Wolfenstein II: The New Colossus

Permalänk
Avstängd

Wolfenstein II: The New Colossus

Hej!
Tyckte det behövdes en tråd om detta spelet här.
Jag har inte köpt det ännu.
Men är väldigt nyfiken på åsikter om det.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Hjälpsam

@Mange43: Bra initiativ.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Än så länge är det mer av samma egentligen. Hittils har jag mest stört mig på att man fastnar på lite olika ställen i världen. Som att man fastnar under trappor, mot trösklar och att corner leaning ibland resulterar i att den gode Blaz byter vänster-höger hela tiden vilket är fruktansvärt enerverande.
I övrigt är det ett spel som tydligen retar upp mängder med människor pg.a att man just skjuter nazister samt att det anklagas för att vara SJW - skrivet.

Personligen har jag spelat avsevärt sämre spel och njutit av dem. Detta är, även om jag kan tycka att det är lite överdrivet i storyn, ett roligt och bra spel. Massive har gjort ett gott jobb tycker jag. Om det är stories jag verkligen vill ha, är inte FPS spel det första mediet jag söker mig till kan man väl säga

Permalänk

Jag tycker det är bra!
Har spelat X antal singelplayer senaste åren och detta är helt klart ett av de bättre.
Grafikmässigt ligger det i toppen också - tung grafik men flyter på bra ändå med Vulkan. SLI stöds inte, antar att CF inte heller gör det men har över 100 FPS på spelläge "mein leben" (högsta) i 1440p.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Än så länge är det mer av samma egentligen. Hittils har jag mest stört mig på att man fastnar på lite olika ställen i världen. Som att man fastnar under trappor, mot trösklar och att corner leaning ibland resulterar i att den gode Blaz byter vänster-höger hela tiden vilket är fruktansvärt enerverande.
I övrigt är det ett spel som tydligen retar upp mängder med människor pg.a att man just skjuter nazister samt att det anklagas för att vara SJW - skrivet.

Personligen har jag spelat avsevärt sämre spel och njutit av dem. Detta är, även om jag kan tycka att det är lite överdrivet i storyn, ett roligt och bra spel. Massive har gjort ett gott jobb tycker jag. Om det är stories jag verkligen vill ha, är inte FPS spel det första mediet jag söker mig till kan man väl säga

Wolfenstein har ju alltid varit att döda nazister, vad är det i detta spel som gör det PK?

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Än så länge är det mer av samma egentligen. Hittils har jag mest stört mig på att man fastnar på lite olika ställen i världen. Som att man fastnar under trappor, mot trösklar och att corner leaning ibland resulterar i att den gode Blaz byter vänster-höger hela tiden vilket är fruktansvärt enerverande.
I övrigt är det ett spel som tydligen retar upp mängder med människor pg.a att man just skjuter nazister samt att det anklagas för att vara SJW - skrivet.

Personligen har jag spelat avsevärt sämre spel och njutit av dem. Detta är, även om jag kan tycka att det är lite överdrivet i storyn, ett roligt och bra spel. Massive har gjort ett gott jobb tycker jag. Om det är stories jag verkligen vill ha, är inte FPS spel det första mediet jag söker mig till kan man väl säga

Eller Machine games

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Har inte spelat The New Order än så det här kommer jag tyvärr att köpa på rea i framtiden. Hoppas att jag kan ta mig i kragen och spela igenom dem vid något tillfälle för de tycks ju vara bra spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Har klarat ut det och tycker spelet är helt suveränt, även spelat dom tidigare.
Nu har jag bara kvar att döda alla generaler.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Eller Machine games

DOH!
Helt klart, bugar och bockar för den korrektionen LOL. Intro movies av spel, använt för toalettbesök sedan 1974...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Wolfenstein har ju alltid varit att döda nazister, vad är det i detta spel som gör det PK?

Ja, det får man nog ta och tralla över till STEAM för att mer se vad det är de är upprörda över. Men förutom då Nazipopulister som inte tycker om att man uppmanar till våld mot, eh, en av de mest våldsbejakande ideologierna någonsin (ja typ på det spåret..) så nämns det mycket att det går överstyr om att Blaz var Sweet med en svart flicka, resistance kontakten senare i spelet är svart och de byter ut Nazi mot White Nazi och whites tydligen.

Vissa menar att detta är PK.

Själv tycker jag det är lite slöhet. Intro filmen med Blaz är lite jaha mest. En svart kvinnlig motståndsrörelseagent? Så väldigt Bioshock av er..

Hoppas att du av min lite lät sarkastiska text inser att jag inte riktigt är någon som håller denna tittel som särskilt PK:aktig på något sätt. Det finns ju spår, om man nu vill hitta dem och letar, då spelutvecklarna hintar lite till aktuell politik här och där.

Stör inte direkt, jag stör mig mer på att jag saknar kastknivarna, men yxorna är rätt trevliga också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

resistance kontakten senare i spelet är svart och de byter ut Nazi mot White Nazi och whites tydligen

Tycker inte att det är ok.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Går det att kköra i 60 fps eller mer? Det första spelet var ju ett skämt med sina 30 fps.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat starta spelet och såg att det fanns många inställningar för grafiken.

Provade högsta men då kraschade datorn.

Har en halvhyfsad dator.

Är grafiken så mycket bättre på de högre inställningarna?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Tycker inte att det är ok.

Menar du att de just gör en grej av White? Jag kan i sådana fall tycka att det är lite väl over the top, men inte så att jag spyr i regnbågens alla färger. Mest tycker jag att karaktärerna är fruktansvärt stereotypa, inte särskilt välskrivna samt att jag saknar den där extra känslan av engegemang. Jag skiter fullständigt i pop-quiz generaliserade karaktärer, jag vill ha trovärdiga och duktiga och i spelet känns det bara super fånigt och helt otroligt fånigt att helt plötsligft börjar alla att lyda den här personen vars enda unika egenskap är att hon har fler motherfucker än någon annan.

Men, jag spelar inte FPS spel för någon direkt skönlitterär story - men tiden på ubåten och runt omkring med karaktärerna är fruktansvärt trist och känns som en tradig utfyllnad. I förra spelet kändes det lite fräschare och schysst, nu är det lite mer pasticher och klischeér som hänger runt och säger ltie olika one-liners och plattityder, IMHO.

Mer stör jag mig efter sista rundan på all djädra lens flare och glare...

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Har du ett GTX 680 med 2GB grafikminne som i signaturen? Är du medveten om att minimikravet är GTX 770 med 4GB grafikminne?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@Larsp777: Har du ett GTX 680 med 2GB grafikminne som i signaturen? Är du medveten om att minimikravet är GTX 770 med 4GB grafikminne?

Ja, det stämmer och nej, det visste jag inte.

Ibland går det dock att spela ändå.

Fast jag jag vet att min dator börjar bli ålderstigen.

Tack för upplysningen!

Dock kvarstår min ursprungliga fråga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Ditt GTX 680 är gammalt som gatan.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Går det att kköra i 60 fps eller mer? Det första spelet var ju ett skämt med sina 30 fps.

30fps whats?

Jag spelar i 144fps och rätt säker på att jag gjort det i dom förra med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

30fps whats?

Jag spelar i 144fps och rätt säker på att jag gjort det i dom förra med.

Damn, nu startade jag ettan och såg att det var begränsat till 60. Fick ha något hack för att få ut 120 fps men då blev det lite buggar här och där, framförallt i mellansekvenserna.

Permalänk
Inaktiv

Har blivit ett par timmar, gillar det skarpt hitills. 144+ FPS i 2560x1440 med högsta inställningarna, rullar på riktigt fint. Verkligen saknat hagelbössorna med, dual wield på dessa....
Gillar även att utvecklarna går djupare i det universum spelet beskriver.

Jag var rätt säker på att det fanns en tråd men kan ha varit den idag rätt gamla New Order-tråden. Som någon innan skrev, bra initiativ.

Permalänk
Medlem

Lätt det bästa single player fps det här året.
Flyter på bra som sagt. Inte stött på några buggar just. Hade lite problem första gången jag startade spelet men det fixade sig efter att jag uppdaterat drivrutinerna. Kommer tydligen nvidia game ready drivers för spelet i början av nästa vecka oxå.

Älskar humorn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@Larsp777: Ditt GTX 680 är gammalt som gatan.

Ha,ha. Ja, Jag visste ju det typ. Har ändå kunna spela både Ettan och DLC:n till nya Wolfenstein.

Blir väl till att fundera på nya grejer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Sitter med i5 3570K och 660TI och klarar OW, LoL och BF4 utan problem. Kommer jag klara av nya Wolfenstein på låga settings eller är det dags att investera i ny utrustning?

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Bästa quotes
"Sometimes i think about how it is like back in swiiiiden. Will i ever get to see the skärgård again?"
"If you want to try something amazing, try pickled herring! It's shit good!
//Miriam Gunnarsdotter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larsp777:

Ha,ha. Ja, Jag visste ju det typ. Har ändå kunna spela både Ettan och DLC:n till nya Wolfenstein.

Blir väl till att fundera på nya grejer.

Skrivet av Felparkerad:

Sitter med i5 3570K och 660TI och klarar OW, LoL och BF4 utan problem. Kommer jag klara av nya Wolfenstein på låga settings eller är det dags att investera i ny utrustning?

Skaffa nytt grafikkort båda ni så blir det bra 👍

Permalänk
Medlem

Här är ett tips för er som vill ta bort intro videon som tar 4 minuter varenda gång: http://www.en.magicgameworld.com/wolfenstein-ii-the-new-colos...

Får ut ca 100-120 fps på Uber inställningar med min datorn i sign btw, verkar riktigt bra optimerat! Även väldigt bra laddningstider. Kör från en mekanisk disk och ladda en bana tar bara 6-7 sekunder. Minns att jag fick vänta 10-20 sekunder på det gamla.

Permalänk
Medlem

Hur står det sig jämfört med New Order?
När man spanat diverse videos så verkar New Collosus vara relativt story drivet?

Jag köpte nyligen New Order på en rea och har väl spelat nån timme, men känner att det hittils bara är helt linjärt springa i korridorer och skjuta fiender.
Kanske tar sig lite längre fram?

Jag gillar mer spel i stil med Horizon: Zero Dawn, Uncharted och The Last of Us med en starkt driven story, levererar The New Collosus det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Hur står det sig jämfört med New Order?
När man spanat diverse videos så verkar New Collosus vara relativt story drivet?

Jag köpte nyligen New Order på en rea och har väl spelat nån timme, men känner att det hittils bara är helt linjärt springa i korridorer och skjuta fiender.
Kanske tar sig lite längre fram?

Jag gillar mer spel i stil med Horizon: Zero Dawn, Uncharted och The Last of Us med en starkt driven story, levererar The New Collosus det?

De senare spelen i serien har ju överlag varit linjära, springa runt pew pew spel. Varken mer eller mindre.
Så om du är ute efter något med en stark story och som driver en vidare så nja, detta är nog inte riktigt det du är ute efter. Det som dom nya spelen levererar är en riktigt roligt terminator simulator, ungefär. Dvs. stora feta vapen och blod överallt. Någon vidare story kan jag inte säga att det finns.

Eller, så klart det är en story men den är väldigt grundläggande actionfilm story, inget fel i sig men det är inte ens i närheten av vad man hittar i de spelen du skriver, tyvärr. Jag kan inte säga att storyn i detta spel är på något sätt mer eller mindre emot resterande av dom nyare Wolfenstein liren, jag tycker det är underhållande och en del roliga saker men nja.

Så om du ej vill ha en linjär shooter med mycket pew och X antal kroppsdelar som flyger, så är detta ej spelet för dig.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Hur står det sig jämfört med New Order?
När man spanat diverse videos så verkar New Collosus vara relativt story drivet?

Jag köpte nyligen New Order på en rea och har väl spelat nån timme, men känner att det hittils bara är helt linjärt springa i korridorer och skjuta fiender.
Kanske tar sig lite längre fram?

Jag gillar mer spel i stil med Horizon: Zero Dawn, Uncharted och The Last of Us med en starkt driven story, levererar The New Collosus det?

Även första är story driven. Men du kommer inte ifrån att det är linjärt spel. Inte precis Ubisoft/Activision/EA som gjort detta spelet där Nazisterna finns i camps och du måste grinda ner radio torn.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Skaffa nytt grafikkort båda ni så blir det bra 👍

Har provat att köra på "High" med min gamla konfiguration och än så länge går det bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10