Tror inte BoBs KB finns kvar... S0TF kanske.
Jag lade som sagt ner spelandet för några år sedan, även om jag var på fanfest förra året.
2004 började jag också, i Low sec med ett par vänner. Skaffade snabbt extra konto med CCPs då andra konto för 6 mån kostnad kampanjer.
När jag kom ut i nullsec så höll BoB på att flytta från Norr till Delve/Fountain. Jag var sedan med där under de stora striderna 2006/2007. Blivit intervjuad av EVE-TV också.. även om man var något packad
Jag var en dictor som var på första Titan killen i spelet. Men tyvärr pga truncated mail på den tiden, så finns jag inte på det, pga en dictor inte direkt har DMG nog att komma med. Jag var dock en av de mest hatade dictorna av ASCN... för de kunde inte döda mig, men dog till mina bubblor hela tiden.
Jag var en av dem som hjälpte RKK att sätta dit F-TE1T amarr outpost. Och jag var den som hade ansvaret att hålla POS där fulla med bränsle, samt jag satte stront timers på dem. Jag var den som ev skulle få den AEON som var i bygge 2007, som hela EVE trodde var en Titan, som ledde till dåtidens största strid.
Det roliga i den striden var... de kom för att döda vår cap-ship-yard... men dödade baitet, som var tomt. Mao... inget super capital var förlorat, men vi hade dödat tonvis med dreads och carriers
Det är tider som jag minns i EVE. Och det är tider som för mig var EVE storhet. Det har funnits många stora slag, många stora events i det spelet.. och DET är imho hela poängen med EVE.
"I was there... to leave a mark on this world, for all to see".
Sen får du tro och tycka precis som du vill
Alla mina konton nu är dock "alpha"... men jag har dem kvar, ned iaf en av dem på 200M SP+ sedan 2016. Du kan få meddelande från några av dem om du så vill, inte för jag förstår vad det har med Valkyrie att göra dock.
Och... vad säger att inte WiS hade övergivits?
Ni verkar anta att "bara de hade gjort det" så hade det varit klart. Problemet är konstant utveckling kostar. Både dust och Valkyrie drog in egna pengar, egen försäljning, medan WiS hade dragit på EVE-Onlines. Så vem betalar? För jag hade inte.
Om jag hade fått välja mellan WIS och Dust514 håller jag med dig. Men detta var helt olika tidsplaner, och ena ersatte inte andra och de fick fundings från olika ställen. Dust514 hade en bra tanke i grunden, men föll hårt på "endast konsol" och att det var byggt för endast ett syfte :=/
Men jag vidhåller min åsikt att en avatar inte varit lösningen.
Och för att förstå varför valkyrie behöver du ha pratat med gamla CPP utvecklare. Hela anledningen till att CCP existerar var för att de ville göra VR spel. De startade EVE-Online som ett projekt att göra tills dessa att VR var redo att användas. Tider förändras dock, och deras satsning på det var inte så genomtänkt som man kunnat hoppas.
Från början var där ju prat om att de skulle göra så man kunde använda hela klienten i VR. Och tanken att flyga runt i en tackler... i VR... oh yes please. Give me. Detta hade gynnats av att vara en del av EVE-Online mycket mer än WiS.
Men man valde istället att satsa på en separat "värld" som inte var balanserad, inte kunde växa naturligt och var för bortkopplad. Därför var den inte så intressant för EVE-Online spelare, och för andra utanför den världen är det inte lika naturligt med EVE vapen och tankesätt, därav lockar andra spel mer.
Om du verkligen spelar/spelat EVE, lär du veta att CCP alltid satsat hårt på att balansera saker. Visst... det finns alltid "power house" delar, och skepp som blir för kraftiga. Men tom T1 idag är väl balanserat och användbara. T2 och T3 måste ha sina roller, och nytta, och de har de, men jämfört med antal SP krav och kostnaden, är det förvånardsvärt balanserat.
Men visst, det var kul att vinna 100st T3 hull på en jackpot på spelsiter på nätet. Plötsligt spelade man satans massa T3 skepp
Som du sa ovan... att bara lägga till skit hjälper inte. Det enda som hade skett är att folk hade tröttnat på Avatarna också, tills dess att man lade till något nytt kul.
Spelet är 15 år gammalt. Det är inte många spel som fortsätter att utvecklas 15 år senare, och de som gör, lever vidare pga lyckat koncept och trogna spelare. Inte pga en ny feature.
De hade lagt ut utvecklingstid på det, sen behövt underhålla det, och nu suttit och tävlat/jämförts med Star Citizen och andra sådana spel. Och de bygger på gammal grafik, gammal teknik som är svår att matcha.
Titta bara på hur mycket ramaskri det blev bara de övergav DX9... Folk kunde nu inte köra tripple konto, och blev rasande. Det spelet får ramaskri varje gång det ändras, och det är många, mig inkl som gärna hade sett det aldrig införa capitals. Spelet var mycket mer taktiskt och kul innan detta.
Ahh, nu förstår jag varför du ville ha WiS...
Du har mao helt missat poängen med EVE. PVE är inte poängen, PVE är tidsfördrift eller sätt att få in pengar. Det är meningslöst.
Väntar fortfarande på den dagen... de firar 15 år nu 2018, och frodas och utvecklar väl än vad jag vet. Wormholes har blivit mycket utvecklat och håller på att balanseras sedan 2017 vad jag så. Samt grafiken håller på att få en overhaul.
De har även satsat på helt ny PVE teknik, där du verkligen får motstånd... men även... PVP, för att få tag i nya Sansha skepp.
Men visst... spelet åldras. Ingen tvekan.
Fortfarande hade inte WIS lockat tillbaka mig dock... fullständigt ointressant.