna har en bgränssad tid du kan söka det fast du är innom rätt spann när du köpte.

Life sucks then you die.
Tur att du inte var speciellt hypad över Destiney 2 för annars hade de väll redan varit i bibliotket.

Permalänk
Medlem

Varför inte fylla i formuläret på arn.se och låta dem pröva det? Det kostar inget. Du behöver inte lägga ner speciellt mycket arbete, bara beskriva tvisten och bifoga kvitton, skärmdumpar av vouchern etc., tar nog max 45 minuter. Sedan får du ett avgörande några månader senare. Alltid kul/intressant att få svar på vad som egentligen gäller.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Varför inte fylla i formuläret på arn.se och låta dem pröva det? Det kostar inget. Du behöver inte lägga ner speciellt mycket arbete, bara beskriva tvisten och bifoga kvitton, skärmdumpar av vouchern etc., tar nog max 45 minuter. Sedan får du ett avgörande några månader senare. Alltid kul/intressant att få svar på vad som egentligen gäller.

Intressant att veta om ens ARN tar upp sådant ärende.

1. Beror på hur Komplett redovisar vouchern. Står det på ens kvitto att Destiny 2 kod ingår för 0kr?
2. Om det framgår att kostnaden är 0kr. Värdet för ARN ska ta upp ett ärende inom elektronik är minst 500kr. Om värdet är 0kr så kommer det ej tas upp.
3. Om det inte står i ens orderbekräftelse att nyckel för 0kr ingår. Utan det endast kommer ett mejl sedan med nyckel och instruktioner. Ja då finns det ju inget för ARN att ta upp. Då inget avtal har ingåtts att för x kr så köper du y produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Det är inte garanterat att man får något spel även om man redeemar innan tiden gått ut. Ibland tar gratisspelen slut och då får man vara utan fast kampanjen inte är avslutad. Gäller att vara snabb.

Det gäller bara om man inte fått någon kod efter sin beställning, att dom reserverar sig att koderna är slut, om du redan hunnit få en kod så är du safe.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Intressant att veta om ens ARN tar upp sådant ärende.

1. Beror på hur Komplett redovisar vouchern. Står det på ens kvitto att Destiny 2 kod ingår för 0kr?
2. Om det framgår att kostnaden är 0kr. Värdet för ARN ska ta upp ett ärende inom elektronik är minst 500kr. Om värdet är 0kr så kommer det ej tas upp.
3. Om det inte står i ens orderbekräftelse att nyckel för 0kr ingår. Utan det endast kommer ett mejl sedan med nyckel och instruktioner. Ja då finns det ju inget för ARN att ta upp. Då inget avtal har ingåtts att för x kr så köper du y produkt.

Tror att man räknar hela beställning, inklusive grafikkortet, inte bara vouchern, om man nu vill låta ARN pröva det hela, men om det stod på beställningssidan (Komplett) när koden gick ut så har han inget att hämta. Dock om det krävs att han klickar vidare till Nvidas sida, så är jag säker på att ARN skulle ge honom rätt.

Tror detta har varit uppe förut, att det måste fram komma tydligt på sidan man beställer ifrån, vilka villkor som gäller, och att det inte räknas om informationen man behöver står på en helt annan sida. Då har butiken gjort fel.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

@muSashi: Första personen som tänker i mina banor. Ska höra med ARN imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tror att man räknar hela beställning, inklusive grafikkortet, inte bara vouchern, om man nu vill låta ARN pröva det hela, men om det stod på beställningssidan (Komplett) när koden gick ut så har han inget att hämta. Dock om det krävs att han klickar vidare till Nvidas sida, så är jag säker på att ARN skulle ge honom rätt.

Tror detta har varit uppe förut, att det måste fram komma tydligt på sidan man beställer ifrån, vilka villkor som gäller, och att det inte räknas om informationen man behöver står på en helt annan sida. Då har butiken gjort fel.

Är också inne på ditt resonemang. Det kan nog iofs räcka med villkor på en annan sajt om det tydligt hänvisas till denna vid/innan köpet. Att det på vouchern finns en länk lär knappast vara tillräckligt då denna inte erhålls förrän efter köpet.

Säljs varan med argumentet att ett spel ingår, utan att någon information att erbjudandet är begränsat tydligt framgår innan köpet, så skall ett spel ingå.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Om det är Komplett som sålt en vara med löftet att något ska ingå så lär det också vara Kompletts ansvar (dvs säljarens ansvar) att så också sker. Det är i så fall Kompletts problem att lösa det med sina leverantörer. Nu tror jag dock att informationen säkert funnits där på något sätt via någon länk eller liknande men tycker ändå att själva fallet som sådant är intressant.

Många här verkar dock inte förstå den faktiska frågeställningen utan besvarar istället helt andra frågor, ibland med svar som inte ens verkar korrekta till den uppfattade frågeställningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Om det är Komplett som sålt en vara med löftet att något ska ingå så lär det också vara Kompletts ansvar (dvs säljarens ansvar) att så också sker.

Ja och i detta fallet så har kunden fått sin voucher med sitt köp, så de har levererat det som utlovas.
Att kunden sedan väljer att vänta med att aktivera sin voucher tills det att kampanjen har tagit slut ligger helt utanför deras kontroll.

Det hade varit en helt annan sak om de hade utlovat att en spelkupong ingår och skickat ut den utanför tidsramen eller nära kampanjens slut.

Enligt mig så ligger det på ens eget ansvar att aktivera en spelkod som ingår under en begränsad tid, inom just den accepterade tiden. Det står klart och tydligen i villkoren som gäller att det är tidsbegränsat och jag skulle vilja påstå att 2 månader är bra tilltaget med tid för att aktivera produkten.
Sedan ska det också påpekas att vouchern är en del av en kampanj och alltså inte vanligtvis ingår tillsammans med produkten.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkytonky:

Jaja tack för alla svar allihopa jag stoppar detta nu då jag känner att jag inte kan stå för att göra en såhär big deal av detta luddet. Tack igen och Ursäkta mig !

Skrivet av Honkytonky:

@muSashi: Första personen som tänker i mina banor. Ska höra med ARN imorgon.

Det vänder snabbt i hockey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brunbeck:

Ja och i detta fallet så har kunden fått sin voucher med sitt köp, så de har levererat det som utlovas.
Att kunden sedan väljer att vänta med att aktivera sin voucher tills det att kampanjen har tagit slut ligger helt utanför deras kontroll.

Det hade varit en helt annan sak om de hade utlovat att en spelkupong ingår och skickat ut den utanför tidsramen eller nära kampanjens slut.

Enligt mig så ligger det på ens eget ansvar att aktivera en spelkod som ingår under en begränsad tid, inom just den accepterade tiden. Det står klart och tydligen i villkoren som gäller att det är tidsbegränsat och jag skulle vilja påstå att 2 månader är bra tilltaget med tid för att aktivera produkten.
Sedan ska det också påpekas att vouchern är en del av en kampanj och alltså inte vanligtvis ingår tillsammans med produkten.

Det beror helt på vad som faktiskt lovats ut i samband med köpet och hur det lovats ut, om man lovat ut en tidsbegränsad voucher eller ett gratis spel utan hänvisning till villkor. Och nu talar jag generellt, vad Komplett i detta fall lovade ut och hur vet jag inte. Vad vi sen har för personliga åsikter påverkar inte riktigt hur lagstiftningen ser ut (så vida vi nu inte lyckas få till lagändringar då).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brunbeck:

Ja och i detta fallet så har kunden fått sin voucher med sitt köp, så de har levererat det som utlovas.
Att kunden sedan väljer att vänta med att aktivera sin voucher tills det att kampanjen har tagit slut ligger helt utanför deras kontroll.

Det hade varit en helt annan sak om de hade utlovat att en spelkupong ingår och skickat ut den utanför tidsramen eller nära kampanjens slut.

Enligt mig så ligger det på ens eget ansvar att aktivera en spelkod som ingår under en begränsad tid, inom just den accepterade tiden. Det står klart och tydligen i villkoren som gäller att det är tidsbegränsat och jag skulle vilja påstå att 2 månader är bra tilltaget med tid för att aktivera produkten.
Sedan ska det också påpekas att vouchern är en del av en kampanj och alltså inte vanligtvis ingår tillsammans med produkten.

Läser vi olika trådar eller något? Om jag har uppfattat allt korrekt, så har kunden inte fått någon information av Komplett att det rör sig om en tidsbegränsad kampanj eller ett slutdatum, rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

@Linus: Hahaha! Folk kom ju tillbaka med tändvätskan

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Det beror helt på vad som faktiskt lovats ut i samband med köpet och hur det lovats ut, om man lovat ut en tidsbegränsad voucher eller ett gratis spel utan hänvisning till villkor. Och nu talar jag generellt, vad Komplett i detta fall lovade ut och hur vet jag inte. Vad vi sen har för personliga åsikter påverkar inte riktigt hur lagstiftningen ser ut (så vida vi nu inte lyckas få till lagändringar då).

Hänvisar till svaret nedan gällande produktsidan för grafikkortet.
Butiker brukar vara duktiga på att skriva ut att särskilda villkor gäller för vouchers.

Skrivet av muSashi:

Läser vi olika trådar eller något? Om jag har uppfattat allt korrekt, så har kunden inte fått någon information av Komplett att det rör sig om en tidsbegränsad kampanj eller ett slutdatum, rätta mig gärna om jag har fel.

Det kan vi aldrig veta, eftersom det enda vi har att gå på är själva vouchern som hängde med.
För att kunna göra en fullständig bedömning så behöver vi få se hur produktsidan såg ut för grafikkortet där info om vouchern som hänger med finns.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tror att man räknar hela beställning, inklusive grafikkortet, inte bara vouchern, om man nu vill låta ARN pröva det hela, men om det stod på beställningssidan (Komplett) när koden gick ut så har han inget att hämta. Dock om det krävs att han klickar vidare till Nvidas sida, så är jag säker på att ARN skulle ge honom rätt.

Tror detta har varit uppe förut, att det måste fram komma tydligt på sidan man beställer ifrån, vilka villkor som gäller, och att det inte räknas om informationen man behöver står på en helt annan sida. Då har butiken gjort fel.

Därför det är intressant att veta vad som står i orderbekräftelsen. Ifall det framgår att att voucher ingår för 0kr. Framgår det ingenstans i orderbekräftelsen så har man ju inte ingått något avtal för den delen. Sen om det väl framgår 0kr. Hur resonerar ARN. Räknar dom verkligen hela beställningen eller endast värdet på vouchern i detta fall?

@Honkytonky Skulle du kunna posta en bild på orderbekräftelsen? Väldigt intressant att se vad som framgår i beställningen.

Permalänk

@IMPANI: Där står inte ens någonting om vouchers . Dessa vouchers var bara något man fick på mailen efter köp. Kommer inte ihåg hur de såg ut på kompletts hemsida Jag och min polare visste ju att de ingick när vi beställde korten, fick vouchern ovan på mailen tänkte inte mer på saken eftersom inget datum framgick. De är liksom all info jag kan ge. De syntes inget om destiny 2 koder på kvitto eller orderbeställningen.

Permalänk
Medlem

Hejsan
Jag fick ta del av samma kampanj som dig, men jag köpte mitt grafikkort av inet och där framkom i mailet att det var en tidsbegränsad kampanj.

Kan dock tycka att det inte är så mycket man kan kräva av komplett så här i efterhand än att det kanske är något de behöver skriva i dessa utskick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Kan dock tycka att det inte är så mycket man kan kräva av komplett så här i efterhand än att det kanske är något de behöver skriva i dessa utskick.

Antingen det, eller att det framkommer tydligt på Kompletts hemsida, för själva grafikkortet, att det är tidsbegränsat, och vilket datum som gäller.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkytonky:

@IMPANI: Där står inte ens någonting om vouchers . Dessa vouchers var bara något man fick på mailen efter köp. Kommer inte ihåg hur de såg ut på kompletts hemsida Jag och min polare visste ju att de ingick när vi beställde korten, fick vouchern ovan på mailen tänkte inte mer på saken eftersom inget datum framgick. De är liksom all info jag kan ge. De syntes inget om destiny 2 koder på kvitto eller orderbeställningen.

Om det inte framgår något i en order så finns det inget underlag att gå vidare med till ARN eller annan instans. Visst är det ju olyckligt tiden för nyttja koden går ut. Men är ingen förlust då köpet handlar om ett grafikkort som du fått levererat. Bara bonus du i samma veva fick med voucher av ÅF som i sin tur fått av Nvidia. Som med alla erbjudanden så är det tidsbegränsat. I detta fall så måste du köpt ett grafikkort inom vissa datum och sedan löst in koden innan visst datum.

Oavsett erbjudande så är det bra lärdom att alltid läsa villkoren. Då det finns alltid krav som ska uppfyllas. Kanske endast gäller om du köper från vissa utvalda ÅF. Visst nu har ju Komplett själva marknadsfört det. Men tänk om du sett en annons tex här på Sweclockers och bara läst Destiny2 voucher vid köp av GTX 1080. Så köper du från butik som har det i lager. Butiken kan inte ge dig någon voucher för det är endast ett fåtal ÅF som är berättigad till den deal från Nvidia. Något som framgår i villkoren och inte annonsen i sig då annonserna inte rymmer denna information. Utan mer marknadsförs som "*Särskilda villkor gäller. Läs fullständiga villkor genom att klicka här".