Mining Rigs Tråden (Bilder)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahl85:

Just den maskinen har en ryzen 1700 :/

Skickades från m.sweclockers.com

Testa Linux istället för Windows.

Permalänk

Jag kör 2 bruks maskiner med 1060 3g som minar eth
Inga problem. 25 mh/s

Dock 1920x1080 upplösning på båda

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Testa Linux istället för Windows.

På USB? Det är en hyper-v host så jag behöver windows 10.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |

Permalänk
Medlem

Har du 2 datorer så kör du rdp till den med 3gb kortet. Då är det inga problem att köra på. Alt köper ett skitkort för skärmen om du inte har något gammalt. Eller så investerar du I ett (till) 1060 6gb som du kopplar skärmen mot.

Skrivet av lindahl85:

På USB? Det är en hyper-v host så jag behöver windows 10.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag flyttade över 1060 kortet till maskinen i signaturen och började lak med klockfrekvens. Hur får jag in bilder i posten här utan att behöva hoppa till imgur? Hur resonerar ni kring watt och ökad hash? Nådde strax under 25 från 19. 9W dyrare. Power target under 90 funkar inte, temp limit satt till 75, fläkt manuellt på 60.

Skrivet av kalle@anka:

Jag kör 2 bruks maskiner med 1060 3g som minar eth
Inga problem. 25 mh/s

Skrivet av Eth-Dec:

Har du 2 datorer så kör du rdp till den med 3gb kortet. Då är det inga problem att köra på. Alt köper ett skitkort för skärmen om du inte har något gammalt. Eller så investerar du I ett (till) 1060 6gb som du kopplar skärmen mot.

Bra förslag egentligen men just den datorn sitter i en tv och där blir rdp dumt. Tyvärr ett Node304 chassie så jag får inte in mer. Jag lyckades köpa detta 3GB för 2450, mina 6GB stannade på 3290 så det blir ju värre men jag slipper bekymret. Med facit på hand kunde ju ett 6GB räckt + 5st 3GB.

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |

Permalänk

ROI blev 15 månader nu istället för 9,5 med denna nedgång. Hur resonerar ni kring sådant? Jag som inte börjat än blir ju kluven om det är värt risken och elkostnader.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahl85:

ROI blev 15 månader nu istället för 9,5 med denna nedgång. Hur resonerar ni kring sådant? Jag som inte börjat än blir ju kluven om det är värt risken och elkostnader.

Skickades från m.sweclockers.com

Ptja, går Coinsen upp igen så är det NP.
Jag minade för ett par år sedan, för att sedan sälja av miningsetupen då jag tyckte det var för mycket krångel, för för lite möda.
Hade jag fortsatt haft mina burkar igång och hållt coinsen så hade jag fått in närmare 10 miljoner från en investering på 30 000:-.
Om 10 år kanske coins som är värda ett par tusen i dag ligger på flera miljoner.

Ungefär som att köpa lotter. Antingen så vinner man på det, eller så gör man det inte.
Fast här kan man sälja iväg "Lotterna" för 60-70% av inköpspriset.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahl85:

ROI blev 15 månader nu istället för 9,5 med denna nedgång. Hur resonerar ni kring sådant? Jag som inte börjat än blir ju kluven om det är värt risken och elkostnader.

Skickades från m.sweclockers.com

Det funkar inte riktigt att kolla från dag till dag. Fortsätt bara mina på och samla ihop så mycket ETH som möjligt, sen säljer du såklart när den står högt i värde.

Jag är relativt övertygad om att vi inte har sett närheten av ETH-toppen.

De som började mina i mitten av Juli 2017 när den hade gått ner från cirka 400$ till under 200$ tänkte likadant, att de hade gjort en dålig investering, många gav till och med upp där. De som fortsatte var dock väldigt nöjda när den sedan klättrade högt över 1k-strecket.

Med det sagt, alla riskbedömningar får såklart vara upp till dig. Jag kommer dock köra på och är inte det minsta orolig i dagsläget

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Håller med om detta. Själv säljer jag dock alltid när den letar sig upp mot 9000 kr för eth. Man blir dock alltid rikast eller fattigaste av att ta stora risker....

Skrivet av Maacus:

Det funkar inte riktigt att kolla från dag till dag. Fortsätt bara mina på och samla ihop så mycket ETH som möjligt, sen säljer du såklart när den står högt i värde.

Jag är relativt övertygad om att vi inte har sett närheten av ETH-toppen.

De som började mina i mitten av Juli 2017 när den hade gått ner från cirka 400$ till under 200$ tänkte likadant, att de hade gjort en dålig investering, många gav till och med upp där. De som fortsatte var dock väldigt nöjda när den sedan klättrade högt över 1k-strecket.

Med det sagt, alla riskbedömningar får såklart vara upp till dig. Jag kommer dock köra på och är inte det minsta orolig i dagsläget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad använder ni för plånbok till olika valuta? ETH, Ethash, Monroe Zcash och, något som funkar för Ryzen 1700 är väl det jag tittat på. Än så länge har jag på myetherwallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |

Permalänk
Medlem

@lindahl85:

jag kör primärt Exodus om det ska vara lokalt, i annat fall cold storage (tar ~2-9dagar att kunna sälja av eller flytta de då) hos coinbase och en del i vanliga wallets

Permalänk
Medlem

Vafan har hänt egentligen med tråden jag skapade för flera år sedan?
Det här är en tråd där man ska lägga upp bilder. Jag uppmuntrar all diskussion om mining och allt som tillhör det men inte i den här tråden snälla. Kom igen nu. Lite bilder på era maskiner. Spelar ingen roll om det är 1 kort eller 1000 kort ni har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Även hynix-minnen på 1060 är kasst för ethereum medan samsung är hyfsat bra. Tyvärr är det inte så stor chans att få samsung-minne såvida man inte köper de dedikerade mining-korten som saknar videoutgångar.

Nu märkte jag skillnaden på dom. Tog hem några 6GB Asus, alla har hynix minnen och ligger på ca 15MH standard jämfört med 19MH med samsung 1060 3gb.

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Kom igen nu. Lite bilder på era maskiner. Spelar ingen roll om det är 1 kort eller 1000 kort ni har.

Det kan du få Det gick dock inte mina med 3GB 1060 i denna maskinen när den satt till en 4K skärm. Kortet flyttades till en annan maskin och ger då 24,5MH/s överklockat med Samsung minne.

Zcash med 1060 3GB vs 6GB
Inställningar ioch justeringar hittas här:
https://www.sweclockers.com/galleri/14490-mining-pa-vanliga-d...

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |

Permalänk
Medlem

Fick en ide när jag kollade på bokhyllor på IKEA som slutade upp i ett mining chassi.
Mycket billigare än att köpa lösa l-profiler, och då får man skruv på köpet

Kostnad: 134 kr

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00278578/
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00286677/

Mått ca: Längd 70 cm, bredd 30 cm och Höjd 40 cm

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem

För en annan som inte har byggt något chassi ännu...så lever mina kort på lite allt möjligt här hemma i köket (notera att det är allt från kastruller till andra köksredskap som används). Så kort och gott inte mitt bästa projekt, men helt klart en början

Permalänk
Avstängd

@asabla:

Bra att matbordet kommer till användning. xD

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

För en annan som inte har byggt något chassi ännu...så lever mina kort på lite allt möjligt här hemma i köket (notera att det är allt från kastruller till andra köksredskap som används). Så kort och gott inte mitt bästa projekt, men helt klart en början

https://i.imgur.com/wgUWX94.jpg

Klarar ditt moderkort typ 6 GPU? wow

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@asabla:

Bra att matbordet kommer till användning. xD

Haha! vänta bara tills vardagsrummet blir nästa gruvcenter

Skrivet av Jauger:

Klarar ditt moderkort typ 6 GPU? wow

Tror det finns de som har fått 8kort att rulla med denna (om man tar en port från m.2), meeeen vet inte hur pass stabilt bygget blir då

Permalänk
Skrivet av asabla:

Så kort och gott inte mitt bästa projekt, men helt klart en början

Det är ju en början 1060 OC korten är för höga så det går inte in 3st i chassiet. Å andra sidan blev de andra i maskinen varma så de fick ligga utanför chassiet istället.

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |

Permalänk
Medlem

8 gpu rigg

Nya riggen

Permalänk
Medlem

Här har ni motpoolen till alla fina organiserade bilder (jag vill egentligen vara en av er) men det slutar alltid i totalt sladdkaos. dock inget som bränns och bra kyla...Upp med skiten på väggen så har man golvet fritt! Man kan tycka att man borde ha gjort likadant med alla skivor, men nej..Man gör, sen tänker man efter om det var smart. svaret är oftast nej och sen låter man det vara om det fungerar.

Permalänk

@jm2k: Berätta lite om den. PSU, GPUn?

Permalänk

@Eth-Dec: Dudududu. Nu blev jag intresserad här. Vad har du för PSU-lösning på bordet där? Var specifik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Detrimentos:

@Eth-Dec: Dudududu. Nu blev jag intresserad här. Vad har du för PSU-lösning på bordet där? Var specifik.

https://www.ebay.com/itm/DPS-1200FB-1600W-PSU-Power-Module-Br...

https://www.ebay.com/itm/New-Breakout-Board-10pcs-Cable-for-H...

https://www.ebay.com/itm/Supermicro-PWS-1K28P-SQ-1000W-1280W-...

Då man själv äger serverdator så känner mig igen det.

Inte helt säker på om det är exakt rätt saker men nära nog.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Så supermicro PSU funkar även med HP breakout? Har dubbla PSU supermicro 1400W i servern men behöver egentligen inte redundansen. Så man kanske kan låna ena till miningriggen? Servern är också en sorts miningrigg för övrigt. Kör CPU-mining enbart på den (quad opteron 6276).

Permalänk
Medlem

Länkarna från superegg stämmer fint. Det är dock ett Dell 1400w. Men har även 2 exakt likadana HP agg enligt länkarna på 1200w. Undrar om de inte ligger på 90plus gold effektivitet så det är riktigt bra. Kom dock ihåg att de kräver kylning

Skrivet av Detrimentos:

@Eth-Dec: Dudududu. Nu blev jag intresserad här. Vad har du för PSU-lösning på bordet där? Var specifik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

Så supermicro PSU funkar även med HP breakout? Har dubbla PSU supermicro 1400W i servern men behöver egentligen inte redundansen. Så man kanske kan låna ena till miningriggen? Servern är också en sorts miningrigg för övrigt. Kör CPU-mining enbart på den (quad opteron 6276).

Vet inte om man kan låta en nätdel från server då den kommer börja pipa.

Om du kolla den första länken så ser man att det är en lika dån som på den andra.

Det ska vara standard kontakt om jag inte miss fel.

Citat:

Server PSU
There are also PSUs taken from servers which can be used. These usually provide 12V only, but a LOT of current (32A), and quite cheap.

They usually have a proprietary connector designed for rack mount systems, so need some custom wiring depending on the model.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Det finns även moderkort cpu koppling för HP Dell. Var lite försiktig med den. Har själv dödat 2 moderkort med den så jag misstänker att nåt vitalt fattas i den adaptern. Så kör ett vanligt psu där... Däremot funkar de klockrent till mängder av grafikkort. 1400 - 1200w räcker långt.

Skrivet av Eth-Dec:

Länkarna från superegg stämmer fint. Det är dock ett Dell 1400w. Men har även 2 exakt likadana HP agg enligt länkarna på 1200w. Undrar om de inte ligger på 90plus gold effektivitet så det är riktigt bra. Kom dock ihåg att de kräver kylning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Eth-Dec: Blir de högljudda som tusan alltså?