Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

@Baarry: Det måste vara en ny unik kod.
Det är bara att testa randomkoder med sju gemener. Märkte att man fick fler träffar på oanvända koder om man börjar med bokstäver på högra halvan av tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Om klarna har lagt på momsen, så är det priset som skall betalas. Datorer från kina har ingen tullavgift, enligt tullverkets hemsida.

Permalänk
Medlem

Lite julklappsjakt på Dustin-känsla nu på den här tråden

Permalänk
Medlem

Dagens köp:
Förmiddags: 1080TI 3720kr ink moms (via klarna)
18:30: 1070 2075kr ink moms (via klarna)

Rekommenderar starkt att köpa via Klarna för att dels ta del av löpskiftet, även pris ink. moms för att slippa obehagliga överraskningar.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

@molsson: är du säker? Jag fick betala tull..

Permalänk
Medlem

Slutsumma på 3.696:-, inkl. moms i kassan 5.235:-

Tillräckligt bra pris för beställning...?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hanm:

@molsson: är du säker? Jag fick betala tull..

Kolla här. Fyll i fälten: http://www.tullverket.se/sv/privat/tjansterforprivatpersoner/...

Permalänk
Medlem

La iväg en andra beställning nu på en WD Purple 4 TB disk och en hel drös med en massa Kina-junk (USB-hubbar, tröjor, roliga kuddöverdrag mm). 14 artiklar - Landade på 1150

Permalänk
Medlem

@Wenro: Har samma problem. Vissa får det ju 2k mindre än de priset!

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Hur mycket extra tull behöver man betala fall man betalar med moms inklusive?

Datorkomponenter har jag för mig är tullfritt från Kina, men du kan åka på en importdeklarationsavgift. Tror den ligger på 100kr. Är det tull så ligger den vanligtvis på mellan 5 och 15% beroende på vad det är. Så var beredd på att lägga ut en femhundring i alla fall.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

@Snakey: Länk till hårddisken :)?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Spännande, fått bekräftelse på 1080ti och Oneplus 5 - nu får vi se om detta kommer eller ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baarry:

@Wenro: Har samma problem. Vissa får det ju 2k mindre än de priset!

Priset vi får är iallafall lite över 2k billigare än om vi hade köpt i Sverige så det är iallafall en ganska okej rabatt på det viset, men jag hade gärna fått tag i det för 3k..

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hanm:

@molsson: är du säker? Jag fick betala tull..

Vad stod det på din tulldeklaration (grön lapp på paketet)?

Permalänk
Medlem

@Baarry: Sök på WD purple så borde det komma 2-3 träffar om du scrollar. Nu när jag kollar så ligger priset på 4 TB över 1700, men tidigare så låg den på runt 1200. Det kanske är på samma sätt som med grafikkortet att man måste gå in och ut osv för att priset ska ändras?

Permalänk
Medlem

Jag loggade in med bankid på klarna.se och fick mail direkt från Wish med orderbekräftelse. Jag vet inte om det var ren tillfällighet eller om något pushade på från Klarnas sida. Jag gjorde inget annat än att logga in. Skulle se om det fanns någon faktura.

Jag beställde vid typ 18 tiden

Permalänk
Medlem

Precis lagt beställning på 2 stycken 1080Ti för 8361kr inklusive moms 50% + 5% + 5% rabatt!

Visa signatur

MSI Tomahawk z690 || Intel I9 12900KS
32Gb G.skill 3600 Mhz
Gigabyte RTX 3080Ti Aorus Master|| Acer Predator XB271HU x2
Samsung 970 EVO 500Gb M.2 NVME SSD
Kingston A2000 M.2 1Tb x2 || Samsung 860 QVO 1Tb

Permalänk
Medlem

Priset på GTX 1070 är högre nu också va?

Visa signatur
Permalänk

Hur gör man om man redan beställt med wish innan? Som jag förstår gäller dessa koder endast första köpet?

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Kan man göra detta 2ggr? Har lyckats få koder på upp till 25% godkända men allt över det ger meddelande om att koden bara gäller första köpet

EDIT: Jag och @TheMuffinMan hade visst samma tanke

Permalänk
Medlem

Hittat lösningen tror jag. Ser ut som att det är rabattkoden som påverkar om det är inkl/exkl moms. Testade med rabattkoden som Rillepille använde (jlkswwl) & ändra tills jag hittade 50% & slutade på 4700kr efter checkout!

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev ett GTX 1070 för totalt 2076 kr inkl moms! Använde 50% kod och 5% checkout.

Permalänk

Suck. Det var för billigt för att avstå

Moderkort
1080ti
Mining nätagg
Mining chassi

5900 inkl frakt och moms

jmwhjxs

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Har de ökat priset nu eller vad? Kostar över 10 000 kr för mig nu

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Har inte lyckats få någon kod alls att lyckas! Är det någon som har en som de vet fungerar, så jag kan testa? vilken som helst fungerar. Skicka gärna pm.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem
Skrivet av wikid:

Jag loggade in med bankid på klarna.se och fick mail direkt från Wish med orderbekräftelse. Jag vet inte om det var ren tillfällighet eller om något pushade på från Klarnas sida. Jag gjorde inget annat än att logga in. Skulle se om det fanns någon faktura.

Jag har aldrig använd klarna förut. Min order har bekräftats av wish men inte hört någonting från klarna - är det vanligt förfarande? (Valde faktura så inte konstigt att den inte dyker upp. Hade förväntat mig någon bekräftelse på Klarnas sida dock)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramdm5:

Jag har aldrig använd klarna förut. Min order har bekräftats av wish men inte hört någonting från klarna - är det vanligt förfarande? (Valde faktura så inte konstigt att den inte dyker upp. Hade förväntat mig någon bekräftelse på Klarnas sida dock)

Skickades från m.sweclockers.com

Är tyvärr ingen expert jag heller. Brukar alltid handla med kort eller Paypal. Troligen tar det lite tid innan den dyker upp på deras hemsida.

Permalänk
Skrivet av ramdm5:

Jag har aldrig använd klarna förut. Min order har bekräftats av wish men inte hört någonting från klarna - är det vanligt förfarande? (Valde faktura så inte konstigt att den inte dyker upp. Hade förväntat mig någon bekräftelse på Klarnas sida dock)

Skickades från m.sweclockers.com

Sist jag använda mig av klarna, iofs var det igenom Wish det med. Så tog det 1-3 dagar innan jag fick någon bekräftelse.

Permalänk
Medlem

När man får ett påslag med 30+% vid betalning med klarna så borde både moms och tullavgift vara betalt, eftersom momsen ligger på 25 procent.

Permalänk

beställde iaf ett gtx1070 för 1850kr!! visst 1080ti är sjukt bra men jag kände det var dubbelt dyrare nästan och det räcker gott o väl iaf för mig

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]