Dator krashar efter installation av GPU driver

Permalänk
Medlem

Dator krashar efter installation av GPU driver

Hej!

För några dagar sedan satt jag och spelade CS:GO och helt plötsligt kraschade datorn.
Den bara stängdes av utan förvarning.

Efter det försökte jag starta om den men då går den in i Recovery mode, och det fungerar inte att återställa till en tidigare punkt.

Jag valde då att formatera om datorn och körde en helt Clean Install av Windows 10 Pro.
Då startar den och fungerar fram tills att jag skall installera drivrutinerna för GPUn, mitt under installation så startar den om och går till recovery mode.

Jag har testat följande:

Startat upp datorn utan GPU (Körde direkt på Moderkortet och Intel GPU - funkar utmärkt)
Installerat drivers igenom GeForce Experience = Fail
Installerat drivers manuellt via enhetshanteraren = Fail
Installerat driver "vanligt" dvs inte via GeForce Experience = Fail

Mitt system följer nedan:
CPU: Intel Core i7 7700k
Moderkort: MSI B250 Pro Carbon
GPU: MSI GTX 770 Gaming 2gb
RAM: 8gb Crucial Ballistix DDR4 @2400Mhz
PSU: Fractal Design Modular 650W

För varje installation jag har gjort har det varit en clean install av Windows 10 Pro.

Jag har även skippat Nvidia drivers helt ifrån hemsidan och låtit Windows Update dra hem dom åt mig, men då failar det när jag kollar uppdateringshistorik. (Har ej kollat systemlog)

Vad tror ni? Är mitt kort sönder?
Känns så i och med att det funkar med den inbyggda GPUn...

Värt att notera är att jag i eftermiddag kommer att testa en väns kort (ett Titan Black)

Har någon varit med om liknande symptom? I så fall, har ni några tips?

Tack & Bock!

Permalänk
Medlem

Har du provat äldre drivrutiner till GPU:n?

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

@MjGroggy: Nej jag har bara provat de senaste ifrån Nvidia, dessa har dock alltid funkat bra. Detta kom lite "out of the blue".