PUBG Corporation stänger av 100 000 fuskare i Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Om 100 000 fuskare bara är kineser så motsvarar det 0.01% av befolkningen, så det behövs många hundratusentals fler bans!

Tror inte alla i Kina spelar pubg, men visst behövs de fler bans.

Skrivet av Hablam:

Att ni inte vunnit har inget med skills att göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu vet jag inte om dem spelar fpp eller tpp men som Hablam säger detta har nog inte med fuskare att göra utan skills.
Har 3 chicken dinners sen i fredags.

Skrivet av moonblase:

Nu spelar jag verkligen inte bra (köpte spelet i fredags) men har blivit rätt så många spel, har inte upplevt en enda gång att någon fuskat så jag dött. De matcher jag hamnat sub 10 har jag sett motståndarna och skjutit mot varandra, vid solo top sub4 är det jag som gjort misstag då jag inte lärt mig spelmekaniken helt än.
De matcher jag förlorar tidigt är att jag antingen inte hittar loot eller klantar mig, såsom att jag springer ut på öppen mark då jag måste ja mig till zonen.

Var hittar ni alla fuskare, eller är det bara jag som är dålig att se om nån fuskar? EU-FPP solo spelar jag mest.

Förmodligen i TPP, de fuskas i fpp också men inte alls på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uroth:

De behöver banna 100 000 om dagen för att bli av med alla fuskare. Sen "releasen" av spelet så har varken jag eller mina polare fått en enda Chicken Dinner. Fuskare i varje match. Tvinga kineserna att spela med andra kineser så blir man av med 95% av alla fuskare. Men detta vill de inte göra...

Tror nog snarare ni behöver samarbeta lite bättre låter det som, vår squad har ofta 2 - 3 vinster i rad, rekord 4 vinter i rad och 50% av alla matcher hamnar vi på top10, allt handlar om att prata med laget, spela säkert men inte campa, lyssna efter fotsteg och skottlossning, hoppa aggressivt men inte i allt för populära områden, kolla er runt när ni landar så ni ser hur många ni har med er, hitta vapen spring och överraska dom få som landade runt er och plocka bort dom, spring vidare. tror knappast det har med fuskare att göra, visst vi har med möt folk med aimbot och dött av det, men det är uppenbart i killcam, och så många matcher som vi spelare så är det extremt få gånger vi märker av fuskare.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-8700K 4,2GHz (kyls med Noctua NH-D15) MOBO: ASUS ROG MAXIMUS X HERO - ATX / Z370
GPU: EVGA GeForce GTX 1080 FTW2 Gaming, SSD: Samsung SSD 960 EVO 250GB, SSD Samsung 850 PRO 256GB LAGRING: 2 x WD Intern Hårddisk Red 3TB SATA III
PSU: EVGA SuperNOVA G3 650W Gold Rated CHASSI: Fractal Design Define C RAM: 2 x Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz = totalt 32GB

Permalänk
Medlem

Undar hur Steam-statistiken kommer påverkas nu. Windows 7 fick ju oföertjänt höga siffror på grund av miljoner PubG-spelare från Asien?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av canzer:

Tror inte alla i Kina spelar pubg, men visst behövs de fler bans.

Nu vet jag inte om dem spelar fpp eller tpp men som Hablam säger detta har nog inte med fuskare att göra utan skills.
Har 3 chicken dinners sen i fredags.

Förmodligen i TPP, de fuskas i fpp också men inte alls på samma sätt.

Jag spelar ganske mycket Solo TPP EU, och är top 7.2%. Spelen känns väldigt 'fair', alltså jag har inte stötat på en enda person som jag var säkert fuskade, och jag har spelat sedan December.
Kanske har jag bara haft tur eftersom jag spelar alltid efter 21:00, som är 4:00 i Peking xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Få böter också.

Då ungar inte har pengar så är det bättre att ta ifrån dom dator som betalning (Böter) och ge dom Game Boy istället.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av moonblase:

Nu spelar jag verkligen inte bra (köpte spelet i fredags) men har blivit rätt så många spel, har inte upplevt en enda gång att någon fuskat så jag dött. De matcher jag hamnat sub 10 har jag sett motståndarna och skjutit mot varandra, vid solo top sub4 är det jag som gjort misstag då jag inte lärt mig spelmekaniken helt än.
De matcher jag förlorar tidigt är att jag antingen inte hittar loot eller klantar mig, såsom att jag springer ut på öppen mark då jag måste ja mig till zonen.

Var hittar ni alla fuskare, eller är det bara jag som är dålig att se om nån fuskar? EU-FPP solo spelar jag mest.

"Slutligen avslöjades det i december att över 1,5 miljoner spelare stängts av på grund av fusk, vilket kan ställas i relation till ungefär 25 miljoner sålda exemplar på PC/Windows. "

Så ca 6 % av alla sålda exemplar har stängts av pga fusk vid ett tillfälle, och det är bara de som man hittat, troligen är det betydligt fler som fuskar. Är det 100 spelare i varje match är det nog tyvärr stor risk att någon av dem fuskar. Sen är de ju inte odödliga för det, men väldigt tråkigt förstås.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DesTro88:

Tror nog snarare ni behöver samarbeta lite bättre låter det som, vår squad har ofta 2 - 3 vinster i rad, rekord 4 vinter i rad och 50% av alla matcher hamnar vi på top10, allt handlar om att prata med laget, spela säkert men inte campa, lyssna efter fotsteg och skottlossning, hoppa aggressivt men inte i allt för populära områden, kolla er runt när ni landar så ni ser hur många ni har med er, hitta vapen spring och överraska dom få som landade runt er och plocka bort dom, spring vidare. tror knappast det har med fuskare att göra, visst vi har med möt folk med aimbot och dött av det, men det är uppenbart i killcam, och så många matcher som vi spelare så är det extremt få gånger vi märker av fuskare.

Jag och de jag spelar med är inte dåliga. Vi har haft många chicken dinners i spelet, oftast en en per kväll då vi lirat. Men efter den 20:e december så har det blivit skit. Fuskare verkas dra sig till till oss. Ytterst sällen vi inte blir dödade av fuskare. Samma person plockar oss med hs inom 5 sekunder osv. Autosnapping, ingen rekyl i sina vapen. Sen de la till killcamen så ser man ju detta mycket lättare.

De roligaste fuskarna är speedsters. Roliga att försöka döda.

Om ni inte har stött på fuskare så antar jag ni haft ren tur.

Permalänk
Skrivet av Returtony:

Förstår inte det roliga med fusk? Säg att du har ett fusk som ger dig tex 100% headshots så alla dör typ så fort du bara tittar på dem, vad är det roliga med det? Då kan man ju lika gärna spela mot AI på beginner nivå och det vet man ju hur kul det är att spela mot AI som är dummare än en guldfisk.

Då gör man ingen förbannad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Uroth:

De behöver banna 100 000 om dagen för att bli av med alla fuskare. Sen "releasen" av spelet så har varken jag eller mina polare fått en enda Chicken Dinner. Fuskare i varje match. Tvinga kineserna att spela med andra kineser så blir man av med 95% av alla fuskare. Men detta vill de inte göra...

Hackers är inte problemet om ni inte fått en enda chicken dinner sen release.

Skrivet av kaptenperre:

"Slutligen avslöjades det i december att över 1,5 miljoner spelare stängts av på grund av fusk, vilket kan ställas i relation till ungefär 25 miljoner sålda exemplar på PC/Windows. "

Så ca 6 % av alla sålda exemplar har stängts av pga fusk vid ett tillfälle, och det är bara de som man hittat, troligen är det betydligt fler som fuskar. Är det 100 spelare i varje match är det nog tyvärr stor risk att någon av dem fuskar. Sen är de ju inte odödliga för det, men väldigt tråkigt förstås.

Misstänker att de samlas i TPP, då FPP verkar vara helt fritt från hackers. Detta är inte heller den första ban-vågen, så lär vara en del folk som återkommer om och om igen med samma eller nytt fusk med ny licens till PUBG.

Skrivet av Uroth:

Jag och de jag spelar med är inte dåliga. Vi har haft många chicken dinners i spelet, oftast en en per kväll då vi lirat. Men efter den 20:e december så har det blivit skit. Fuskare verkas dra sig till till oss. Ytterst sällen vi inte blir dödade av fuskare. Samma person plockar oss med hs inom 5 sekunder osv. Autosnapping, ingen rekyl i sina vapen. Sen de la till killcamen så ser man ju detta mycket lättare.

De roligaste fuskarna är speedsters. Roliga att försöka döda.

Om ni inte har stött på fuskare så antar jag ni haft ren tur.

Killcam är ett otroligt dåligt sätt att avgöra om någon fuskar på. För att saksa ur artikeln,

Citat:

deathcam [...]har lidit av en grov bugg. [...] vapnet inte verkade ha någon rekyl när klippet spelades upp, vilket fick det att se ut som att spelaren fuskade."

Jag har 450h pubg under bältet och träffat två uppenbara hackers samt en som kanske fuskade, då han dödade mig trots att han var fullständigt flashad. "Autosnapping" är inte så svårt att göra heller när servern (och killcam) går i 20-1hz. Lägg till 1000h CS under bältet så blir spray transfers inte en så stor grej.
Misstänker att ni spelar TPP dock, byt till FPP och njut av bättre gameplay, balans samt hackerfritt.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem

Vet ni om det är tänkt att man inte ser foiliage/växtlighet på killcams när någon scopar med en sniper? Eller är det ett tecken på fusk? Har hänt några fåtal gånger att jag blivit skjuten när jag inte borde synts tycker jag, sen på killcamen så ser man hur personen ser mig ligga mitt på kal mark, långt bort, hur tydligt som helst och all växtlighet är borta.

Det kanske bara är för att göra de tydligt för killcam?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Skrivet av Gnisch:

Vet ni om det är tänkt att man inte ser foiliage/växtlighet på killcams när någon scopar med en sniper? Eller är det ett tecken på fusk? Har hänt några fåtal gånger att jag blivit skjuten när jag inte borde synts tycker jag, sen på killcamen så ser man hur personen ser mig ligga mitt på kal mark, långt bort, hur tydligt som helst och all växtlighet är borta.

Det kanske bara är för att göra de tydligt för killcam?

Gräs försvinner på 125 eller 150m, buskar/träd finns dock kvar. Gräs försvinner på samma avstånd för dig som för alla andra obereonde av inställningar, så du kan använda det som en tumregel.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

en spinbot i pubg? oh boy.. trodde inte något sånt funkade i andra spel men men man lär sig något nytt varje dag.

Snarare ett aimbot. Han snurrade inte hela tiden utan bara när han skulle skjuta.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Var hittar ni alla fuskare, eller är det bara jag som är dålig att se om nån fuskar? EU-FPP solo spelar jag mest.

Jag brukar inte spela solo men under de tiotal matcher jag har spelat solo så har man väl sett en misstänkt fuskare. Däremot går man in i Duo så ökar den siffran markant för någon anledning. Då brukar man hitta en fuskare var tredje eller fjärde game. Polaren blev t.ex. dödad av en vector på närmare en 1 km avstånd t.ex. Tre skott rakt i huvudet från ett vapen som det vanligtvis inte går att träffa någon med om man går längre bort än 50 meter. Att spelet har enorma problem med fuskare skulle vara en kraftig underdrift. Just nu är det värt att fuska, tjäna lootlådor och sedan sälja dessa innan man hinner bli bannad.

Skrivet av Gnisch:

Vet ni om det är tänkt att man inte ser foiliage/växtlighet på killcams när någon scopar med en sniper? Eller är det ett tecken på fusk? Har hänt några fåtal gånger att jag blivit skjuten när jag inte borde synts tycker jag, sen på killcamen så ser man hur personen ser mig ligga mitt på kal mark, långt bort, hur tydligt som helst och all växtlighet är borta.

Det kanske bara är för att göra de tydligt för killcam?

Växter tenderar att försvinna på längre distanser. Har man t.ex. en level tre backpack samt hjälm så syns man ganska tydligt på längre distanser.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

De borde bara tvinga alla kineser att spela på deras server så skulle vi knappt ha problem med fuskare på EU/NA. Måste dock säga att det har blivit betydligt bättre senaste veckan. Innan stötte jag på fuskare i så gott som varje game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Snarare ett aimbot. Han snurrade inte hela tiden utan bara när han skulle skjuta.

javisst en "spinbot" är aimbot/wallhack/anti aim allt i ett så att han börjar snurra när han skjuter låter som en spinbot men kan ju vara någon riktigt märklig aimbot också.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Bra. Bull att köpa ett annars bra spel, bara för att få det förstört utav en snorunge med dålig moral.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

javisst en "spinbot" är aimbot/wallhack/anti aim allt i ett så att han börjar snurra när han skjuter låter som en spinbot men kan ju vara någon riktigt märklig aimbot också.

Inte riktigt. Ett spinbot snurrar bara. Den siktar inte åt en. Inte heller så gör den att du kan se genom väggar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Inte riktigt. Ett spinbot snurrar bara. Den siktar inte åt en. Inte heller så gör den att du kan se genom väggar.

spinbot är en form av anti aim dvs för att göra det så svårt som möjligt att träffa fuskarens skalle i alla fall är det så i csgo och ja man kan nog bara köra anti aim så att det snurrar som tusan men 99% av dom som använder det kör då också igång wallhack och aimbot annars vore det hela ganska meningslöst, varför bli bannad för snurrande när man kan bli bannad för allt?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tycker dom har förbrukat sin rätt att spela på en dator och borde blir bannad på alla spel.

Jag har i ett par år haft ett koncept som faktiskt kan utföra det sistnämnda och i sin tur även efter en period ta död på skapandet av fusk för kommersiellt och allmänt bruk. Dock saknar jag kunskaper i kodning och även om jag hade kunskaperna så hade det varit en invecklad lösning, om inte även kontroversiell och dyr.

Många antifusk idag fokuserar enbart på att stänga av produktnycklarna, något som inte löser själva problemet då fuskare alltid kommer tillbaka. Även om det endast är en liten del av antalet fuskare som köper/stjäl/hackar tills sig nya nycklar/konton så är det fortfarande ett problem. En enda fuskare kan förstöra en hel match oavsett spel. Dessutom vet vi redan att avstängning av HWID och IP inte fungerar.

Min lösning stänger av användaren permanent om de ertappas med att använda fusk och klart bevis finns. Min lösning är inte endast möjlig, men skulle reformera gaming som vi känner till det. Det finns en övergångsperiod dock innan nästintill allt fuskande slutar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Tycker dom har förbrukat sin rätt att spela på en dator och borde blir bannad på alla spel.

Det är trots allt bara ett spel.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zin:

Jag har i ett par år haft ett koncept som faktiskt kan utföra det sistnämnda och i sin tur även efter en period ta död på skapandet av fusk för kommersiellt och allmänt bruk. Dock saknar jag kunskaper i kodning och även om jag hade kunskaperna så hade det varit en invecklad lösning, om inte även kontroversiell och dyr.

Många antifusk idag fokuserar enbart på att stänga av produktnycklarna, något som inte löser själva problemet då fuskare alltid kommer tillbaka. Även om det endast är en liten del av antalet fuskare som köper/stjäl/hackar tills sig nya nycklar/konton så är det fortfarande ett problem. En enda fuskare kan förstöra en hel match oavsett spel. Dessutom vet vi redan att avstängning av HWID och IP inte fungerar.

Min lösning stänger av användaren permanent om de ertappas med att använda fusk och klart bevis finns. Min lösning är inte endast möjlig, men skulle reformera gaming som vi känner till det. Det finns en övergångsperiod dock innan nästintill allt fuskande slutar.

Köra med BankID skulle räcka.

Skrivet av Haziza:

Det är trots allt bara ett spel.

Så kan man inte tänka då menar du att det är även okej att fuska på poker och sånt det är ju bara ett spel.

Det är okej att mobba personer det är bara en lek.

Eller skaffa en drönare och flyga lite på Arlanda för att skoja med dom det är ju bara på skoj.

Även en som kör bil och kör 60 km på en 30 väg och polisen ser det som allvarligt men personen själv ser inte problemet och tänker det är skoj att köra fort men själva verket så ser man inte själv problemet utan det är bara polisen som ser det samma sak med spel vi som spelar och gör det seriöst ser det men dom som inte spelar seriöst ser inte det.

I min värld så betyder ett spel mycket för mig dom som förstör för mig i ett spel kommer att få ångra det, det är värt mer än min egen familj och så klart lägger jag ner massa pengar på min dator.

Det som jag vill komma till för dig så är det ett spel för oss andra så är det mycket mer ett spel för oss.

Jag kan låta lite sur men det är jag inte.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Det är trots allt bara ett spel.

Det må vara ett spel, men de förstör nöjet för motståndarna och stjäl tid som de aldrig kan få igen. Att fuska i multiplayer spel är en extremt egocentrisk gärning.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Ett företag som tar ansvar låter det som! Värre när det kommer till Battlefield serien!

Ansvar? Dice åtgärdar ju iaf netcoden. Här händer det ju inte ett skit.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Asus B650E-F | 32GB G.Skill DDR5 6000MHZ | PowerColor Red Devil 7900 XTX OC | Fractal Design North | Noctua NH-D15 chromax | Corsair RM850e | Kingston Fury Renegade M.2 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Jag spelar inte lika mycket längre, men PUBG är så bra at jag ger det tid. Jag har varit med sen riktigt tidigt och följt utvecklingen. En stund var det så mycket aimbots och speedhack och annat skit at man trodde spelet kommer dö med dom. Det blev så illa at jag orkade inte ha lust at logga in och kolla om nåt blivit bättre.. MEN faktiskt så tror jag dom vid nåt skede innsåg at det kommer dö om dom inte gör nåt fast det var så många spelare.. En sak jag upptäckt är at kineser som sitter och skriker china number 1 ofta är fuskare.. men fattar INTE varför dom ska envisas at vara på EU eller andra servrar.. Vad ska det vara för status at vara bäst här då! Om dom ska skryta sig at dom är kinas bästa så är det ju bara hat att få i dubbel mängd. Dels är det irriterande at hamna i en squad med en idiot som bara sitter och lirar ur sig fräckheter och skit man lärt sig på engelska, och dels vil man bara skjuta ihjäl idioten och hellre skada sin egen squad än at sitta och se hur idioten fuskar.. Resultatet är at man ofta frestas att lira av sig skit åt dom, men får inte rapporterat dom på nåt bra vis utan at det är riktigt krångligt, i motsats til en knapptryckning efter sin deathcam.. Så sista steget i denna prosessen är at de borde göra det mycket änklare at rapportera egna squadmedlemmar som fuskar, och at de borde sätta spärr mot asiater på EU servrarna.. Oavsett så skapar det frukansvärda LAGG när det är stoppfullt med kineser på våra servrar, för latency är ju faktiskt fysisk stor av naturliga orsaker, med avståndet vi har til deras noder..

Bra skrivet, dock var det lite jobbigt att läsa utan stycken osv För mycket wall of text ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Fusk i multiplayer är för jävligt, säger jag med försvaret att ja jag fuskade sönder på public-servrar i tidigare tonåren men då var det myg0t-style à la speedhack över banan och kniva motståndarna medan de fortfarande hade buytime.
Däremot har jag själv kört fusk för att analysera replays efter klanmatcher, vet inte om det görs nuförtiden men det var ett stort hjälpmedel att kunna screenshotta folk som "hörde dig runt hörnet" men på något sätt hade siktet på mitt huvud från CT-spawn till catwalk (dust2).

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Fusk i multiplayer är för jävligt, säger jag med försvaret att ja jag fuskade sönder på public-servrar i tidigare tonåren men då var det myg0t-style à la speedhack över banan och kniva motståndarna medan de fortfarande hade buytime.
Däremot har jag själv kört fusk för att analysera replays efter klanmatcher, vet inte om det görs nuförtiden men det var ett stort hjälpmedel att kunna screenshotta folk som "hörde dig runt hörnet" men på något sätt hade siktet på mitt huvud från CT-spawn till catwalk (dust2).

Var admin på en 1.6 server och där fanns ett plugin så man fick WH medan man speccade folk. Jävligt smidigt!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Var admin på en 1.6 server och där fanns ett plugin så man fick WH medan man speccade folk. Jävligt smidigt!

Detta var 1.5, men det låter som en utomordentligt bra grej att ha. På den tiden var fusken dock mycket lättare att upptäcka, särskilt "flugan" som vi kallade det vilket fick siktet att hoppa fram och tillbaka över mitten på skärmen så snabbt och mycket att man trodde att personen hade ett epileptiskt anfall.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

På tiden!

Äntligen har dom gjort något för att göra detta spelet bättre!