Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Har de ökat priset nu eller vad? Kostar över 10 000 kr för mig nu

Lägg i kundvagnen och refresha och ha dig tills det droppar ner till ca 7k+ sen lägger du på 60% rabatt så blir det 4186 sek inkl moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Hur gör man om man redan beställt med wish innan? Som jag förstår gäller dessa koder endast första köpet?

Reggar mormor och handlar på hennes "konto"?

Permalänk

Gissar på att leveranstiden på dessa kommer bli lång

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baarry:

@Wenro: Har samma problem. Vissa får det ju 2k mindre än de priset!

Lyckades få det till 4.703:- inkl. moms nu.

Det är alltså 50% + 5%. Fick man in nåt mer? Fanns det 55%? Vissa fick även 2x 5%... HUR!?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

@Wenro: Vissa kan och vissa kan inte redeema 5% rabatt från rewards menyn. Vissa kan få 5% "köp nu" rabatt när de backar ur kundvagnen. Verkar lite lotto, eller nåt med buggig iOS/Android app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

@Wenro: Vissa kan och vissa kan inte redeema 5% rabatt från rewards menyn. Vissa kan få 5% "köp nu" rabatt när de backar ur kundvagnen. Verkar lite lotto, eller nåt med buggig iOS/Android app.

Jag tror det var den 5% jag fick nämligen. Men nu har jag sett folk snacka 60%... Jag testar men 50% är max jag har kommit?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Wenro:

Lyckades få det till 4.703:- inkl. moms nu.

Det är alltså 50% + 5%. Fick man in nåt mer? Fanns det 55%? Vissa fick även 2x 5%... HUR!?

Jag använde mig utav 50% sedan fick jag 5% via belöningar eftersom jag tydligen fick 100 poäng när jag skapade mitt konto. Sen tryckte jag vidare mig till kassan men backade bakåt och tryckte in mig på kassan igen. Sen efter några gånger poppade det upp att jag skulle få 5% extra om jag beställde direkt.

Permalänk
Medlem

@Wenro: Vilken av dem två jag nämde fick du? 50% + 5% + 5% är möjligt. Det är vad jag checkade ut med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

@Wenro: Vilken av dem två jag nämde fick du? 50% + 5% + 5% är möjligt. Det är vad jag checkade ut med.

Den "backa-ur" rabatten. Jag verkar inte kunna redeema något

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Wenro:

Jag tror det var den 5% jag fick nämligen. Men nu har jag sett folk snacka 60%... Jag testar men 50% är max jag har kommit?

bara gå in och ur kundvagnen och sen till kassan och tillbaka.sen till kassan..efter ca 20ggr så säger den gå direkt till kassan och få 5% extra rabatt.. men du kan även då gå tillbaka och lägga till eller ta bort saker ur kundvagnen med bibehållen extra 5%.. dvs 50% om du hittar koden samt redeemar dina 100p till 5% extra rabatt och sen denna sista som jag nämde

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalmatinac:

bara gå in och ur kundvagnen och sen till kassan och tillbaka.sen till kassan..efter ca 20ggr så säger den gå direkt till kassan och få 5% extra rabatt.. men du kan även då gå tillbaka och lägga till eller ta bort saker ur kundvagnen med bibehållen extra 5%.. dvs 50% om du hittar koden samt redeemar dina 100p till 5% extra rabatt och sen denna sista som jag nämde

Tror jag haft mitt konto ett tag men aldrig handlat. Jag kanske inte får tillgång till dessa "100p" då?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@falconr: Har du handlat med Klarna förr? Om inte så kan det vara för att Klarna gör en kreditupplysning på dig?

Ja, många gånger. Vet inte vad jag ska göra, fortfarande avvaktande. Bör jag kontakta klarna?

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem

skapa nytt konto på wish appen på mobilen. använd sedan en kod för 50% rabatt. Koderna ger olika % rabatt på för olika användare.

testa denna kod: htmdfps

jag beställde ett 1070 gtx igame (kod 50% rabatt + 5% kassarabatt när jag klickade bort från kassan) för 2032 kr (inkl moms, frakt) + 29 kr klarna faktura avgift. beräknad leverans 31 dec. wish butik: FaceLink

https://www.wish.com/c/57d90b08eea6ac1fb7a45b60
Kortet (ovan länk) ska tydligen bli rätt varmt (dålig överklockare) men annars funka ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

@Wenro: Vilken av dem två jag nämde fick du? 50% + 5% + 5% är möjligt. Det är vad jag checkade ut med.

Skrivet av dalmatinac:

bara gå in och ur kundvagnen och sen till kassan och tillbaka.sen till kassan..efter ca 20ggr så säger den gå direkt till kassan och få 5% extra rabatt.. men du kan även då gå tillbaka och lägga till eller ta bort saker ur kundvagnen med bibehållen extra 5%.. dvs 50% om du hittar koden samt redeemar dina 100p till 5% extra rabatt och sen denna sista som jag nämde

Nu försvann till och med min 5% rabatt! Tillbaka på 5.2k slutpris från de 4.7k jag var så glad med!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av odez:

koderna ger olika % rabatt på för olika användare:

testa denna kod: htmdfps

jag beställde ett 1070 gtx igame (kod 50% rabatt + 5% kassarabatt när jag klickade bort från kassan) för 2032 kr (inkl moms, frakt) + 29 kr klarna faktura avgift. beräknad leverans 31 dec. wish butik: FaceLink

Är det nån som fått sin order bekräftad från FaceLink ?

Permalänk
Medlem

@odez: Beställde samma, lyckades dock få ned till 1852 kronor med de extra 5% man kan redeema om man har 100 poäng (verkar lotto om man får det eller inte?).

Permalänk
Medlem

50% jjfcvcj

Permalänk
Medlem

Fick ett meddelande förut idag där de fråga om jag tog på mig eventuell tullavgift(jag svara ja). Har inte hört från dem sen dess. Ej heller fått besked på mail. Står bara "väntar på besked från butik" på appen.

Någon som fått bekräftelse att via mail som beställde igår??

Redigerat:

Fick även ett meddelande inatt där det stog massa siffror samt ""the quantity?" som rubrik....

Permalänk

Hittar bara ett 1080Ti och det kostar 10k liksom, från 25k dessutom haha.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk

Är det inte riskabelt att köpa känsliga saker som grafikkort från kina , tänk er kinesiska post nord i kombination med den svenska

Permalänk
Medlem

Det hjälper inte när alla frågar samma saker. Här är svaret på hur man får "den första" 5% rabatten:

#17063676

Här är en bubblare som någon lyckades med:

#17064320

Den sista i kassan verkar de flesta veta om redan, men det kan krävas att ni ta checkout och går tillbaka för att få den.

Sen kanske de som är otåliga ska fundera på vad ni gör om om kortet går sönder efter tre månader?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Evil Easy: så länge du tar det på faktura måste det va lungt.

Själv tänker jag inte betala fakturan förrän grafikkorten är levrerad till min lägenhet samt är hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av odez:

skapa nytt konto på wish appen på mobilen. använd sedan en kod för 50% rabatt. Koderna ger olika % rabatt på för olika användare.

testa denna kod: htmdfps

jag beställde ett 1070 gtx igame (kod 50% rabatt + 5% kassarabatt när jag klickade bort från kassan) för 2032 kr (inkl moms, frakt) + 29 kr klarna faktura avgift. beräknad leverans 31 dec. wish butik: FaceLink

https://www.wish.com/c/57d90b08eea6ac1fb7a45b60
Kortet (ovan länk) ska tydligen bli rätt varmt (dålig överklockare) men annars funka ok.

Får det för 2300kr. Dock saknar jag 10% rabatt.
Bara hittat 45 +5 kassa rabatt.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av prpx:

Vad stod det på din tulldeklaration (grön lapp på paketet)?

ingen aning. Ska tullas tror jag det stod.
DHL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prpx:

Sen kanske de som är otåliga ska fundera på vad ni gör om om kortet går sönder efter tre månader?

ja, då har jag förlorat 3800kr. Lätt värt ett försök om man ändå behöver nya grafikkort

Permalänk
Medlem

Blir lite sugen på att prova, men för mig som inte handlat där tidigare, hur får jag min "riktiga" 50% rabatt?

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av Mezzlock:

Är det nån som fått sin order bekräftad från FaceLink ?

Japp, fick just min bekräftad på mitt 1070

Permalänk
Medlem

Ser ut som lagret är slut nu, ser bara leveranstiden öka och öka. Fullt upp på TomTop inom den närmsta tiden lol!

Permalänk
Medlem

Jag tror min chans är rätt bränd, tyvärr..

Lade order igår kväll, lyckades få 55% rabatt, sen när jag slutförde ordern frös appen med texten "Please wait", eller något i den stilen. Lät det stå igång i flera minuter, till dess att jag gav upp och startade om appen - trots det låg ordern under My Orders med status "Pending", där den fortfarande ligger.

Ringde Klarna idag för att se vad de visste - de kunde se att Wish gjort något men sedan hade ordern förfallit, gentemot Klarna alltså. Kanske något steg som inte uppfylldes helt i och med app-krashen. Kontaktade supporten och fick som svar att ordern kan stå Pending länge, men att det skulle levereras. Jag vetefasen riktigt, som ett riktigt impulsköp gråter jag heller inte blod om det går i graven.