Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av octa:

Ok Nästa app vi ska ta sönder då?? kom igen nu vi har helgen på oss

"vi HaR jU HelA HeLgeN pÅ OsS"

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har fått två meddelanden från Wish.

"Tack för att du handlar hos oss. Vi har återbetalat en vara från din order enligt ditt önskemål. Återbetalningar behandlas inom 24 timmar men kan ta upp till 14 dagar innan de syns i din betalningshistorik."

"Handlaren kunde inte uppfylla den här ordern på grund av ett problem med ditt konto. Hela beställningsbeloppet har återbetalas till den ursprungliga betalningsmetoden. Vänligen klicka på knappen Kontakta Support nedan så att vi kan hjälpa dig att lösa problemet med ditt konto så snabbt som möjligt."

De påstår att ordern är återbetalad enligt mitt önskemål. Jag har inte haft kontakt med dem överhuvudtaget, jag har bara avvaktat för att se vad som skulle hända. Dåligt skött av dem måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Koderna är ju faktiskt fortfarande inte helt dåliga, finns ju en hel del billiga och bra grejer som ändå är köpvärda, t.ex. ficklampor (t.ex. Convoy C8/S2), powerbanks av välkända tillverkare (t.ex. Xiaomi, Blitzwolf, Anker), batteriladdare (t.ex. Nitecore D4) etc. Så länge man handlar saker under 40 dollar är det ändå en bra deal.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Kollade igen och pengarna verkade rulla in precis efter jag skrev mitt inlägg, haha..

Kolla igen om ett tag!

Skickade du in nåt ang bank utdrag etc?
Tänkte dom har ju kort uppgifterna så sånt ska väl inte behövas.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Skrivet av infocus:

Skickade du in nåt ang bank utdrag etc?
Tänkte dom har ju kort uppgifterna så sånt ska väl inte behövas.

Jupp, skickade en bild på kontoutdraget. Om du har fått ett mail angående återbetalning behöver du nog inte oroa dig dock. Om du inte fått pengarna nästa vecka så kan du ju alltid kontakta klarna.

Permalänk
Medlem

Beställde en mobil och lite tillbehör till denna utöver 1080ti kortet, mobilen hann skickas och idag landade den i Sverige. Innan jag hann få någon avi så ändrades status på alla varor till återbetalt och jag kan inte se mer detaljer. Blir intressant att se vad som händer nu, om nu avin trillar in lär det väl vara bättre att inte hämta ut paketet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fawb:

Beställde en mobil och lite tillbehör till denna utöver 1080ti kortet, mobilen hann skickas och idag landade den i Sverige. Innan jag hann få någon avi så ändrades status på alla varor till återbetalt och jag kan inte se mer detaljer. Blir intressant att se vad som händer nu, om nu avin trillar in lär det väl vara bättre att inte hämta ut paketet..

Hämtar du inte ut paketet kan du bli ersättningsskyldig för returfrakten
Hämta ut och avvakta.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av fawb:

Beställde en mobil och lite tillbehör till denna utöver 1080ti kortet, mobilen hann skickas och idag landade den i Sverige. Innan jag hann få någon avi så ändrades status på alla varor till återbetalt och jag kan inte se mer detaljer. Blir intressant att se vad som händer nu, om nu avin trillar in lär det väl vara bättre att inte hämta ut paketet..

klart du ska hämta paketet. om något får du kanske betala priset för 50% av orginalet eller så får du den gratis

Permalänk
Medlem

lol en produkt som var återbetalad skickades nu.

Permalänk
Medlem

Fick idag min powerbank med Quick charge 3.0 och USB C. 2000mah. Fungerar klockrent, och rabattkoder gjorde den extremt billig.
KUDOS till mansion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av fawb:

Beställde en mobil och lite tillbehör till denna utöver 1080ti kortet, mobilen hann skickas och idag landade den i Sverige. Innan jag hann få någon avi så ändrades status på alla varor till återbetalt och jag kan inte se mer detaljer. Blir intressant att se vad som händer nu, om nu avin trillar in lär det väl vara bättre att inte hämta ut paketet..

varför skulle du inte hämta ut?
bara att tacka och ta emot ju

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Avstängd

Fick nyss mail från klarna. Som inte visat något från wish innan.
Vi hör av oss angående en återbetalning av din order från Wish.

Vi kommer betala tillbaka 2053,80 SEK till det konto som debiterades vid köptillfället. Notera att det kan ta upp till sju bankdagar innan du ser pengarna på kontot. Återbetalningen har referensnummer xxx
Om vi inte har dragit pengarna från ditt konto, utan bara reserverat beloppet, kommer vi att ta bort reservationen. I så fall får du ingen återbetalning av oss men du kommer ha tillgång till det reserverade beloppet igen.

Undrar du något?
Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss via klarna.se/kundservice, där du även kan hitta svar på de vanligaste frågorna.
Det här e-postmeddelandet har skickats ut automatiskt och går inte att svara på.

Permalänk
Inaktiv

Hej Korab,
Tack för du handlar hos oss. Tyvärr kunde butiken inte uppfylla en av varorna på din order. Besök https://www.wish.com/payment-issue för mer hjälp, tack.
Har du några frågor? Kontakta support
Visa Order

Order-ID:
Leveransadress:
***snip/mod***

Colorful IGame GTX1080Ti Vulca...
Butik: TomTop
Antal: 1
Återbetalat
Räkna med upp till 14 dagar för återbetalningen att hanteras.
Kontakta Kundsupport
Handla snabbare med våra mobilappar - Ladda ner nu!
Det här mailet skickades från en adress enbart avsedd för meddelanden som inte kan ta emot inkommande mail. Var vänlig svara inte på det här meddelandet.
Om du har några frågor eller funderingar, var vänlig kontakta oss.
1 Sansome St. 40th Floor, San Francisco, California, USA.

----------

Haha!

Tagit bort personuppgifter /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

någon som kan rekommendera en bra surfplatta på wish? när man jämför kinamodellerna är wish dubbelt så dyra mot aliexpress, så en 50% rabatt gör inget... tycker wish är sjukt värdelöst att navigera sig på så svårt att hitta alla resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

någon som kan rekommendera en bra surfplatta på wish? när man jämför kinamodellerna är wish dubbelt så dyra mot aliexpress, så en 50% rabatt gör inget... tycker wish är sjukt värdelöst att navigera sig på så svårt att hitta alla resultat

När man säker på 1060 får man upp allt annat skit. Helt värdelös sida /app

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

någon som kan rekommendera en bra surfplatta på wish? när man jämför kinamodellerna är wish dubbelt så dyra mot aliexpress, så en 50% rabatt gör inget... tycker wish är sjukt värdelöst att navigera sig på så svårt att hitta alla resultat

Asså, det är lite svårt med just Kina plattor. Men dessa är typ de 3 bästa jag sett:

* Chuwi
Får väldigt mycket positiva reviews och sägs leverera "good shit".
Speciellt kända för sina tablets och 2in1 lösningar.
Beställde en Chuwi Hi12 nu, får se om den kommer

* Pipo
Brukar tumma lite med prestandan. Typ som batteri och skärm.
Sedan tyckte jag att deras mjukvaror var lite B.
Men det var länge sedan jag hade en Pipo så de kanske har blivit bättre.

* Xiaomi
Leverat flera telefoner och plattor som fått riktigt brea kritik, Te.x Mii Mix Pro
Dock kör de oftast deras modifierade Android OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

någon som kan rekommendera en bra surfplatta på wish? när man jämför kinamodellerna är wish dubbelt så dyra mot aliexpress, så en 50% rabatt gör inget... tycker wish är sjukt värdelöst att navigera sig på så svårt att hitta alla resultat

Jag tog bort appen efter 5 minuter, totalt värdelös sök funktion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Skrivet av SAnDis:

När man säker på 1060 får man upp allt annat skit. Helt värdelös sida /app

Dom hade inte fått 500$ miljoner i funding om det inte var genomtänkt, vid varje sök så visas alltid resultat som inkluderar dom produkter som folk köper mest. (Vilket är, mycket riktigt, skitsaker)

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loveisliving:

Dom hade inte fått 500$ miljoner i funding om det inte var genomtänkt, vid varje sök så visas alltid resultat som inkluderar dom produkter som folk köper mest. (Vilket är, mycket riktigt, skitsaker)

Vem äger wish?

Jag köper nästan allt på ebay.
Same shit, different name

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Skrivet av loveisliving:

Dom hade inte fått 500$ miljoner i funding om det inte var genomtänkt, vid varje sök så visas alltid resultat som inkluderar dom produkter som folk köper mest. (Vilket är, mycket riktigt, skitsaker)

Vad har deras funding att göra med om appen är bra eller ej? Finns nog ingen som föredrar deras sökfunktion

Permalänk
Skrivet av Fonclbrich:

Jag har fått två meddelanden från Wish.

"Tack för att du handlar hos oss. Vi har återbetalat en vara från din order enligt ditt önskemål. Återbetalningar behandlas inom 24 timmar men kan ta upp till 14 dagar innan de syns i din betalningshistorik."

"Handlaren kunde inte uppfylla den här ordern på grund av ett problem med ditt konto. Hela beställningsbeloppet har återbetalas till den ursprungliga betalningsmetoden. Vänligen klicka på knappen Kontakta Support nedan så att vi kan hjälpa dig att lösa problemet med ditt konto så snabbt som möjligt."

De påstår att ordern är återbetalad enligt mitt önskemål. Jag har inte haft kontakt med dem överhuvudtaget, jag har bara avvaktat för att se vad som skulle hända. Dåligt skött av dem måste jag säga.

De pratar bara bs. Allt verkar vara förinställda meddelanden. Precis som om dom inte läser vad man skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle090:

Asså, det är lite svårt med just Kina plattor. Men dessa är typ de 3 bästa jag sett:

* Chuwi
Får väldigt mycket positiva reviews och sägs leverera "good shit".
Speciellt kända för sina tablets och 2in1 lösningar.
Beställde en Chuwi Hi12 nu, får se om den kommer

kan du länka den? hittar bara en dyr för 3200 kr, finns för
1850 på aliexpress så är knappt någon skillnad fast man har 50% rabatt på wish...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

kan du länka den? hittar bara en dyr för 3200 kr, finns för
1850 på aliexpress så är knappt någon skillnad fast man har 50% rabatt på wish...

Den verkar ha gått upp i pris, den kostade under 3000 sträcket när jag lade i den, Tror det var runt 2500 något...
och med 50% + 5% så blir det ändå rätt bra

Men de andra jag såg igår verkar ha försvunnit. De var lite billigare men de finns inte listade längre :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Jag hittar följande härliga meddelande när jag loggar in på Wish:
"Tack för att du handlar hos oss. Vi har återbetalat en vara från din order enligt ditt önskemål.

Återbetalningar behandlas inom 24 timmar men kan ta upp till 14 dagar innan de syns i din betalningshistorik. "

Hehe... För det första så har jag ju inte önskat någon återbetalning och för det andra så valde jag ju att betala via faktura. Inte många rätt där inte. Å lixom alla andra så är mitt användarkonto låst.

Mest för sportens skull, det var någon som antydde att man kanske skulle begära hjälp av Klarna för att driva detta framåt och "kräva" igenom sin beställning. Är det någon som orkat börja nysta på den tråden eller är det helt dödfött?

Tror inte det är lönt om du läser deras avtal

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ortovox:

Tror inte det är lönt om du läser deras avtal

Om svensk lagstiftning gäller även företag som ej är svenska så spelar deras egen snickrade avtal inte någon roll.
Jag tänker att eftersom vi betalar i SEK, ser priser i SEK, allt står på svenska.. Hmm.. Kan det inte vara så att folk tror att företaget är svenskt?
Personligen tycker jag att företagen ska rätta sig efter landet de avser göra affärer med. För inte tusan är det rimligt att konsumenter ska ha koll på all världens lagstiftning (egentligen inte behöva leta runt efter information om vilket land företaget ligger i heller). Vilka är det som sitter med jurister som kostar några 100k per månad? ^^
Utöver detta så ser jag inte att vår lagstiftning exkluderar utlandshandel som område där lagen är tillämpbar.
Vilda spekulationer från min sida. Men det låter väl inte helt åt skogen?

Permalänk
Medlem

Har även jag kvar en kundvagn med rabatt i. Är väl lika bra att chansa och lägga en order, men tror ni att det spelar någon roll om jag gör det nu eller väntar lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Om svensk lagstiftning gäller även företag som ej är svenska så spelar deras egen snickrade avtal inte någon roll.
Jag tänker att eftersom vi betalar i SEK, ser priser i SEK, allt står på svenska.. Hmm.. Kan det inte vara så att folk tror att företaget är svenskt?
Personligen tycker jag att företagen ska rätta sig efter landet de avser göra affärer med. För inte tusan är det rimligt att konsumenter ska ha koll på all världens lagstiftning (egentligen inte behöva leta runt efter information om vilket land företaget ligger i heller). Vilka är det som sitter med jurister som kostar några 100k per månad? ^^
Utöver detta så ser jag inte att vår lagstiftning exkluderar utlandshandel som område där lagen är tillämpbar.
Vilda spekulationer från min sida. Men det låter väl inte helt åt skogen?

Jo, även med svensk lagstiftning har du mig veterligen inget att hämta.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Var det bara vi som beställt grafikkort, eller alla som bestämt med dom här koderna som ”åkte dit”?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beställde med en 45% kod men har fått 6/7 grejer skickade, beställde dock inte ett grafikkort men varor som totalt hade kostat lite över 1000kr. Jag är heller inte blockerad och har inte fått något mejl.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Hur många som köpte dessa grafikkort fick dem faktiskt levererade innan Wish stängde ner detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Jo, även med svensk lagstiftning har du mig veterligen inget att hämta.

Jo jo, vet att de flesta tror det. Även jag lutar väl åt det hållet. Men det är p g a vad jag skrev som jag är nyfiken på hur det faktiskt är
Tänkte inte kräva leverans i vilket fall. Huruvida folk vill tro på det uttalandet är nog en helt annan femma det med