PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Vilka inställningar bör man ha på anti aliasing och post processing?

Personligen kör jag på Very Low på båda, men då kör jag med 120 i Screen Scale på en 1440p. Inställningar i detta spel är väldigt individuellt då folk är ute efter olika resultat och har olika datorer. Själv vill jag få ut så mycket fps som möjligt eftersom jag kör på 1440p och redan där förlorar jag en del fps i jämförelse med 1080p, men t ex Textures och View Distance låter jag ligga på high-ultra då jag inte vill att spelet ska se allt för tråkigt ut.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Personligen kör jag på Very Low på båda, men då kör jag med 120 i Screen Scale på en 1440p. Inställningar i detta spel är väldigt individuellt då folk är ute efter olika resultat och har olika datorer. Själv vill jag få ut så mycket fps som möjligt eftersom jag kör på 1440p och redan där förlorar jag en del fps i jämförelse med 1080p, men t ex Textures och View Distance låter jag ligga på high-ultra då jag inte vill att spelet ska se allt för tråkigt ut.

Varför har man 120 i screenscale?
Jag får nämligen hem min 1440p skärm imorn och går då från 1080p med ett gtx 1070.
Jag vill inte förlora allt för mkt fps heller därför jag frågar vilka inställningar jag bör ha. Kör med high på AA nu och medium på PP.

Permalänk
Medlem

Har lagt lite energi på Youtubekanalen den senaste veckan och här kommer nu videon med Miramar som jag teasade om för ungefär 2 veckor sen. Tack till er som tittar!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Varför har man 120 i screenscale?
Jag får nämligen hem min 1440p skärm imorn och går då från 1080p med ett gtx 1070.
Jag vill inte förlora allt för mkt fps heller därför jag frågar vilka inställningar jag bör ha. Kör med high på AA nu och medium på PP.

Jag har det för att få ut mer detaljer och på så sätt behöver jag inte AA. När man höjer Screen Scaling renderas spelet i en högre upplösning än den din skärm har och iom att jag redan även har 1440p känner jag inte att AA är något jag behöver. Dock hade jag nog inte märkt någon skillnad mellan 110 och 120, men jag kör 120 ändå.

Med högre upplösning kommer du att förlora mer fps än med 1080p, men iom att du då får ett högre upplöst spel hade jag testat att skruva ner/av AA och även PP och därigenom vinna du tillbaka en del fps eftersom AA och PP tar en del kraft. Iallafall AA. Screen Scale kan du ha på 100.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Jag har det för att få ut mer detaljer och på så sätt behöver jag inte AA. När man höjer Screen Scaling renderas spelet i en högre upplösning än den din skärm har och iom att jag redan även har 1440p känner jag inte att AA är något jag behöver. Dock hade jag nog inte märkt någon skillnad mellan 110 och 120, men jag kör 120 ändå.

Med högre upplösning kommer du att förlora mer fps än med 1080p, men iom att du då får ett högre upplöst spel hade jag testat att skruva ner/av AA och även PP och därigenom vinner du tillbaka en del fps eftersom AA och PP tar en del kraft. Iallafall AA. Screen Scale kan du ha på 100.

Okey ska prova
Kostar AA mer än screen scale i fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Okey ska prova
Kostar AA mer än screen scale i fps?

Är ingen expert, men antar att det beror på speltitel och AA-teknik. I PUBG gissar jag dock på att AA till en viss del kostar mindre fps än Screen Scale. Men med ditt grafikkort och 1440p hade jag kört med std 100 Screen Scale och sen hade jag försökt att ha så lite AA som möjligt, kanske t.o.m. av, men du får testa dig fram till vad du tycker känns bäst.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Är ingen expert, men antar att det beror på speltitel och AA-teknik. I PUBG gissar jag dock på att AA till en viss del kostar mindre fps än Screen Scale. Men med ditt grafikkort och 1440p hade jag kört med std 100 Screen Scale och sen hade jag försökt att ha så lite AA som möjligt, kanske t.o.m. av, men du får testa dig fram till vad du tycker känns bäst.

Okey vad är std?

Permalänk
Medlem

Standard

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Fick tyvärr lägga spelet på hyllan för min del, blev informerad av mina vänner att jag enbart spelar för att vara social och ha det trevligt, inte för att vinna, och att jag glömmer plocka upp saker ibland vilket leder till frustration, samt är passiv aggressiv... Segt alltså Var riktigt kul medans det varade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Fick tyvärr lägga spelet på hyllan för min del, blev informerad av mina vänner att jag enbart spelar för att vara social och ha det trevligt, inte för att vinna, och att jag glömmer plocka upp saker ibland vilket leder till frustration, samt är passiv aggressiv... Segt alltså Var riktigt kul medans det varade!

Va? Byt vänner och spela på det sättet du själv tycker är roligt. Själv spelar jag inte för att vinna, endast för att ha kul.

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Fick tyvärr lägga spelet på hyllan för min del, blev informerad av mina vänner att jag enbart spelar för att vara social och ha det trevligt, inte för att vinna, och att jag glömmer plocka upp saker ibland vilket leder till frustration, samt är passiv aggressiv... Segt alltså Var riktigt kul medans det varade!

Skit i de! Finns ca 27,347,958 andra spelare därute. Spela för att det är kul och inget annat.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Chromatic:

Fick tyvärr lägga spelet på hyllan för min del, blev informerad av mina vänner att jag enbart spelar för att vara social och ha det trevligt, inte för att vinna, och att jag glömmer plocka upp saker ibland vilket leder till frustration, samt är passiv aggressiv... Segt alltså Var riktigt kul medans det varade!

Byt vänner, byt inte spel
In på discorden, där är hur många som helst som spelar för att det är kul

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Fick tyvärr lägga spelet på hyllan för min del, blev informerad av mina vänner att jag enbart spelar för att vara social och ha det trevligt, inte för att vinna, och att jag glömmer plocka upp saker ibland vilket leder till frustration, samt är passiv aggressiv... Segt alltså Var riktigt kul medans det varade!

Håller med Phil88

Visst är det kul med kycklingmiddag men vissa matcher är minst lika roliga även om man inte vinner pga helt oväntade saker som sker.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Ah fyfan. Sådär kan det också gå. I mitt fall undrar jag dock på om killen faktiskt chansade på att skjuta upp i taket och hade lite tur med att skotten registrerades trots att jag låg "säkert". Alternativt att mina ben eller något stack genom golvet på hans skärm och att han då kunde skjuta mig. Märkliga saker sker ju även i detta spel, haha. Dubbelcheckade även med Replay och han både befann och rörde på sig precis som i killcam.

Så kan det vara, att han såg dig sticka igenom golvet/taket. Så har jag själv kunnat se folk när en armbåge eller dylikt sticker ut genom en vägg, även om det inte hänt många gånger.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Fick tyvärr lägga spelet på hyllan för min del, blev informerad av mina vänner att jag enbart spelar för att vara social och ha det trevligt, inte för att vinna, och att jag glömmer plocka upp saker ibland vilket leder till frustration, samt är passiv aggressiv... Segt alltså Var riktigt kul medans det varade!

Leta några andra att spela med som är mer i linje med hur du vill spela. För vinstfokuserade så är det svårt att blanda in spelare som inte är det. Då kan det bli frustration över att det inte rullar på som önskat. Vissa erfarna spelare med vinstfokus har också svårt att spela med nybörjare av samma anledning.

PUBG i Squad och Duo är väldigt inriktat på att man samarbetar bra som team om man siktar på vinst, så därför bör man ha någorlunda samma tänk inom gruppen även om erfarenhet och skill kan skilja.

Men det där med passiv-aggressiv låter ju mindre kul. Kanske läge för lite självrannsakan där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Fick tyvärr lägga spelet på hyllan för min del, blev informerad av mina vänner att jag enbart spelar för att vara social och ha det trevligt, inte för att vinna, och att jag glömmer plocka upp saker ibland vilket leder till frustration, samt är passiv aggressiv... Segt alltså Var riktigt kul medans det varade!

Jag spelar på samma sätt och är övertygad om att väldigt många andra gör det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Men det där med passiv-aggressiv låter ju mindre kul. Kanske läge för lite självrannsakan där.

Ja, själv kom det som en total överraskning, jag har ju bara roligt när jag spelar, men tydligen så framstår jag som det... jättejobbigt att höra

Tack för alla fina ord!

Permalänk
Medlem

Måste visa en skön kill jag lyckades med ikväll, ska nog börja nicka Matadoren tror jag....

https://youtu.be/9C9Zn_tOxtg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

https://www.youtube.com/watch?v=lYd47HIkJ7Y

Steve på Hardware Unboxed har för mycket fritid så han har testat över 30(!) olika grafikkorts prestanda i PUBG.
Han har även inkluderat lite äldre kort som GTX 580, GTX 660 Ti, HD 7950, etc. Rätt kul att se hur 5+ år gamla kort orkar med, även om man får dra ner på grafiken en hel del för att få 60 fps.

Kollat på den men det är ju jädra skillnad att sätta ultra på alla settings eller bara några av dom som många spelare gör. Då tänker jag på typ textures, och aa framförallt som många sätter på ultra men kör very low på bla shadows,

Jag verkligen behöver en gpu uppgradering och skulle vilja trycka en närmare 100 fps i 1080p med ultra på aa och textures och 120 i screenscale för lite mer skarpare bild. Suttit och väntat på Vega men det kan man bara glömma.

Skulle det räcka med ett GTX1070 i mitt fall ?

Black Friday eller mellandagsrean har ju tyvärr inte imponerat direkt med bra priser... iaf inte enligt mig

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Måste visa en skön kill jag lyckades med ikväll, ska nog börja nicka Matadoren tror jag....

https://youtu.be/9C9Zn_tOxtg

Skickades från m.sweclockers.com

Haha fint! Gillar hur han kör över din mate två gånger.. Haha. Roligt klipp helt klart.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@dibban:

Skönt strandkaos

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@dibban:

Skönt strandkaos

Ja, få spel levererar känslan av totalt kaos som squadläget i PUBG gör, på gott och ont

@Dekkan: Tackar!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Okej, är det värt att investera i detta spel just nu? Läst att det är en del problem med servers, fuskare och kinesiska spelare sedan senaste uppdateringen.

Så nära att trycka på köp knappen!

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Okej, är det värt att investera i detta spel just nu? Läst att det är en del problem med servers, fuskare och kinesiska spelare sedan senaste uppdateringen.

Så nära att trycka på köp knappen!

Hur frustrerad jag än blir ibland så kan jag inte annat än säga JA

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bläjd:

Kollat på den men det är ju jädra skillnad att sätta ultra på alla settings eller bara några av dom som många spelare gör. Då tänker jag på typ textures, och aa framförallt som många sätter på ultra men kör very low på bla shadows,

Jag verkligen behöver en gpu uppgradering och skulle vilja trycka en närmare 100 fps i 1080p med ultra på aa och textures och 120 i screenscale för lite mer skarpare bild. Suttit och väntat på Vega men det kan man bara glömma.

Skulle det räcka med ett GTX1070 i mitt fall ?

Black Friday eller mellandagsrean har ju tyvärr inte imponerat direkt med bra priser... iaf inte enligt mig

Jag har datorn enl. min signatur. Kör allt på ultra och pendlar mellan 70-130 fps

Visa signatur

Chassi: CM NR200P White | PSU: CM V550 SFX | MoBo: B550 | CPU: R5 5600 | RAM: 32GB | GPU: RTX 4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Okej, är det värt att investera i detta spel just nu? Läst att det är en del problem med servers, fuskare och kinesiska spelare sedan senaste uppdateringen.

Så nära att trycka på köp knappen!

Beror på hur du är som person. Har du kort stubin, blir lätt irriterad över upplevda dråpligheter borde du kanske avvakta. Spelet är inte buggfritt. Går du in med en mer avslappnad attityd - köp för fan.

Steam har väl en ångerrätt under ett visst antal speltimmar?

Permalänk
Entusiast

Nätkods-mannen Battle(non)sense på Youtube har tagit ännu en titt på PUBG ihop med konkurrenterna Fortnite och H1Z1. Kort och gott är det katastrof, sämre än i Early Access-stadiet. Detta till följd av höga latenser som förstärks av att servrarnas tick rate ibland dyker avsevärt mitt i matchen, vilket kan resultera i latenser på över 1 sekund för skott att registreras etc.

Det känns ju lite sådär... jag är i alla fall nöjd med min speltid under Early Access, men jag hoppas att det kan bli värt att spela för mig igen någon gång.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Beror på hur du är som person. Har du kort stubin, blir lätt irriterad över upplevda dråpligheter borde du kanske avvakta. Spelet är inte buggfritt. Går du in med en mer avslappnad attityd - köp för fan.

Steam har väl en ångerrätt under ett visst antal speltimmar?

Man får max ha spelat två timmar så ska det inte vara några probz att få pengarna tillbaka.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P White | PSU: CM V550 SFX | MoBo: B550 | CPU: R5 5600 | RAM: 32GB | GPU: RTX 4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av status-418:

Man får max ha spelat två timmar så ska det inte vara några probz att få pengarna tillbaka.

Ok. Svårt att göra sig en bild över hur buggigt man upplever spelet under så kort tid.

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Ok. Svårt att göra sig en bild över hur buggigt man upplever spelet under så kort tid.

Ja tyvärr.. man hinner ju inte med så många games på 2 timmar.

Om du köper så testa att alltid droppa där majoriteten droppar så lär du ju få panga lite i alla fall.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P White | PSU: CM V550 SFX | MoBo: B550 | CPU: R5 5600 | RAM: 32GB | GPU: RTX 4060