Meh... Vad har hänt med alla mediaspelare?

Permalänk
Medlem

Meh... Vad har hänt med alla mediaspelare?

Katastrof hemma!!! Min Tvix HD N1 Cafe dog precis :(( RIP*

Har haft 3 Tvixar genom åren och de har tjänat mig såå väl. Tusentals timmar av HD material och den har aldrig klagat över codecs etc. I och för sig så klarade den inte h.265 men det har jag kunnat leva med. Ok tänkte jag -> då får jag väl gå online och köpa något nytt trevligt istället, men tjii fick jag.. Det finns ju för tusan ingenting som verkade vara det jag behöver. Alla mediaspelare som fanns för något/några år sedan är ju borta - Tvix, Boxee, Popcorn etc.. Så vad tusan ska man göra och vad ska man köpa till vettig peng??

Kan ni rekommendera vad som är bäst/smidigast/coolast

Mina krav

  • Streama full HD från min stationära dator utan hack (Tvix körde problemfritt 1080p 60 via Tvix Netshare)

  • RJ-45 och/eller trådlös N1

  • Stöd för vanligaste digitala ljud och bildformaten

  • srt, sub textfiler

Xtra Info
----------
- Jag behöver inte ha något stöd för Viaplay, Canal digital, HBO, Netflix etc. Det har jag redan på min smart-tv.
- Jag ska bara använda den för att streama film från min dator/mitt nätverk.
- Vill inte heller sitta på min PC när jag ska starta/pausa etc, så att bara dela min desktop, är ingen bra lösning. Skulle vilja ha typ en fjärrkontroll när man ligger i soffan.
- Jag har kollat på ngt som hette Servio - men den gnäller på format som inte stöds/vissa mkv filer och har aldrig lyckats få .srt textfiler att funka.

Vad finns och vad kan man titta på för lösnsing nu när höstmörkret kommer och man vill kolla på film o serier?
Plz help me out

//Boomer

Permalänk
Medlem

Chromecast "Ultra" + Plex + PlexApp i mobilen?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

@boomr:

Den absolut bästa mediaspelaren för rent tv användade ( inte spelande som main focus)
då är det wetek play 2 som ligger bäst till. (ger som bonus netflix i 4k)

hittar du här: https://wetek.com/ww/en/product/wetek-play2
tips är att du skaffat tex en mele f10 som fjärrkontroll till den. fungerar dock att använda den medföljande eller telefonen/dator

du kan ju även köra in tex emby på datorn, då kommer din tv den direkt, problemet med detta är att din tv kommer transcoda allt den inte stödjer, kör du på ovan box klarar den nästan alla format. (även h265)

//

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomr:

Katastrof hemma!!! Min Tvix HD N1 Cafe dog precis :(( RIP*

Har haft 3 Tvixar genom åren och de har tjänat mig såå väl. Tusentals timmar av HD material och den har aldrig klagat över codecs etc. I och för sig så klarade den inte h.265 men det har jag kunnat leva med. Ok tänkte jag -> då får jag väl gå online och köpa något nytt trevligt istället, men tjii fick jag.. Det finns ju för tusan ingenting som verkade vara det jag behöver. Alla mediaspelare som fanns för något/några år sedan är ju borta - Tvix, Boxee, Popcorn etc.. Så vad tusan ska man göra och vad ska man köpa till vettig peng??

Kan ni rekommendera vad som är bäst/smidigast/coolast

Mina krav

  • Streama full HD från min stationära dator utan hack (Tvix körde problemfritt 1080p 60 via Tvix Netshare)

  • RJ-45 och/eller trådlös N1

  • Stöd för vanligaste digitala ljud och bildformaten

  • srt, sub textfiler

Xtra Info
----------
- Jag behöver inte ha något stöd för Viaplay, Canal digital, HBO, Netflix etc. Det har jag redan på min smart-tv.
- Jag ska bara använda den för att streama film från min dator/mitt nätverk.
- Vill inte heller sitta på min PC när jag ska starta/pausa etc, så att bara dela min desktop, är ingen bra lösning. Skulle vilja ha typ en fjärrkontroll när man ligger i soffan.
- Jag har kollat på ngt som hette Servio - men den gnäller på format som inte stöds/vissa mkv filer och har aldrig lyckats få .srt textfiler att funka.

Vad finns och vad kan man titta på för lösnsing nu när höstmörkret kommer och man vill kolla på film o serier?
Plz help me out

//Boomer

En raspberry pi 3? Lite beroende på vad för videoformat du vill spela i 1080p 60. Den klarar x264 1080p60 utan problem, dock inte x265 1080p 60, men enligt rapporter 1080p 24 i höga bitrates om man överklockar den. Kan styras med mobilen, ett trådlöst tangentbord, eller din tvs fjärrkontroll om tv:n stödjer CEC.

Permalänk
Medlem

SmartTV och AppleTV/Chromecast hände ^^ om du har en smart tv kan du väl bara installera Emby eller Plex på den å spela upp dina filer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

köp en likadan på tradera

Permalänk
Medlem

Nvidia shield är en trevlig mediaspelare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Det här är väl Popcornhour ?

A-500 / A-500 Pro
https://www.cloudmedia.com/

Permalänk
Medlem

Jepp syabas (som var företaget bakom popcorn hour) bytte namn för många år sedan till cloudmedia.
Har själv en popcorn vten som funkar utmärkt med allt jag provat på den inklusive några 4k filer (men har enbart 1080p tv).

A500 kom ut nåt år efter vten men har inte nån koll på hur bra den funkar.
Men jag gissar att den funkar lika bra som vten.

Sen finns det ju ett par tusen olika android baserade enheter som raspberry pi/nvidia shield/wetek/osv/osv/osv.
Dessa kan skilja sig rejält i hur bra dom funkar och det är då främst på grund av firmware/os dvs vissa kan funka skit för att FW är skit även om hårdvaran i sig är fantastisk.
Ett exempel är openhour som var (är?) en android baserad mediaspelare från cloudmedia.
Cloudmedia är ett av dom främsta företagen inom mediaspelar branchen och när dom släpper nåt nytt brukar dom ha en rätt väl fungerande mediaspelare (som sen förbättras en hel del under 1-2år).

MEN när dom släppte openhour så var den nästintill helt oanvändbar i ett par månader för att sen funka behövligt med några få förbättringar under 1-2 år men aldig nådde upp till ens skaplig (sen slutade jag läsa om den så vet inte om dom kanske fått den att funka bättre nu).
I vilklet fall som helst så kunde inte ett av dom bättre företagen få till en android baserad media spelare som funkade bra på 2år.

Samma sak gäller 99% av alla andra android baserade media spelare.
Så tittar man på en android enhet så titta på raspbery pi 3 (som i alla fall är bra men inte kanon) heller nvidia shield.
Wetek har jag inte läst så mycket om men har sett en del klagomål på dessa men kan ej säga om dom är bra heller dåliga.

Sen finns det en del spelare som har rockchip iställer för sigma som popcorn har och rockchip kan vara både android baserade heller inte android.
Är det en android enhet så är det samma sak som alla andra android spelare.

Oavsett om det är android/sigma/rockchip (inte android) så spelar firmware en stor roll i hur bra mediaspelaren är.
Spelare med sigma brukar kosta mest men har oftas hyffsade o bättre FW, rockchip (inte android) är billigare men kan ha riktigt dålig FW, Android kan ha allt ifrån katastrof till riktigt bra FW.

Rockchip (inte android) har även ofta dåligt stod för ljudfromat som ac-3/dts/osv och det är då ofta hårdvaran i sig som inte klarar av ljudformatet (samma sak med android men då oftare pga dålig FW än hårdvaran).

Sen har vi bild kvalitet!
Och där är sigma MILTALS bättre än rockchip och android, en klar sebar skillnad för alla.

Mitt råd är satsa på en a500 om du vill ha en mediaspleare.
Annars en htpc som tex en intel nuc eller liknande.

Själv har jag gått över till en htpc med zoomplayer som mediaspelare då jag gillar att ha 4st olika hoppa framåt/bakåt knappar med olika tid som tex 5s/15s/45s/5min som är snabba att använda, visserligen har vten två 30s/och 5min om jag inte minns fel men dessa är så slöööööööööööa att använda.

Och sen kör med madvr som videorenderer (istället för DX7/DX9) vilket ger en betydligt bättre bild dock inte lika bra som sigmas bild från vten är men skillnaden är inte stor dvs bättre än rockcip o android.
Madvr kräver dock en del gpu kraft för dom bättre inställningarna så har ett nvidia960 sitter i vilket funkar utmärkt och en kan spela en del med om man vill.

Ang fjärr till pc så kan jag tipsa om www.flirc.com som jag kör med o funkar bra tillsammans med logitech smart hubb och smart fjärren (dvs inte deras nyare touch skit).
Funkar bra på både windows och tex openelec/libreelec (som är lätta kodi baserade OS).
Libreelec är det som utvecklas mer ofta numera så är nog det som ska användas.

Vad jag läste mig till för ett tag sedan så var det en massa openelec utvecklare/folk som blev trötta/irriterade på att bli ignorerade av openelec grundaren (vilket även var han som styrde o ställde).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Liten HTPC, typ NUC eller Computestick borde ju fungera minst lika bra.
Även trevligt med en hel dator vid TVn.

Permalänk
Medlem

Jag håller med grizzly666 i det väsentliga. Om man gillar Android så kan jag rekommendera Xiaomi mi box, den internationella versionen. Går att hitta för runt 700 kr, och är precis som Nvidia shield TV en box som kör Android TV, vilket är ett klart bättre gränssnitt än vanliga Android. Skräddarsytt för tvsoffan. Klarar alla tjänster som du iofs redan har i tvn men perfekt med allt samlat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ingen personlig erfarenhet men har hört av en del att Intels NUC skall vara bra och det låter som att den skulle kunna fylla dina behov.

Permalänk
Avstängd

Nvidia Shield

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomr:

Katastrof hemma!!! Min Tvix HD N1 Cafe dog precis :(( RIP*

Har haft 3 Tvixar genom åren och de har tjänat mig såå väl. Tusentals timmar av HD material och den har aldrig klagat över codecs etc. I och för sig så klarade den inte h.265 men det har jag kunnat leva med. Ok tänkte jag -> då får jag väl gå online och köpa något nytt trevligt istället, men tjii fick jag.. Det finns ju för tusan ingenting som verkade vara det jag behöver. Alla mediaspelare som fanns för något/några år sedan är ju borta - Tvix, Boxee, Popcorn etc.. Så vad tusan ska man göra och vad ska man köpa till vettig peng??

Kan ni rekommendera vad som är bäst/smidigast/coolast

Mina krav

  • Streama full HD från min stationära dator utan hack (Tvix körde problemfritt 1080p 60 via Tvix Netshare)

  • RJ-45 och/eller trådlös N1

  • Stöd för vanligaste digitala ljud och bildformaten

  • srt, sub textfiler

Xtra Info
----------
- Jag behöver inte ha något stöd för Viaplay, Canal digital, HBO, Netflix etc. Det har jag redan på min smart-tv.
- Jag ska bara använda den för att streama film från min dator/mitt nätverk.
- Vill inte heller sitta på min PC när jag ska starta/pausa etc, så att bara dela min desktop, är ingen bra lösning. Skulle vilja ha typ en fjärrkontroll när man ligger i soffan.
- Jag har kollat på ngt som hette Servio - men den gnäller på format som inte stöds/vissa mkv filer och har aldrig lyckats få .srt textfiler att funka.

Vad finns och vad kan man titta på för lösnsing nu när höstmörkret kommer och man vill kolla på film o serier?
Plz help me out

//Boomer

Enklast och billigast är (som någon nämnde) att sök efter Plex på TVn, finns den appen, ladda ner och sen lägger du in Plex media server på datorn. Så kan du styra allt med din fjärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Läste vad du faktiskt ville ha igen och ändrade mig. Föreslår att installera plex på datorn och streama till TV med chromcast. Mobilen kan du använda som fjärrkontroll, du kan även stream ifrån andra appar som tex netflix.

EDIT: naturligtvis behöver du inte köpa en chromcast om du kan installera plex direkt på TV:n

Permalänk
Medlem

Håller med om plex, skaffade det för några månader sen och fungerar perfekt, nu har jag inte haft några supertunga filmer, som max 4-6GB och 1080 och det fungerar utmärkt till chromecast om du behöver sånt. Smidig att styra från mobilen

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

det är många som rekommenderar att du kör in plex eller emby och sedan använder appen i din tv. Det man missar är att din dator kommer få transkoda alla filer din tv inte stödjer. vilket betyder betydligt sämre kvalitet på filmerna både på bild och ljud. som jag skrev tidigare är det wetek play 2 som till dagens datum är bäst för media på tv. Det är bara att googla på resentioner. vill du köpa en budget box är tx5pro riktigt trevlig efter sista firmwaren. dock ska man komma ihåg att ingen Kina box klarar mer än 480p på tex Netflix. vad jag vet är det bara wetek som har licenserna för 4k när det gäller android boxar. visst man kan ju köra på en nvidia men den är mycket dyrare och väldigt begränsad på vilka appar den stödjer. (har ägt en innan jag bytte till wetek) kör du på en Google Chromecast eller en rasberry får du samma problem som med Tv:n. dom klarar inte heller h265 i hd vilket betyder att du får transkoda filerna innan dom skickas. (Chromecast stödjer inte ens mkv)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

det är många som rekommenderar att du kör in plex eller emby och sedan använder appen i din tv. Det man missar är att din dator kommer få transkoda alla filer din tv inte stödjer. vilket betyder betydligt sämre kvalitet på filmerna både på bild och ljud. som jag skrev tidigare är det wetek play 2 som till dagens datum är bäst för media på tv. Det är bara att googla på resentioner. vill du köpa en budget box är tx5pro riktigt trevlig efter sista firmwaren. dock ska man komma ihåg att ingen Kina box klarar mer än 480p på tex Netflix. vad jag vet är det bara wetek som har licenserna för 4k när det gäller android boxar. visst man kan ju köra på en nvidia men den är mycket dyrare och väldigt begränsad på vilka appar den stödjer. (har ägt en innan jag bytte till wetek) kör du på en Google Chromecast eller en rasberry får du samma problem som med Tv:n. dom klarar inte heller h265 i hd vilket betyder att du får transkoda filerna innan dom skickas. (Chromecast stödjer inte ens mkv)

Även Xiaomi mi box är certifierad för Netflix 4K då den precis som Nvidia Shield TV är oficiell Android TV.

Permalänk
Medlem

När min HTPC dog förra veckan så "byggde" jag om min Surface Pro 4 till min nya HTPC:

Inlägg på Sweclockers

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Köpte mig Intel NUC 7100U Kabylake som jag är supernöjd med.
Kör allt galant, Kör det på en M.2 UbuntuMedia med KODI.
Bästa är att den kör H265 10bit i 4K utan problem

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@joalin: jo fast då är det ju Android tv vilket begränsar användandet av appar som med Nvidia.
jag menar rena Android boxar som inte har dom begränsningarna som Android tv ger

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@joalin: jo fast då är det ju Android tv vilket begränsar användandet av appar som med Nvidia.
jag menar rena Android boxar som inte har dom begränsningarna som Android tv ger

Absolut, så är det ju. Vissa begränsningar kan man väl se det som, eller renodling om man gillar leanback launchern

Permalänk
Sötast

Rpi3 + osmc (kodi) ((xbmc)) <3

Permalänk
Skrivet av Zyces:

Köpte mig Intel NUC 7100U Kabylake som jag är supernöjd med.
Kör allt galant, Kör det på en M.2 UbuntuMedia med KODI.
Bästa är att den kör H265 10bit i 4K utan problem

Mmmm.

Men som jag förstått så är det fortfarande lite problem med HDR och HTPC, Microsofts API för HDR ska tydligen vara "svåråtkomligt" eller ngt sånt, Nvidias API skall tydligen vara mycket bättre (men ingen Nvidia i NUC:ar dock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebudchanezzer:

Mmmm.

Men som jag förstått så är det fortfarande lite problem med HDR och HTPC, Microsofts API för HDR ska tydligen vara "svåråtkomligt" eller ngt sånt, Nvidias API skall tydligen vara mycket bättre (men ingen Nvidia i NUC:ar dock)

Ja, har läst det med, men än så länge har jag inte haft några problem med mitt system alls.
Jag tänker mig ändå att köra Nuc:en på Win10 då det är Liiiite lättare att synka alla system till ett gemensamt, när man väl har
ett gemensamt system.

Kör bara min NUC och min ena Laptop i Linux, medans jag kör min stationära, min andra laptop samt min företagslaptop i Win10.

Men det får vi se sen.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Köp en smart TV? Min samsung från 2012 kan spela upp allt jag ger den på minnepinne, kan hämta filer över nätverket också. Stödjer Plex.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite:

Funderar på att köpa en sån här: https://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_562952.html

Någon som vet om den pallar BR-rips utan gnäll?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Lånar tråden lite:

Funderar på att köpa en sån här: https://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_562952.html

Någon som vet om den pallar BR-rips utan gnäll?

Har en liknande. Likadan CPU iaf. Klarar nästan allt.
klarar 1080p Blu-Ray rips på 45gb utan problem. Även 3D.
Dock inte lika bra till YouTube och Netflix. Skulle inte rekommendera till det.
Men med Kodi och VLC klarar den allt jag har provat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomr:

Katastrof hemma!!! Min Tvix HD N1 Cafe dog precis :(( RIP*

Har haft 3 Tvixar genom åren och de har tjänat mig såå väl. Tusentals timmar av HD material och den har aldrig klagat över codecs etc. I och för sig så klarade den inte h.265 men det har jag kunnat leva med. Ok tänkte jag -> då får jag väl gå online och köpa något nytt trevligt istället, men tjii fick jag.. Det finns ju för tusan ingenting som verkade vara det jag behöver. Alla mediaspelare som fanns för något/några år sedan är ju borta - Tvix, Boxee, Popcorn etc.. Så vad tusan ska man göra och vad ska man köpa till vettig peng??

Kan ni rekommendera vad som är bäst/smidigast/coolast

Mina krav

  • Streama full HD från min stationära dator utan hack (Tvix körde problemfritt 1080p 60 via Tvix Netshare)

  • RJ-45 och/eller trådlös N1

  • Stöd för vanligaste digitala ljud och bildformaten

  • srt, sub textfiler

Xtra Info
----------
- Jag behöver inte ha något stöd för Viaplay, Canal digital, HBO, Netflix etc. Det har jag redan på min smart-tv.
- Jag ska bara använda den för att streama film från min dator/mitt nätverk.
- Vill inte heller sitta på min PC när jag ska starta/pausa etc, så att bara dela min desktop, är ingen bra lösning. Skulle vilja ha typ en fjärrkontroll när man ligger i soffan.
- Jag har kollat på ngt som hette Servio - men den gnäller på format som inte stöds/vissa mkv filer och har aldrig lyckats få .srt textfiler att funka.

Vad finns och vad kan man titta på för lösnsing nu när höstmörkret kommer och man vill kolla på film o serier?
Plz help me out

//Boomer

Som redan nämnts i tråden: Nvidia Shield TV.
Min omgivning har sakta men säkert konverterats till dessa, och har inte hör en enda negativ kommentar.
Snarare tvärtom efter nån uppdatering kommer och lägger till saker som dom inte ens visste att dom saknade

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomr:

Katastrof hemma!!! Min Tvix HD N1 Cafe dog precis :(( RIP*

Har haft 3 Tvixar genom åren och de har tjänat mig såå väl. Tusentals timmar av HD material och den har aldrig klagat över codecs etc. I och för sig så klarade den inte h.265 men det har jag kunnat leva med. Ok tänkte jag -> då får jag väl gå online och köpa något nytt trevligt istället, men tjii fick jag.. Det finns ju för tusan ingenting som verkade vara det jag behöver. Alla mediaspelare som fanns för något/några år sedan är ju borta - Tvix, Boxee, Popcorn etc.. Så vad tusan ska man göra och vad ska man köpa till vettig peng??

Kan ni rekommendera vad som är bäst/smidigast/coolast

Mina krav

  • Streama full HD från min stationära dator utan hack (Tvix körde problemfritt 1080p 60 via Tvix Netshare)

  • RJ-45 och/eller trådlös N1

  • Stöd för vanligaste digitala ljud och bildformaten

  • srt, sub textfiler

Xtra Info
----------
- Jag behöver inte ha något stöd för Viaplay, Canal digital, HBO, Netflix etc. Det har jag redan på min smart-tv.
- Jag ska bara använda den för att streama film från min dator/mitt nätverk.
- Vill inte heller sitta på min PC när jag ska starta/pausa etc, så att bara dela min desktop, är ingen bra lösning. Skulle vilja ha typ en fjärrkontroll när man ligger i soffan.
- Jag har kollat på ngt som hette Servio - men den gnäller på format som inte stöds/vissa mkv filer och har aldrig lyckats få .srt textfiler att funka.

Vad finns och vad kan man titta på för lösnsing nu när höstmörkret kommer och man vill kolla på film o serier?
Plz help me out

//Boomer

Rasbery Pi med Kodi för 1080p

Intel NUC/Stark ARM med Kodi för 2160p

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs