Hitta billigare Grafikkort

Permalänk

Hitta billigare Grafikkort

Då jag själv är på jakt efter ett nytt grafikkort (jag kikar främst på 1070 kort) så tänkte jag höra med er var man hittar dem på billigare sidor. Jag googlade runt igår och hittade en sida (abbiv.com) där priserna var för bra för att vara sant (1/4 av priset), efter lite letande så hittade jag ingen som hade beställt där ifrån och tog samma beslut själv. Det borde väl finnas legita sidor som är billigare än att handla på dem vanligaste sidorna i vårat avlånga land.

det är bara länka på nedanför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensagneta:

Då jag själv är på jakt efter ett nytt grafikkort (jag kikar främst på 1070 kort) så tänkte jag höra med er var man hittar dem på billigare sidor. Jag googlade runt igår och hittade en sida (abbiv.com) där priserna var för bra för att vara sant (1/4 av priset), efter lite letande så hittade jag ingen som hade beställt där ifrån och tog samma beslut själv. Det borde väl finnas legita sidor som är billigare än att handla på dem vanligaste sidorna i vårat avlånga land.

det är bara länka på nedanför.

Det verkar inte bättre än att priset är ganska lika var du än kollar.

Bästa tipset hade väl varit att knipa ett 1070 i fredags, då var det i allafall några hundra billigare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jensagneta:

Då jag själv är på jakt efter ett nytt grafikkort (jag kikar främst på 1070 kort) så tänkte jag höra med er var man hittar dem på billigare sidor. Jag googlade runt igår och hittade en sida (abbiv.com) där priserna var för bra för att vara sant (1/4 av priset), efter lite letande så hittade jag ingen som hade beställt där ifrån och tog samma beslut själv. Det borde väl finnas legita sidor som är billigare än att handla på dem vanligaste sidorna i vårat avlånga land.

det är bara länka på nedanför.

Verkar det för bra för att vara sant så är det det, i synnerhet när det gäller datorkomponenter. Det finns inga magiska sidor som på riktigt är billigare än alla andra.

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=gtx%201070

Billigare än så brukar man inte hitta oavsätt. Ibland kanske man kan hitta billigare via utlandet, tyskland eller england mm. Genom Amazon och andra sidor. Men det är sällan några stora skillnader.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Jag svarade på en annons på amazon.de där dom sålde ett GTX 1080 FE för 3400:- sprillans nya, han säger att han har kvar 4 st i lager och att man har 30 dagar på sig att inspektera grafikkortet innan man betalar, det tycker jag låter för bra för att vara sant? 3400 inkl frakt alltså

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

@hunkaboy86: beställde du ett? Jag har hittat liknande eller samma annons och det låter väldigt suspekt.

Permalänk
Medlem

marginalerna är så små för återförsäljare, så hittar du någon som säljer med mer än typ 15% Rabatt, så ska man dra öronen åt sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Skrivet av Mangeh:

@hunkaboy86: beställde du ett? Jag har hittat liknande eller samma annons och det låter väldigt suspekt.

Ne jag beställde aldrig, låter lite för bra för att vara sant så då är de oftast de, så blev ett GTX 1070 Ti från Webhallen istället , då vet man säkert att man inte blir lurad så jätte mycket iaf

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

Även om det är dyrare känns det bättre att handla från en etablerad butik om det nu skulle bli tal om garantifrågor osv. Tycker jag.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White