Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mellandagsrea 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Permalänk

Någon som har sett en bra deal på en svartvit laserskrivare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aMp:

Exakt, gaming. Kodning är långt ifrån min expertis hehe.

Att du ändå missat Ducky är väldigt imponerande. Det var ju en av dom som startade "renessansen" med de lite finare mekaniska tangentborden för 5+ år sedan.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

@Joakim Ågren: okey, nej 999kr kom inte upp för mig billigastd var 1500kr på prisjakt. Länken till inet visade också 1500kr vilket var priset jag köpte för. Så jag gick back 500kr.

Synd att jag inte hade is i magen dock.

Det är nytt nu att man måste verifiera sitt Sweclockers medlemskap hos Inet för att utnyttja dessa erbjudanden, nu slipper man dessutom lägga till en artikel i varukorgen för att få fri frakt utan man får nu den fria frakten automatiskt. Det gör man enkelt genom att se till att man är inloggad på sitt kundkonto och sedan går in på sin profil och klicka på verifiera knappen så är det klart. Om du gör det och besöker den här sidan så kan du se erbjudandena: https://www.inet.se/kampanj/4264/mellandagsrea-sweclockers

Nu finns dock bara en kontorsstol samt en skärm kvar! Resten är slut!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaekmAcKaN:

Sugen på en TV, 55-65" lägger helst inte mer än 10k då jag knappt kollar tv som det varit nu.

Elgiganten och NetonNet finns på hemmaplan,

Finns ett Xbox one S i hemmet också.

Om det köps en TV ersätter den en Plasma från säkert 10 år tillbaka.

Jag kan skriva under på att det är en underbar TV. Köpte den för samma pris under Black Friday. Se bara till att du inte beställer hemleverans från Mediamarkt, för det var ett rent h*lvete att få dem att samarbeta med DHL tydligen.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Varför i helvete har inte Dell någon mellandagsrea? Strax innan jul fick man 15% rabatt på deras XPS-laptops, men nu är rabatten inte ens på 2%.

Skulle ha slagit till medan det var möjligt, fan också.

Permalänk
Skrivet av Anguzz:

Jag kan skriva under på att det är en underbar TV. Köpte den för samma pris under Black Friday. Se bara till att du inte beställer hemleverans från Mediamarkt, för det var ett rent h*lvete att få dem att samarbeta med DHL tydligen.

Har tyvärr 20 mil till närmaste MM, så då blir det ju hemleverans tyvärr. Hade varit smidigare att plockat upp något från Elgiganten eller NetonNet just av allt skit som kan bli.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI | Corsair H150i Elite | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL | Samsung 980 PRO 1TB M.2| Samsung 980 1TB M.2 | Gigabyte NVMe Gen3 SSD 1TB | Kingston A400 960GB 2.5" | EVGA GQ 850W | Corsair 5000D

Permalänk
Medlem

Hur fungerar Elgigantens rea? Fick precis hem reklambladet som gäller till 31/12 och i det annonseras varor som är slutsålda sen första rundan. Det står inget om begränsat antal varor för produkten jag kollar på. Kan man utnyttja deras tre-dagarsgaranti? Hur fungerar det, måste man åka till affären eller kan man mejla/ringa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av huffe:

Hur fungerar Elgigantens rea? Fick precis hem reklambladet som gäller till 31/12 och i det annonseras varor som är slutsålda sen första rundan. Det står inget om begränsat antal varor för produkten jag kollar på. Kan man utnyttja deras tre-dagarsgaranti? Hur fungerar det, måste man åka till affären eller kan man mejla/ringa?

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla hemsidan för att se var produkten du vill ha finns, reservera den, åk dit och hämta den (ta med reklambladet ifall de skulle tjaffsa om priset är felaktigt online).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Kolla hemsidan för att se var produkten du vill ha finns, reservera den, åk dit och hämta den (ta med reklambladet ifall de skulle tjaffsa om priset är felaktigt online).

Tack för svaret.
Grejen är att den är i princip slutsåld sen igår, finns enstaka ex kvar men med en resväg på 40 mil ToR blir det för.omständligt.

Tänkte att Elgiganten har en tre dagars tillgänglighetsgaranti och det står ju inget om att de har begränsat antal varor eller att den inte omfattas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av huffe:

Tack för svaret.
Grejen är att den är i princip slutsåld sen igår, finns enstaka ex kvar men med en resväg på 40 mil ToR blir det för.omständligt.

Tänkte att Elgiganten har en tre dagars tillgänglighetsgaranti och det står ju inget om att de har begränsat antal varor eller att den inte omfattas.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, men då bör det ju gälla såklart speciellt då varan inte är i begränsat antal! Men det bästa är nog att ringa dem och se ifall detta gäller eller ej ändå, utifall att!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaekmAcKaN:

Har tyvärr 20 mil till närmaste MM, så då blir det ju hemleverans tyvärr. Hade varit smidigare att plockat upp något från Elgiganten eller NetonNet just av allt skit som kan bli.

Problemet jag hade var att Mediamarkt försäkrade att jag skulle få en leveransbekräftelse av DHL 30 minuter innan de är på plats. Det lät ju bra, eftersom jag då inte behövde vara hemma från jobbet 2-3 timmar för att ta emot leveransen. Det visade sig dock vara så att en sådan bekräftelse är en tilläggstjänst, vilken är upp till Mediamarkt att beställa av DHL. Detta var inte betällt enligt DHL, vilket resulterade i att jag fick ringa många gånger till både MM och DHL, men som ändå visade sig vara fruktlöst. Jag fick helt enkelt själv se till att någon var hemma under leveranstiden. Vissa chaufförer är dock snälla nog att ringa innan ändå för att bekräfta att någon tar emot leveransen, men det är helt vansinnigt hur svårt det ska vara att garantera ett samtal till kunden som tar max 30 sekunder. Jag fick dock ett samtal iaf, men det är ju bara ren tur som sagt.

Jag rekommenderar fortfarande TV'n för det priset och har du någon på plats vid hemleverans så är det perfekt. Jag har inte för avsikt att skrämma dig, (även om mitt tidigare inlägg kanske ser ut att luta åt det hållet ) utan jag delar endast med mig av min erfarenhet.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Någon som sett en vettig soundbar med subwoofer till bra pris?

Permalänk
Medlem

Någon som kommit över något hett chassi? möjlighet till LED samt glasad sida?

Visa signatur

Driver olika hemsidor så som www.rabattify.se, www.bakamedlinnea.se och www.tartverket.se

Permalänk
Skrivet av RaekmAcKaN:

Har tyvärr 20 mil till närmaste MM, så då blir det ju hemleverans tyvärr. Hade varit smidigare att plockat upp något från Elgiganten eller NetonNet just av allt skit som kan bli.

Skräm inte upp dig i onödan för att du hört någon enstaka som haft problem med hemleverans. Jag fick hem två stycken efter Black Friday varav den ena med just DHL från Mediamarkt helt utan problem. Dessutom kan jag intyga att Sony TV:n i fråga är kanon och enligt mig den mest prisvärda på mellandagsrean.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hail & Kill

Permalänk
Medlem

Mellandagsrea...?

Visa signatur

NZXT H400i Black N Blue | ASUS ROG STRIX B350-I GAMING | AMD Ryzen 7 1700 @ 4.0GHz | G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB GameRock Premium Edition | Fractal Design Celsius S24 240mm | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB | Samsung 960 EVO 250GB | Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0bbec:

Mellandagsrea...?

Mellandagsrea

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Dekkan: Tack för det, då vet jag

Visa signatur

NZXT H400i Black N Blue | ASUS ROG STRIX B350-I GAMING | AMD Ryzen 7 1700 @ 4.0GHz | G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB GameRock Premium Edition | Fractal Design Celsius S24 240mm | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB | Samsung 960 EVO 250GB | Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz

Permalänk
Medlem

@adishardis:
https://www.tek.no/artikler/samletest-spill-pc-under-10-000-k...

Den vann ett test för datorer under 10k i Norge. Se länk.

Permalänk
Permalänk

Produkt: Acer Predator X34A
Länk: https://www.inet.se/produkt/2210416/acer-predator-x34a-mrea17...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3635998
Pris: 8499kr

Obs gäller endast Sweclockers, inet kontot måste ha ett sweclockers medlemskap för att få priset!

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Någon som har sett en bra rabatterad gaming-laptop på mellandagsrean?
Pris runt 10k, men är det prisvärt så kan det vara intressant med billigare/dyrare också!

Hur verkar dom här två?
https://www.netonnet.se/art/dator/barbara-datorer/15-16tum/as...

och
https://www.netonnet.se/art/dator/barbara-datorer/17tumochsto...

Tack!

Permalänk
Medlem

Är sugen på denna

https://www.proshop.se/Bildskaerm/Acer-30-Bildskaerm-Predator...

Det är väll ett hyfsat pris? Är dock väldigt osäker på upplösningen full HD i ultrawide, ser man pixlarna blir det grynig? Full HD på 24 tum är ju klockrent men på så stor vet jag inte :/

Permalänk
Medlem

Den är ju rätt så liten så pixlarna kommer inte va så framträdande. Storleken mäts på diagonalen en 30" 16:9 är betydligt större än en 30" 21:9. Har 35" 21:9 och de fungerar okay i 2560x1080p.

Sen är de ju 2560x1080 det är inte 1920x1080 med rektangulära pixar så du har mer pixar på horisontalen så de kommer knappast va mindre skarpt än en 24" 1080p skärm.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Den är ju rätt så liten så pixlarna kommer inte va så framträdande. Storleken mäts på diagonalen en 30" 16:9 är betydligt större än en 30" 21:9. Har 35" 21:9 och de fungerar okay i 2560x1080p.

Sen är de ju 2560x1080 det är inte 1920x1080 med rektangulära pixar så du har mer pixar på horisontalen så de kommer knappast va mindre skarpt än en 24" 1080p skärm.

Aa fasen det stämmer ju mycket roliga nyheter. Vad tror du det krävs för hårdvara att driva en ultrawide?

Är det ett bra pris tycker du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweatyLlama:

Någon som har sett en bra deal på en svartvit laserskrivare?

Hör gärna av dig om du hittar något, kikat lite smått också. Brukar ju gå att göra ganska hyfsade klipp på skrivare då de verkar ha lite större marginaler plus att de tjänar en del på bläck/toner...

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Produkt: Microsoft Xbox One Wireless Controller Black V2 - Bulk
Länk: https://www.maxgaming.se/xbox-one-handkontroll/xbox-one-wirel...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4551495
Pris: 390kr