PUBG Corporation stänger av 100 000 fuskare i Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Melding Plague

PUBG Corporation stänger av 100 000 fuskare i Playerunknown's Battlegrounds

Playerunknown's Battlegrounds har tagit spelvärlden med storm, men en stor mängd spelare innebär även många potentiella fuskare. Nu ska 100 000 stängas av i ett svep.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Bra de tar tag i detta med fuskare.

Permalänk
Medlem

Wow, det var en rejäl bunt med spelare. Låter ju helt sjukt om man räknar om det till en chicken dinner runda. Så 6 fuskare per chicken dinner runda....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Wow, det var en rejäl bunt med spelare. Låter ju helt sjukt om man räknar om det till en chicken dinner runda. Så 6 fuskare per chicken dinner runda....

Jo. Fast de flesta hänger nog på TPP och andra ställen än Europa.

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Inaktiv

Banna rubbet, gå sedan igenom loggar och tillåt de som inte spår av fusk syns... Lite så känns det..

Nå de har väl bara laddat hem de populära fuskverktygen och fuskat själva, sedan analysera vad dessa fuskverktyg lämnar för kännbara spår. Men på lång sikt tror jag fusken kommer att vinna och fuskprogrammet kan ligga helt utanför operativsystemet, så det kvittar vad de gör för att på datorn försöka hitta misstänkta program. Det enda de då kan gå på är trafikloggar.

Permalänk
Avstängd

Tycker dom har förbrukat sin rätt att spela på en dator och borde blir bannad på alla spel.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Banna rubbet, gå sedan igenom loggar och tillåt de som inte spår av fusk syns... Lite så känns det..

Nå de har väl bara laddat hem de populära fuskverktygen och fuskat själva, sedan analysera vad dessa fuskverktyg lämnar för kännbara spår. Men på lång sikt tror jag fusken kommer att vinna och fuskprogrammet kan ligga helt utanför operativsystemet, så det kvittar vad de gör för att på datorn försöka hitta misstänkta program. Det enda de då kan gå på är trafikloggar.

Att köra fusk med hooks och sådana saker, som behövs för out-of-game fusk, är väldigt lätt att spåra, och åtgärda.
Jag spelade unrealtournament, det första i serien, och där uppfanns ett anti-cheat, som kräver tillgång till din spelfolder, och för att det så kallade "out-of-game"-fusket, var fusket fortfarande tvungen att ha en *.dll fil i din gamefolder...

Jag tror inte fuskmakare blivit mer intelligenta nuförtiden, mina 10 öre.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av patteSatan:

Att köra fusk med hooks och sådana saker, som behövs för out-of-game fusk, är väldigt lätt att spåra, och åtgärda.
Jag spelade unrealtournament, det första i serien, och där uppfanns ett anti-cheat, som kräver tillgång till din spelfolder, och för att det så kallade "out-of-game"-fusket, var fusket fortfarande tvungen att ha en *.dll fil i din gamefolder...

Jag tror inte fuskmakare blivit mer intelligenta nuförtiden, mina 10 öre.

Det jag tänker på är en dator utanför datorn där man pluggar in signalen från grafikkortet och man styr gubben genom att emulera ett tangentbord.
Detta är dock extremt krävande men detta ser jag lite som framtiden, frågan är dock om fps spel är så attraktivt emot spel som poker, black jack etc. Självklart går det ta steget ännu längre med isolering, som en kamera som med vision analyserar skärmen, och man bygger något mekanisk som trycker på knapparna och flyttar musen. Där det än en gång är bäst för vissa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Att köra fusk med hooks och sådana saker, som behövs för out-of-game fusk, är väldigt lätt att spåra, och åtgärda.
Jag spelade unrealtournament, det första i serien, och där uppfanns ett anti-cheat, som kräver tillgång till din spelfolder, och för att det så kallade "out-of-game"-fusket, var fusket fortfarande tvungen att ha en *.dll fil i din gamefolder...

Jag tror inte fuskmakare blivit mer intelligenta nuförtiden, mina 10 öre.

Jag tror du har väldigt fel. Fusk är en enormt stor marknad som omsätter mycket pengar, och därför finns det även oerhört många duktiga människor som sysslar med att skapa fusk.

Vem vet, dessa 100000 fuskare är kanske folk som laddat ner första bästa gratisfusk? Medans de som lagt lite pengar på sitt fusk sitter säkert i båten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murer:

Jag tror du har väldigt fel. Fusk är en enormt stor marknad som omsätter mycket pengar, och därför finns det även oerhört många duktiga människor som sysslar med att skapa fusk.

Vem vet, dessa 100000 fuskare är kanske folk som laddat ner första bästa gratisfusk? Medans de som lagt lite pengar på sitt fusk sitter säkert i båten.

Jag är rätt säker på att minst 90% av alla fuskare åker dit, dom sista 10% är programmerare som går en avancerad utbildning, och slutar med fusk när dom är klar, och har fuskat bara för att dom kan, och inte sålt fusk, eller avslöjat för kompisar.

Jag menar: dom som fuskar SKA åka dit, och bli bannade, SPECIELLT dom som KÖPT fusken.
Om jag hade en låg moralnivå (vilket jag inte har), hade jag nog försökt lära mig hur man hackar ett spel.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Avstängd

Ett företag som tar ansvar låter det som! Värre när det kommer till Battlefield serien!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

inte mer än rätt... må fuskare brinna i helvetet.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

@patteSatan: Fuskprogrammen kan köras på kernelnivå eller ännu lägre och därmed döljas för hela operativsystemet och vara extremt svåra att se. Likt ett "rootkit".
Därifrån kan fusket även manipulera alla antifusk om så behövs.
Om outputen av fusken är perfekt och följer mönstren för vanligt spelande så går det inte att se skillnad på en fuskare och en vanlig spelare.

Alla fusk är naturligtvis inte så sofistikerade och perfekta men det finns till några spel fusk som gör väldigt avancerade saker för att inte avslöjas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Att köra fusk med hooks och sådana saker, som behövs för out-of-game fusk, är väldigt lätt att spåra, och åtgärda.
Jag spelade unrealtournament, det första i serien, och där uppfanns ett anti-cheat, som kräver tillgång till din spelfolder, och för att det så kallade "out-of-game"-fusket, var fusket fortfarande tvungen att ha en *.dll fil i din gamefolder...

Jag tror inte fuskmakare blivit mer intelligenta nuförtiden, mina 10 öre.

Tror du inte kodare av fusk är intelligenta nog att ligga ett steg före alla seriösa antifusk utvecklare?

Skrivet av patteSatan:

Jag är rätt säker på att minst 90% av alla fuskare åker dit, dom sista 10% är programmerare som går en avancerad utbildning, och slutar med fusk när dom är klar, och har fuskat bara för att dom kan, och inte sålt fusk, eller avslöjat för kompisar.

Jag menar: dom som fuskar SKA åka dit, och bli bannade, SPECIELLT dom som KÖPT fusken.
Om jag hade en låg moralnivå (vilket jag inte har), hade jag nog försökt lära mig hur man hackar ett spel.

90%? Snarare 25% varav 90% av dessa är folk som använder utdaterade hooks. Resterande fuskare kör med köpta fusk som oftast inte går att upptäcka utan att man personligen specar dessa. Skulle tom. dra en gissning att majoriteten av de som åker fast är folk som blivit rapporterade och varit enormt uppenbara. Jag och två polare spelade en kväll och helt plötsligt så dök det upp i killfeeden hur en kille med autogenererat namn dödar 10 pers med HS. Sedan så skjuter han mig och mina polare tvärs över mappen. När man ser på killcamen så siktar han rakt upp i luften och skjuter runt hörn.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte lika mycket längre, men PUBG är så bra at jag ger det tid. Jag har varit med sen riktigt tidigt och följt utvecklingen. En stund var det så mycket aimbots och speedhack och annat skit at man trodde spelet kommer dö med dom. Det blev så illa at jag orkade inte ha lust at logga in och kolla om nåt blivit bättre.. MEN faktiskt så tror jag dom vid nåt skede innsåg at det kommer dö om dom inte gör nåt fast det var så många spelare.. En sak jag upptäckt är at kineser som sitter och skriker china number 1 ofta är fuskare.. men fattar INTE varför dom ska envisas at vara på EU eller andra servrar.. Vad ska det vara för status at vara bäst här då! Om dom ska skryta sig at dom är kinas bästa så är det ju bara hat att få i dubbel mängd. Dels är det irriterande at hamna i en squad med en idiot som bara sitter och lirar ur sig fräckheter och skit man lärt sig på engelska, och dels vil man bara skjuta ihjäl idioten och hellre skada sin egen squad än at sitta och se hur idioten fuskar.. Resultatet är at man ofta frestas att lira av sig skit åt dom, men får inte rapporterat dom på nåt bra vis utan at det är riktigt krångligt, i motsats til en knapptryckning efter sin deathcam.. Så sista steget i denna prosessen är at de borde göra det mycket änklare at rapportera egna squadmedlemmar som fuskar, och at de borde sätta spärr mot asiater på EU servrarna.. Oavsett så skapar det frukansvärda LAGG när det är stoppfullt med kineser på våra servrar, för latency är ju faktiskt fysisk stor av naturliga orsaker, med avståndet vi har til deras noder..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Tror du inte kodare av fusk är intelligenta nog att ligga ett steg före alla seriösa antifusk utvecklare?

90%? Snarare 25% varav 90% av dessa är folk som använder utdaterade hooks. Resterande fuskare kör med köpta fusk som oftast inte går att upptäcka utan att man personligen specar dessa. Skulle tom. dra en gissning att majoriteten av de som åker fast är folk som blivit rapporterade och varit enormt uppenbara. Jag och två polare spelade en kväll och helt plötsligt så dök det upp i killfeeden hur en kille med autogenererat namn dödar 10 pers med HS. Sedan så skjuter han mig och mina polare tvärs över mappen. När man ser på killcamen så siktar han rakt upp i luften och skjuter runt hörn.

en spinbot i pubg? oh boy.. trodde inte något sånt funkade i andra spel men men man lär sig något nytt varje dag.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Kan lika gärna huvudsakligen vara PR.
Ett sätt att minska fuskandet i ett spel är att först undvika att inkludera mekanik som gör det direkt ekonomiskt attraktivt. PUBG har redan hur mycket pengar som helst men väljer ändå att locka skaparna av fuskprogram för att kunna tjäna lite till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De behöver banna 100 000 om dagen för att bli av med alla fuskare. Sen "releasen" av spelet så har varken jag eller mina polare fått en enda Chicken Dinner. Fuskare i varje match. Tvinga kineserna att spela med andra kineser så blir man av med 95% av alla fuskare. Men detta vill de inte göra...

Permalänk
Avstängd

Här är orsaken varför jag inte spelar online spel nå mer för det är värdelöst att köpa ett bra spel sen sitter så jävla många och fuskar som förstör spelen och har man tur så har man 2v sen är spelen sönder haxxade och värdelösa

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Jag spelar inte lika mycket längre, men PUBG är så bra at jag ger det tid. Jag har varit med sen riktigt tidigt och följt utvecklingen. En stund var det så mycket aimbots och speedhack och annat skit at man trodde spelet kommer dö med dom. Det blev så illa at jag orkade inte ha lust at logga in och kolla om nåt blivit bättre.. MEN faktiskt så tror jag dom vid nåt skede innsåg at det kommer dö om dom inte gör nåt fast det var så många spelare.. En sak jag upptäckt är at kineser som sitter och skriker china number 1 ofta är fuskare.. men fattar INTE varför dom ska envisas at vara på EU eller andra servrar.. Vad ska det vara för status at vara bäst här då! Om dom ska skryta sig at dom är kinas bästa så är det ju bara hat att få i dubbel mängd. Dels är det irriterande at hamna i en squad med en idiot som bara sitter och lirar ur sig fräckheter och skit man lärt sig på engelska, och dels vil man bara skjuta ihjäl idioten och hellre skada sin egen squad än at sitta och se hur idioten fuskar.. Resultatet är at man ofta frestas att lira av sig skit åt dom, men får inte rapporterat dom på nåt bra vis utan at det är riktigt krångligt, i motsats til en knapptryckning efter sin deathcam.. Så sista steget i denna prosessen är at de borde göra det mycket änklare at rapportera egna squadmedlemmar som fuskar, och at de borde sätta spärr mot asiater på EU servrarna.. Oavsett så skapar det frukansvärda LAGG när det är stoppfullt med kineser på våra servrar, för latency är ju faktiskt fysisk stor av naturliga orsaker, med avståndet vi har til deras noder..

I Kina är det ofta värre att förlora än att bli ertappad som fuskare. Rätt förvånande då man förväntar sig att de är noga med status och heder osv. men har hört från flera håll att fusk inte direkt är något man höjer på ögonbrynen åt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Avstängd

Om 100 000 fuskare bara är kineser så motsvarar det 0.01% av befolkningen, så det behövs många hundratusentals fler bans!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Är övertygad att speltillverkarna själva skapar fusk och säljer till spelare under annan flagg för att "tjäna en hacka till".
Va ganska uppenbart att Activision Blizzard pysslade med detta för D3.
Dom kan då banna spelare och så köper dom ett nytt konto och fortsätter fuska, tills de blir bannade igen och köper ett nytt spel.
Sen har vi cs:go som fungerar exakt lika dant, en spelare straffas med ban, köper nytt konto, skaparna har tjänat dubbelt på en spelare.
Folk har tjänat miljoner på sina fusk till world of warcraft, med bottar och annat.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Fuskare dras till sådana här spel som fluger gör till koskit

Permalänk
Medlem

@jioop: Hur vart det uppenbart att Blizzard skapade hacks / fusk till Diablo 3 för att tjäna pengar på ny sålda kopior?

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Om jag hade en låg moralnivå (vilket jag inte har), hade jag nog försökt lära mig hur man hackar ett spel.

Att lära sig det är inte beroende av moral, moralen kommer in när du har lärt dig.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tycker dom har förbrukat sin rätt att spela på en dator och borde blir bannad på alla spel.

Få böter också.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Det jag inte förstår är hur det kan vara så många människor med så låg självkänsla att den ökar av att fuska. Att få kalla någon "noob" eller dylikt, samtidigt som man är "oslagbar" för en stund verkar vara något väldigt många behöver uppleva.

Ser en stark koppling till det konstanta matandet av oförtjänta belöningar och förväntningarna på att få precis det man vill ha, snabbt.

The unfulfilled high.

Permalänk

Förstår inte det roliga med fusk? Säg att du har ett fusk som ger dig tex 100% headshots så alla dör typ så fort du bara tittar på dem, vad är det roliga med det? Då kan man ju lika gärna spela mot AI på beginner nivå och det vet man ju hur kul det är att spela mot AI som är dummare än en guldfisk.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uroth:

De behöver banna 100 000 om dagen för att bli av med alla fuskare. Sen "releasen" av spelet så har varken jag eller mina polare fått en enda Chicken Dinner. Fuskare i varje match. Tvinga kineserna att spela med andra kineser så blir man av med 95% av alla fuskare. Men detta vill de inte göra...

Att ni inte vunnit har inget med skills att göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag verkligen inte bra (köpte spelet i fredags) men har blivit rätt så många spel, har inte upplevt en enda gång att någon fuskat så jag dött. De matcher jag hamnat sub 10 har jag sett motståndarna och skjutit mot varandra, vid solo top sub4 är det jag som gjort misstag då jag inte lärt mig spelmekaniken helt än.
De matcher jag förlorar tidigt är att jag antingen inte hittar loot eller klantar mig, såsom att jag springer ut på öppen mark då jag måste ja mig till zonen.

Var hittar ni alla fuskare, eller är det bara jag som är dålig att se om nån fuskar? EU-FPP solo spelar jag mest.

Skrivet av Uroth:

De behöver banna 100 000 om dagen för att bli av med alla fuskare. Sen "releasen" av spelet så har varken jag eller mina polare fått en enda Chicken Dinner. Fuskare i varje match. Tvinga kineserna att spela med andra kineser så blir man av med 95% av alla fuskare. Men detta vill de inte göra...

Hmm, första matchen jag spelade i squad hamnade vi top 10, andra matchen vann vi, ni som behöver bli bättre låter det som.
Droppa inte mitt i de stora områdena, ta skydd av terrängen och spela lugnt, loota inte folk som precis blivit skjutna.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare