Ark: Survival Evolved officiell tråd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkraii:

Är ganska imponerad att folk fortfarande spelar detta spel.
Jag har lagt ca 900 timmar på detta spel.

Vi och en annan klan var "alpha" tribes på den servern vi spelade.
Längesedan jag hade så rolig i ett spel, satt uppe en hel natt för mata våran quezle baby på lvl 145, vilka minnen man har ...

Men efter att den andra triben anföll oss från ingen stans och förstörde hela vår bas så tappade jag suget.

Har varit inne ett fåtal gånger, men det känns som utvecklarna bara vill slänga in nya saker i spelet istället för att satsa på att fixa buggar m.m.
(som typ alla eraly acces spel, och nu känns det bara "för mycket" lul lul, IMO)

Rätta mig om jag har fel, men skulle detta inte gå över till Beta sommaren 2016?
Hade tänkt börja spela detta igen när det lämnar early access, vilken det troligtvis aldrig kommer göra.

Fyfan vad tungt :/
Därför jag kör på en PVE nu också. Då kan man köra lite mer casual. Finns kanske inte lika mycket att spela för men bara att bygga huset snyggt och funktionabelt gör det hela tillräckligt roligt

Har dock märkt att när jag spelar ett längre tag (3h+) så äter det upp allt mitt ramminne och spelet chrashar. Har gjort så 2 ggr nu och ena gången förlorade jag all min gear då jag var ute och flög och när jag kom in i spelet hade jag ramlat av flygödlan och brutit benet och sen åts upp av en titanboa...
Flygödlan kunde jag återfå dock genom att flyga till samma område och vissla på den när jag hittade den.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av goffemannen:

Kul. Hoppa in på arksverige servern och joina en jätte trevlig community men väldigt hjälpsamma människor.

Tror jag har lagt in den servern, ska kolla efter jag ominstallerat allt.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av Dax:

Tror jag har lagt in den servern, ska kolla efter jag ominstallerat allt.

Gör så!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem

Jag var inne på ARKsverige.se idag och startade min karriär som överlevare! Kan varmt rekommendera den servern, väldigt trevligt!

Permalänk
Skrivet av Mfzombie:

Jag var inne på ARKsverige.se idag och startade min karriär som överlevare! Kan varmt rekommendera den servern, väldigt trevligt!

Vart håller du till? Spelar du ensam? Jag söker nån som kan joina mig i min tribe.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem
Skrivet av goffemannen:

Vart håller du till? Spelar du ensam? Jag söker nån som kan joina mig i min tribe.

Jag håller till i NO delen, jag joinar jättegärna din tribe, vet dock inte riktigt vad det innebär. Värt att tänka på är att jag inte heller kommer kunna lägga flera timmar på det varje dag utan blir lite mer casual!

Men är det lugnt hakar ja på!

Permalänk
Medlem

Om jag inte är helt fel ute så läste jag att det ska gå till nästa stadium i >MARS<
En utvecklare hade blivit less på folk som klagat över pris kontra vad som gets.
För detta är ett av väldigt få early-access-steam spel som har varit klart värt pengarna.

Ni som vill köra PvP men inte vara rädda för att dö bör kolla upp servrar med offline-PvP-raiding.
Dvs efter viss tid offline går inget i eran bas att döda/förstöra.

Dom är även på G med att lägga till ett till verktyg där du kan lägga -baspinne- som dinos inte kan springa ut ifrån, dvs kita dinos utanför camp å drunka, bli dödade av andra dinos.

Gå in på deras officiella forum å läs. Det är mycket som skrivs där.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Nybörjare med ett litet problem..

Efter ett par misslyckade försök så gick det till slut lite bättre. Jag hade precis fått upp ett hyfsat första hus och var ca level 6-8 nånting. Under natten kommer en Carno förbi och jag slänger mig in i huset och drar igen dörren. Han traskar runt huset i flera timmar. När jag tror att han gått så kommer han tillbaka och går till attack. När han bryter igenom sticker jag fort som fan för att sen upptäcka att Carnon har fastnat mellan mitt hus och en stor sten intill. Jag väntar men han sitter fast där och går på plats fram och tillbaka, så jag går tillbaka och drar spjutet i honom. Han går crazy och går på mitt hus igen och kommer lös.

Med nöd och näppe klarar jag mig ut på djupt vatten där jag blir sittande på en uppstickande liten sten och Carnon patrullerar stranden. Sitter där och trycker nästan ett dygn tills mitt kött börjar ta slut i hopp om att han ska spatsera vidare. Men nej då. Simmar en lång omväg in till land och campar en bit därifrån i två dygn men Mr. Carno är fortfarande kvar och verkar ha bosatt sig på strandbiten vid mitt hus.

Hur fan ska jag göra mig av med honom? Jag gillade verkligen den där platsen jag hittade åt mitt hus och vill helst inte dra vidare och börja någon annanstans. Jag kör lokal singleplayer och är som sagt bara level 6-8 ungefär. Är det möjligt att fälla en så tidigt? Kommer han spawna om någon gång?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tinardirith:

Efter ett par misslyckade försök så gick det till slut lite bättre. Jag hade precis fått upp ett hyfsat första hus och var ca level 6-8 nånting. Under natten kommer en Carno förbi och jag slänger mig in i huset och drar igen dörren. Han traskar runt huset i flera timmar. När jag tror att han gått så kommer han tillbaka och går till attack. När han bryter igenom sticker jag fort som fan för att sen upptäcka att Carnon har fastnat mellan mitt hus och en stor sten intill. Jag väntar men han sitter fast där och går på plats fram och tillbaka, så jag går tillbaka och drar spjutet i honom. Han går crazy och går på mitt hus igen och kommer lös.

Med nöd och näppe klarar jag mig ut på djupt vatten där jag blir sittande på en uppstickande liten sten och Carnon patrullerar stranden. Sitter där och trycker nästan ett dygn tills mitt kött börjar ta slut i hopp om att han ska spatsera vidare. Men nej då. Simmar en lång omväg in till land och campar en bit därifrån i två dygn men Mr. Carno är fortfarande kvar och verkar ha bosatt sig på strandbiten vid mitt hus.

Hur fan ska jag göra mig av med honom? Jag gillade verkligen den där platsen jag hittade åt mitt hus och vill helst inte dra vidare och börja någon annanstans. Jag kör lokal singleplayer och är som sagt bara level 6-8 ungefär. Är det möjligt att fälla en så tidigt? Kommer han spawna om någon gång?

Är dina sliders på typ 1x?

Annars hade du kunnat crafta lite thatch foundations, levlat och sedan fixat båge och köttat sönder carnon.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av Lothbrok:

Är dina sliders på typ 1x?

Annars hade du kunnat crafta lite thatch foundations, levlat och sedan fixat båge och köttat sönder carnon.

Det mesta är på default 1.0. Svårighet 0.2 (default).

Jag tar gärna emot förslag på kreativa lösningar för att hämnas på den här jäveln Kan mycket väl hålla mig i närheten och levla lite bara för att komma tillbaka med nåt ordentligt.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Söker fortfarande folk till vår tribe på Arksverige.se PvE! Vi har en väldigt bra plats där vi etablerat bas med mycket yta. Har börjat bygga på huset och har "starting dinos" osv. och ett antal båtar.

Nybörjare är välkomna!

Kör med Teamspeak eller Discord.

Permalänk
Skrivet av Mfzombie:

Jag håller till i NO delen, jag joinar jättegärna din tribe, vet dock inte riktigt vad det innebär. Värt att tänka på är att jag inte heller kommer kunna lägga flera timmar på det varje dag utan blir lite mer casual!

Men är det lugnt hakar ja på!

Okej.

Jag håller till vid 59,83 ungefär. Precis söder om träsket på östkusten. Jag spelar varje dag. På vardagar från ca 18-20 till sent :). Helgerna kan det bli hur länge som helst.

Du kan ju adda mig på steam.

goffemannen

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem

Vi kör några stycken och håller till vid typ 80,40 Bara att titta förbi och säga hej någon gång

Brukar försöka droppa lite saker till nybörjare om det är något jag har på tok för mycket av. Typ trä/tatch väggar och kläder som man får i drops lite här och där.

Men fortfarande relativt nybörjare jag också med mina 37 lvlar. Men det tar sig

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur stor win10 updaten är som kom innan helgen. Har laddat ner 10 gig nu men den fortsätter tugga på. Samma update på xboxen var 3-4 gig?

Visa signatur

System: HP Pavillion